Sertralin kokemuksia?

sertralinisti

Lääkäri antoi respan sertralin SSRI-lääkkeeseen. Eipä ole vielä edes ehditty aloittaa mutta kokemuksia..

54

33786

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3+1

      Sen verta paskaa kamaa, että heittäsin vesilintua. Suuhun älä ainakaan mene laittamaan. Jos on ongelmia elämässä niin terapiaan vaan käymään asioita läpi.

      • tekniikkaarska65

        Siis ihan oikeesti,eikö sulla terapiaa tyrkyttävä idiootti ole mitään muuta tekemistä kun joka päivä noita samoja sontia kirjoitella näille palstoille. Sivusta seuranneena voitko ihan hyvin? Hanki itsellesi työpaikka ja hyviä harrastuksia niin saat elämääsi sisältöä,vai onko sinulla joku pakkoneuroosi kyseiseen aiheeseen. Ois kiva tietää mimmonen ihminen oikeesti olet..


      • 3+1
        tekniikkaarska65 kirjoitti:

        Siis ihan oikeesti,eikö sulla terapiaa tyrkyttävä idiootti ole mitään muuta tekemistä kun joka päivä noita samoja sontia kirjoitella näille palstoille. Sivusta seuranneena voitko ihan hyvin? Hanki itsellesi työpaikka ja hyviä harrastuksia niin saat elämääsi sisältöä,vai onko sinulla joku pakkoneuroosi kyseiseen aiheeseen. Ois kiva tietää mimmonen ihminen oikeesti olet..

        HV pelle.


      • Kokemuksista

      • T3V:rT3<20 aina

        Samaa mieltä. SSRI-valmisteet lisäävät ihmismielelle haitallista rT3-hormonin määrää jatkuvasti, jolloin hyvän mielen hormoni T3V laskee yhtä paljon. Näin ollen seurauksena on elinikäinen lääkeruletti, koska hyvää mieltä ei saavuteta SSRI-lääkityksen aikana.


      • viisastunut7
        tekniikkaarska65 kirjoitti:

        Siis ihan oikeesti,eikö sulla terapiaa tyrkyttävä idiootti ole mitään muuta tekemistä kun joka päivä noita samoja sontia kirjoitella näille palstoille. Sivusta seuranneena voitko ihan hyvin? Hanki itsellesi työpaikka ja hyviä harrastuksia niin saat elämääsi sisältöä,vai onko sinulla joku pakkoneuroosi kyseiseen aiheeseen. Ois kiva tietää mimmonen ihminen oikeesti olet..

        Tekniikkaarska65:n kommentti on malliesimerkki siitä miten ärtyneeksi, ahdistuneeksi SSRI-lääkkeet tekevät erityisesti miespuoliset henkilöt. Että älkää koskeko moiseen moskaan.


      • Anonyymi

        höpöhöpö sinä ja sinun turhis terapias,pelkkää rahastusta !


      • Anonyymi
        tekniikkaarska65 kirjoitti:

        Siis ihan oikeesti,eikö sulla terapiaa tyrkyttävä idiootti ole mitään muuta tekemistä kun joka päivä noita samoja sontia kirjoitella näille palstoille. Sivusta seuranneena voitko ihan hyvin? Hanki itsellesi työpaikka ja hyviä harrastuksia niin saat elämääsi sisältöä,vai onko sinulla joku pakkoneuroosi kyseiseen aiheeseen. Ois kiva tietää mimmonen ihminen oikeesti olet..

        tuo terapiaa tyrkyttävä on vajakki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuo terapiaa tyrkyttävä on vajakki

        Tyhmää on turhaan lääkettä popsia. On virallisesti todistettu ettei se toimi kuten väitettiin.
        Vain lääkefirmat siitä rikastuu ja psykiatrit voivat tehdä duuniaan löysäkäyden nappeja jaellen. Käyttäjälle jää vain haitat kuten joku tiesi kertoa jo vuosia sitten.


