Kosteutusvinkkejä rasvaiselle iholle?

Alix

Eli minulla 34-v naisella rasvainen ja epäpuhtauksille herkkä iho. Löysin vihdoin itselleni sopivan puhdistusaineen eli Avenen, mutta tuntuu, ettei saman merkin kosteusvoiteet jätä ihoa miellyttäväksi. Olisiko kenelläkään vinkkejä mitä kosteuttajaa siis kokeilla? Kaipaisin siis voidetta, joka sopisi meikin alle.

9

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä tykkään

      Oletko kokeillut Louis Widmeriä? Merkillä on hyvä valikoima voiteita ja kaikkia saatavana myös hajusteettomana. Itse olen käyttänyt vuosia ja ollut hyvin tyytyväinen.

      • Alix

        Täytyypä kokeilla. Kiitos.


    • en käytä

      älä kosteuta, jos iho ei ole kuiva

      • Alix

        Hmm... Itselle on kyllä teroitettu ankarasti, että ihonhoidon tärkein juttu on nimenomaan kosteutus. Ja erityisesti epäpuhtaalle iholle se olisi tärkeää.


    • -dd-

      No valitettavasti ei ole olemassa ainuttakaan rasvoittuvan herkän ihon voidetta.
      Johtuu siitä, että valmistajat eivät miellä rasvoittuvaa ihoa herkäksi.

      Välimuoto olisi sitten normaalin- ja sekaihon voide. Ei niitäkään ole kovin montaa jos pitää olla herkälle sekaiholle sopiva kosteusvoide jossa on UV-suoja.

      Nämä tulee mieleen:

      Avenen Hydrance Light sk20
      La Roche Posay Rosaliac Light sk15 (oikeastaan couperosavoide)
      Louis Widmerin hajusteeton sk20 värillinen päivävoide

      Jos sulla on meikkituote, jossa on tuo UV-suoja sitten voi löytyä helpommin joku muu. Itse käytän herkän sekaihoni kosteuttamiseen illalla apteekin Xylidermiä. Sellainen edullinen geelimäinen voide, eli ihan eri tuntuma kuin vaikka Hydrancessa.

      Ilman UV-tä on myös uudet Favoran voiteet, en ole kokeillut vielä, mutta aika asiallisen näköiset ovat putelit. Niillä olis se 24h tasapainottava voide eli tarkoittaa että tasapainottaisi sekaihon kuivuutta ja rasvaisuutta.

    • lumenea

      suositten lumenen rauhoittavaa voidegeeliä. Itse olen todennut sen todella hyväksi, vaikka kosteuttavuutta voisi olla hieman enemmän (itselläni on pintakuivaiho, joten rasvoittuvalle se olisi varmasti erinomainen). Tuote rauhoittaa herkkää ihoa, punoitusta ja kuumotuata ja tasoittaa ihon talintuotantoa, joten iho jää mattapintaiseksi ja pysyy myös hyvin!!

    • Apteekista

      Humektan

    • Mulle parasta...

      Mä 36 vee ja kokeillut vaikka ja mitä. Nyt olen todennut parhaaksi sen,että käytän vaan kohtuudella seerumeita! Vaihtelen vähän merkkejä, mutta jostain syystä aivan KAIKKI kokeilemani voiteet jättää mun ihon liian rasvaiseksi/tahmeaksi ja ihohuokoset tukkeutuu. Joten seerumit mulla käytössä, vaikka niihin oikeaoppisesti pitäisi lisätä kosteutu. Nyt merkinä Murad. Käytän aamuin illoin ja iho tuntuu ravitulta/kosteutetulta ilman rasvaisuutta.

      Joskus teen myös niin, että putsaan ihoni puhdistusmaidolla ja laitan vaan kosteuttavaa kasvovettä & iholleni sekin riittää. Toki iho edelleen epäpuhdas ja tähän vielä iän tuovat juonteet , mutta varsinainen akne paiseineen ja arpineen pysyy poissa. Meikkaa en juurikaan, koska iho huononee siitä ihan pirusti ja asun täällä maalla meri-ilmassa ilman sen suurempia saasteita.

    • jattasdiary

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe