esim. 80 alueella saa ajaa korkeintaan 80:ä, eli esim 77 km/h on ihan okei.
tätä ei hönöt tajua!
selevnnykseksi vielä että 80 alueella ei saa ajaa esim 83 km/h, vaan korkeintaan 80 km/h.
itse ajan aina korkeintaan 5 km/h vähemmän kuin nopeusrajoitus on. ja aina olen perille päässyt, ja aina on joku takana roikkumassa. onneksi nyt on hyvät kelit pölyttää hiekkaa ja tuulilasinpesunestettä vuoron perään takanaroikkuvan iloksi. hehehehehee
Nopeusrajoitus on Maksiminopeus
54
486
Vastaukset
- ..........
Älä jaksa jauhaa paskaa liikenne terroristi jollet osaa muulla päteä kuin tupajumina niin lopeta autoilu ja anna niiden ajaa jotka osaavat ilman että olisi tukkona.
- L.uuseri oo.t
autoilija kirjoitti:
Voi sitä pienellä sakkorajalla ajaa. Itse ajan 90km/h
Asennevamma on näköjään periytynyt. Voihan sitä varastaa kaupasta tavaraa jos varastaa vain vähän. Niinkö?!
- !!!
autoilija kirjoitti:
10km/h ylityskö muka kolareita aiheuttaa??? EI EI vaan aivan muut asiat
Nopeus on yksi tekijä. Ellet kykene sitä tajuamaan, niin kannattaa siirtyä bussikyytiin.
- myös autoilija
!!! kirjoitti:
Nopeus on yksi tekijä. Ellet kykene sitä tajuamaan, niin kannattaa siirtyä bussikyytiin.
Jos sinä et tiedä muita riskejä kuin nopeuden siirry sinä ensin.
Nopeus on pienin tekijä onnettomuuksiin - !!!
myös autoilija kirjoitti:
Jos sinä et tiedä muita riskejä kuin nopeuden siirry sinä ensin.
Nopeus on pienin tekijä onnettomuuksiinKirjoitin että nopeus on YKSI tekijä. Se kielisi siitä että niitä on muitakin. Jotkut eivät vain ymmärrä mitä lukeva, eihän ;-)
Jos ymmärtää että nopeus on yksi tekijöistä, niin sille voi sitten tehdä jotakin, niin saadaan se pois yhtälöstä. Niille muillekin tekijöille pitää tietenkin tehdä jotakin, kuten myös nopeudelle.
Sitäpaitsi nopeus ei ole pienin tekijöistä. Sen tietävät kaikki joilla on vähän enemmän kuin kaksi aivosolua korvien välissä. !!! kirjoitti:
Kirjoitin että nopeus on YKSI tekijä. Se kielisi siitä että niitä on muitakin. Jotkut eivät vain ymmärrä mitä lukeva, eihän ;-)
Jos ymmärtää että nopeus on yksi tekijöistä, niin sille voi sitten tehdä jotakin, niin saadaan se pois yhtälöstä. Niille muillekin tekijöille pitää tietenkin tehdä jotakin, kuten myös nopeudelle.
Sitäpaitsi nopeus ei ole pienin tekijöistä. Sen tietävät kaikki joilla on vähän enemmän kuin kaksi aivosolua korvien välissä.Kyllä on yksi, mutta vähäinen ja todella vähäinen onkin.
