Petos vai ei?

Mitä on kestettävä

Meillä oli tässä pieni episodi, tai oikeastaan useampi... Avovaimoni sanoi kerran olleensa ystävättärellään kyläilemässä. Ystävänsä luota löhetti viestin, että meneekin hieman myöhempään, mikä sinänsä ihan ok, mutta jälkeenpäin selvisikin, että oli lähtenyt ystävältään tapaamaan exäänsä. Tästä ei siis puhunut mitään, ensin kielsi ja sitten myönsi, että sattumalta olivat tavanneet, miehellä oli ollut jotain asiaa ja he olivat keskustelleet. Kysyessäni mitä asiaa oki ollut vastasi nainen exänsä sanoneen, että rakastaa tätä vielä. Siihen se asia kuitenkin jäi siltä erää, kunnes puolisoni jäi kiinni viestitelleensä tämän tapaamisen jälkeen exänsä kanssa. Oli kuulema mukava nähdä ja tykkäsi miehen kertomasta asiasta. Tämä asia käytiin läpi ja oli jo unohtunut. Mutta nyt taas nainen oli toiselle exälleen laitellut viestiä, että on ikävä miehen olkapäätä, hymyä ja naurua naisen hölmöille jutuille ja olisi mukava nähdä. Tästäkin asiasta puhuttiin, mutta minulla on nyt vaan älyttömän kurjat fiilikset. En oikein tiedä miten päin pitäisi olla.
Ja varsinkin kun nainen on minua miltei kieltänyt näkemästä tai olemasta entisieni kanssa missään tekemisissä. Ja muutenkin on todella mustasukkainen, ollessaan kavereiden kanssa aikaa viettämässä kyselee vajaa tunnin välein mitä teen ja missä liikun.

12

408

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 135

En kyllä ymmärtänyt ihan kokonaisuutta tässä jutussa, oli jotenkin sekava, tai sitten asia on niin sekava ettei oikein hahmotu, mutta jos kysyt petos vai ei, niin totta helevetisssssä on valehtelua. Ehkä olikin tämän ihastuksensa kanssa liikenteessä, ja pelkäsi, että sinä pöllähdät sinne. En tiedä noista.

• Mitä on kestettävä?

Oli kieltämättä epäselvästi ilmaistu tuo tekstini. Avovaimoni siis aiemmin sanoi olleensa ystävättärellään ja lopulta olikin exänsä rakkauden tunnustuksia kuuntelemassa. Oli tästä tapaamisesta jopa hyvin mielissään ja iloinen. Tästä vain "unohti" sanoa

Muutama kuukausi tästä oli nainen sattumalta tavannut toisen exänsä ja tästä tapaamisesta seurasi pitkä tekstiviestittely. On ikävä tätä exää ja olkapäätä, hymyä ja koittavat sopia tapaamista.

Minua ei haittaa vaikka exiään tapaa, mutta miksi siitä pitää valehdella. Ja tätä viimeisintä ikävöintiä vähätteli ja sanoi, että ihan vain kaverina.

Minulta nainen kuitenkin vaatii 100% rehellisyyttä ja kiukuttelee jos joku minun naispuolinen ystäväni vaikka ottaa minuun yhteyttä. Siis ystävä kenen kanssa ei ole koskaan ystävyyttä enenmpää tai vähempää ollutkaan, eikä halua muuhun kuin ystävyyteen.

Nyt alkaa olla mitta täys noita valheita ja "unohtamisia"

• N35-

Sulla on oikeus olla yhteydessä naisiin, koska hänkin on miehiin -olet aikuinen ja päätät itse sen. En usko että naistasi kiinnostaa se ex, joka häntä kaipaa, liekö nainen hänet jätti vai miten kävi. Mutta taas outoa että puhuu olkapäähän nojaamisesta toisen exän yhteydessä, sähän olet se jonka olkapäähän pitäisi tavallaan nojata. Ai aikoo tavata. Onko se flirttailua vai kaveriflirttailua. Ikävä? Jättikö toinen ex naisen? Minkäikäinen nainen on?

