Mies vain viestittelee - ei soita?

nainen vm89_

Olen tässä pari viikkoa tapaillut miestä jonka kanssa meillä on homma toiminut. Ollaan oltu useamapana päivänä tekemisissä ja whatsappin kautta lähetelty viestejä. Mutta kun joka paikassa sanotaan että mies soittaa jos on kiinnostunut kun haluaa kuulla naisen äänen.... niin tiedän, naurettavaa.... mutta tää mies ei ole kertaakaan soittanut. No en minäkään ole hänelle koska olen odottanut hänen aloitettaan.

Mies on rauhallinen, järkevä ja käytännönläheinen. Oon miettinyt että johtuuko tuosta rauhallisuudesta sitten ettei koe soittamista niin omakseen kuin viestittelyä. Kun tavataan niin olen ollut ihan tyytyväinen meidän keskusteluihin. Ainut mikä tässä hiertää on tuo soittamattomuus.

Kun mietin missä häneen ihastuin ja siis toki vieläkin olen aiva hekumoissani on juurikin tuo tyyneys, joka on aivan toista kuin minussa. Mä voin alkaa esimerkiksi bussissa juttelemaan vieraille, mies tätä tuskin tekisi muutoin kuin pakon edessä. Jotenkin se koko rauhallinen ja todella turvallinen olotila on jotakin aivan uskomattoman hienoa kuin yhdessä vietämme aikaa. Mun ei tarvi hetkeäkään pelätä tuon miehen rinnalla. Oon sit varmaan koko ikäni etsinyt omaan elämääni rauhoittajaa.

25

4772

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miessdfdsfgfdg

Mitä hittoa... On sullakin ongelmat. Toki kannattaa lemppaa hyvä mies tuollaisen asian vuoksi mikä ei naistenlehtien "onko mies kiinnostunut" artikkeleihin sovellu 100%. Mikset sä voi soittaa sille jos olet muutenkin enemmän ulospäinsuuntautuneempi kuin mies? Jos mies muuten painaa suhdetta eteenpäin niin kai säki nyt jotain voit tehdä. Tai sitten vain sanot sille miehelle että ois kiva kun soittaisit mulle silloin tällöin.

• miksetsäsoita :)

Mitäs jos kysyisit mieheltä miksi hän ei soita :D

• sadgasdg

Kysy Anna Hanskilta. Ai nii mut sä oot niin nuori ettet tiedä koko asiaa.

• Kiskisu

Ymmärrän tuota miestä hyvin. Inhoan puhelimessa puhumista ja vihaan, jos miehet soittaa mulle kun olen sanonut, että mieluiten viestin tekstiviesteillä. Suurin osa ei tajua, muista tai ymmärrä. Puhelimessa puhuminen on yliarvostettua ja sitä paitsi se saattaa olla jopa haitallista terveydelle, jos puhutaan kännykällä pitäen sitä pään lähellä.

Kenelläkään, ei viranomaisella eikä kumppanilla, ole oikeutusta olettaa että ihmisen saa kiinni puhelinkeskusteluun. Minä en vastaa edes poliisille, on nekin yrittäneet. Kirjepostilla saa kiinni, jos on tärkeää asiaa.

Eli mieti asiaa siltä kannalta, onko todella tärkeää että te molemmat säteilytätte päätänne suhteen hoitamisen nimissä kun voitte tavata kasvotustenkin.

• turha ongelma

Kaikki ei oo puhelinihmisiä eikä soittaminen ole kaikille luontevaa. Tiedän sen koska olen itse melkeinpä puhelinkammoinen ja olen puhunut asiasta monien samanlaisten kanssa. Tuntuu olevan hyvin yleistäkin, että ihmiset eivät tykkää puhua puhelimessa, ja se koetaan jotenkin hankalaksi. Itse vältän soittamista viimeiseen asti enkä mielelläni vastaakaan puhelimeen. Näin toimin myös rakkaitteni kohdalla, mieluummin viestittelen tai tapaan livenä. Soittaminen ei todellakaan ole rakkaudenosoitus eikä soittamattomuutta voi tulkita millään tavalla.

Et kai usko tuollaisia yleistyksiä, joita "joka paikassa sanotaan". Joku mies ehkä haluaa kuulla naisensa äänen puhelimessa, toinen mieluummin livenä. Älä ihmeessä tee tyhjästä ongelmaa, joka ei ole oikeesti ongelma.

