kun voi huomenna olla kuollut? Säästyy sekin aika itselle.
Miksi mennä töihin,
45
164
Vastaukset
Siksi, että voi olla hengissä vielä ylihuomennakin. Insinööri vissiin sanoisi, että se todennäköisyyden mukaan kannattaa.
- työvastainen
Työ on keksitty juttu. Se ei ole aitoa. Monta kertaa työ on epätervettä tarpeettomien tavaroiden tuputtamista ihmisile. Jos en koe voivani hyödyttää ihmiskuntaa työpanoksellani, on se parempi jättää tekemättä. En koe tarvitsevani työtä nykymuodossaan. Se sairastuttaa minut.
- Äläsnyhttte
työvastainen kirjoitti:
Työ on keksitty juttu. Se ei ole aitoa. Monta kertaa työ on epätervettä tarpeettomien tavaroiden tuputtamista ihmisile. Jos en koe voivani hyödyttää ihmiskuntaa työpanoksellani, on se parempi jättää tekemättä. En koe tarvitsevani työtä nykymuodossaan. Se sairastuttaa minut.
Kylä vain se on sairastuttanut saakelin monet sehän tiedetään. Työ on epätervettä jos ei se ole sitä mistä pidät. Se on tervettä silloin kun pidät siitä ja siitä tulee silloin myös luovaa ja sitä kautta elämänilo lisääntyy. Jos et tee työtä niin nauti myös siitä sitten. Niin moni valittaa työttömyyttään eikä edes nauti siitä omasta ajastaan. Moni työtä tekemätön kärsii siitä että ei tee työtä ja sitten ne kärsii siellä töissäkin? En ole ollut työelämässä kuin satunnaisesti viimeseen 10 vuoteen mutta olen kyllä tehnyt ihan hitosti siltikin työtä. Melkein voisi mennä töihin lepään välillä.
työvastainen kirjoitti:
Minä vähän epäilen, että työtä tekevät ovat niin fyysisesti kuin henkisestikin terveempiä kuin työtä tekemättömät. "Arbeit macht frei" sanoi ennen saksalaisetkin.
- työvastainen
Ratikkakuski kirjoitti:
Minä vähän epäilen, että työtä tekevät ovat niin fyysisesti kuin henkisestikin terveempiä kuin työtä tekemättömät. "Arbeit macht frei" sanoi ennen saksalaisetkin.
Miksi et ajattele, että työtön tekee työtä itsensä kanssa? Miksi pitäisi kysellä muilta, mikä on itselle parasta? Eikö jokainen tiedä oman parhaansa itse?
Kysymys on siitä, miten jokin asia määritellään. Mielestäni työttömyyttä ei ole olemassa. Ns. työtön joutuu päivittäin nousemaan sängystään, pesemään hampaansa, käymään suihkussa, käymään kaupassa, siivoamaan, laittamaan ruokaa, hoitamaan laskuja, tekemään paperitöitä, hoitamaan vanhuksia ja lapsia, organisoimaan jne. - työvastainen
Äläsnyhttte kirjoitti:
Kylä vain se on sairastuttanut saakelin monet sehän tiedetään. Työ on epätervettä jos ei se ole sitä mistä pidät. Se on tervettä silloin kun pidät siitä ja siitä tulee silloin myös luovaa ja sitä kautta elämänilo lisääntyy. Jos et tee työtä niin nauti myös siitä sitten. Niin moni valittaa työttömyyttään eikä edes nauti siitä omasta ajastaan. Moni työtä tekemätön kärsii siitä että ei tee työtä ja sitten ne kärsii siellä töissäkin? En ole ollut työelämässä kuin satunnaisesti viimeseen 10 vuoteen mutta olen kyllä tehnyt ihan hitosti siltikin työtä. Melkein voisi mennä töihin lepään välillä.
Käymällä työssä voi helpommin unohtaa itsensä. Monet varmaan haluavat unohtaa itsensä ja oman tulevan kohtalonsa eli kuoleman. Ehkä työssä käyminen onkin pakoa todellisuudesta. Työssä voi käydä pätemässä ja tuntemassa itsensä tärkeäksi. Leikkiä kukkulan kuningasta. Kuolleena kaikki ovat samalla viivalla. Elävänäkin kaikki ovat samalla viivalla - kaikki muu on harhaa.
- ajatteleitsenäisesti
työvastainen kirjoitti:
Miksi et ajattele, että työtön tekee työtä itsensä kanssa? Miksi pitäisi kysellä muilta, mikä on itselle parasta? Eikö jokainen tiedä oman parhaansa itse?
Kysymys on siitä, miten jokin asia määritellään. Mielestäni työttömyyttä ei ole olemassa. Ns. työtön joutuu päivittäin nousemaan sängystään, pesemään hampaansa, käymään suihkussa, käymään kaupassa, siivoamaan, laittamaan ruokaa, hoitamaan laskuja, tekemään paperitöitä, hoitamaan vanhuksia ja lapsia, organisoimaan jne.Työttömiä on moneen, kuin myös tahattomasti ja tahallaan työttämäksi joutuneita. Eivätkä kaikki kärsi tilanteestaan yhtä paljon, tai eivät ainakaan anna sen häiritä, liikaa, elämäänsä. Moni työtön on varsin työteliäs ja aktiivinen. Ei työttömänkään tarvitse/pidä jäädä tuleen makaamaan, vaan tehdä oma pieni elämänsä mielekkääksi ja mukavaksi;)
- työvastainen
ajatteleitsenäisesti kirjoitti:
Työttömiä on moneen, kuin myös tahattomasti ja tahallaan työttämäksi joutuneita. Eivätkä kaikki kärsi tilanteestaan yhtä paljon, tai eivät ainakaan anna sen häiritä, liikaa, elämäänsä. Moni työtön on varsin työteliäs ja aktiivinen. Ei työttömänkään tarvitse/pidä jäädä tuleen makaamaan, vaan tehdä oma pieni elämänsä mielekkääksi ja mukavaksi;)
Ihminen ei koskaan ole varsinaisesti työtön, sillä työtä on aina omassa itsessä, omassa kodissa, läheisissä jne.
- ajatteleitsenäisesti
työvastainen kirjoitti:
Ihminen ei koskaan ole varsinaisesti työtön, sillä työtä on aina omassa itsessä, omassa kodissa, läheisissä jne.
Aivan näin on asiat!!! ja myös siksi moni työtön on työteliäs, koska se on ihmisen perustarpeita, olla hyödyksi jollain tapaa! Ja jos ei voi yhteiskuntaa palvella, niin sitten suunnata "hyöty" läheisten hyvinvoinnin ylläpitoon ja siitä eteenpäin vapaaehtoistyöhön jne. Tällain normaali ihminen toimii ja samalla ylläpidetään kaikkien osapuolien hyvinvointia. Mutta tältä kantiltahan ei kukaan näitä asioista ajattele, vaan kaikki huomio kohdistuu siihen pieneen porukkaan, joka ei tee mitään työttömyyskorvauksiensa eteen.
- Time for what?
Ajattelitko laittaa tuon ajan siis säästöön, , , ja minne?
- työvastainen
Sanoin, että säästyy sekin aika itselle, kun ei ole töissä. Itsensä kanssa on aina tekemistä. Itsensä kanssa vietetty aika on kuin laittaisi rahaa pankkiin. Itsensä kanssa oleminen on kehittävää. En minä ole syntynyt muiden orjana olemaan ja joitain harvoja rikastuttamaan.
- Me and my family
työvastainen kirjoitti:
Sanoin, että säästyy sekin aika itselle, kun ei ole töissä. Itsensä kanssa on aina tekemistä. Itsensä kanssa vietetty aika on kuin laittaisi rahaa pankkiin. Itsensä kanssa oleminen on kehittävää. En minä ole syntynyt muiden orjana olemaan ja joitain harvoja rikastuttamaan.
"Itsensä kanssa vietetty aika on kuin laittaisi rahaa pankkiin" , , , ja milloin aiot siis nostaa säästösi, , , , kun olet kuollut?
Etkä siis ole syntynyt "joitain harvoja rikastuttamaan". No, samapa tuo, itse kylläkin olen ja kohtalaisesti siinä onnistunutkin. Se harvalukuinen joukko asuu omistamassani talossa. - työvastainen
Me and my family kirjoitti:
"Itsensä kanssa vietetty aika on kuin laittaisi rahaa pankkiin" , , , ja milloin aiot siis nostaa säästösi, , , , kun olet kuollut?