      • Anonyymi

        Luonnon masennuslääke - https://tonzes.com/deprfi.htm Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmää on turhaan lääkettä popsia. On virallisesti todistettu ettei se toimi kuten väitettiin.
        Vain lääkefirmat siitä rikastuu ja psykiatrit voivat tehdä duuniaan löysäkäyden nappeja jaellen. Käyttäjälle jää vain haitat kuten joku tiesi kertoa jo vuosia sitten.

        Kokemusta on ammattiauttajien luona käymistäni keskusteluista ja masennuslääkkeistä jo vuodesta 1994 lähtien. Hakusessaan on joskus ollut lääkitys, mutta elämä on yksi suuri palapeli ja lahja, joka meille jokaiselle on annettu. Yksi pala kerrallaan olen mennyt eteenpäin. Kumoiakin olen tarvinnut, sekä "terapiaa" että masennuslääkkeitä. . Minä en nimittäisi terapiaksi kuin traumaterapiaa ja psykoterapiaa. Psykologeilla olen käynyt, myös psykiatrisilla sairaanhoitajilla. Toivoa on aina.


    • tekniikkaarska65

      Taisin osua arkaan paikkaan. Reppana.

      • Anonyymi

        Sinä puhut pelkkää asiaa


    • 3+1

      Ihan tuoretta tietoa sertraliinista mitä tulee hedelmättömyyteen ja siemennestevaurioihin.

      Zoloft Affects Sperm Qualities: May Affect Fertility
      March 21, 2014

      A study in Urology found that men receiving Zoloft for treatment of premature ejaculation had a significant reduction in sperm concentration and significant increase of DNA fragmentation in their sperm, compared with men receiving behavioral therapy for the condition, who exhibited no changes. ”Although in recent years the use of medication in many psychiatric disorders has become quite common and acceptable, the importance of research on the harmful effects of these drugs should not be neglected,” the authors write.

      http://www.madinamerica.com/2014/03/zoloft-may-affect-male-fertility/

    • fofo

      Sertraliinisti on kokemusta n.12 vuoden ajalta (en ota niitä enää). Henkilökohtaisesti niistä ei ollut yhtään mitään hyötyä. Pitää kuitenkin muistaa, että lääkkeet vaikuttavat eri ihmisillä eri tavalla. SSRI –lääkkeiden vaikutus alkaa vasta muutamien viikkojen jälkeen aloituksesta. Lopettaminen on helvettiä, vaikeampaa kuin rauhoittavien tai opiaattien lopettaminen. Lekurit eivät kuitenkaan pidä niitä vieroitusoireina. Sähköiskumaiset sähärit, masennus, itsetuhoajatukset, itkuisuus, paniikki, hikoilu, somaattinen kipu loppuu noin 2 kk jälkeen. Sertralin voi aiheuttaa alaselänkipuilua sekä muita somaattisia kipuilua. Tuo nosti myös painoa. Laihduin alle kahdessa kuukaudessa 15kg lopettamisen jälkeen ja selkäkivut loppui myös.

    • Eli3

      Olen käyttänyt kyseistä lääkettä vuosikausia, ja on mielestäni paras masennuslääke Ciprelexin lisäksi.

      • puppuako

        samaa mieltä Eli3 kanssa muuten, mutta Cipralexin lopettaminen oli mielestäni vaikeampaa. Jos näistä kahdesta pitäisi valita, niin ehdottomasti Sertralin.


      • Anonyymi

        ASIAA !


    • käyttäjä

      Käytin 2vuoden verran eikä mitään sivuvaikutuksia.
      dg keskivaikea masennus, itkuisuus, unihäiriöt ja painajaiset . Huomasin jo viikon kuluessa mielialani normalisoituvan.
      Ssri lääkityksessä ao on annoskoon nostaminen ja vähentäminen pitkällä aikavälillä. Aloitin 25mikrogrammalla ja päädyin 100 mikrogrammaan. Lopetus kesti n. Kolme kuukautta.
      Nyt parinvuoden jälkeen on hyvä olla.
      tein lääkityksen aikana ruokaremontin ja aloitin liikunnan jälleen. Toinen harrastus vaihtelee, mutta pääasiassa sisältää aivojen aktivoimista tavalla tai toisella.