Mustasukkaisuus on ongelma, jos sinä et saa olla syystäkin, mutta hän saa väärässäkin kohtaa. Aika määräävä nainen? Millä tavalla hänen käytöksensä pitäisi mielestään herättää luottamusta sussa? Onko hän suhun rakastunut aidosti kun huseeraa muita miehiä? Miten koet, näet asian? Vai hakeeko huomiotasi tai muiden huomiota. Toivottavasti selviää. Parisuhteenne säännöt eivät ole selvät nyt... Pariterapia? Tuo tilanne ajaa muuten sut ahdistuneeksi. Onko nainen luonneongelmainen vai kiinnostus loppui suhun? Vai miksi ei välitä sun tunteistasi yhtään? Vai onko väärinkäsityksiä kommunikaatiossa pahemman kerran?

Mielestäni vaikuttaa kuitenkin hieman hämärältä, kun nainen käyttää noita sanamuotoja viesteissä. Ja on nojaamassa toiseen tyyliin. Ja valehtelu. Jos et eroa, niin kokeile pariterapiaa pian. Ei kannata sinnitellä.. Kommunikointi ei toimi suoraan välillänne, koska nainen selittelee vaan omiaan. Painaa villasella. Toki jos hän ei ole enää kiinnostunut, sen huomaa käytöksestä ja teoista.. Ota selvää ja mieti mistä tuulee. Miksi ero tuli naisen ja exien välillä, mielenkiintoinen seikka.

• tert53r2wrwar

Pariterapia on hyvä juttu, JOS sille ollaan avoimia ja oikeasti halutaan saada asiat kuntoon. Mutta ei yksi pääsky kesää tee: aloittajan muija on "laatinut" parisuhteen toimintasäännöt itselleen vapauksia antaen, toista mustasukkaisesti vahtien. Ei auta, vaikka aloittaja haluaisi asiat kuntoon ja terapiaan, kun eihän tuo muija selvästikään koe tekevänsä mitään väärin. Miksi siis vaivautuisi terapiaankaan, no tietysti toisen menettämisen pelossa, mutta mihin se seepra raidoistaan pääsisi?!

• Nope nope

Mun mielestä rehellisyys on se pohja jolle rakennetaan.
      "Unohtelu", kiertely, selittely ja suoranainen valehtelu kyllä horjuttaa tuota pohjaa vakavasti.
      Meillä on se periaate, että miespuolisia kavereita saa olla, naispuolisia kavereita saa olla. Kummallakin. Ja on. Siis kavereita, ystäviä! Parisuhteessa ollaan me kaksi.
      Kehottaisin vakavasti harkitsemaan. Tuo ei terveelle suhteelle kuullosta! Lähes sairaan mustasukkainen tyttöystävä, joka kyllä sallii itselleen pikku liitelyn ja kokeilun, mutta sitoo ja kontrolloi sinut.
      Ei hyvältä näytä. Mutta mieti ja päätä itse.

• Exät ja nyxät!

Eikös tuo ole nyt päivänselvää! Avokkisi haluaa ottaa, ja ilmeisestikin ottaakin, kaikista pullista ainoastaan rusinat.

• Reilua

Rehellinen olisi ainakin oltava. Hän rakastaa, on mustasukkainen eikä tahdo menettääkään sinua. Mutta tuosta salailusta teidän olisi hyvä keskustella kahden kesken avoimesti. Että on reilumpaa toisen tietää missä aina mennään, muuten jää paha jälkimaku ja suhteessanne tulee epäilyksiä.

• näin mä sen näen

Minusta mustasukkaisuus kertoo siitä, ettei hänell itsellään ehkä ole aina puhtoiset toiminnat. Siksi epäilee sinuakin. Ainakaan itse en ole lainkaan mustasukkaista tyyppiä, varmaan juuri siksi että en jaksaisi sählätä eksän kanssa vaikka kaveria ollaankin. Siksi ei minua kiinnosta vaikka kumppanikin olisi jossain eksänsä kanssa.