Enemmän ovat osallisia pienet turvavälit ja se että tehdään ajon aikana muuta kuin ajetaan autoa ja tähän on syy alhaiset nopeudet. Kaikki turhautuvat, kun joutuvat ajamaan liian hiljaa ja alkavat tekemään aivan muuta esim. puhumaan tai tekstailemaan ja surffailemaan kännykällä. Nopeassa ajossa on keskittymis kokoajan ajossa ei muussa ja siksi on turvallisempaa ajaa kovempaa.- tarkkanapellet
autoilija kirjoitti:
10km/h ylityskö muka kolareita aiheuttaa??? EI EI vaan aivan muut asiat
Ei yksistään. Mutta mietippä sitä jäljeä, mitä tuo 10km/h ylinopeus voi aiheuttaa. Jälki pahenee mitä lujempaa ajetaan, sehän nyt on selvää. Ehkä jokunen henkikin säästyisi toisinaan, jos ylinopeuden sijaan ajettaisiin sallittua nopeutta. Mietipä paljonko jarrutusmatka lyhenee, jos ajat 10km/h ylinopeuden sijaan sallittua nopeutta tai jopa vähän alle.
- tarkkanapellet
tarkkanapellet kirjoitti:
Ei yksistään. Mutta mietippä sitä jäljeä, mitä tuo 10km/h ylinopeus voi aiheuttaa. Jälki pahenee mitä lujempaa ajetaan, sehän nyt on selvää. Ehkä jokunen henkikin säästyisi toisinaan, jos ylinopeuden sijaan ajettaisiin sallittua nopeutta. Mietipä paljonko jarrutusmatka lyhenee, jos ajat 10km/h ylinopeuden sijaan sallittua nopeutta tai jopa vähän alle.
ja viittaan tällä tilanteisiin joita sinä, täydelliset ajotaidot omaava, ylinopeutta turvallisesti ajava kuljettaja et olekaan syyllinen vaan onnettomuus tapahtuu vaikkapa edessäsi ajavalle.
- tarkkanapellet
tarkkanapellet kirjoitti:
ja viittaan tällä tilanteisiin joita sinä, täydelliset ajotaidot omaava, ylinopeutta turvallisesti ajava kuljettaja et olekaan syyllinen vaan onnettomuus tapahtuu vaikkapa edessäsi ajavalle.
joissa*
- ....,,,,
Hulluilla on halvat huvit, ei tuo lasinpesuneste maltaita maksa.
- tilannenopeus
"itse ajan aina korkeintaan 5 km/h vähemmän kuin nopeusrajoitus on"
Nopeusrajoituskin on toisinaan liikaa. Itse olen pahassa lumisateessa joutunut ajamaan 80 km/h:n alueella kahtakymppiä, koska eteen päin ei nähnyt juuri mitään. Vastaantulijatkin ajoivat kyllä reilusti alle rajoitusten, joten en ollut ainoa "nysväri". - tukkojen poistaja
Ja muistat varmaan ottaa menetetyn ajan takaisin, kun kohdalle osuu jokin "turha" 60 km/h rajoitus risteysalueella tai 50 km/h rajoitus pikkutaajaman tai tietyön kohdalla?
Sehän se normaali tyyli on, kun turvallisuus on maksimoitu hiljaisilla 80/100 -rajoitusalueen tienpätkillä, kehtaa 50/60 alueiden läpi paahtaa sitä samaa 80-mittarinopeutta eli 70-75 todellista.
Tyyliin kuuluu sekin, että ylämäessä nopeus puutuu kuuteen kymppiin, mutta alamäet lasketellaan 90 lasissa. Rajoituksesta piittaamatta.
Ja sokerina pohjalla ohituskaistat. Vaikka sellainen olisi ylämäessä, niin niiden kohdalla kaikki polttoaineensäästö ja turvallisuusopit unohtuu ja nopeus nousee 100-110 lukemiin.
Tientukoista kannattaakin heittää ohi muualla kuin ohituskaistojen kohdalla. Ja sitten on kiva jarruttaa tientukon menoa seuraavan 50/60 rajoituksen kohdalla ja katsoa taustapeilistä, miten tientukko kihisee raivosta ja etsii raivokkaasti ohituspaikkaa.