• niin..

Naisen ei nyt tietenkään tarvii mitään tehdä suhteen eteen. Miehen pitää aina soittaa ja pyyttää pil.lua.

• Pettäjän kanssa!

No minkähän takia se EI soita ja puhu ÄÄNEEN?!

Koska sillä on JO puoliso eikä se halua jäädä sille kiinni pettämisestä!!!

Ei tarvitse Sherlock olla jotta tajuaa miehen olevan VARATTU!

• Tummaa Kummaa

Pöh, hieno asenne ajatella kaikissa tilanteissa aina jotain negatiivista "salaliittoa". Sitten jos se soittaisi aina vain tiettyyn aikaan, sekin johtuisi siitä, että sillä on puoliso, eikös? Jos se soittelisi usein, se yrittäisi kontrolloida ja vahdata tekemisiä? Jos se tarjoaa ravintolassa, se on tottunut ostamaan seksiä ja maksamaan naisille. Jos se ei tarjoa, se ei voi kun vaimonsa huomaa, että tililtä on mennyt rahaa. Ylipäätänsä ei kannata keneenkään ihmiseen tutustua, ne on kaikki kieroja tai jotain vikaa niissä aina on...

• 5+9

Jotkut periaatteet on tehty rikottaviksi, siis soita tyttöhyvä. Ei kannata jäädä odotteleen ja ihmetteleen, sä elät vain kerran

• 12 + 17

Minä olen hyvin saman tyyppinen mies, enkä pidä puhelimessa puhumisesta. Tykkään puhua livenä ja puhelimella hoidan vain pakolliset asiat, saattaa mennä viikkoja etten ole puhelimitse yhteydessä keneenkään. Naisille puhelin tuntuu olevan yksi tapa hoitaa sosiaalisia suhteita, useimmat miehet kaiketi pitävät puhelinta lähinnä työkaluna, jolla hoidetaan asioita. Ei kannata vetää turhan monimutkaisia johtopäätöksiä asiasta.

• Heippalintu

Mahdollisia syitä:
      Mies on köyhä eikä hänellä ole varaa soitella.
      Mies ei ole kovin kiinnostunut.
      Mies on niitä miehiä, joiden on helpompi ilmaista itseään kirjallisesti kuin suullisesti.

• Seliseli

No miten sillä olis varaa txtailla muttei soitella?

Kallimmaks se textailu tulee kun soittaminen.

• miesvm86_-
        Seliseli kirjoitti:

Nykyisin voi viestitellä ilmaiseksi esimerkiksi whatsappin kautta, taitaa muuten olla jokatoisen alle 30vuotiaan käytössä.

• ei ole noi
        Seliseli kirjoitti:

No ei kyllä tule, teksti viesti maksaa muutyaman sentin kipale kun taas puhelut tulevat nopsaa huvinkin kalliiksi.
        Itse mieluummin tekstailen tästä syystä vaikkei rahasta ole huolta, olen vain säästäväinen.

• oölp¨läö

Siis olet PARI VIIKKOA tapaillut...
      Eikös se jo kerro oleellisen: sinä et TUNNE häntä ja teet kärpäsestä härkästä, kun mies ei soita. Kuten moni tuossa jo on kommentoinnut, kaikki eivät vain ole soittajatyyppejä - kyllä minäkin seurusteluaikana suurelta osin viestin tekstarein mieheni kanssa, puhuimme sitten senkin edestä, kun tapasimme livenä. Jos olisin jäänyt odottelemaan, että mies "haluaa kuulla ääneni", niin siihen olisi jämähdetty. Meille tekstarit olivat "omaa aluetta" , viis siitä, mitä "joka paikassa sanotaan". Ja jos kerran soittamista kaipaat, mikset soita itse?!?!?!

Tuttavuutenne on todellakin vasta aivan alkutekijöissään, joten olisikos asiaa alkaa sitten todella tutustumaan toiseen? Kysy siltä mieheltä asiasta! Soita hänelle ja sano itse, että halusit kuulla hänen äänensä!

• Vain viesteillä!