Etkä siis ole syntynyt "joitain harvoja rikastuttamaan". No, samapa tuo, itse kylläkin olen ja kohtalaisesti siinä onnistunutkin. Se harvalukuinen joukko asuu omistamassani talossa.Jokainen päivä säästöt ovat käytössä stressittömyytenä, kiireettömyytenä ym.
- Money talks
työvastainen kirjoitti:
Jokainen päivä säästöt ovat käytössä stressittömyytenä, kiireettömyytenä ym.
"Stressittömyytenä"??!? Siis mikähän se enemmän stressiä aiheuttaa, kuin rahanpuute? Nyt, ansiotulo pitää huolen siitä ettei nuo laskut päätä vaivaa ja lisäksi voi suunnitella hankintoja tulevaisuudessakin. Toisaalta ansiotyön haasteet, mahdollisuudet, sekä sosiaaliset kontaktit antavat elämänsisältöä.
No, tietysti jos ottaa elämänasenteeksi sen, ettei ole sosiaalista elämää, päämääriä, haaveita, hankintoja, ei perhettä, eikä juuri syökään muuta kuin riisiä ja tonnikalaa, sekä asennoituu elämiseen niin, ettei se ole muuta kuin hapenkuluttamista, meneehän se niinkin.
Kiire ja kiireettömyys taasen ovat järjestelykysymyksiä.
Kuolleenahan sitä aikaa vasta onkin itselle.
- työvastainen
Mistä sinä sen tiedät? Toisaalta on mukavaa tietää, että pääsee lepäämään.
- Leif Norrgård
työvastainen kirjoitti:
Mistä sinä sen tiedät? Toisaalta on mukavaa tietää, että pääsee lepäämään.
uudessa jerusalemissa serafit ja kerbit tekevät työt
vahurskaat veisaavay ylisytysvirsiä jehkimalle - Nykäs-viisautta:.
.
"Kuolema * ei ole * ihmisen parasta aikaa"
har!11
.
- mariamania
"Miksi syödä sikaa kun voi purra poroa"
- työvastainen
On myöskin olemassa vapaita kanoja ja tehokanalan kanoja.
Mulle ainakin tipahtaa kuukausittain sellainen pino laskuja, joita ei työttömänä makseltais joten jo siinä on ihan tarpeeksi syytä olla töissä. Puhumattakaan siitä, että haluan kyetä itse elättämään itseni ja lapseni. Sitäpaitsi töissä on valtaosin mukavaa.
- Oletko ajatellut
hankkia sivutuloja myymällä itseäsi? Jos et, miksi?
- työvastainen
Sinä olet omilla toimillasi tehnyt syyn käydä töissä. Onko epäarvokasta tehdä töitä itsensä kanssa vai miksi väheksyt työttömiä?
- Töitä itsensä kanssa
työvastainen kirjoitti:
Sinä olet omilla toimillasi tehnyt syyn käydä töissä. Onko epäarvokasta tehdä töitä itsensä kanssa vai miksi väheksyt työttömiä?
, , oletko siis runk*kari?
työvastainen kirjoitti:
Itsensä kanssa työskentelevillekö ei tipahtele minkäänlaisia laskuja? Elän toki kalliimmin kuin mitä olisi pakko, vähemmälläkin pärjäisi, mutta omapa on elämäni ja maksan sellaisista asioista mielelläni, jotka koen tärkeiksi itseni ja lapseni kannalta.
Mistä päättelit, että väheksyisin työttömiä?- Väheksyminen??
oasis79 kirjoitti:
Itsensä kanssa työskentelevillekö ei tipahtele minkäänlaisia laskuja? Elän toki kalliimmin kuin mitä olisi pakko, vähemmälläkin pärjäisi, mutta omapa on elämäni ja maksan sellaisista asioista mielelläni, jotka koen tärkeiksi itseni ja lapseni kannalta.
Mistä päättelit, että väheksyisin työttömiä?Niin, lisäisin omastakin puolesta, ettei kait täällä ollut kysymys työttömistä, puhumattakaan heidän väheksymisestä, vaan aloituksessahan kirjotettiin haluttommudesta käydä töissä.
- työvastainen
oasis79 kirjoitti:
Mistä päättelit, että väheksyisin työttömiä?Miksi sinun tarvitsi mainita 'elättämisestä'? Eivätkö työttömät 'elätä' lapsiaan?
- ????????????
työvastainen kirjoitti:
Miksi sinun tarvitsi mainita 'elättämisestä'? Eivätkö työttömät 'elätä' lapsiaan?