    • Hyvä lääke.

      Sertralin hyvä lääke. Söin 2006 - 2014 nyt on lääkkeenä Cipralex

      Kummastakaan lääkkeestä ei mitään sivuoireita. Olen tämän jutun toisella palstalla jo kertonut.

      Minulla fyysinen vamma jonka seurauksena masennus. Seronil lääkitys aloitettiin , koska minua vainottiin työpaikalla ja masennuin sen seurauksena.

      Seronil oli ensimmäinen lääke jota söin vuosikymmenet. Hyvä lääke - ei mitään sivuvaikutuksia.

      Sertralin annos oli 200 mg jonka itse laskin 100 mg ja sitten yksityisen psykiatrin toimesta vaihto Cipralexiin.

      Sertralin 50 mg annosta söin viikon verran ja sitten lennosta vaihdoin Cipralex 10 mg annokseen ilman minkäänlaisia ongelmia.

      • .....

        Kunpa sinä rakas ja kaunis ihminen saisit mahdollisuuden oppia rakastamaan itseäsi, fyysistä vammaasi ja herkkää mieltäsi. Löytäisit vahvuuden kokemuksistasi. Psyykelääkkeitä syömällä et tule koskaan paranemaan tai tulemaan siksi, joka syvällä sisimmässäsi olet. Meillä on vain tämä elämä.


      • suru silmässä

        Minuakin harmittaa ihmisten puolesta, jotka aidosti luulevat, että eivät saa aineista haittavaikutuksia ja, että he tarvitsevat niitä selvitäkseen. Heille ei ole oikeaa apua koskaan tarjottu ja sen ymmärrän, koska harvassa ovat oikeasti aitoa apua tarjoavat tahot kentällä. Suomen mielenterveyshuolto perustuu, kuten kaikkialla länsimaailmassa, pillereiden syöttämiseen ja niiden tarpeellisuuden ja tehon vakuutteluun.

        Nimimerkki "Hyvä lääke."kin on saanut näitä aineita sen takia, että häntä on kiusattu työpaikalla. Sehän on väärin ja siihen pitäisi puuttua, eikä lamata kiusatun aivoja tunteettomuuteen tai pilveen. On absurdia väittää, että syötyään fluoksetiinia vuosikymmenet ei olisi mitään sivuvaikutuksia... Jekku on siinä, että psykoaktiiviset aineet estävät henkilöä itseään näkemästä ja havaitsemasta näitä haittoja. Ilmiötä kutsutaan intoxication anosognosiaksi, josta löydätte lisätietoa googlettamalla.


      • .....
        suru silmässä kirjoitti:

        Minuakin harmittaa ihmisten puolesta, jotka aidosti luulevat, että eivät saa aineista haittavaikutuksia ja, että he tarvitsevat niitä selvitäkseen. Heille ei ole oikeaa apua koskaan tarjottu ja sen ymmärrän, koska harvassa ovat oikeasti aitoa apua tarjoavat tahot kentällä. Suomen mielenterveyshuolto perustuu, kuten kaikkialla länsimaailmassa, pillereiden syöttämiseen ja niiden tarpeellisuuden ja tehon vakuutteluun.

        Nimimerkki "Hyvä lääke."kin on saanut näitä aineita sen takia, että häntä on kiusattu työpaikalla. Sehän on väärin ja siihen pitäisi puuttua, eikä lamata kiusatun aivoja tunteettomuuteen tai pilveen. On absurdia väittää, että syötyään fluoksetiinia vuosikymmenet ei olisi mitään sivuvaikutuksia... Jekku on siinä, että psykoaktiiviset aineet estävät henkilöä itseään näkemästä ja havaitsemasta näitä haittoja. Ilmiötä kutsutaan intoxication anosognosiaksi, josta löydätte lisätietoa googlettamalla.