Pari viikkoa vasta tuntenut?? Älähän nyt hikeenny nainen! Minä olen JUURI tuollainen mies, mua ei kiinnosta soitella minnekkään ja kellekkään koskaan! Välttelen soittamista ihan viimeiseen asti ja soitan siis vai tärkeitä asiapuheluita, en turhia roikkumisia luurissa ymmärrä alkuunkaan. Minä laitan naisille aina ja vain aina viesteillä mitä minulla on asiaa, en soita! Joku kyseli että miten voi viestiä kun sekin maksaa, no onhan halpoja 5000kpl viestipaketteja olemassa, siinä saa pikkaisen viestitellä ennenkuin loppuu :) Minä en ymmärrä naisia jotka soittavat minulle ja kertakaikkiaan puhuvat jopa tunnin yhteen putkeen ilmaan mitään oikeaa asiaa?? arvatkaa vaan alkaako ottamaan pannuun turhat löpinät! Viestittäminen on ja tulee olemaan aina minun juttuni ja se joka ei sitä hyväksy niin painukuun hevon =ittuun!!

• Vittuuks soittelet

Kuulostat melkoiselta saaliilta.

• Vieraileva sovinisti

Jep minä taas tykkään puhua, vihaan viestien näpyttelyä ja vältän sitä viimeiseen asti, mutta on joillakin on tämä juurikin toisinpäin.

Eli ihmisissä on aina omat erilaisuutensa ja niiden kanssa tulee oppia elämään puolin toisin. Oletko kysynyt mieheltäsi miten hän sopeutuu luonteenne eroavuuksiin?

• Texttext

Eikö sulla oo oikeita ongelmia? Kaikki ei halua höpöttää puhelimessa. Valita vasta kun viestittelykin loppuu....

• Se on VARATTU!

Se äijä on varattu ja ainoastaan näpyttelee sulle koskei voi muijansa kuullen jutella sulle puhelimes.

Siinä on sekin hyvä puoli että pystyy samalla viestitteleen USEILLE muijille samaan aikaan, toisin kun jos joutuis puhuun.

• Duuuuude

Harva nuori aikuinen nykyään enää soittaa. Puhelimella viestitään, Kik, Whatsapp, FB-Messenger jne. Oikeasti, perehtykää nuorten puhelimen käyttöä koskevaan tutkimukseen, puhuminen on harvinaista nykyään.

Minä en edes omista puhelinta, kun en tee sillä yhtään mitään, verkon kautta hoitoo kaikki ja naamatusten on parempi jutella kuin puhelimessa.

Ja voihan miehellä olla vaikka mitä syitä: puhelinkammo, huono kuulo, you name it.

Sitä paitsi nykyään nainen saa kyllä olla aktiivinen. Niin paljon joutuu mies itse ottamaan yhteyttä naisiin että minä olen ainakin päättänyt, että se oikea nainen saa kyllä luvan uskaltaa tehdä aloitteen itse erottuakseen passiivisen kanojen joukosta.

• Oeyutta

Ei kannata sotkea rauhattomuudellasi tuon miehen elämää sen enempää. Hyvä, että asia tuli nyt ilmi...

• murdokki

Tosiaan. Minäkin olen juuri tuollainen mies. Inhoan puhelimessa puhumista ja mieluummin laitan viestiä. Tämä johtuu mm. siitä etten voi tehdä kahta asiaa yhtä aikaa. Joten jos olen puhelimessa niin olen siinä kiinni niin kauan kuin keskustelu jatkuu. Ja koska olen kohtelias ja ujo niin koen sen vaikeaksi olla se ensimmäinen puhelua lopettava osapuoli. Silloin kuin tapailin vielä nykyistä vaimoani niin meillä meni vuosi-puolitoista ennen kuin olin sinut puhelinsoittojen kanssa. Sitä ennen tekstiviestit ja kasvokkain tapaamiset olivat meidän yhteydenpitoväline.

• -74

Sehän on ihan selvää...MIES ON VARATTU eli parisuhteessa jo. Ei voi puhua koska sitten sinä voisit soittaa milloin vaan hänelle. Viestittely on paljon näppärämpää.

• piip,piip

entä livetapailut? jos selvinpäin ...onko puhumaton moukka joka viesteillen ilmaisee asiansa?kokemuksesta kirjoitan,,,sama mullakin,tekstareita mutta ei puhetta naamatusten,,,,puheenilmaisukyky heikohko

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      92
      2127
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      33
      2070
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1835
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1360
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1251
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1141
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1060
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      56
      1003
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      67
      936
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      282
      895
    Aihe