Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Miesten parhaat kasvovoiteet

Gabner

Mitkä ovat parhaita kasvovoiteita 22v miehelle?
Finnit lähtivät yhtäkkiä vuosi sitten eikä täten tarvitse enää keskittyä niiden hoitoon,joten nyt olisi tarkoitus löytää mahdollisimman hoitava ja kosteuttava voide jota voi käyttää aamuin ja illoin.

Hinnalla ei oikeastaan ole mitään merkitystä,eli saa olla vähän kalliimpaakin.
Mihinkään loreal for men tuotteisiin EN koske.

69

5394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nh0o879igubo8

      Tummeli.

      • 38v "teini"

        Tummelia oon miettinyt itsekin, ikää kohta 40v ja krooninen teinixiys vaivaa aina vaan... halpaa ja kuulemma toimii, mutta löytyykö vasta-argumentteja?!


      • yööök.
        38v "teini" kirjoitti:

        Tummelia oon miettinyt itsekin, ikää kohta 40v ja krooninen teinixiys vaivaa aina vaan... halpaa ja kuulemma toimii, mutta löytyykö vasta-argumentteja?!

        se haisee justiin sille, mitä se onkin, utarerasvalle.


      • Hah !
        yööök. kirjoitti:

        se haisee justiin sille, mitä se onkin, utarerasvalle.

        Kannattaisi tutkituttaa hajuaistinsa, ettei vaan ole utareet väärässä paikassa.


    • käly

      Ihan perusrasva, lotion tai kokovartalovoide. Kunhan ei käsirasvaa/jalkavoidetta ole.

    • en ole mies

      Mikä Lorealissa on vikana? :D Itse uskon että kokeilemalla löytyy paras tuote omalle iholle, mutta jos rahaa ei ole kokeilla eri tuotteina niin sitten kyllä kannattaa kysellä neuvoa. Muiden ihmisten käyttökokemuksetkaan eivät aina ole takuuvarmoja. Toinen vannoo apteekin perusvoiteen nimeen ja toinen ostaa kalleinta mitä rahalla saa. Melkein jokaisesta ihonhoitosarjasta löytyy nykyään kosteusvoiteita eri ihotyypeille. En tiedä oliko tästä yhtään mitään apua, mutta neuvokoot viisaammat :)

      • Käkipoika

        Loreal on testattu eläimillä! Itse käyttänyt jo pitkään kotimaisen valmistajan tuotteita, joita ei testata kiduttamalla eläimiä.

        Nimenomaan perusvoide A&E hyvä ja edullinen, voit ostaa helposti netistä!

        http://www.lifehair.fi/shop/product_details.php?p=97

        Muuten noiden pesunestekin hyvä -kandee kokeilla!


      • 13333333333
        Käkipoika kirjoitti:

        Loreal on testattu eläimillä! Itse käyttänyt jo pitkään kotimaisen valmistajan tuotteita, joita ei testata kiduttamalla eläimiä.

        Nimenomaan perusvoide A&E hyvä ja edullinen, voit ostaa helposti netistä!

        http://www.lifehair.fi/shop/product_details.php?p=97

        Muuten noiden pesunestekin hyvä -kandee kokeilla!

        ne siitäkidu ellet sinäkään. onhan tappamnenki kiduttamista


    • uusi totuus

      Nivea Creme tai ihan perus market-voide hyviä. Itse oon käyttänyt 20 vuotta kallista kamaa eikä näy missään...

    • MenEcpert

      Jos haluat hyvää neuvontaa ihotyyppisi ym asioiden osalta suosittelen käymään apteekissa, jossa usein laaja valikoima ihonhoitotuotteita.

    • paras

      koivunpihka!

      • Venla-78

        Hei!

        Aloe Vera pohjaiset voiteet ovat kaikkein kosteuttavimpia,ne ovat myös ravitsevia. Parempia kuin apteekin koska, Aloe Vera pohjaiset voiteet imeytyvät paljon syvemmälle ihoon kuin tavalliset markettien voiteet. Itse olen huomannut tämän eron,kun olen kaivannut jotain todella kosteuttavia voiteita.
        Minulta voi tilata ja ostaa näitä tuotteita www.myaloevera.fi/tiinaaloeshop. Suosittelen kaikkia kokeilemaan näitä tuotteita! :)


      • 2*3
        Venla-78 kirjoitti:

        Hei!