        Niinpä, hyvä kirjoitus.
        Jos psyykenlääkkeistä on jotain hyötyä, ne auttavat neurologisten vaurioiden myötä ymmärtämään, miten pihalla länsimainen hoitojärjestelmä on ja kuinka ihmisen mieltä hoidetaan aivan päin helv***. Nyt kun olen itse psyykenlääkesokeuden vuoksi saanut vakavia vammoja, ymmärrän, mistä elämässä ehkä onkaan kyse. Paradoksaalista ehkä.


      • Anonyymi
        ..... kirjoitti:

        Kunpa sinä rakas ja kaunis ihminen saisit mahdollisuuden oppia rakastamaan itseäsi, fyysistä vammaasi ja herkkää mieltäsi. Löytäisit vahvuuden kokemuksistasi. Psyykelääkkeitä syömällä et tule koskaan paranemaan tai tulemaan siksi, joka syvällä sisimmässäsi olet. Meillä on vain tämä elämä.

        Painu muualle jeesustelija jollei ole aiheeseen vastausta. Seuraavaksi tyrkytät jotain jumalaa tai hopeavettä. Tuollainen paskapuhe ja määkiminen vain pistää vihaksi kun et todellakaan tiedä mistä puhutaan, rakasta sinä vaikka puhelintolppaa mutta jätä muut rauhaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Painu muualle jeesustelija jollei ole aiheeseen vastausta. Seuraavaksi tyrkytät jotain jumalaa tai hopeavettä. Tuollainen paskapuhe ja määkiminen vain pistää vihaksi kun et todellakaan tiedä mistä puhutaan, rakasta sinä vaikka puhelintolppaa mutta jätä muut rauhaan

        Lol


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Painu muualle jeesustelija jollei ole aiheeseen vastausta. Seuraavaksi tyrkytät jotain jumalaa tai hopeavettä. Tuollainen paskapuhe ja määkiminen vain pistää vihaksi kun et todellakaan tiedä mistä puhutaan, rakasta sinä vaikka puhelintolppaa mutta jätä muut rauhaan

        Osu ja uppos. Tekeeköhän bisnestä mömmöillä vai mistä moinen äreys?


    • seitsemättä kertaa r

      On Sertralinin ansiota, että minulla on tasapainoinen perhe. Olen oma itseni Sertralinin käytön aikana, enkä silloin kun olen sitä ilman. Toivottavasti et usko näiden kaikkien ihmisten kirjoittamiin älyttömiin juttuihin. Jossakin oli Sertralinista ja hedelmättömyydestäkin. Enpä usko, olen tullut kertalaakista raskaaksi Sertralinista huolimatta.

      • huoh.

        Huoh. Ei tämä yhteiskunta vaan toimi niin, että kaikille määrätään Sertraliineja, eikä käydä perimmäisiin ongelmiin käsiksi. Paljon jää elämästä ja ihmisyydestä ymmärtämättä. Mutta en moiti sinua, sillä olet tämän ajan hengen uhri, etkä voi tietää, miten asiat hoidettaisiin toisin ja oikein. Sertralinin käyttö ja omana itsenä oleminen eivät vain kuulu samaan lauseeseen, tai silloin ihmisyys pitäisi määritellä aivan uudestaan. Huolestuttavinta on, että ihmiset syövät Sertraliinejaan raskaaksi tullessaan, siirtävät omia ongelmiaan tietämättään omille lapsilleen neurobiologisten muutosten myötä. Ja mitä on lapsen psyykkisen kasvun tukeminen, jos omia ongelmia hoidetaan syömällä psyykelääkkeitä?! Toki lapsillekin tarjotaan enenevässä määrin kaiken maailman stimulantteja ja rauhoittaiva. Ottakaa ihmiset selvää asiosta ja vastuu omasta elämästänne!!


