mikä särkee Sofim 3.0 moottoreita

rqrwrqwrrw

Mikä särkee Sofim F1CE0481D eli Fiat Ducato / Peugeot Boxer / Citroen Jumper 3-litraisia dieselmoottoreita?

21

7779

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kierroksia

      Kuski!

    • ???????????????

      Jaa sekin kiinnostaa minua, olisiko se naapuri? Ite olen nyt ajanut 4 vuotta sillä eikä vielä kukaan ole rikkonut sen.

    • Pilote 22

      No ei todellakaan mikään ole särkynyt omistamissani Boxereissa.
      Ko. moottereissa ei ole ollut pienintäkään vikaa, joten perustelisitko kysymyksesi.

      • 3434234

        Useita myynnissä joissa moottori vaihdettu. (Sekä kotimaassa että ulkomailla.)


      • Myynnissä myös
        3434234 kirjoitti:

        Useita myynnissä joissa moottori vaihdettu. (Sekä kotimaassa että ulkomailla.)

        Niinhän noita on toijotissakin koneita vaiheltu. Hiace, RAV4 yms.


      • anjovis.
        Myynnissä myös kirjoitti:

        Niinhän noita on toijotissakin koneita vaiheltu. Hiace, RAV4 yms.

        Ja avensiksissa.


      • asdadadad
        anjovis. kirjoitti:

        Ja avensiksissa.

        Kyllä on. Ei liity nyt näihin mitenkään. Kysymys oli siis siitä että mikä niissä rikkoontuu jos rikkoontuu. Onko jotain tyyppivikaa.

        Ei tartte vetää hernettä nokkaan.


      • Pilote 22
        asdadadad kirjoitti:

        Kyllä on. Ei liity nyt näihin mitenkään. Kysymys oli siis siitä että mikä niissä rikkoontuu jos rikkoontuu. Onko jotain tyyppivikaa.

        Ei tartte vetää hernettä nokkaan.

        Vielä kerran: Ei ole mitään tiedossa olevaa tyyppivikaa.


    • 42323

      Ja mahdatteko tietää että mistä saisi tietoa noista Sofim (Iveco) koneista F1CE3481D ja F1CE3481E. Miten nuo eroaa toisistaan jne?

      • Pilote 22

        En tiedä mitä eroa tekniikassa mutta ensinmainittu on 205 hv ja käytetty Iveco Dailyssa. Jälkimmäinen on 180hv ja käytössä mm.Jumper, Ducato ja Boxer.
        Meillä on käytössä 4kpl Boxereita, joista puolet 156hv ja toiset 2kpl 180hv ,eikä moottoreissa ole ollut minkäänlaisia ongelmia.


      • 5235235525
        Pilote 22 kirjoitti:

        En tiedä mitä eroa tekniikassa mutta ensinmainittu on 205 hv ja käytetty Iveco Dailyssa. Jälkimmäinen on 180hv ja käytössä mm.Jumper, Ducato ja Boxer.
        Meillä on käytössä 4kpl Boxereita, joista puolet 156hv ja toiset 2kpl 180hv ,eikä moottoreissa ole ollut minkäänlaisia ongelmia.

        Aha, ok. Kiitoksia tiedoista. Hyvä tietää että ettei ole ollut ongelmia. Millaisessa ajossa ne teillä on?


      • Pilote 22
        5235235525 kirjoitti:

        Aha, ok. Kiitoksia tiedoista. Hyvä tietää että ettei ole ollut ongelmia. Millaisessa ajossa ne teillä on?

        3 Boxeria on asennusliikkeemme käytössä ja neljäs on samoin mutta lisäksi sillä ajetaan lähes kaikki"huvi-ajot". Vaimo tykkää kovasti lähteä pitkille reissuille Boxerilla, mieluummin kuin henkilöautolla. Korkealta näkee hyvin ja muutenkin ko.paku on hyvä ajettava ja liikkuu tarvittaessa varsin ripeästi.


      • eweqweqwe
        Pilote 22 kirjoitti:

        En tiedä mitä eroa tekniikassa mutta ensinmainittu on 205 hv ja käytetty Iveco Dailyssa. Jälkimmäinen on 180hv ja käytössä mm.Jumper, Ducato ja Boxer.
        Meillä on käytössä 4kpl Boxereita, joista puolet 156hv ja toiset 2kpl 180hv ,eikä moottoreissa ole ollut minkäänlaisia ongelmia.

        Onko muuten 156hv ja 180hv moottorit eri tyyppimerkinnällä vai samalla, mutta uudemmassa vain tehoa nostett? Ja miten on nostettu tehoa, softa vai ihan fyysisiä muutoksia? Onko noista moottoreista jossain jotain dataa?


