Miksi mies ja nainen ajattelevat

illan kysymys

niin eri tavalla? Helpompaa evolutiivisesti olisi, mikäli sukupuolten välillä vallitsisi helpomminkin syntyvä yhteisymmärrys ja rakkaus.

25

164

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aIbatrossi

      Syy on evoluutioantrpologinen

      Femujen aivojen kapasiteeti ei riitä rationaaliseen ajatteluun
      Sylttyyliopstossa kehitellää menetelmää, jossa femun
      ajukopsta oistetaan kaikki höynäilyn aiheuttava synapsit ja neuronit etenki hypothalamuksessa ja implantrataan pelkka
      kidekoneredion diodilla, tuloxena saadaan aikaisexy jo viisaampi femu

      • Villirentukka

        Kirjaa kalenteriis tää aihe ylös, sillä tästä kyllä jutellaan ja pitkään.....=((
        Mä ymmärsin valitettavasti tän 100%:sti.
        Kaalimato piste kom myy niitä jo sulle,
        jos kerta olet aivottomista nautinnontuottajista kiinnostunut!
        Ei sulle tulis riitaakaan sen kanssa. ;))


      • aIbatrossi
        Villirentukka kirjoitti:

        Kirjaa kalenteriis tää aihe ylös, sillä tästä kyllä jutellaan ja pitkään.....=((
        Mä ymmärsin valitettavasti tän 100%:sti.
        Kaalimato piste kom myy niitä jo sulle,
        jos kerta olet aivottomista nautinnontuottajista kiinnostunut!
        Ei sulle tulis riitaakaan sen kanssa. ;))

        En minä kaalimadosta enääN mitään tilaa!!!111!!!
        Kerran tilasin saatekirjeessä selostin tarvitsevani sellasia
        aluksemme pelastusveneisiin samoin, kuin varamuonaksi laivakorppuja ja jostain syystä gallonan makeavettäkin 5 tynnyriä rommiakiakin ja laite tulisi ensiapupakkauxeen siltä
        varalta, että haaksirikoudumme autiosaarelle kaukana yleisiltä
        merirosvolaivojen väyliltä ja joutisimme olemaan pitkään, kuin Robison Crusoe--niin ptkään, että sihteeriopiston tuotteet jo rupsahtaisivat
        http://www.youtube.com/watch?v=jwzOaHXbLdA

        siksi tilasin tekogingreitä


      • aIbatrossi
        aIbatrossi kirjoitti:

        En minä kaalimadosta enääN mitään tilaa!!!111!!!
        Kerran tilasin saatekirjeessä selostin tarvitsevani sellasia
        aluksemme pelastusveneisiin samoin, kuin varamuonaksi laivakorppuja ja jostain syystä gallonan makeavettäkin 5 tynnyriä rommiakiakin ja laite tulisi ensiapupakkauxeen siltä
        varalta, että haaksirikoudumme autiosaarelle kaukana yleisiltä
        merirosvolaivojen väyliltä ja joutisimme olemaan pitkään, kuin Robison Crusoe--niin ptkään, että sihteeriopiston tuotteet jo rupsahtaisivat
        http://www.youtube.com/watch?v=jwzOaHXbLdA

        siksi tilasin tekogingreitä

        Yksi syy femujen mentaaliseen affektitiloja ja dysrationaalisuuteen on postmentruaalia hormonien intropia
        vVillirentukalla on just neet menossa ja näyttää tällaiselta
        violetti otus vihreillä aivolla kuvassa

        http://www.taringa.net/comunidades/gamers/1650833/Tormenta-de-ideas.html

        He-hee!D


    • arvaakumpi

      Mies ajattelee koska seksi
      Nainen ajattelee koska viisaus

      • illan vastaus

        Olen havainnut että melko sama tarkemmalla tasolla mitä kumpainenkin ajattelee kunhan mies antaa huomionosoituksia ja hellyyttä naiselle ja nainen ei nalkuta ja harrastaa miehen kanssa seksiä. Mies kaipailee lähinnä hyväksyntää omana itsenä, arvostusta ja tilaa tehdä asiat omalla tavalla. Nainen taas kaipaa rakkautta, turvallisuuden tunnetta ja huolenpitoa. Näin karkeasti jaotellen. Tähän päälle jos nainen osaa luoda kotiin rennon tunnelman, oli se sitten lempeällä olemuksella, sisustuksella tai ruoalla, niin mies on aika tyytyväinen. Ja jos taas mies osaa huolehtia että talous ja muu aineellinen puoli on suht kunnossa ja osoittaa naiselleen vähän herrasmiehen elkeitä niin nainen suorastaan kehrää. Kuulostaa perinteiseltä, mutta näin se vaan on miehet.


      • aloit.
        illan vastaus kirjoitti:

        Olen havainnut että melko sama tarkemmalla tasolla mitä kumpainenkin ajattelee kunhan mies antaa huomionosoituksia ja hellyyttä naiselle ja nainen ei nalkuta ja harrastaa miehen kanssa seksiä. Mies kaipailee lähinnä hyväksyntää omana itsenä, arvostusta ja tilaa tehdä asiat omalla tavalla. Nainen taas kaipaa rakkautta, turvallisuuden tunnetta ja huolenpitoa. Näin karkeasti jaotellen. Tähän päälle jos nainen osaa luoda kotiin rennon tunnelman, oli se sitten lempeällä olemuksella, sisustuksella tai ruoalla, niin mies on aika tyytyväinen. Ja jos taas mies osaa huolehtia että talous ja muu aineellinen puoli on suht kunnossa ja osoittaa naiselleen vähän herrasmiehen elkeitä niin nainen suorastaan kehrää. Kuulostaa perinteiseltä, mutta näin se vaan on miehet.

        Älä sabotoi aloitustani pyrkimällä antamaan tylsiä, tyhjentäviä vastauksia. Tähän ei ole itsestäänselvää vastausta edes olemassa.


      • Villirentukka
        aloit. kirjoitti:

        Älä sabotoi aloitustani pyrkimällä antamaan tylsiä, tyhjentäviä vastauksia. Tähän ei ole itsestäänselvää vastausta edes olemassa.

        Mä kyllä komppaan nyt "illan vastausta" samoilla linjoilla ollaan.
        Tämä nyt on niin lähellä mun käsitystäni asiasta, et pistän lusikkani myös soppaan.


      • tässä maailmassa
        illan vastaus kirjoitti:

        Olen havainnut että melko sama tarkemmalla tasolla mitä kumpainenkin ajattelee kunhan mies antaa huomionosoituksia ja hellyyttä naiselle ja nainen ei nalkuta ja harrastaa miehen kanssa seksiä. Mies kaipailee lähinnä hyväksyntää omana itsenä, arvostusta ja tilaa tehdä asiat omalla tavalla. Nainen taas kaipaa rakkautta, turvallisuuden tunnetta ja huolenpitoa. Näin karkeasti jaotellen. Tähän päälle jos nainen osaa luoda kotiin rennon tunnelman, oli se sitten lempeällä olemuksella, sisustuksella tai ruoalla, niin mies on aika tyytyväinen. Ja jos taas mies osaa huolehtia että talous ja muu aineellinen puoli on suht kunnossa ja osoittaa naiselleen vähän herrasmiehen elkeitä niin nainen suorastaan kehrää. Kuulostaa perinteiseltä, mutta näin se vaan on miehet.

        No en kyllä näe sitä noin 'konservatiivisesti' (ehkä lähempänä olisi yermi myötähäpeää aiheuttavan vanhanaikaisesti). Minulle on ihan sama onko miehelläni rahaa, minulla on se riittää, joskus myös hänelle... kivaa on se, että hän kokkaa huippuhyvin, hän on hauska ja seksikäs, se on tärkeintä ja meillä on parempi yhteys kuin kenelläkään muulla. Hän on älykäs ja lukenut, se on tärkeää, koska minua kiinnostaa useimmat älylliset asiat, hän pukeutuu ja liikkuu hyvin,hyvin seksikästä. Miehessä on tärkeintä yhteys ja seksikkyys, jos yhteyttä ei ole, miksi vaivautuisin ja jos mies ei ole seksikäs, miksi ihmeessä menisin sänkyyn, kun voi olla kaveri. Miestä jonka nään todellisuudessa rahapussina en kaipaa, kierrän kaukaa.


      • Kiskisu
        Villirentukka kirjoitti:

        Mä kyllä komppaan nyt "illan vastausta" samoilla linjoilla ollaan.
        Tämä nyt on niin lähellä mun käsitystäni asiasta, et pistän lusikkani myös soppaan.