      • 10+12
        huoh. kirjoitti:

        Huoh. Ei tämä yhteiskunta vaan toimi niin, että kaikille määrätään Sertraliineja, eikä käydä perimmäisiin ongelmiin käsiksi. Paljon jää elämästä ja ihmisyydestä ymmärtämättä. Mutta en moiti sinua, sillä olet tämän ajan hengen uhri, etkä voi tietää, miten asiat hoidettaisiin toisin ja oikein. Sertralinin käyttö ja omana itsenä oleminen eivät vain kuulu samaan lauseeseen, tai silloin ihmisyys pitäisi määritellä aivan uudestaan. Huolestuttavinta on, että ihmiset syövät Sertraliinejaan raskaaksi tullessaan, siirtävät omia ongelmiaan tietämättään omille lapsilleen neurobiologisten muutosten myötä. Ja mitä on lapsen psyykkisen kasvun tukeminen, jos omia ongelmia hoidetaan syömällä psyykelääkkeitä?! Toki lapsillekin tarjotaan enenevässä määrin kaiken maailman stimulantteja ja rauhoittaiva. Ottakaa ihmiset selvää asiosta ja vastuu omasta elämästänne!!

        Samaa mieltä. Sikiövauriot ovat todellisuutta SSRI-käyttävien raskaana olevien äitien keskuudessa. SSRI on uusi talidomidi. Odottakaa vaan, saatte kuulla tästä vielä ehkä valtavirtamediassakin. Mennee vielä vuosikymmen, kunnes tuho nähdään.


      • Anonyymi
        10+12 kirjoitti:

        Samaa mieltä. Sikiövauriot ovat todellisuutta SSRI-käyttävien raskaana olevien äitien keskuudessa. SSRI on uusi talidomidi. Odottakaa vaan, saatte kuulla tästä vielä ehkä valtavirtamediassakin. Mennee vielä vuosikymmen, kunnes tuho nähdään.

        Luin SSRI-lääkkeiden haitoista. Tosi vastuutonta on ollut sallia raskaana olevillekkin sen käyttö ja paljon on elämää huonontavia haittavaikutuksia muutenkin. Kuinka sallittu aineen käyttö haitoista huolimatta? Mahtaa olla psykiatrit tyytyväisiä ja ylpeitä nyt kun ovat kirjoitelleet reseptejä noin haitallisiin aineisiin? Ovatkohan saaneet lääketehtailta paljonkin lahjuksia? No, olisihan se isompi vaiva antaa oikeaa, aitoa apua sitä tarvitsevalle. Sellaiseen ei ole aikaa eikä varaa joten napit kehiin. Helppoa, kevyttä, isopalkkaista duunia ilman vastuuta.


    • huoh.

      Koko lääkehoidon mielettömyys tullaan ymmärtämään vuosikymmenien päästä. Nykyinen psykiatrinen hoitojärjestelmä kaivaa itsellensä kuoppaa ja tulee ennen pitkää tiensä päähän. Toivottavasti ihmisten silmät avautuisivat ennen kuin on omalla kohdalla liian myöhäistä. Ihminen on paljon enemmän kuin psyykelääkkeiden tuoma turtunut tai pilvinen mieli.

    • 10+12
    • riojbgp

      Sertraliini ok lääke, voin suositella.

      • dk DJ J lk

        Ei ole ok kuten ei mikään ssri, en voi suositella.


      • Kokemusta on
        dk DJ J lk kirjoitti:

        Ei ole ok kuten ei mikään ssri, en voi suositella.