      • Pilote 22
        eweqweqwe kirjoitti:

        Onko muuten 156hv ja 180hv moottorit eri tyyppimerkinnällä vai samalla, mutta uudemmassa vain tehoa nostett? Ja miten on nostettu tehoa, softa vai ihan fyysisiä muutoksia? Onko noista moottoreista jossain jotain dataa?

        Ovat eri tyyppimerkinnällä.
        Eroa koneissa on paljonkin, mm. eri nokka-akselit, ruiskusuuttimet, täysin erilainen turboahdin ja tietysti myös softa jne. Lisäksi 180 hv malli on euro 5.moottori hiukkassuodattimineen


      • Boxer 2.0 HDI -05
        Pilote 22 kirjoitti:

        Ovat eri tyyppimerkinnällä.
        Eroa koneissa on paljonkin, mm. eri nokka-akselit, ruiskusuuttimet, täysin erilainen turboahdin ja tietysti myös softa jne. Lisäksi 180 hv malli on euro 5.moottori hiukkassuodattimineen

        Melkein 100 heppaa enämpi, kuin omassa...


      • gwgww
        Pilote 22 kirjoitti:

        Ovat eri tyyppimerkinnällä.
        Eroa koneissa on paljonkin, mm. eri nokka-akselit, ruiskusuuttimet, täysin erilainen turboahdin ja tietysti myös softa jne. Lisäksi 180 hv malli on euro 5.moottori hiukkassuodattimineen

        Mikä on 180hv tyyppimerkintä?


      • arsk
        Pilote 22 kirjoitti:

        En tiedä mitä eroa tekniikassa mutta ensinmainittu on 205 hv ja käytetty Iveco Dailyssa. Jälkimmäinen on 180hv ja käytössä mm.Jumper, Ducato ja Boxer.
        Meillä on käytössä 4kpl Boxereita, joista puolet 156hv ja toiset 2kpl 180hv ,eikä moottoreissa ole ollut minkäänlaisia ongelmia.

        Onko talvella mitään ongelmia, kuten esim. huohottimen jääymistä tai vastaavaa?


    • ghghghghghgh

      Miten eroaa Boxer/Ducato/Jumper mallinen kevyt kuorma-auto ja paketiauto? Kokonaismassa on kveyt-ka:ssa isompi ja se on ilmeisesti saatu pääasiassa aikaan isommalla kantavuudella? Kevyt-ka:ssa omamassa on vissiin vähän isompi....mitä siinä on erilaista? Onko samat akselit/navat jne?

      Sprintereitä joskus ostettu Saksasta kokonaismassaltaan alle 3500kg ja muutettu Suomessa yli 3500kg:ksi jotta saatu kveyt-ka:ksi...Onnistuuko Boxer/Ducato/Jumper sama homma?

    • jjjjjjjjjjjjjjkkkkkk

      Jos ei ole moottorissa tyyppivikaa niin muutoin kyllä on: erinäiset sähköviat (jotka johtuvat osittain vesi-ja kosteusongelmista) sekä kytkin joka antautuu helposti alle 100tkm.

    • Anonyymi

      Kyllä kytkin on huono,alkoi luistamaan jo 400 000 jälkeen. Oli aika työläs vaihtaa levy ja hilppeet. Myös vaihteisto laakerointiin samalla. ”Tampereen laakerista sai laajerisarjan edullisesti. Mittari lakkaa toimimasta 400 000,mutta ajoimme kaikkiastaan joku 700 000 kyseisellä autolla ilman isompia remontteja. Startti taisi mennä kerran. Vääntö rajoitettu vaihteiston kestämiseksi 400 nyyttoniin molemmissa moottoreissa (156ja 180 hp) 180 hp menee huomattavasti vähemmällä polttoaineella.

    • Anonyymi

      Jako pää yleisin syy. Laahaimet kuluu ja kiristimen varat loppuu. Yleensä 300- 400 000 kohal. ittellä 550 000 ajettu ja 400 vaihoin nokka ketju sarjan . Oon kyllä ollu tosi tyytyväinen Ivecon koneeseen. Kuluttaa öljyä n. 5dl. Öljyn vaihto väli 10 tuhatta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nyt tajusin mitä haet takaa

      En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3057
    2. Kaksi tyttöä putosi

      Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      80
      2801
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

      Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      184
      2428
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

      En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2155
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

      Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      18
      1476
    6. Naiselle mieheltä

      Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

      Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1396
    8. Kaipaan niin....

      Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1274
    9. Eiii...

      Etkä! 😘
      Ikävä
      13
      1269
    10. Mikset vain

      Unohtaisi?
      Ikävä
      22
      1241
    Aihe