Usein tientukot lähtevät ohittamaan jo ennen nopeusrajoituksen muuttumista eism. 50->80. Hauskin tilanne syntyy, kun tientukko on rinnalla rajoituksen muuttuessa. En silloin "huomaa" ohittajaa, vaan kiihdytän normaaliin tapaani ripeästi suurimpaan sallittuun -> tientukko, jolla 50-80 kiihdytys ottaa kilometrin verran, on nyt pulassa!
Huom. jonoa perässään vetävistä tientukoistakin PITÄÄ mennä ohi. Vaikka joutuisi sitä varten ohittelemaan koko jonon. Kas kun jouduttuaan ohitetuksi tientukko yleensä nostaa ajonopeuttaan reilusti, jottei loputkin huolella kerätystä jonosta pääse karkuun.- enevpk
"Tukkojen poistaja" puhuu asiaa! Liian hitaasti kulkevan jonon ohittaminen on usein "päivän hyvä työ". Varsinkin jonon kakkoseen kohdistuu paineita, jos hän ohittaa, pääsee toisetkin parempiin asemiin. Jonon ykkönen puolestaan on se ainoa, joka on valinnut itse nopeutensa, eikä ole todennäköistä, että hänen valintaperusteet muuttuisivat, ja nopeus nousisi muiden tasolle.
- tukkojen poistaja
enevpk kirjoitti:
"Tukkojen poistaja" puhuu asiaa! Liian hitaasti kulkevan jonon ohittaminen on usein "päivän hyvä työ". Varsinkin jonon kakkoseen kohdistuu paineita, jos hän ohittaa, pääsee toisetkin parempiin asemiin. Jonon ykkönen puolestaan on se ainoa, joka on valinnut itse nopeutensa, eikä ole todennäköistä, että hänen valintaperusteet muuttuisivat, ja nopeus nousisi muiden tasolle.
Totanoin, se jonon vetäjä hinkkaa usein 70-75, vaikka rajoitus olisi 80, ja takana roikkuu 1-5 kpl autoja, jotka eivät vaan jostain syystä saa aikaiseksi ohittaa. Satunnaisesti tätä näkee jopa sata sen alueella.
No, kun tuota jonoa lähtee ohittelemaan 1-2 autoa kerrallaan, niin kummasti sillä jonon hinaajallakin rupeaa nopeus nousemaan. Viimeistään jonon hinaaja kiihdyttää, kun ohitan hänetkin. Ohituksen jälkeen jono eteneekin jo selvästi ripeämmin, 75-85, koska suurella vaivalla hienon jonon itselleen kerännyt tientukko ei halua menettää useampia autoja hinauksestaan.
Harvinaista ei ole sekään, että "mallisuorituksen" jälkeen muutama kilometritolkulla tientukon takana kontannut auto rohkaistuu itsekin ohittamaan tientukon (tämän kiihdyttelystä huolimatta) ja koko jono käytännössä purkautuu ja tientukon päivä menee pilalle.
- tutkittua asiaa
Tuostahan on oikein tutkimusta ja tehty väitöskirjakin. Letkassa notkujat ovat uneliaita, räplöövöt kännykkää eivätkä keskity ajamiseen yhtä hyvin kuin ajamiseen paneutunut ja keskittyvä kuljettaja joka ajaa välillä lievää ylinopeutta ja ohittelee näitä hieman alle rajoituksen. Nämä liikenteeseen paneutuvat ja läsnä olevat kuskit ovat turvallisempia ja harvemmin onnettomuuksissa kuin haavelijat ja nuokkujat.
Päättömät kaaharit pitää jättää kokonaan pois kaikista laskuista, koska he ovat hyvin hyvin pieni vähemmistö.- haluan lukea sen
Mikä tuon väitöksen nimi on ja kuka sen on kirjoittanut?
- Riku rules
Ketjun aloitus taitaa olla provokaatio. Tai kirjoittaja on Liikenneturvan agentti.