        Aloe Vera pohjaiset voiteet ovat kaikkein kosteuttavimpia,ne ovat myös ravitsevia. Parempia kuin apteekin koska, Aloe Vera pohjaiset voiteet imeytyvät paljon syvemmälle ihoon kuin tavalliset markettien voiteet. Itse olen huomannut tämän eron,kun olen kaivannut jotain todella kosteuttavia voiteita.
        Minulta voi tilata ja ostaa näitä tuotteita www.myaloevera.fi/tiinaaloeshop. Suosittelen kaikkia kokeilemaan näitä tuotteita! :)

        http://lh6.ggpht.com/-geQccBGUhcg/U5SVPfisLmI/AAAAAAAAJwU/f2XzFUq8c2Y/63CE5F4B-58E4-4CE2-854F-5DB8833DC945.png

        Tuote maksaa 3,5 € tuo 50ml purkki, tuli juuri toiseksi suuressa tanskalaisessa tutkimuksessa.
        Cien sarjassa myös kasvovesi jne.


    • peppinen

      Kaikki lähtee terveellisesti syömisestä ja riittävästä nesteytyksestä, joka säteilee ulospäin ihon hyvänä kuntona. Muista riittävä määrä rasvaa ruokavaliossa. Lisäaineet vähemmälle. Tökötit ovat aina vasta toissijainen vaihtoehto.

      Puhdista iho kunnolla aamuin illoin kasvojen iholle tarkoitetulla puhdistusaineella. Voi olla, että ihosi on herkkä, joten voit valita jonkun herkälle iholle tarkoitetun puhdistusaineen. Sen ei tarvitse olla for men ; ) Liika pesu kuivattaa ja tekee ihosta koppuraisen. Myöskin liian äkäiset kuorintaa sisältävät finni-ihole tarkoitetut aineet voivat tehdä ihostasi koppuraisen, jos ihosi on enemmänkin herkkä.

      Jos iho on koppurainen, voit kokeilla niinkin yksinkertaista hoitokeinoa, kun käyttää silloin tällöin esimerkiksi kookosöljyä tehohoitona pientä määrää. Itselläni se on auttanut kuivaan ihoon ja se on hyvin luonnollinen hoito eikä suinkaan kallis. Yötä vasten se imeytyy mukavasti ihoon yön aikana.

      Kasvovoiteissa jos haet kosteutusta ja yrität saada kuivan ihon joustavaksi kokeile erilaisia rasvoja. Se mikä sopii millekin iholle on tapauskohtaista. Glyseriiniä ja glykolia sisältävät voiteet kosteuttavat, sillä ne laittavat ihoon vettä.Ne saattavat kirvellä, joten kannattaa levittää ne hiukan kosteammalle iholle. Mielestäni hinta ei ole kaiken a ja o. Halvemmatkin voiteet voivat olla ihan hyviä. On myös emusiovoiteita, joissa vaikuttava aine on rasva, joka estää kosteuden lähtemisen iholta. Muista rasvata aina pesun jälkeen. Jos ihosi on rasvaisempi, valitse kevyempi voide.

      Kosmetologilla käyminen on yksi vaihtoehto ihon hoitoon, jos haluat hifistellä eikä hinnalla ole väliä. Erilaiset kuorinnat ovat aknearpien hoidossa hyviä. Sieltä saat hoito-ohjeet ihollesi.