        Minä käytin sertaliinia (Zolof) useita vuosia vuosituhannen vaihteessa. Ilman sertraliinia en olisi selvinnyt -90 luvun lamasta, konkurssista ja omaisuuden menettämisestä. Olin silloin jo lähes 50 vuotias. Lääkkeen avulla jaksoin jatkaa elämääni, eli aloitin uudelleen tyhjästä v. 2000 ilman yhteiskunnan apua. Nyt en ole enää vuosiin tarvinut kyseistä lääkettä. Olen ihan normaali ihminen, lääke ei jättänyt minuun mitään vajavaisuuksia.
        Lääkkeen käytön aikana kylläkin laihduin useita kiloja, tosin syynä saattaa olla sekin että ei ollut yhtään ylimääräistä rahaa käyttää esim. herkkuihin. Turha on moittia mieliala- ja masennuslääkkeitä silloin kun ne on todella tarpeen. Te jotka olette kyseistä lääkettä vastaan, kertokaa kuinka mielialapotilasta täytyy hoitaa, tiedättekö että masennus on hengenvaarallinen sairaus.


      • Tarkkana
        Kokemusta on kirjoitti:

        Minä käytin sertaliinia (Zolof) useita vuosia vuosituhannen vaihteessa. Ilman sertraliinia en olisi selvinnyt -90 luvun lamasta, konkurssista ja omaisuuden menettämisestä. Olin silloin jo lähes 50 vuotias. Lääkkeen avulla jaksoin jatkaa elämääni, eli aloitin uudelleen tyhjästä v. 2000 ilman yhteiskunnan apua. Nyt en ole enää vuosiin tarvinut kyseistä lääkettä. Olen ihan normaali ihminen, lääke ei jättänyt minuun mitään vajavaisuuksia.
        Lääkkeen käytön aikana kylläkin laihduin useita kiloja, tosin syynä saattaa olla sekin että ei ollut yhtään ylimääräistä rahaa käyttää esim. herkkuihin. Turha on moittia mieliala- ja masennuslääkkeitä silloin kun ne on todella tarpeen. Te jotka olette kyseistä lääkettä vastaan, kertokaa kuinka mielialapotilasta täytyy hoitaa, tiedättekö että masennus on hengenvaarallinen sairaus.

        "Olen ihan normaali ihminen, lääke ei jättänyt minuun mitään vajavaisuuksia"

        On hyvin mahdollista, että et pysty huomaamaan ongelmia, joita elimistöösi on jäänyt. En tietenkään sano, että olisi mitään jäänyt, mutta huomautan vain, että harva tunnistaa vaikka olisi. Kun kyseessö on aivovaurio on henkilön vaikea itse huomata ongelmia tai vajavaisuuksiaan. Ilmiötä kutsutaan anosognosiaksi.

        "kertokaa kuinka mielialapotilasta täytyy hoitaa"

        Kuuntelemalla, neuvomalla, tukemalla... auttaa voi niin monin tavoin, mutta ei myrkyttämällä.

        "masennus on hengenvaarallinen sairaus."

        Ei ole sairaus vaikka voi itsemurhaan johtaakin.


      • Kokemusta on
        Tarkkana kirjoitti:

        "Olen ihan normaali ihminen, lääke ei jättänyt minuun mitään vajavaisuuksia"

        On hyvin mahdollista, että et pysty huomaamaan ongelmia, joita elimistöösi on jäänyt. En tietenkään sano, että olisi mitään jäänyt, mutta huomautan vain, että harva tunnistaa vaikka olisi. Kun kyseessö on aivovaurio on henkilön vaikea itse huomata ongelmia tai vajavaisuuksiaan. Ilmiötä kutsutaan anosognosiaksi.

        "kertokaa kuinka mielialapotilasta täytyy hoitaa"

        Kuuntelemalla, neuvomalla, tukemalla... auttaa voi niin monin tavoin, mutta ei myrkyttämällä.

        "masennus on hengenvaarallinen sairaus."

        Ei ole sairaus vaikka voi itsemurhaan johtaakin.

        Nim. Tarkkana

        Psykiatri kyllä kuunteli minua ja mielelläni olsin käynyt useammin terapissa mutta minulla ei olut siihen varaa.