Sitä miettiessä kannattaa lukaista
http://www.hs.fi/matka/Suomalainen luottaa sokeasti pomoon ja poliisiin/a1394188997679
ja sen jälkeen miettiä on maaliskuussa aina ja kaikkialla peltimerkkien 100 km/h se oikea ja turvallisen liikkumisen maksiminopeus esim. Hki-Tre moottoritiellä
Ketjun aloittaja voinee myös kertoa, miksi pohjoisesta tullessa Lahden moottoritiellä kesällä nopeusrajoitus vaihtuu Kehä III jälkeen 100 km/h eikä siis juuri ennen risteystä niinkuin voisi järjellä ajatella. (itse tiedän perustelut)- torppaaja
sä et ole tainnut käydä autokoulua kun provoksi ketjun aloittajaa epäilit.
hän puhuu täysin asiaa - .......
torppaaja kirjoitti:
sä et ole tainnut käydä autokoulua kun provoksi ketjun aloittajaa epäilit.
hän puhuu täysin asiaaProvo tai kyttääjä vaiko kansalaispoliisi kukkahattutäti ainakin se on selvä että alottajalla on pakkomieli toisten ajamisesta ja jumalaton halua päteä ja puuttia toisten ajamisee^elämään
- riku rules
torppaaja kirjoitti:
sä et ole tainnut käydä autokoulua kun provoksi ketjun aloittajaa epäilit.
hän puhuu täysin asiaaAutokoulussa annetaan ymmärtää, että nopeusrajoitus = liikenneturvallisuusasia. Ja sitä ajatusta tunnutaan kovasti tälläkin palstalla vaalittavan.
Lahdenväylällä Kehä III eteläpuolella, jos narahtaa ylinopeudesta niin sakon peruste tulilsi ensisijaisesti olla ympäristörikos/rikkomus eikä liikenneturvallisuuden vaarantaminen. Aikanaan Helsingin kaupunki teki periaatepäätöksen, että sen alueella ei ajata 120 km/h (tämä kauan ennen Sipoon eteläosan liittämistä), koska se aiheuttaa liikaa melua ja on vihreiden periaatteiden vastaista.
Keke Rosberg aikanaan sanoi, että nopeusrajoitukset ovat turhia. Moni tulkitsi sen, että Keke haluaisi kaahata joka paikassa 200 km/h. Ei Keke sitä tarkoittanut. Kekellä oli se viisas ajatus, että tietä, muita tielläliikkujia ja liikenneympäristöä tarkkailemalla kuljettajan pitää osata tulkita mikä on turvallinen nopeus sillä hetkellä.
Keken ajatuksen ongelma on se, että suurin osa tielläliikkujista ei jaksa/kykene keskittyä ajamiseen sillä tasolla mitä Keken ajatus vaatisi. - ....
....... kirjoitti:
Provo tai kyttääjä vaiko kansalaispoliisi kukkahattutäti ainakin se on selvä että alottajalla on pakkomieli toisten ajamisesta ja jumalaton halua päteä ja puuttia toisten ajamisee^elämään
Turvallisuuteen vaikuttaa myös nopeudet. Jopa sinun nopeutesi. Ellet sitä snaijaa, jätä se ajaminen muiden hommaksi.
- ........
.... kirjoitti:
Turvallisuuteen vaikuttaa myös nopeudet. Jopa sinun nopeutesi. Ellet sitä snaijaa, jätä se ajaminen muiden hommaksi.
Ei kyllä se tupajumi joka ei kykene tienopeutta ajammaan voi siirtyä julkisiin !!! Alottajalla on jokin pätemisen tarve tai halu hallita kanssa autoilijoita ja jonka on "naamioinut"liikenneturvallisuuden kaapuun.
Liikenne tulpat on yksi pahimmista vaaratekijöistä tiellä.
