Mahdotonta menoa!!!!!

Anonyymi

Hei!
Haluaisin purkaa tunteitani, koska en pysty edes ajattelemaan kenen vika työllisyystilanne nykyjään on?
Olen 46 - vuotias työtön nainen ja päivittäin käyn mol.fi:ssä
etsimässä töitä. Laitan kaikkiin mahdollisiin hakemukset ja jopa mahdottomiin.
Kuka kumma tämän systeemin oikein keksi? Ennen menit työvoimatoimistoon ja kerroit, että olet työtä vailla niin sait heti ison nivaskan mahdollisia työpaikkoja ja ei kun soittamaan.
Näin helppoa se oli ennen.
Mitä se on nykyään?
No minäpä kerron :
Ensin menet mol.fi :hen ja etsit sieltä mahdollisen työpaikan.
Sitten selvität ketä vuokrafirma tätä työpaikkaa rekrytoi ja menet vuokrafirman sivulle ja täytät sinne moni sivuisen hakemuksen. Muista laittaa valokuva, työtodistukset, cv ja täytät tietenkin samat asiat hakulomakkeeseen ,jotka sinulla on jo cv:ssä valmiina. Laitat kiinnostuksen kyseiseen työhön.
Voit vielä soittaa vuokrafirmaan ja tarkastaa tuliko hakemus perille? Niin minä aina teen.
No niin nyt sinulla on vuokrafirmassa haku päällä. Nyt joudut toivomaan kädet ristissä, että vuokrafirma kiinnostuu hakemuksestasi ja ottaa sinuun yhteyttä ja pyytää haastatteluun. Muuten et saa edes tietää minkäniminen firma sitä työtä tarjoaa. :)
Olen laittanut viimeisen 3kk aikana lähes kaikkiin vuokrafirmoihin hakemukset, mutta haastattelukutsuja ei kuulu?
Ai niin muistutus tähän väliin: Jos haet esim. Turkulaisesta vuokrafirmasta töitä ja Salossa on sama vuokrafirma niin niihin molempiin tarvitsee tehdä hakupaperit erikseen!
Olen päivittäin liittänyt niihin työpaikkoja jotka kiinnostaisivat minua, mutta aika hyödyttämältä tuntuu.
Olin töissä yhden vuokrafirman kautta puoli vuotta ja sain todella hyvää palautetta firmalta, mutta siihen se sitten jäi.
Nostaisin hattua jos sellaista käyttäisin, niille firmoille jotka hakevat ihan itse työntekijänsä. Jotka antavat mahdollisuuden työnhakijan saada joskus edes töitä.Toivon, että firmojen johtajat ajattelevat asiaa tältä kannalta: Kuinka monta "HYVÄÄ" työntekijää vuokrafirmat jättävät teille esittämättä? Menetys voi olla molemminpuolinen.
Kun joku vielä kerran sanoo minulle kuinka helppoa työnsaanti on niin saa luvan kyllä näyttää. Olen valmis aloittamaan työt heti kun minulle sellainen löytyy.
Mietin vain olenko liian vanha saamaan töitä?
Minulla on ikuisuuden pitkä työkokemus elektroniikka-alalta ja olen taitava ja nopea työssäni, mutta nyt tuntuu etten kelpaa enää mihinkään.
Edelleen työtön :(

7

432

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en lukenu

kinos

• Nimimerkkipakko*

"Ennen menit työvoimatoimistoon ja kerroit, että olet työtä vailla niin sait heti ison nivaskan mahdollisia työpaikkoja ja ei kun soittamaan."

Silloin kun oli vielä kansakoulu-oppikoulu-systeemi hanttihommiin pääsi yleensä ihan vaan kävelemällä firmaan ja kysymällä töitä. Nyt ei sitten työtä saa millään vaikka olisi miten korkea koulutus.

Suohonhan tämä maa uppoaa tällä menolla. Ei vientiä nosteta ikuisella kouluttamisella ja kurssittamisella.

