Onko täällä kellään kokemusta miten kiharat hiukset pelaavat rastoissa? Nyt ei siis puhuta mistään lainekiharoista vaan korkkiruuvikiharoista jotka uhmaavat painovoimaa. Haluaisin kovasti rastat mutta en uskalla, koska en halua että rastat lähtisivät ns."kihartumaan". Hiukset ovat suorina noin lapaluihin asti. Apuja?
Rastat kihariin hiuksiin
11
398
Vastaukset
vastaan vaikka omakohtaista kokemusta löytyykin vain piikkisuorien hiusten rastoittumisesta,
en ole varma mitä tarkoitat tuolla 'takkujen kihartumisella'
mut jos tarkoitat hiuslenkkien ja mutkien muodostumista takkuihin, niin se on yleistä takkujen tiivistymisvaiheessa hiuslaadusta riippumatta, tuskin kenenkään takut ovat heti valmiit siistit suorat pötkylät
(oli ne laittanut alulle kampaajalla, itse takuttamalla, tai antanut tulla omia aikojaan,)
vielä muutama inspiraatiokuva kiharatakuista
http://thelovevitamin.com/wp-content/uploads/2012/01/3-months.jpg
http://thelovevitamin.com/wp-content/uploads/2012/01/2-months3.jpg
http://www.curlyhairsalon.com/images/lock-curls.gif
http://lh6.ggpht.com/-5MCi1Tl9jhM/R42yRaPfaXI/AAAAAAAAACs/LNZ6BzzbHxg/holidaydreads2.jpg
http://api.ning.com/files/lfkEn*4SHMEIVaViyn8k*VpMHy5hBDbKakKvmtU5ZtYjMIryGPqHjBk0-ZTga9eRjyBF9qrNuX5IjhhcK2YdlR27HeqxQE4G/P1010125.JPG?width=472&height=600
http://fc04.deviantart.net/fs23/i/2008/021/9/d/got_dreads__by_Josha413.jpg
IMO nuo on söpömpiä ja persoonallisempia kui suorat tasaiset pötköt,- kikkarapää
Joo no nuo on mun mielestä ihan kivan näköisiä noilla ihmisillä mutta itse en haluaisi tuollaisia vaan haluaisin juuri sellaiset suorat "tasaiset" pötköt.
netti on nykyään pullollaan takkujen tekemis- ja hoito-ohjeita,
lopputulos selviää vain kokeilemalla jos vain aikaa ja kärsivällisyyttä riittää..
- kikkarapää
niin. kai sitä pitäis tehdä joku yks pienempi rasta tonne jonnekkin niskaan ja kattoo että minkälainen siitä tulee...
kannattaahan se kokeilla, hiukset on kuitenki uusiutuva luonnonvara :)
ja saattaa olla että sun kiharat hiukset muodostaa paljon siistimpiä ja tasaisempia takkuja ja tiivistyy nopeammin, mitä mun suorat ja liukkaat hiukset.
se on muutenkin niin yksilökohtaista vaikka hiuslaatu olisikin (edes jokseenkin) samanlainen, siksi on vaikea sanoa minkälaiset takut kenellekin oikeasti tulee..
kaikilla on vain ne omat kokemukset,
olen itse halunnut "rastatukan" jo teini-iästä lähtien, silloin kaukana ysikytluvulla vain oli vallalla luulo et suorat hiukset saa rastoittumaan vain kampaamossa permanenttiaineella, mikä oli mulle liian kallista.
sittemmin olen tehnyt itselleni "luomurastoja" muutamillakin eri ohjeilla, päätyen aina joko purkamaan tai leikkaamaan ne pois, kun ne eivät vastanneetkaan mielikuvaani "täydellisistä takuista" vaan muutama viikko takuttamisesta alkoivat muodostamaan lenkkejä ja mutkia ja olivat muutenkin möykkyiset.. jos olisin silloin tiennyt et ne kyllä tiivistyy ja muuttuu paremman näköisiksi ajan myötä, saattaisi mulla olla nykyään yli 10 vuotiaat pitkät ja upeat loksit kaikki omaa hiusta eikä mitään pidennyksiä niinkuin nyt, se pistää välillä harmittamaan.. :P
- kikkarapää
joo,o. itsellänikin ollut jo monia vuosia haaveena saada sellaset kunnon rastat. sitten katoin muutama vuosi takaperin Anna Aprilin youtube-videon ja se oli sen jälkeen menoa :D ei omasta tukasta niin ihanan paksuja rastoja saisi kuin Annalla, mutta olispahan kuitenkin. vuosien suoristaminen on vaatinut veronsa kun vielä ennen kun löysin suoristusraudan maailman niin mulla oli NIIIIIIN ihanan paksu tukka. *nyyhkis*
- kikkarapää
up
- kikkarapää
apuja?
- juuo
Eipä ainakaan itellä ollu mitenkään kikkurat kun oli rastat, vaikka aukinaisena onkin korkkiruuvia. Riippuu ihan miten tekee, hoitaa, onko kuinka liukas tukka jne.
- kikkarapää
juuo kirjoitti:
Eipä ainakaan itellä ollu mitenkään kikkurat kun oli rastat, vaikka aukinaisena onkin korkkiruuvia. Riippuu ihan miten tekee, hoitaa, onko kuinka liukas tukka jne.
onko sulla mitään vinkkejä siihen että kans pysyisi suorana? ja oliko sulla kuinka ohuet rastat?
- gdsgsdgdsg
Afroilla on luonnostaan kiharat hiukset, eivätkä heidän rastansa ole sen kiharampia kuin muidenkaan. Kihara hius on usein kuiva, ja se taitaa olla vain etu rastoittaessa (tai neutraalimmin takuttaessa) hiuksia. Nopeasti rasvoittuvat, ohuet ja liukkaat hiukset on paljon vaikeampaa takuttaa.
Aikaa on mennyt pari vuotta, olisi kiva tietää, miten kävi...
Itselläni on ohuet ja liukkaat hiukset, joiden rasvoittuminen on onneksi vähentynyt reilusti. Alkuun rastoittuminen ei meinannut onnistua millään, mutta kun se pääsi vauhtiin, niin ei ongelmaa enää (vaikka prosessi onkin yhä pahasti kesken). Mielestäni silloin, kun hiukset ovat ohuet/vähäiset/lyhyet saattavat takut kihartua. Tai ainakin osoittaa vähän sinne ja tänne. Aika hassun näköistä, mutta hyväksyn itselläni sen tähän vaiheeseen. Koska hiusmassaa on itselläni vähän, vaikka hiusten kunto on muuten hyvä, olen tehnyt hyvin ohuita rastoja. Toimii, mutta ne käyttäytyvät oman mielensä mukaan, kuten jo sanoin. Pitkiä, paksuja ja painavia rastoja tuskin saa vahingossa kihartumaan, vaan painovoima vetää puoleensa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1393850Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362974Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt91882Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa61616Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41089- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65741
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23741