• Sekopäitä riittää

Mun sekopää exä harrasti tuota omien exiensä "deittailua". Vuosien jälkeen otti yhteyttä, FB-kavereiksi jne, muttei hiiskunut mulle sanaakaan, piilotti jopa ne FB-kaveruudet mun näkymättömiin. Kerran sitten ihan sattumalta ohimennessäni huomasin exän jättäneen FB:n auki ja siellä oli avattuna juurikin näitä exien viestittelyjä.... sivumennen mainitsin, että "ai oot sitten näemmä nykyään sen ja sen kaveri FB:ssa".... jösses minkä raivarin se exä sai, kuulemma hänellä on oikeus yksityisyyteen blaa blaa blaa ja olin kuulemma sairaaloisen mustasukkainen jne jne jne. No ei siinä mitään, en hiiskunut asiasta enää sanaakaan, mutta mun mielestä oli aika omituista syytellä mua sairaaloisen mustasukkaiseksi, kun itse sai raivareita mun töistä, mun sukulaisista, jopa sisaruksista ja äidistä.......... eikä varmaan tarvi ihmetellä, miksi tuo exä on exä, eikä ole mitään tarvetta olla yhteyksissä, ei nyt eikä 10 vuoden päästä.

• voi voi voi

Tuossa kaikkein oleellisin asia on se, että puolisosi valhetelee sinulle.

Se on kaikkein suurin loukkaus parisuhteessa ja merkki siitä, että hänellä on kovin omituinen näkemys terveen parisuhteen muodosta.

Jos sillä valehtelulla kaiken lisäksi petellään suhdetta toiseen mieheen (exä tai joku muu), niin se on piste i:n päälle.

Minä saattaisin antaa mahdollisuuden yhden kerran jälkeen, jos todelta kuullostava selitys olisi jotain sellaista, että en halunnut sinua huolestuttaa tms.

Toisesta kerrasta parisuhde menisi ilman minkäänlaisia keskusteluja poikki.

Tuossa sinun kertomuksessa on niin monta, niin törkeää valetta, peittelyä ja vieläpä vanhan suolan lämmittelyä, että ihmettelen että sinä ylipäätään enää kyselet mitään!?!

• On se petos

Minun exäni oli tavattoman mustasukkainen ja epäluuloinen. No, sitä kai epäilee muista sitä mitä itse on. Selvisi, että hänellä oli alusta alkaen vipinää yhden sun toisen satunnaisen naikkosen kanssa. Tilanne huipentui hänen kaksoiselämänsä paljastumiseen viime syksynä.

Hulluinta on se, että asumme lokakuusta lähtien erillään ja ero on vetämässä, en ole tapaillut ketään miestä sen jälkeen, mutta exä halveksii minua kovaäänisesti siitä, että en enää käytä vihkisormusta,

• suhdekurjimuksesta ulos

Yksi tapa käsitellä mustasukkaisuutta ja tunnetta että toinen ei välitä on olla itse uskoton. Tapa on tottakai tosi huono ja aiheuttaa vaan lisää kärsimystä ja ongelmia.
        Itse olen tajunnut että poikaystävä on lähtenyt etsimään muita naisia, kun on ollut riitaa kun ole tiennyt että välitänkö hänestä.

Olen tosi pahoillani, että hän on tuntenut niin, etten välittäisi hänestä. Sydämestä puristaa kun ajattelen, miltä hänestä onkaan tuntunut. Se ei pidä paikkaansa, etten välittäisi, välitän tosi paljon hänestä.

En pysty luottamaan häneen enää enkä uskalla päästää lähelle. Tämä on aika raastavaa, koska välitän hänestä. En usko että hän pystyy toimintaansa muuttamaan. Tässä jo kerran oltiin puoli vuotta erossa ja hän väitti muuttuneensa, mutta se ei pidä paikkaansa. Minulle tulee ahdistusta ja painajaisia, jos yritän palata hänen kanssaan yhteen. Tulipa taas kerran isoja opetuksia elämästä. En viime kädessä voi sille mitään, jos hän ei tunne sitä, että välitän hänestä. Hänen pitää itse selvittää, mistä se tunne tulee etten välittäisi ja puhua siitä sen sijaan, että lähtee etsimään toista naista.
        Tsemppiä ja voimia kaikille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      36
      11476
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9950
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      150
      5629
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3794
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3760
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3645
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3388
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3193
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2835
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2633
    Aihe