No, miksi sinun täytyi puolestasi, kirjoittaa ylipäätänsäkään?
- ghjkfgg
oasis79 kirjoitti:
Mistä päättelit, että väheksyisin työttömiä?Ei kantsi ostaa joka kuukausi uusia korkkareita :)
työvastainen kirjoitti:
Miksi sinun tarvitsi mainita 'elättämisestä'? Eivätkö työttömät 'elätä' lapsiaan?
Mainitsin elättämisestä, koska työntekeminen liittyy aika oleellisesti itsensä elättämiseen... ;)
Jostainhan ne rahat elämiseen on tultava ja itse terveenä aikuisena ihmisenä en näe edes muuta vaihtoehtoa kuin käydä töissä ja näin ollen elättää itseni ja lapseni. Mikäli eläisin vapaaehtoisesti yhteiskunnan tuilla edes pyrkimättä työllistymään, kokisin yhteiskunnan elättävän minut ja lapseni.ghjkfgg kirjoitti:
Ei kantsi ostaa joka kuukausi uusia korkkareita :)
En ole ostanut aikoihin uusia kenkiä, nyt voisikin siis olla kenkäostosten aika :p
- Aim not deed:.!1#%?+
.
"Aim not deed!!!!!111!!!!!1"
har!11
.- You mean dead?
Deed??
- JEs SyöR:.!1#%?+
You mean dead? kirjoitti:
Deed??
.
"JeS SyöRrr:!1"
har!11
.
- Ai sii!
Åll rait!
- läpinäkyvä keissi
Selvästi PlatosMorbidDust:mainen aloitus. Sopii sen ajatusmaailmaan.
- vapaa lintu
luotiinko tosiaan ihminen tekemään toiselle töitä minimi palkalla ja mieluummin ilman palkkaa jos se toinen saisi päättää eli olla orjana toiselle ja toiset sitä ihannoittee kun miettii niin susikin syö nukkuu ja lisääntyy ei ole tarkoitettu tiili kantamaan tai orava joka syö tammenterhoa niin joutuisi hitsaamaan 8h joka päivä se on luonnotonta
- !!!!!!!!!!!!!!!
Älä mieti noin paljon!
Susi tiiliä kantamassa ja orava hitsaamassa, , just just! Pistäpä korkki kiinni jo, ja mee nukkumaan, kyllä se siitä. - Oravat ei notku:.!1#
.
"Oravat ei myöskään notku steissillä ja kilisyttele ketjuja silleen w-ttumaisesti"
har!11
. - grynder
Ei ihmistä luotu myöskään elämään toisen ihmisen omalla työllään hankkimilla varoilla, aasi.
- asiaa!
Ytimessä olet. Nauti elämästä.
Mä meen töihin siksi ku mulle se merkkaa ihan helevetin paljo.
- iloisestitöihinmmmm
...entä kuinka paljon työ merkkaisi, kun sinut, jonkin alan amattilainen, ohjattaisiin töihin vaikkapa ikkunanpesijäksi pilvenpiirtäjään?
- juu,
On porukka hyvin aivopesty. Ei kai siinä mitään, parempihan se on vapaaehtoinen orja kuin pakotettu orja. Luulisin.
- työnteko kannattaa
jos itse olisin työn antaja niin pelaisin tennistä ja isken kahviloissa naisia ajelen luksus autoilla ja nauttisin elämästä aino mikä työssä kiinnostaisi olisi onko rahaa tullut tilille ja osinko voittoja tullut lisää olisin laivan omistaja johonka toiset vapaa ehtoisesti haluaa ns.töihin on vielä iloisia kun saa tehdä töitä ja minä käärin voitot mutta se on orja kaleeri laiva palkaksi saavat elää vähän kauemmin ja ruuaksi syököön toisiaan ja ne ketkä selviää niin niistä tehdään purkkilihaa ja uusi pestaus ja kun tulee laiva koti satamaan niin on kalliilla hinnalla hyvää kastikelihaa tarjolla ja taas tulee voittoa minä istun jossain palmun alla hula hula naisten palvottavana mottoni on kyllä työ on sitten ihanaa kyllä kaikkien kuuluu tehdä töitä siinä mielikin virkistyy eikä tarvitse loisia kotona
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.5404645Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek183721Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2842352Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4822221Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.881555Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1161524- 1571413
Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel691340- 701323
- 841164