• Gerni

Kansakouluaika oli joskus 50-luvulla. Eli 55 ikäiset on eläneet sen vaiheen. Mutta ihan positiivista ettet sentään vetänyt dinoaikaa tähän. Koska enempää ei kai voi enää surkeudessaan velloa, kun me aikuiset ja keski-ikäiset työttömät, jotka ei olla päästy kiinni koskaan vakituisiiin töihin, pätemisestä ja hyvästä työmoraalista huolimatta.

Naisilla 2-kymppisenä on sentään vielä mahdollisuuksia, 35 alkaa jo paniikki, 45 tuntee jo olevansa elämästä ulkona, ja sen tämän päivän markkinatkin osoittaa.

• rivijättö

Tervetuloa kerhoon. Itselläni takana 12 vuoden jaksottainen koulutusputki. Olen myös tehnyt paljon käytännön töitä, oman alan töitä 15 v, mitä vaan hanttitöitä aina välissä. Viimeksi työskennellyt vastaavana 4 vuotta, paikka meni kun osastoni raa'asti vaan lopetettiin. Työkokemusta ja koulutusta löytyy vaikka kuinka, mutta en saa töitä.

Olen laittanut tänä keväänä haun jo 40 paikkaan, joista vain 20 ollut omaa alaa. Mitään ei kuulu. Käy haastatteluissa, jotka menee hyvin, haastattelijaa kehuu ja itsestänikin tuntuu että selvillä ollaan -mutta ei mitään!

Olen ollut työttömänä vasta puoli vuotta, mutta jo nyt olen henkisesti ihan rikki. Kaksi viikkoa sitten romahdin ja jouduin mielialalääkkeille. Nyt sentään tuo kauhea masennus ja suunnaton ahdistus tulevasta alkaa vähitellen väistymään.

Tiedän, että meitä on monia, se on se mikä nyt lohduttaa.

• työtön pas.ka.

Kuin sä jaksat täyttää niitä hakemuksia. Täytän hakemuksen kerran - kolme kertaa vuodessa. Ei niitä työpaikkoja sinne joka viikko ilmesty ja jos ilmestyy niin ne on jotain lääkäreitä ja hoitsuja johon minulla ei ole mitään kouluja käytynä. Ja vuokrafirmoihin ei tarvii kun kaks kertaa vuodessa päivittää hakemus puolne vuoden välein siis. Niillä on ne tiedot siellä kun ekan kerran sinne menee. Ei siis tarvii jokaisen työpaikan kohdalla täyttää niitä tietoja. Tavallinen duunari ei pääse nykyään edes haastatteluun, itse en le pariin vuoteen päässyt.

• entinen orja

Noi vuokrafirmat pitäis lailla kieltää, sillä ne on tehty vain sitä varten, että saadaan revittyä kaikki mahdollinen irti työntekijän persnahasta. Vuokrafirma on siinä työnantajan ja työntekijän välissä ja sillä tavalla työntekijällä ei ole minkäänlaista turvaa työn jatkuvuudesta ym. Jos työntekijä menee aukoo päätään vähänki niin firma saa irtisanoa/purkaa diilin/muuten vaan potkia vittuun työntekijän päivässä tietääkseni.

Viimeksi, kun itse olin työttömänä, huomasin ilokseni suurimman osan työpaikoista olevan jonkun vuokrafirman kautta. Se on kyllä väärä suunta

Työhyvinvointi senkun huononee ja työpaikat vähenee ja moni motivoitunut joutuu näiden vuokrafirmojen orjaksi

• Edelleen työtön

Vuokrafirma voi irtisanoa sinut kesken työpäivän, mutta jos itse et viihdy työssä ja irtisanoudut, saat palkaksi pitkän karenssin. Sen jälkeen on vielä vaikeampaa saada töitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      61
      4709
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      97
      4421
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      74
      3882
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3797
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      119
      2835
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2608
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2512
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2489
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2479
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      2354
    Aihe