- jonottaja
Jono syntyy esim näin : Auto menee 80kmh alueella 72kmh vauhtia, sen perään tulee 76 vuotias rouva, rouvan perään tulee 19 vuotias tyttö, kortti ollut 2kk, tytön perään tulee asuntoauto, asuntoauton perään tulee ha jossa peräkärry, ja viimeisenä ajaa täyspitkä rekka. Kaikki ajaa jostakin syystä erittäin lähellä toisiaan, kukaan ei voi/uskalla/halua ohittaa ketään. Sitten vaan mennään eteenpäin.
- enevpk
Hyvä esimerkki!
Jos todella "ei voi/uskalla/halua ohittaa ", olisi kohteliasta jättää kaksinkertainen turvaväli muita ohittajia varten. Silloin ohituksista aiheutuva haitariliike olisi mahdollisimman pehmeää.
- P e n t t i
Nopeuskyltti tarkoittaa ehdotonta nopeusrajoitusta luikero Tojotoille mutta miniminopeutta autoille.
- qwdxxxdsqwadxdxx
Sarjassamme huonoja ajotapoja, ylinopeuspakko.
Mihin meillä on kiire, harvemmalla yhtään mihinkään. - WooBer
On totta, että hitaammin ajavat kasaavat helposti jonoa taakseen, mutta silti se järjenkäyttö on edelleen sallittua myös jonossa olivilla. Kun nopeus kasvaa reagointiaika pienee ja katsealue kapenee, joka haittaavasti vaikuttaa vaara havaitsemista ajoissa. Nämä itseänsä kehuvat "fiksut" kaaharit, luulevat olevan vahingoittumattomia siellä 10-20 turvatyyny keskella vaan eivät nekään saa fysiikanlekaja muutumaan. Ei kannata itkeä, bemuun, meseen tai audiin tulleita virheellisä kanttauskulmia, mikäli käyttäytyy kuin päättömät kanat konsanaan.
- 11+7
Kohta taas saisi ajaa tuossa valtatiellä 100 km/h, mutta minulle riittää aivan hyvin 88 km/h. Rekat eivät saavuta, eikä muilla ole niin väliäkään.
Nelisenkymmentä kilometriä on kaupunkiin matkaa, ja eläkkeensaajalle pienikin bensan säästö on pelkkää tuloa.- .......
Mutta sinähän et todellakaan ole maailman napa etkä åäätä toisten turvallista nopeutta estämällä/tahallaan kiusaamalla ja 100=100 !!!
- 11+7
....... kirjoitti:
Mutta sinähän et todellakaan ole maailman napa etkä åäätä toisten turvallista nopeutta estämällä/tahallaan kiusaamalla ja 100=100 !!!
Enpä, mutta omia rahojani säästän, eikä itku auta ei, ei...
- .......
11+7 kirjoitti:
Enpä, mutta omia rahojani säästän, eikä itku auta ei, ei...
Ei et sinä säästä mitään missään pönkität ainoastaan narsistista egoasi dominoimalla muita tienkäyttäjiä hitaudella ja määritelemällä muille oikean nopeuden !!! Ja olet helvetin katkera ohittajallesi ja itket kaahajista joita ovat kaikki jotka ajavat sinua nopeammin... ...oikeasti kuuluisit kyttääjät palstalle koska tiedä ajamisesta saman mitä apina sateliitista
- Järkevä kaveri
Minulla ei ole aamulla kiire töihin. Miksi kuluttaisin enemmän omalla rahallani maksettua polttoainetta jotta olisin muutaman minuutin aikasemmin työpaikalla. Ei mitään järkeä. Joka aamu olen perille päässyt ja kulutus on pienempää.
- P e n t t i
Ei siinä mitään. Aja vaikka 45 km/h kunhan muistat nöyrästi väistyä tien sivuun kun taustapeiliisi alkaa tulla täytettä.