      • ttttttttt

        Kosmetologille en enää mene kun viimeksi kun astuin ovesta sisään, näin päivystäjä-kosmetologin naamalla pilkallisen iveen, yritti pidättää naurua.
        T: mies jolla YKK:t


    • NalleWhlrs

      Tutkimuksen ja tutkimuksien mukaan Erioil ja Erisan ovat parhaita voiteita. Ne korvaavat kaikki naisten ryppyvoiteetkin ja teho on parempi.

      http://1i.fi/kuntoon

    • näin on

      kysykää hinteiltä ne tietää kun homma luistaa

      • tuijaris

        Moi juntti Suomimies :)


      • suominainen.
        tuijaris kirjoitti:

        Moi juntti Suomimies :)

        mielummin juntti suomimies kun rasvattu ja meikattu pelle.


      • 8+8
        suominainen. kirjoitti:

        mielummin juntti suomimies kun rasvattu ja meikattu pelle.

        juuri näin! mies kuuluu olla mies eikä mikään himmeli!


      • Hah !
        suominainen. kirjoitti:

        mielummin juntti suomimies kun rasvattu ja meikattu pelle.

        Minäkin olen suomalainen nainen enkä tiedä suurempia pellejä kuin junttieinarit.


      • azyzz

        Sitä kutsutaan itsestänsä huolehtimiseksi, eikä homosteluksi, opettele kirjoittamaan :)


    • 24vv

      S-marketeissa myytävä pyöreä valkoinen purnukka, Nivea Soft on ihan parasta rasvaa!
      Halpahko hinta ja miehenikin käyttää sitä nykyisin joka päivä naamaansa!
      Kokeile!

      • homo ja nainen

        RASVAT ON HOMOILLE JA NAISILLE


      • Anonyymi

    • Du bist jung

      Ihan perusNIVEA. Sehän on testeissäkin todettu kelporasvaksi. Sellainen valkoinen tuubi sinisin tekstein. Myös miesten tuotehyllystä löytyy NIVEAa tummansinisillä purteloilla. Tuoksut mietoja, jos haluat partaveden olevan tuoksustasi se juju.Jos haluat hinnan takia keekoilla, menepä (missä sitten asutkin) kemikalioon. Stokkan Sokoksen tai muun kemppariosastolla sinua palvelee asiantunteva hyväntuoksuinen myyjä. Löydät merkkisi. ja tuoksusi. Hinta ei silti ole laadun tae noissa rasvoissakaan. Mutta saat ylellisyydentunnusta hyvää mieltä:) Ai niin, Markeiteista ja Anttiloistakin löytyy.

      • ota selvää

        Nivea Creme peltirasiassa on todettu parhaaksi -sitä käyttää kaikki julkimotkin. Nuo tuubit ei ole samaa tavaraa.


    • Marcus4

      Olen mies ja käytän Dr. Hauchkan sävyttävää kosteusvoidetta.

      Antaa iholle mukavan mattasävyn.

      • hyi helv

        todella miesmäistä.


    • 12+17

      Biotherm.

    • täs vinkki sulle

      Hinnalla ei väliä... laita valaan emätinrasvaa, se toimii varmasti.

      • 4+5

        ValaanvittuLotion


    • nauskla

      Nuori ihminen ei tarvitse mitään ryppyvoiteita vielä. Päinvastoin liian rasvaiset ja hoitavat tuotteet puskevat ulos ihosta finneinä. Riittää siis hyvin imeytyvä ja kosteuttava voide, joka estää sen, että ihoon ei tule pientä pintaryppyä niin herkästi. Voidetta ei kuitenkaan levitetä silmänympärysiholle, mutta sen sijaan muista laittaa rasvaa myös kaulan iholle.

      Ihan normaali markettikama riittää. Jos haluat astetta parempaa, niin käy apteekissa. Myös kemikalioiden ja tavaratalojen myyjiltä saa asiallista palvelua. Tavarataloissa yleensä on laaja valikoima ihan miehille tarkoitettuja tuotteita.

    • pesu kylmällä vellä

      rasvat vaan pahentaa finniongelmaa tukkivat ihohuokoset.

    • ihramskatoli

      RASVAA IHRAA

    • jakke4

      Taidat olla homo?!

      • 6+12

        se on nyt kovin trendikästä


    • tytsyli88

      Päivävoiteeksi kevyempi, ihotyyppisimukainen (purkeissa usein lukee esimerkiksi rasvoittuvalle, kuivalle, atooppiselle jne.) voide ja yöksi täyteläisempi voide. Esimerkiksi nivealla on aika hyviä (ja neutraalit purnukat niin ei tartte mitään pinkkejä ostella jos ei halua).

