Mitä hävettävää on neitsyydessä?

missä vika??

Mitä mieltä olette neitsyydestä? Olen huomannut keskustelupalstoilla, että ihmisillä on todella pinnallisia käsityksiä. Kerran muistan lukeneeni tekstin, jossa nainen sanoi, että miehen kanssa meni siihen saakka hyvin, kunnes nainen kertoi olevansa neitsyt ja mies jätti hänet siinä vaiheessa!!! Sen takia, että hän on neitsyt. Usein näkee niitä katkeria miesten kommentteja, joissa valitetaan sitä että naiset harrastavat useiden kumppanien kanssa seksiä jo ennen avioliittoa. Kuka sellaisen käytetyn haluaisi? Naisten kommentteja ei näe näistä asioista niin usein. Minusta on pinnallista, että joidenkin mielestä neitsyys pitää menettää jo teininä! Pitääkö olla jonkun tietyn ikäinen tai sitten rituaalisesti avioliitossa??

Minua on ahdistanut tuo asia, vaikka oikasti ajattelen, että ei neitsyyttä ole pakko menettää nuorena ja en edes haluaisi sellaista miestä, jolla on jotain inhottavan pinnallisia ajatuksia. Toisaalta minun on täytynyt tavallaan taistella itseni kanssa, koska ei uskoisi, mutta seksiasioistakin tulee sosiaalisia paineita nuorelle.

Miksi seksiasiat nykyän kuuluu kaikille? Miksi seksiä voidaan laittaa lehtiin ja mainostaa netissä kokoajan?? En toivo sensuuria vaan asiallisuutta keskusteluun.

Mielestäni neitsyyttä ei TODELLAKAAN tarvitse hävetä, vaikka olisi minkä ikäinen. Seksuaalista häirintää, ahdistelua, hyväksikäyttöä ym pitää hävetä,mutta mitä hävettävää neitsyydessä on miehen tai naisen kannalta. Tietysti ymmärrän että sen voi tuntua surulliseelta ja turhauttavaltakin jos haluaa seksiä muttei saa.
Ja jos taas on harrastanut seksiä vaikka useammankin ihmisen kanssa se ei tee kenestäkään sen arvottomanpaa. Jokaisella on tietysti omat ihanteensa ja "vaatimuksensa" kumppania etsiessään ja mielestäni on hyväksyttävää jos ei halua sellaista kumppania joka on harrastanut seksiä useamman ihmisen kanssa.

12

554

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aito mies

Ihmisillä on kovasti erilaisia käsityksiä. Ja tässä esille vain oman näkemykseni, muut saavat olla mitä mieltä vaan, se ei häiritse minua mitenkään.

Omalle kohdalleni seksi kuuluu vain vakavaan parisuhteeseen. Ja siinä mielessä olen ylpeä, että seksikumppaneita on ollut vähän. Mutta toivottavasti parisuhteessa on sitten tietty seksuaalinen värinä :)

Ja jos seurustelukumppaniksi sattuisi olemaan neitsyt, niin se olisi mielestäni vaan pelkkää plussaa . Ja haluaisin kunnioittaa sitä varmistemalla, että parisuhde on todella varmasti niin vahvalla pohjalla, että oikeasti on seksin aika - sitten kun aika on.

• jounituovinen95

Olen samaa mieltä. Mielestäni neitsyys pitää menettää henkilön kanssa, josta oikeasti välittää ja jota rakastaa, koska eka kertahan määrää aika paljon sitä seuraavia kokemuksia. Joillakin se tarkoittaa avioliittoa joillakin ei. En ole seksiä vastaan siinä mielessä, mutta sinkkuna ihminen saa lotrata niin paljon kuin haluaa vastuunsa tuntien - edellytäen, että osaa kantaa vastuun. Itsestäni ei ehkä olisi ns. sinkkuseksiin, koska olen vähän sukupuolitautifoobinen - parisuhteessa parempi. Tai harrastaisin sinkkuseksia tosi harvoin. Silloin se on paljon syvällisempää ja nautinnollisempaa, kun kaikki tunteet ovat mukana. Neitsyt saa olla jos on - minusta olisi ehkä vähän epäilyttävää, jos henkilöllä olisi ollut tuhansia seksikumppaneita.

• aito rakkaus

sehän on kunnia asia sellaisen haluasin itse omaksi ei hienompaa asiaa voi antaa kullallensa olisi oikea aarre

• missä vika??

Tuotakaan käsitystä en sisäistä, että seksi on hienoin lahja, jonka toiselle ihmiselle voi antaa. Tulee mieleen ne kaikki uskonnolliset lahkot. :D ja muutenkin...

En ole koskaan vielä nauttinut seksistä niin, että voisin missään määrin sanoa, että se on joku hienoin lahja minkä voi toiselle antaa.

Ajattelen itsekin, että se on hieno asia kahden ihmisen välillä, eikä se kuulu muille. On se aika iso juttu ja luottamuksellinen, mutta tuntuu että miehet ajattelee sen muutenkin eri tavalla, koska seksi on varmaan yleensä miehille isompi juttu ... tai vaikuttaa siltä, että seksin merkitys alkaa olla isompi naisille vasta joskus 3-kymppisenä yleensä? Sama se, että mitä yleensä, koska ihmiset ovat kuitenkin erilaisia...