- 56545456
Jos kerran ylinopeudesta saatava aikahyöty ei sua kiinnosta, niin mene varmaan ruotsiinkin laivalla noin 30km/h sen sijaan että menisit lentokoneella noin 1000km/h
laivalla noin 12
lentokoneella noin 30min
eihän se missään tunnu - Vauhtivaikuttaa
56545456 kirjoitti:
Jos kerran ylinopeudesta saatava aikahyöty ei sua kiinnosta, niin mene varmaan ruotsiinkin laivalla noin 30km/h sen sijaan että menisit lentokoneella noin 1000km/h
laivalla noin 12
lentokoneella noin 30min
eihän se missään tunnuKyllä tuntuu. Aina on pää kipeä kun laivalla menee ruotsiin, mutta lentäen kun menee niin suorastaan suuta kuivaa.
- Peukku
Aloittaja on aivan oikeassa. Se miksi Suomessa ei kunnioiteta rajoituksia johtuu siitä, että aina aikojen alusta on suvaittu ne kuuluisat "pienet ylitykset" eli max. 10%. Tästä täytyisi nyt pyristellä eroon.
Tämä ongelma olisi nopeasti korjattu siten ettei saalita kuin 0-linja. Ei kauaa menisi kun rajoitukset saisivat ansaitsemansa arvon. Nythän ne ovat monien mielestä pelkkiä suosituksia joillekin "vtun nysväreille". Rajoitusten nostoa voisi myös harkita kunhan sitä ei mennä tekemään sellaisiin paikkoihin jossa hyöty on vähäinen ja haitta suuri. Sellaisia ovat taajamat ja moottoritiet. - kielletään...
Nopeusrajoitukset kiellettävä!!!!
- Jepulistajeee
"Nopeusrajoitus on Maksiminopeus"
Näinhän se on sen suurimman sallitun nopeuden laita. Laillinen tilannenopeus on mikä tahansa 1 km/h ja suurimman sallitun väliltä.- Lukekaalakia
Nopeusrajoituksen saa muuten lain mukaan ylittää 5km/h :)
- Peukku
Lukekaalakia kirjoitti:
Nopeusrajoituksen saa muuten lain mukaan ylittää 5km/h :)
Enpä tuollaista lakitekstistä löytänyt. Mutta tarkoitat ns. mittarin lukuvirhettä, joka johtuu yksinkertaisesti vain ihmisen ja mittarin yhteistoiminnasta. Edes vakionopeussäätimellä ajettaessa nopeus ei voi olla täysin vakio koko ajan. Ylitys on tosin vain hetkellinen yleensä. Ja tämän tietää jokainen järkevä poliisimies, mutta eipä sitä ylitystä silti tarvitsisi hyväksyä. Kyllä jämpti on näin.
- ei kiirettä lain
autoihin pakollisiksi nopeudentunnistimet, ja auto ei kulje yhtään lujempaa kuin nopeusrajoitus on, vaikka urpo painaisi kuinka kaasua ohjaamossa.
tälläista on maailmalla jo kokeiltu. ja tulokset ovat olleet hyviä.
olisi se kiva nähdä kun urpo ajaa taajama-alueellee, niin välittömästi nopeus laskisi max 50km/h nopeuteen. hahahahah
siihen asti; haistakaa perärööriä ja pankaa pulua kaaharit.
moi. Ei ole kiellettyä ajaa 80 alueella 89km/h, jos olisi niin siitä tulisi sakko.
Itse en ylitä 89 nopeutta kun ei huvita sakkoja ottaa.
Tästä 89 nopeudestahan vähennetään mittarivirhe 3km/h,
eli lukemaksi jää 86km/h jos taas lukemaksi jää 87km/h niin sakkoa tulee.
Edes kameratolpat eivät yleensä räpsy 89 nopeudella,
jos räpsähtää niin sakkoa ei kuitenkaan tule.
Mutta ei ole väärin ajaa tasan 80km/h jos siltä tuntuu.
Jos taas haluaa ajaa alinopeutta niin suosittelen
ajamaan noin 70km/h niin takana tulevan on kivempi,
sekä nopeampi ohittaa.