      Esim. Päivävoiteeksi: http://www.nivea.fi/Products/Face-Care/Aqua-Sensation/Aqua Sensation Nourishing Moisturizer

      Yövoiteeksi: http://www.nivea.fi/Products/Face-Care/Essentials-all-Skin-Types/Essentials-Normal-to-Mixed-Skin/Regenerating-Night-Care

      Muista puhdistaa kasvot ennen voiteen levittämistä (tärkeää varsinkin akneherkälle iholle), ettet levitä voidetta ilmansaasteiden tms. lian päälle.

    • Vinkkilä

      Juo vettä, reippaasti. Älä käytä karskeja pesuaineita. Kosteuta tuoksuttomalla, öljyttömällä kosteusvoiteella jottei ihohuokoset tukkeudu ja akne palaa.

    • happomestari

      Syö ruokaa joka sisältää riittävästi linolihappoa. Ulkopuolisesta rasvauksesta/voitelusta ei ole etua jos l-happotasapaino on pois holliltaan.
      Jos se ei auta, hae tästä lisää potkua.Suosittelen tätä tuotetta myös kaikille narkkareille.
      http://www.whale.to/b/zyklon.jpg

      • 14+13

        joo toi on hyvää menee aika paljon mutta kyllä auttaa


      • Ahmet Rullahuuli
        14+13 kirjoitti:

        joo toi on hyvää menee aika paljon mutta kyllä auttaa

        Viehän näytteitä, kokemusta ja ilosanomaa vuorille ja laaksoihin.Myös tasangot kelpaavat.


    • 3+14

      kokeile vaikka hiirenpaskaa!

    • Ei heteroille

      Heterot ei mitään naamarasvaa käytä.

      • Myös terveydenhoitoa

        No heteroist en tiijä, mutta viisas ja valveutunut panee rasvaa niin nassuun kuin tassuunkin ainakin silloin, kun selkeä tarve on.


    • Erioiltytsy22

      Erioil on ihan parasta kamaa, marketista saa ja halvalla !
      Ei tahmaa, imeytyy nopeasti ja kuitenkin kosteuttaa todella hyvin (ja on useimmiten hajustamaton, tuoksut ei sekoitu jos käytät jotain partavettä kans). Ite oon käyttäny kyseistä voidetta jo muutaman vuoden, ja monet ovat kehuneet miten ihoni on pehmeä :D

      Joten kokeile Erioilia, et ainakaan häviä kuin maksimissaan kolme euroa :)

    • Nainen 25

      Apteekista ihan normaali Aqualan L voide on hyvä ja kohtuu hintainen. Kosteuttaa sopivasti ja ei oo mikään hifistelyvoide.

    • jeps....

      Otan paljo huikkaa ja muutamien päivien putkien jälkee, iho on samea ja eloton. Sit vaan kuuma suihku tai sauna ja karkean sienen kanssa pesee kunnolla. hankaa kovasti, jotta pintaverenkierto paranee. sen jälkee iha mikä voide vaa..

    • Kokonaisuus ratkaise

      Muista sitten myös se, että hyvän tuloksen ihon pintaan(kin) takaa se, mitä sisällesi mätät.

    • Rasvakalle

      Ihan mikä tahansa apteekin perusvoide. Kysy tuotetta jossa ei ole parabeeneja.

    • Aloeveera.

    • 16+5

      Apteekin perusvoiteet sopivat erittäin hyvin miehille. Aqualan L, Hydrolan geelivoide, jne.

    • Neiti xxxx

      Suosittelen Mary Kaytä! Erittäin korkealaatuista kosmetiikkaa, ei ole testattu eläimillä ja todella toimii.

