Vantaan kaupungille orjatyövoimaksiko??

mitähelvettiä

Vantaan kaupungille on tässä kevään aikana ollut paikkoja haussa niin sosiaalialan kuin liiketalouden opiskelijoille. Tai siis korjataanpa hieman; eräässäkin edelleen voimassa olevassa avoimessa työpaikassa ensisijassa listan ylimpänä ovat yliopistossa sosiaalittyötä pääaineenaan opiskelevat, mutta toki listassa on myös Sosionomi AMK. Työ on eittämättä vaativaa, helpottaa sosiaalityöntekijöiden kuormaa, antaa rikasta ja arvostettua työkokemusta opiskelijalle, ja on etenkin kannattavaa (ja miltei ilmaista) työvoimaa Vantaan kaupungille.

Palkkaus on 1250-1680 euroa / kk, joka määräytyy seuraavin perustein:
- koulutus
- aikaisempi työkokemus
- osaaminen

Koulutus: no, jos et nyt satu olemaan siellä yliopistossa, niin se on siinä.
Aikaisempi työkokemus: ai et ole ollu ennen sossussa töissä? jaa..
Osaaminen: no, sitä ei ole, kun harjoittelupaikoissakin vaaditaan älyttömiä

Jos tulet valituksi, saat tuon 1250 euroa kuukaudessa, vaikka opiskelisit viimeistä vuotta.

No nyt sinulla on ainakin kesällä mahdollisuus saada pientä taskurahaa, opiskelijakin kun olet. Kaikki opiskelijathan asuvat kotona eikä mitään vuokraa tai laskujakaan tarvitse maksaa.

Tämä on hyvä diili, ottakaa se. Haussa on meinaan myös paikkoja, joihin samainen kaupunki tarjoaa työntekijälleen 1000 euron kuukausituloja ja kokoaikatyötä, 38,15 h/vko Jos lasketaan asia 4 viikon mukaan, eli 4 x 38,15 tuntipalkka on karkeasti huikeat 6,5 euroa tunnilta. Näihin hommiin palkataan myös tradenomiopiskelijoita. Huikeeta!

MITÄ TÄMÄ ON, VANTAAN KAUPUNKI?? Ymmärrän, velkaantuneita olette, mutta ei tämä nyt ihan näin voi mennä.

Miksi sosiaalialan opiskelijoilla ei ole kokemusta alan töistä, kuin vain palkattomien harjoittelujen kautta? Siksi, koska esim. kaupan kassalta saa enemmän liksaa, kun olet opiskelija. Mutta niitäkään duuneja ei saa, jos ei ole kokemusta.

Ja ennen kuin joku alkaa mussuttamaan, niin olen äärettömän kiitollinen kaikista harkkapaikoista, joita mulla on kaiken kaikkiaan ollut. Olen oppinut niistä paljon ja pärjäsin opintotuella ja -lainalla. Olen saanut hyvää palautettakin. MUTTA..

Kesällä minä tarvitsen rahaa myös, jotta voisin maksaa vuokran ja laskut. Mutta ei, en mene Vantaan kaupungille töihin.

6

254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aina pahemmin

Kysehän on työharjoittelusta. Tiesitkö, että kaikilla aloilla ei saa tuotakaan harjoittelusta, tai ei mitään. Onko vähän yli-iso ego, vai mikä? Jos halusit rahaa, miksi et sitten hakeutunut oikealle alalle, liiketalouden tai lääketieteiden puolelle?

Heti pitää alkaa ansaitsemaan kun on muutama vuosi opintoja takana. Hei herätys! Tällä hetkellä on monia meitä, jotka olemme kouluttautuneet sen 8-10 vuotta, tehneet sen harjoittelunkin osittain palkatta -joutuen kaikesta yrittämisestä ja nöyrtymisestä huolimatta elämään tällä hetkellä työttömän huikeilla päiväansioilla.

Et ole ainoa pettynyt, hyvin ansioitunut, mutta tyhjää käsiin saanut -et todella ole ainoa! Itse olisin kiitollinen jo tuostakin palkkahaitarista tai vaikka siitä kassan työstä, mutta kun kokeneemmat ja nuoremmat menevät tässäkin ohi.

• mitähelvettiä

Ois pitänyt arvata, ettei täällä ole asiallista porukkaa liikenteessä. Itse olen ennen amk-opintoja ollut vuosikaudet työelämässä, mutta eri alalla. Olen myös tietoinen siitä, että sote-alalla ei makseta harjoitteluista palkkaa. Ehkä juuri tuon työpaikan kohdalla oli kyse harjoittelusta, mutta muiden kohdalla kesätöistä. Kesätyö ei ole sama asia kuin harjoittelu. Itsehän olen tehnyt kaikki harjoitteluni palkattomana, enkä ole saanut niistä pennin jeniä.

En sanoisi, että kyse on isosta egosta, jos haluaa tulla taloudellisesti toimeen, toisin sanoen maksaa vuokran, laskut ja syödäkin jotain. Ja itse en ole koskaan mitään suurta palkkaa saanut, enkä tule saamaan. Alalle en todellakaan hakenut palkan vuoksi - jos olisin rahan perässä, niin olisin toki valinnut toisen alan. Ehkä pointtini katosi matkan varrella, mutta kyse oli Vantaan kaupungin naurettavasta palkkauspolitiikasta. Sinä et varmastikaan ymmärtänyt tätä?

Ja hah, en todellakaan oleta, että kukaan maksaisi mulle valmistuneen palkkaa. Sehän on ajatuksenakin jo täysin absurdi. Eri asia olisi, jos mulla olisi alalta huikeasti kokemusta. Kyse on siitä, ettei ihan nälkäpalkallakaan tässä viitsisi töitä tehdä, kun kaikki rahat menisi pelkästään työmatkoihin ja käteen jäisi vähemmän kuin opintotuki. Kyllä, olen tässä suhteessa itsekäs, sano mitä sanot. Enkä usko, että olen ainoa.

• äiti pyyhkii

määrittele asiallinen? Onko asiaton se, jolla on eri mielipide ja kokemus kuin sinulla?

• egoKO

Nälkäpalkka?? Kiitos kun väheksyit noin herttaisesti meitä pienituloisia. Saan käteen 1000, mutta en katso näkeväni nälkää. Ehkä sulla on tarkistamista myös omissa elämän arvoissasi. Ja kesätöistä, niistähän on jo pitkään maksettu tonni kuussa -mikä uusi juttu tuo nyt on?

• Ei Vantaalle

"En sanoisi, että kyse on isosta egosta, jos haluaa tulla taloudellisesti toimeen, toisin sanoen maksaa vuokran, laskut ja syödäkin jotain"

Vantaan Kaupungin mielestä ei tarvitse maksaa vuokraa,laskuja eikä syödä, kun jättää kylmästi orjapalkatkin maksamatta. Itsellä edessä taistelu saada palkat tehdystä työstä. EI Vantaalle!!!

• Velma

Vantaan kaupungilla on tekniikan puolella "tekniikan huippuja" eli siis eri teknisten alojen opiskelijoita, jotka tekee osa-aikaista duunia koulun ohella ja sitten kesällä enempi. Ne saa enempi kuin tuon mitä ekassa postauksessa mainittiin - ainakin jos tekee melkein täyspäiväistä.

Mutta on toi kyllä aika normi kesätyöpalkaksi. En mä ainkaan saanut koskaan enempää ja hyvin selvisin. Se vähän ketutti, kun viime vuotisessa kausityöpaikassa saatiin saman verran riippumatta koulutuksesta ja siellä oli tosiaan sekaisin ylioppilaita, opiskelijoita ja alan koulutuksen saaneita sekä amis- että amk-pohjalta.

Jotkut vaan valitsee mielummin sen työkokemuksen kuin rikastumisen. Aina ei vaan ole varaa valita tai ei saa mitä haluaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      1
      1576
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      96
      1504
    3. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1051
    4. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      202
      960
    5. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      124
      849
    6. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      2
      797
    7. Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?

Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks
      Haapavesi
      29
      760
    8. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      42
      751
    9. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      7
      724
    10. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      60