Mielestäni oikeastaan tärkeämpää on se, että on sellainen luottamus ja arvostus ja tunne sitä toista ihmistä kohtaan. Ja on sekin tietysti tosi tärkeää, että tietää mistä toinen tykkää ja mieltymykset ovat samanlaisia, vaikka erojakin voi olla. Se ihmissuhde johon seksi perustuu on arvokasta. Seksi on arvokasta itsessään, mutta siitä puuttuu aina jotain olennaista, jos ei ole sitä tunnesidettä...

Ei neitsyyttä voi tavallaan antaa kenellekään lahjaksi pois ja olla sen jälkeen jotain vähemmän. Eikä seksi ole sen arvokkaampaa/ vähemmän arvokasta sen jälkeen jos harrastaa seksiä neitsyyden menettämisen jälkeen jonkun toisen kanssa jossain toisessa suhteessa. Sen oikean voi löytää oikeasti vasta myöhemmin, koska ei tiedä mitä elämässä käy.

Tajusin juuri että mulla taitaa olla aika filosofinen ajatusaailma kun huomasin määritteleväni jotain että mitä seksi on... :D Suurimmaksi osaksi minulla pelkkiä kuvitelmia, jotka sekoittuvat vähäisiin kokemuksiin; hyviin ja huonoihin...

Mutta seksillä on ihmisille erilainen merkitys, eikä mitään tiettyä oikeaa selitystä sille ole olemassa..

• Ei kai siinä mitään hävettävää olekkaan. Pääasia, että on itse sujut sen oman seksuaalisuutensa kanssa.

Tosin tässä iässä (36v) en voisi kuvitella aloittavani suhdetta neitsyen kanssa. Ei vaan jaksa alkaa opettamaan kaikkea kädestä pitäen ja kohdata niitä epävarmuuksia, joita yleensä on ihmisellä joka vasta aloittelee seksielämäänsä.

Enkä myöskään halua olla ainoa mies, joka kumppanillani on ollut. Kun on hieman kokemusta ja tietää mistä pitää, ni osaa yleensä arvostaa sitä nykyistä suhdettaan paremmin. ;)

• stp89

Sit kun mulla on tollaset haukkarit ja tatuointeja kaulaan asti, niin mun ei tarvii hävetä mitään, kun ei kukaan uskalla multa kysyäkään mitään.

• stp89 kirjoitti:

Sit kun mulla on tollaset haukkarit ja tatuointeja kaulaan asti, niin mun ei tarvii hävetä mitään, kun ei kukaan uskalla multa kysyäkään mitään.

Aika heikoilla kantimilla on itsetunto jos se on jostain noinkin triviaaleista asioista kiinni kuin hauiksesta ja tatuoinneista.. XD

• Häntheikki

Ei kai neitsyys hävettävää ole kenenkään mielestä. Ennemminkin se aiheuttaa sääliä, koska syntyy mielikuva ihmisestä, joka ei osaa elää ja nauttia. Seksi on kivaa.

Uskovaiselle toteaisin sen, ettei raamattu todellakaan yksiselitteisesti kiellä seksiä eikä moniavioisuutta. Epäsuorastikin voidaan kysyä, että mitä tarkoittaa, jos Jeesus meni kahden naisen taloon sisään ja iloitsi heidän kanssaan?

Asia on perin yksinkertainen: Seksi on elämän suurimpia iloja. Avioliitto on ihmisten keksimä luonnoton liitto ja aiheuttaa useimmille vain elämännautinnon menetystä.

• aito rakkaus

minusta ei ole kivaa jos tuleva naiseni on maannut 300 miehen kanssa ja minä olisin 301 tulee mieleen enkö muuta naista saanut ja jos vielä kakaroita jotka eivät ole minun niin en kyllä niitä omaksi ota tosiaan ei ole minun enkä ole uskovainen mutta se on sinun asiasi jos tykkäät toisen miehen lapsista enemmän kuin omista ja saat jotain kiksejä siitä että puolen suomea on pannut naistasi ja viet suvulle näytille rinta rottingilla nyt löysin elämäni naisen mutta isä veljesi eno setä ja muutama serkkukin on maannut naisesi kanssa ja työkaverisi joka sanoo kasvata se lapsi omanasi tai muuten hän tulee ja opettaa vähän

• nainen25

Piste siellä täällä helpottaisi lukemista.

• niin.,.

Kerro naiselle että poikuus on tallella niin se hylkää sut heti.

• 32v

Oikeastaan Se ois just erityist et pääsis "korkkaamaan" jonkun. Miksi jättää???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      38
      11709
    2. Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa

Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san
      Maailman menoa
      33
      4649
    3. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      251
      2827
    4. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      144
      2584
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäkö. Asiattomatkin kommentit saa laittaa. -🏚️
      Ikävä
      107
      1643
    6. Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?

Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo
      Tv-sarjat
      14
      1051
    7. 40 vuotta töitä paiskinut ja 3 vuotta työttömänä mamuna Suomessa, sama eläke

Jokin mättää. Eläkettä ei pidä maksaa lainkaan mamuille jos työhistoriaa ei ole vähintään 10 vuotta takana.
      Maailman menoa
      207
      832
    8. Et olisi niin epävarma,

olisit varmempi, ihastuisin suhun enemmän...
      Ikävä
      82
      830
    9. Puualan yrittäjä

Kuka mahtaa olla? Eikö tuhkaa saa levittää metsään?
      Kauhava
      10
      728
    10. En luota sinuun

en edelleenkään yhtään tiedä oletko lintu vai kala vai kalavale. Ja ilmeisesti haluat pitää sen niin, syitä voi vain arv
      Ikävä
      60
      728
    Aihe