Olen pitkän ja raskaan elämäni aikana omistanut kymmenittäin erilaisia autoja. On vuosikymmenten varrella ollut Fordia, Sitikkaa, Toyotaa, Opelia ja vaikka mitä muita merkkejä.
Nyt vanhanna miehenä muistini alkaa jo pettää, enkä muista mitä kaikkia malleja minulla on ollut. En aina edes muista sitä, kumpaan suuntaan moottoritiellä pitää lähteä ajamaan, myötävirtaan vai vastavirtaan.
Haluaisin saada tarkan luettelon kaikista niistä autoista, ennen kuin dementia lopullisesti iskee päälle, autoista jotka olen elämäni aikana omistanut. Mistä sellaisen saa? Pitääkö kysyä katsastuskonttorilta vai mistä?
Mistä tietoa minun vanhoista autoistani?
4
149
Vastaukset
- Ostin Toitsun -84
vuonna ollessani nuori perheellinen mies. Viime kesänä ollessani juuri täyttänyt 60 vuotta katselin mökkipaikkakuntani K-kaupan pihassa tutunnäköistä autoa. Se oli juuri tuo aikoinaan uutena ostamani Corolla. Kävin keskustelemassa auton omistajan kanssa ja hän oli ostanut auton-89 eli on auton 2. omistaja. Mittariin oli kertynyt jo 480 tkm. Vikoja ei kuulemma ollut paljon esiintynyt - mitä nyt ruosteessa sieltä täältä. Tuli vain mieleeni, ettei tällaisia autoja enää valmisteta. Nykyautoissa on paljon enemmän vikaantuvaa tekniikkaa.
- Mopomiäs
Tuolta saa vuodesta 1989 eteenpäin:
http://www.trafi.fi/palvelut/rekisteritietopalvelut/omien_tietojen_tarkastus
Vanhemmista omistuksista en osaa neuvoa, ehkä nekin voisi saada Trafilta maksua vastaan? Mutta tuo palvelu on ilmainen ja toimii, kokeilin itse.- diipadaii
En ymmärtänyt palvelua, koska ne tiedot saa lomakkeen täytettyään?
- Mopomiäs
Suora lainaus Trafin sivuilta:
"Voit tarkistaa omat tietosi täyttämällä ja lähettämällä lomakkeen Trafiin. Tiedot toimitetaan postitse henkilön tilapäiseen tai vakinaiseen kotiosoitteeseen."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383839Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362974Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt91882Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51608Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41089- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65741
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23731