        Mä myös komppaan, tosin kavennan valikoimaa. En niin rakkaudesta välitä, mutta turvallisuutta edellytän. Nykymiehet ei sitä pysty järkkäämään, niinpä itse on sekin asia hoidettava.


      • Villirentukka
        tässä maailmassa kirjoitti:

        No en kyllä näe sitä noin 'konservatiivisesti' (ehkä lähempänä olisi yermi myötähäpeää aiheuttavan vanhanaikaisesti). Minulle on ihan sama onko miehelläni rahaa, minulla on se riittää, joskus myös hänelle... kivaa on se, että hän kokkaa huippuhyvin, hän on hauska ja seksikäs, se on tärkeintä ja meillä on parempi yhteys kuin kenelläkään muulla. Hän on älykäs ja lukenut, se on tärkeää, koska minua kiinnostaa useimmat älylliset asiat, hän pukeutuu ja liikkuu hyvin,hyvin seksikästä. Miehessä on tärkeintä yhteys ja seksikkyys, jos yhteyttä ei ole, miksi vaivautuisin ja jos mies ei ole seksikäs, miksi ihmeessä menisin sänkyyn, kun voi olla kaveri. Miestä jonka nään todellisuudessa rahapussina en kaipaa, kierrän kaukaa.

        Kuka tässä on rahapussina miehen nähnyt? Mut jos mies hoitaa talouteen liittyvät ratkaisut, tekee isoimmat ostokset, kuten esim. auton hankinnan ja kaikki moottoreil varustetut vimpaimet, lukuun ottamat fööniä.=))
        Pitäen huolen siitä et talouteen tulevat (yhteiset) varat käytetään järkevästi.
        Tunnustan olevani huithapeli rahan käyttäjä, en ole talousnero.


      • se sama
        Villirentukka kirjoitti:

        Kuka tässä on rahapussina miehen nähnyt? Mut jos mies hoitaa talouteen liittyvät ratkaisut, tekee isoimmat ostokset, kuten esim. auton hankinnan ja kaikki moottoreil varustetut vimpaimet, lukuun ottamat fööniä.=))
        Pitäen huolen siitä et talouteen tulevat (yhteiset) varat käytetään järkevästi.
        Tunnustan olevani huithapeli rahan käyttäjä, en ole talousnero.

        Se on kaikki hyvin yksilöstä kiinni, kuka osaa käyttää rahaa, olen itse aika järkevä käyttäjäja olen nähnyt monta miestä, jotka eivät osaa laisinkaan käyttää rahaa, tulee mania mieleen. Jos valitsisin miehen rahan takia, niin täytyisi olla aika huonot muut avut, jos se olisi syy, varmasti näkisin hänet pelkkänä rahapussina, mutta sellainen on mahdottomuus, koska kriteerini miesten suhteen ovat korkealla. Ja mitäköhän nimimerkkiä taas käytin, hmmm :) , no se jonka tekstiin tämä oli vastaus.


      • tästä maailmasta
        se sama kirjoitti:

        Se on kaikki hyvin yksilöstä kiinni, kuka osaa käyttää rahaa, olen itse aika järkevä käyttäjäja olen nähnyt monta miestä, jotka eivät osaa laisinkaan käyttää rahaa, tulee mania mieleen. Jos valitsisin miehen rahan takia, niin täytyisi olla aika huonot muut avut, jos se olisi syy, varmasti näkisin hänet pelkkänä rahapussina, mutta sellainen on mahdottomuus, koska kriteerini miesten suhteen ovat korkealla. Ja mitäköhän nimimerkkiä taas käytin, hmmm :) , no se jonka tekstiin tämä oli vastaus.

        Olen todells väsynyt ja siksi ei oikein hoksottimet pelaa. Automyyjät todennäköisesti huijaisi mua, jos huono säkä, kyllä parempi lähettää mies ostamaan se, vaikkei se nyt paljoa enenpää niistä tajuu (kaikesta tekniikasta muuten tajuu kyllä). Kyllä on parempi, että itse pidän rahat, niin ei kulu yllättävästi. Mä en oikein tajua noista
        sukupuolen yleistämisistä mitään, hyvää fiilistä kotona pidämme kummatkin, kummatkin haluavat rakkautta ja onhan hyvä rakkaus hyvä paikka turvassa maailmalta kummallekin. Itsetunnossa ei ole
        mitään vikaa, kun on samanlainen kenen kanssa katsoa maailmaa.