Tosin pahassa ruuhkassa valtateillä alle 80 ajava
aiheuttaa aikamoisen suman taakseen,
mutta fiksuna ja muut huomioonottavana ihmisenä
tälläinen henkilö ajaa aina jonon huomatessaan
bussipysäkille tai levähdysalueelle ja päästää
jonon ohitseen ja osoittaa tällä turvallisuutta liikenteessä.
On todella hienoa, että on tälläisiä ihmisiä olemassa.- ..........
Hmmm. Kyllä se 89 kasikympin alueella on kielletty ja tutkauksessa sakot tulee aivan varmasti !
Mutta alottajan kirjoitus liikenneturvallisuuden paratamiseksi ei ota tuulta alleen ja tarkoitusperä on enempi toisten hallinta ja pakoitus hänen tavoilleen... ...kyttääjä narsisti .......... kirjoitti:
Hmmm. Kyllä se 89 kasikympin alueella on kielletty ja tutkauksessa sakot tulee aivan varmasti !
Mutta alottajan kirjoitus liikenneturvallisuuden paratamiseksi ei ota tuulta alleen ja tarkoitusperä on enempi toisten hallinta ja pakoitus hänen tavoilleen... ...kyttääjä narsistiNo puhun nyt sitten omasta puolestani.
Kohdalle on sattunut niin nopeusratsioita kuin kameratolppiakin,
eikä niistä ole sakkoja tullut, eikä edes pysäytetty.
Siihen en sen kummemmin syitä sitten tiedä.
- Wonder why?
Millä perusteella toi Godsmack on ruorissa kiinni? Ei ainakaan asiantuntemuksensa tai kirjoitustaitonsa vuoksi. Ja tämä ei tarkoita sitä että olisin itse yhtään parempi, mutta ihmettelempä vain.
- j.iskarit
Ottamatta kantaa Godsmackiin, tämä palsta oli ilman luotsia ennen häntä niin kauan kuin muistan, joten vaatimukset tuskin olivat kovin korkeat.
Kerron omia näkemyksiä siinä missä muutkin,
senkö vuoksi olet harmissasi?
Ja jos kyse on tuosta nopeusrajoituksesta,
niin omakohtaiset kokemukset ovat nuo kertomani asiat
näyttäneet toteen.
Paljon olen ajellut suomea ristiin rastiin, enkä koskaan ole saanut
sakkoja ajamalla navigaattorin mukaan 89km/h,
en poliisin tutkasta taikka peltipöntöstä.
Pohjois-Savossa oli pari kameraa jotka oli asetettu ottamaan
kuva noin 86km/h vauhdille ja nämä räpsähti omalla kohdalla,
muttei niistä kuitenkaan mitään huomautuksia koskaan saapunut.
- 5-8
Nykyinen sakkoraja ollut käytössä yli 4v. Ja siitä uutisoitiin hyvin laajasti. On täytynyt elää täydessä uutispimennossa jossei tiedä asiasta.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288336032887.html
http://www.esaimaa.fi/Online/2009/09/24/Ylinopeuden uusi sakkoraja on 8/200917742009/4 "Poliisin uusi sakotuskäytäntö on lievempi. Sen mukaan 6-10 kilometrin ylinopeudesta seurauksena on kaikilla nopeusrajoitusalueilla kirjallinen huomautus. Sakko seuraa kaikilla nopeurajoitusalueilla 11 kilometrin ylinopeudesta.
Käytännössä poliisi vähentää mitatusta nopeudesta mahdolliseen mittausvirheeseen perustuen 3km/h, jolloin sakkoon merkitty nopeus on mitattua nopeutta pienempi. Esimerkiksi jos ajat 60 km/h nopeusrajoitusalueella 72 km/h, niin saat sakon etkä huomautusta, koska ylinopeutesi ylitti ennen mahdollista mittausvirhettä sakotuskynnyksen. Sakkoon merkitään nopeudeksi 69 km/h.