      Ota yhteyttä oman paikkakuntasi kauneuskonsulttiin, saat ilmaisen ihonhoitotunnin ja siulle katsotaan juuri siulle sopiva ihonhoito ja parasta on, että saat kokeilla tuotteita rauhassa! :) Lisäksi siulla on aina 100 % tyytyväisyystakuu, eli todella suosittelen lämpimästi tätä merkkiä! :)

    • HUIJARI MANIPOLOIJA

      MYYRÄÄÄ, paskakka tyyppi leikkii "nuori potentiaalinen asiakas" joka "inhoo tiettyt merkit", sen lisäksi yrittää vaikuttaa muille nuorille miehille että nuori ihminen tarvitsee kosteuttava voide, HAHAHAHAAA.....

    • Kuivaiholady

      Suosittelen apteekin voiteita. Kuivuuden taustalla voi olla myös yliherkkyyttä. Mahdollisimman lisäaineettomat, hajusteettomat ym. puhtaat voiteet ovat paras valinta. Ja ainakin itse naisena tykkään, jos miehen naamavoiteessa ei ole kovin viehko tuoksu. Jos kuivuus on huomattava ongelma, suosittelen käymään ihotautilääkärillä. Ja mieti myös pyykinpesuaineet. Vaikka kasvoilla ei pidetä vaatteita, niin altistut pyykinpesuainejämille esim. lakanoiden ja pyyhkeiden välityksellä.

    • qh5rqiph5qo

      Jos ihosi ei ole kuiva, ei ole suositeltavaa käyttää mitään kosteuttavia voiteita sun muita. Suihkun jälkeen jos kasvot on pesty saippualla, voi käyttää jotain ja parran ajon jälkeen suositellaan kosteutusta. Vältä kaikkea missä on Öljyä, tämä koskee siis kaikkia öljyjä. Nämä eivät kuulu iholle IKINÄ. Ne eivät imeydy vaikka mitä väitetään ja aiheuttavat vain ihohuokosten tukkeutumista sun muuta.
      Glyseriini, Glykoli, Sorbitol, Urea, ovat ainoita aineita jotka oikeasti kosteuttavat ihoa. Muut Aineet estävät lähinnä kosteutta haihtumasta iholta.

      Ihon liiallinen puhdistaminen ja muu puunaaminen saattaa aiheuttaa iho ongelmia.
      Mitä enemmän peset ihoa niin sitä enemmän iho pyrkii tuottamaan rasvaa, sama asia tapahtuu hiuksien kanssa jos peset niitä liian usein niin rasvoittuminen kiihtyy.
      Pesun jälkeen naama voi olla todella kuiva ja vähän ajan päästä iho voi kiiltää rasvasta.

      Pitäisi ensin ottaa selvää mikä ihotyyppi sinulla on. Rasvainen, Yhdistelmä iho, Kuiva vai mikä? Yhdistelmä ihossa muu alue voi olla kuiva mutta nenän alue kasvoista voi olla voimakkaasti rasvoittuva.

      Vuoden aika voi myös vaikuttaa ihon rasvaisuuteen ja siihen miten kuiva se on.

      Yleisesti ottaen Nivealla on melkein parhaimmat tuotteet. Nivean kasvorasva on testeissä ollut parhaimpien joukossa. Monet miehet ovat myös sitä mieltä että Nivean Sensitive After Shave Balm on parhaimpia marketeista saatavia after shave tuotteita mitä on.

    • tietävä

      Acon face lotion for men on kyllä hyvä kasvovoide, suht edullinen ja antaa hyvän mattapinnan. sopivan kevyt.

    • Sami21

      Mitenkään mainostamatta suosittelen Environia. Tuotteet ainutlaatuisia ja tehokkaita, niitä ei "saa" myydä käsikaupassa ettei joku pistä liian tujua tavaraa naamaansa. Eli tuotteisiin koulutuksen saaneet kosmetologit myyvät. Oma akneihoni parantui lääkärinkin ihmetykseksi nopeammin kun käytin tuotteita lääkekuuri aikana ja sen jälkeen kun olen jatkanut ei ole kiristellyt. Koko idea on saada ihon toiminta tasapainoon niin ettei synny uusia vaurioita esim auringonvalosta ja kun iho toimii niinkun pitää ei kuivuus tai rypyt vaivaa. Maahantuojan sivuilta löytyy jälleenmyyjät