    • Miehen ja naisen suhde olisi helposti liian platoninen, jos ajatuksenjuoksu olisi hyvin samanlainen. Hankaussähköstä ne lapsetkin syntyy ja ihmiskunta jatkuu.

    • noin

      Seksi vaatii tunteet, ja riidellessä ne vahvistuvat.

    • Yhteisymmärrys ja rakkaus voi silti vallita, vaikka ajattelutavat poikkeaisivat toisistaan.

      Erilaisuus ylläpitää sopivaa jännitettä ja tasapainoa suhteessa. Pikemminkin näkisin erilaisten ajattelutapojen täydentävän toisiaan kuin sotivan toisiaan vastaan... Haastavinta on vain löytää se toinen puolisko, jonka kanssa osaset loksahtelevat saumattomasti paikoilleen.

    • erkki-täti

      Jos evoluution kautta halutaan asiaa pohtia, niin siitä näkökulmasta katsoen naisilla on aina ollut vähemmän fyysistä voimaa (eli huonommat mahdollisuudet selvitä fyysisestä kamppailusta), joten naisten on pitänyt kehittää ajatteluaan monipuolisemmaksi.

      Viisas nainen saa miehen tuntemaan itsensä komeaksi, viisaaksi ja vahvaksi.

    • HetkenHuuma

      Enemmän on eroa yksilöiden välillä kuin sukupuolen. Kyllä monet miehet ja naiset ajattelevat yllättävän samalla tavalla.

    • aloit.

      jossain ketjun osassa viitataan naisen tarvitsemaan tai odottamaan turvallisuudentunteen vahvistumiseen miehen kanssa, sen allekirjoitan

      mies on kummallinen, se sekä poisottaa että lisää naisen kokemaa turvan tunnetta...

    • mmmmi

      Minkälaista erilaisuutta tässä tarkoitetaan? Minua ei ainakaan kiinnosta sellainen mies, joka on kovin erilainen kuin itse olen.

      • aloit.

        Ajattelin yleisellä tasolla, miten feminiininen ja maskuliininen ajattelu ovat erilaisia, ja mitä yhteentörmäyksiä sen johdosta syntyy välillä. Ajatteleehan ne miehetkin joskus feminiinisesti ja naisten miesmäinen ajattelu on jo tuttua. Minä huomaan myös viehättyväni miehistä, joiden kanssa on useasti kaikkein kestävimmät ja antoisimmat keskustelut, samoin kuin niiden naisten, joiden kanssa vastaava onnistuu ilman kummallisuuksia tai epäolennaisuuksia.

        Ihan arkipäivässä törmää siihen, että miten taas voi ajatella noin, ja pitääkö vääntää rautalangasta.


    • ...---...

      Mix shit erie ämmien ejetusmaailmat poikkeavat toisistaa valtavasti?
      Yx haluaa trollaamalla piinata lisää toisen tuskia
      Toinen hyväntahtoisesti auttaa

      Mies, jonka jutustelut kun näkyy helpottavan jonkun ämmän tuskaisuutta parjataan vain ikiwanhaxi puliukoksi, jonka naevoja ei kannata edes lukea--nekin wanhuuden katkeria ämmiä itsekin ja jo kokeneetkin samat tuskat itse

      Siis omkohan vain kateutta, kun itse ei ole saanut tukea tarvitessansa?

      Itse saan hyvän mielen silloin kun tunnen auttaneeni jotakuta

      Toisia sellaine vai VIT.UTTAA sivustaseuraajanikin

      http://www.youtube.com/watch?v=kHmvkRoEowc

      pikkulapsillakin on aikuisen mielestä vain pikkuharmia vaan

      lapsi itse kokee surun SUURENA ja kaipaa kipeästi

      vaikka vain pipiin puhaltamista eli empatiaa paljon

      • uurnaan jo joutava

    • Opposites attrack. That's it...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1437
    2. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1141
    3. 37
      822
    4. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      816
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      157
      775
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      42
      762
    7. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      48
      732
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      695
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      689
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      642
    Aihe