Ylinopeussakon määrää yleensä poliisi rangaistusvaatimusmenettelyssä. Vaatimusta voi vastustaa ilmoittamalla siitä viikon kuluessa virallisen syyttäjän kansliaan." - Asianajotoimisto Talviaro
Eli kun ajan 80 rajoituksella vaikkapa navin mukaan 89km/h
niin silloin nopeudesta vähennetään mittarivirhe 3km/h,
tällöin nopeudeksi jää 86km/h joten siitä ei sakoteta,
on kuitenkin poliisista kiinni haluavatko pysäyttää ja
antaa suullisen huomautuksen.- Riku rules
Ei nopeusrajoitus ole välttämätää kyseisen tieosuuden korkein turvallinen nopeus.
Nopeampaan ajoon tieosuus on vain niin lyhyt, että virkamies ei halua laittaa suurempaa nopeusrajoitusta, koska silloin tulisi liian tiheään nopeusrajoituksen vaihteluja.
Se aiheuttaisi liikenteen nykimistä sekä vaaratilanteita, kun puusilmät eivät huomaisi kaikkia nopeusrajoituskylttejä.
Tätä ei opeteta autokoulussa. - hmmmmmm1
Nopeusrajoitus tosiaan on maksiminopeus, mutta käytännössä siis liikennetilanne ratkaisee sen, ajetaanko täyttä nopeutta. Turvavälit on helppo säilyttää, jos ajaa hieman hitaammin kuin edessä ajavat. Siten ei tarvitse edes ohitella ja perille joutuu jokatapauksessa.
Nopeusrajoitusta olisi syytä noudattaa... monii kun ei noudata ja ajavat 50km/h taajama-alueella kukaties 65km/h, syntyy oikeita vaaratilanteita. Risteyksissä ei välttämättä ole näkyväisyyttä tarpeeksi kauas ja ripeästäkin tielle liittymisestä voi tulla vaaratilanne näiden ylinopeutta ajavien vuoksi. He tuskin muita ajattelevatkaan kuin omaa itseään. Tilanne on kuitenkin se, että 10-15km/h ylinopeus voi olla merkittävä liikenneonnettomuuteen johtava tekijä.
Taajama ja kaupunkinopeuksissa olisi syytä ajaa rajoitusten mukaan, koska pienikin ylinopeus voi olla merkittävä. Mitä nyt moottoritiellä ylinopeudet vaikeuttavat rampilta moottoritielle liittymistä jne... Moni ylinopeutta ajava ei oikeasti käsitä sitä miten paljon heidän ajotapansa vaikuttaa muihin. - kesäajassa
Tasavallassa on kesäaika ja Etelä-Suomen moottoritiellä talvinopeudet.
Vaaleilla valitsemiemme kansanedustajien kädenojennus liikenneturvafundamentalisteille.
"Ajokelit tiestöllä saattavat vaihdella vielä paljonkin tienkohdittain ja vuorokaudenajoittain. Vaikka alennetut nopeusrajoitukset poistuvatkin, on autoilijoiden syytä tarkkailla kelejä ja sovittaa ajonopeutensa muuttuvien olosuhteiden mukaisiksi. Esimerkiksi yöpakkaset tai lumi- ja räntäsateet saattavat heikentää ajo-olosuhteita huomattavasti. Turvallinen ajo saattaa edellyttää huomattavasti alempaa nopeutta, mitä liikennemerkki sallii. "
on lakia toimeenpanevan viraston terveiset autoilijoille, kun nyt nähtävästi ensi viikolla nopeusrajoitukset nousevat .
Eikö samoilla terveisillä olisi voitu nopeudet nostaa jo useita viikkoja sitten; ainakin moottoritiellä ja muilla pääliikenneväylillä.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1233982Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3142049Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481811- 1051727
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21710IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4391661Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4431518Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441266MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar531252Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4401218