    • qh5rqiph5qo

      Katselin heidän tuotteitaan niin suurin osa vaikuttaa ihan täydeltä huijaukselta kuten monet tuotteet markkinoilla. Ei ole oikeastaan mitään kattavia todisteita käsittääkseni siitä että vitamiinit auttaisivat voiteissa. Monissa tuotteissa näyttäisi olevan öljyä. Esimerkiksi A vitamiini mitä on lisätty moniin rasvoihin on täysin hyödytöntä niissä pitoisuuksissa mitä on rasvoissa. Suurin osa muistakaan vitamiineista ei vaikuta oikeastaan mitenkään, nekin mitkä toimivat lähinnä suojaavat ihoa esimerkiksi UV säteilyltä. Niissä pitoisuuksissa mitä löytyy ilman reseptiä, pitoisuudet ovat niin alhaiset ettei vaikutusta ole suurimmalla osalla aineista ja niilläkin millä on vaikutusta on lähinnä suojaava vaikutus UV säteilyä vastaan. Jo syntyneitä vaurioita ne eivät kuitenkaan paranna.

    • 25vmies

      Sekoita kulhoon maitorahkaa, floran juoksevaa ja neilikkaa. Kosteuttaa ihan mielettömän hyvin ja lähtee sellanen valkonen kuiva iho pois. Finnejä ei tästä tule, on testattu itselänikin ja kyllä tehoaa. Tän voi siis tehdä ihan viikottain.

    • Osaisitteko suositella minulle (30v mies)
      parasta glyserolia sisältävää kosteusvoidetta päiväkäyttöön?

      Glyserolin pitäisi olla tehokkaasti kosteuttava ainesosa.

      Öisin käytän tretinoiinia, mutta päivävoiteeksi tarvitsisin siis jonkun kosteutta
      sitovan ja toimivan rasvan..

      Ennen käytin jojobaöljyä, mutta haluan vaihtaa sen nyt pois.

    • qh5rqiph5qo

      Kasvoja ei välttämättä tulisi rasvata joka päivä ellei sitten ole kuiva ihotyyppi.
      Ihoa tulisi lähinnä rasvata suihkun jälkeen ja miehillä parran ajon jälkeen.
      Myös tarpeen vaatiessa silloin kun iho tuntuu erityisen kuivalta.

      Rasvaaminen on suositeltavaa lähinnä jos on kuiva iho. Saatat tehdä muuten enemmän haittaa jatkuvalla rasvaamisella.

      Nivean Sinisessä purkissa oleva kasvorasva on testejen mukaan oikeasti hyvä rasva. Muitakin varmasti on.

    • Interval

      Apteekin humektan on oikeasti hyvää hinta-laatusuhteeltaan. Itsellä nyt päivittäisessä käytössä. Olen kokeillut erilaisia tuotteita, lähinnä perus lorealia, nivea, lumene yms mutta hieman kalliimpia kuten Biotherm Hommea. Minulla tuo humektan on ollut erinomainen ja parempi kuin muut.

    • TerveisiäTaivaasta

      Millaiset kuukautissuojat mulle on parhaita,
      tykkään siitä kun saan homoilla.
      Mua ei huvita rakastaa naisia.
      Kaiken haluan tärvellä,
      jopa pikkupoikien hyvyyden.

    • Iholle
    • LR Health& Beauty

      Käyppä katsomassa www.lrworld.com sivuilta siellä on loistavat tuotteet eri ihotyypeille....tai voit soittaa minulle suoraan niin kerron tuotteista Mika eronen 0452707355

    • Anonyymi

      LV Men kasvovoide on paras. Siinä ei ole allergisoivia turhia ainesosia, eikä vahvaa tunkkaista hajua jollainen on monissa miesten kosteusvoiteissa, esim. Nivea men yms. Lisäksi se on suunniteltu miesten iholle sopivaksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      92
      2421
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2133
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1780
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1575
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1505
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1468
    8. 54
      1340
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe