Jos syön väliapalaksi 10 kalifornialaista saksanpähkinää joka päivä, eikai se pilaa laihdutusta? Paljon tuossa määrässä on suurinpiirtein kaloreita? Anteeksi jos kyselen tyhmiä, mutta pelästyin kun katoin että sadassa grammassa on suurinpiirtein yhtä paljon kaloreita kuin suklaassa...... :D
voiko laihduttaja syödä pähkinöitä?
6
307
Vastaukset
- aloita uudestaan
Laihduttajankin pitää syödä vähintään 25, mielellään 30 E% hyviä öljyjä. Eli jos syöt 2000 kcal päivässä, n. 650 kcal pitää tulla rasvoista. Kovaa rasvaa saa syödä max 10 E%.
Fineli.fi löydät ravintotaulukot.
Suosittelisin että selvität itsellesi ensin terveellisen syömisen, ennen kun alat pelleilemään laihdutuksella. Pieleen menee, jos syöt liian vähän tai väärin. Lihot. - fghjkk
Mä syön manteleita kourallisen verran joka päivä ovat kuulemma terveellisempiä kuin pähkinät
- Tiku tai Taku
Sama täällä. Laihdutus lähti hyvään alkuun, kun pureskelin manteleita aterian lopuksi. Ei kaivannut enää mitään "makeaa" tms. Manteleita kannattaa ostaa suuremmissa pusseissa, niin tulevat halvemmiksi. Ainakin Meiran tuotteissa on 300 gramman pusseja, näyttää olevan isompiakin pusseja vielä. Niissä on hyviä rasvoja ym., toki kaloreitakin, mutta eikö painon alentamisen pitäisi olla sen verran hidasta, että ruokavalion perusteet muuttuvat pysyvämmin? Jos laihduttaa oikein ja maltillisesti, ei kärsi, ei aina edes huomaa laihduttavansa.
- peaNOTter
Laihduttaja voi syödä mitä vaan. Ne on ne määrät, jotka ratkaisee. Suklaatakin voi syödä, mutta ei siinä ole mitään järkeä, koska suklaa on niin ravintoköyhää. Pähkinät taas sisältävät monia terveydelle tärkeitä aineita. Niin, se maapähkinä ei kuulu tähän sarjaan.
- pähkinätkunniaan
Toki voi! 10 pähkinää on oikein hyvä määrä, ei liikaa että siitä mitään haittaa olisi :) Pähkinöistä saa terveellisiä aineita, niiden suuresta kalorimäärästä huolimatta ne sopii päivittäiseen kohtuulliseen käyttöön laihduttajallekin. Tarkoitan käsittelemättömiä pähkinöitä tietysti (eli ei suolapähkinöitä tms.) Itse tykkään laittaa aamupalalla rahkan sekaan hasselpähkinää (rouhittuna) sekä saksanpähkinää. Myös illalla syön yleensä kourallisen pähkinöitä vielä. Söin näin laihduttaessani sekä laihduttamisen jälkeen, eli tällä hetkelläkin ne kuuluu mun ruokavalioon. Onnistuin siis laihduttamaan hyvin ne 10kg vaikka pähkinöitä päivittäin söinkin :)
- kiloklubilainen
Kyllä voi, ja kannattaa syödä vähän enemmänkin kuin tuo 10 pähkinää päivässä. Pehmeä rasva on välttämätöntä myös laihduttajalle, ja pähkinät ovat yksi parhaista lähteistä sille. Esimerkiksi 25-30 grammaa pähkinöitä on hyvä määrä, varsinkin jos et paljon muuta pehmeää rasvaa saa.
Sadassa grammassa on kylä kaloreita kuten suklaassa, mutta kaksi hyvin oleellista eroa: toinen on tuo pehmeä rasva, ja toinen se, että pähkinät tekevät pieninäkin annoksina kylläiseksi.
Rasvojen lisäksi pähkinöissä on paljon kivennäisaineita ja muuta hyödyllistä, eri pähkinöissä vähän eri aineita. Siksi niitä on hyvä syödä vaihdellen eri laatuja, mitkä vain itselle maistuvat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854598
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864426Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173612Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402987Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102794En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212711IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392143Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1171332