        Jos minulla nyt sitten on aivovaurio niin kuin kirjoituksessasi epäilit, niin ihmettelen että puolisoni ja lapseni ei ole asiasta minulle huomauttanut.

        Jos masennus ei ole sairaus, niin miksi masentuneita ja maniaa sairastavia ihmisiä hoidetaan sairaalassa?


      • Tarkkana
        Kokemusta on kirjoitti:

        Nim. Tarkkana

        Psykiatri kyllä kuunteli minua ja mielelläni olsin käynyt useammin terapissa mutta minulla ei olut siihen varaa.

        Jos minulla nyt sitten on aivovaurio niin kuin kirjoituksessasi epäilit, niin ihmettelen että puolisoni ja lapseni ei ole asiasta minulle huomauttanut.

        Jos masennus ei ole sairaus, niin miksi masentuneita ja maniaa sairastavia ihmisiä hoidetaan sairaalassa?

        Välttämättä puolisosi ei myöskään huomaa asiaa. Oletko kysynyt onko hän huomannut käytöksesi tai olemuksesi muuttuneen sen jälkeen, kun aloitit sertraliinin käytön tai sertraliinikäytön edetessä?

        "Jos masennus ei ole sairaus, niin miksi masentuneita ja maniaa sairastavia ihmisiä hoidetaan sairaalassa?"

        Erinomainen kysymys. Jos tähän saat joltain terveydenhuollon isolta herralta vastauksen lupaathan kertoa sen minulle ja koko muulle kansalle.

        Vaikka en olekaan itse kovin uskovainen ihminen, tiedän, että kautta historian uskonnolliset instituutiot ovat pesseet psykiatriset "sairaalat" mennen tullen kun verrataan mielenterveysongelmien kanssa kärsivien ihmisten hoitotuloksia. Vastaan siten tähän mielestäni varsin osuvalla ajatuksella nimettömältä lähteeltä.

        “If mental hospitals operated by religious groups are in existence, they must
        be discredited and closed, no matter what the cost, for it might occur that the
        actual figures of recovery in such institutions would become known, and that
        the lack of recovery in general institutions might be compared to them, and
        this might lead to a movement to place the clergy in charge of the insane”


      • Kiitos SSRI
        Tarkkana kirjoitti:

        Välttämättä puolisosi ei myöskään huomaa asiaa. Oletko kysynyt onko hän huomannut käytöksesi tai olemuksesi muuttuneen sen jälkeen, kun aloitit sertraliinin käytön tai sertraliinikäytön edetessä?

        "Jos masennus ei ole sairaus, niin miksi masentuneita ja maniaa sairastavia ihmisiä hoidetaan sairaalassa?"

        Erinomainen kysymys. Jos tähän saat joltain terveydenhuollon isolta herralta vastauksen lupaathan kertoa sen minulle ja koko muulle kansalle.

        Vaikka en olekaan itse kovin uskovainen ihminen, tiedän, että kautta historian uskonnolliset instituutiot ovat pesseet psykiatriset "sairaalat" mennen tullen kun verrataan mielenterveysongelmien kanssa kärsivien ihmisten hoitotuloksia. Vastaan siten tähän mielestäni varsin osuvalla ajatuksella nimettömältä lähteeltä.

        “If mental hospitals operated by religious groups are in existence, they must
        be discredited and closed, no matter what the cost, for it might occur that the
        actual figures of recovery in such institutions would become known, and that
        the lack of recovery in general institutions might be compared to them, and
        this might lead to a movement to place the clergy in charge of the insane”

        Liipa Laapaa. Lopeta jo se pa*kan kirjoittaminen tänne ja hommaa elämä.


      • Hohhoijakkaa...
        Tarkkana kirjoitti:

        Välttämättä puolisosi ei myöskään huomaa asiaa. Oletko kysynyt onko hän huomannut käytöksesi tai olemuksesi muuttuneen sen jälkeen, kun aloitit sertraliinin käytön tai sertraliinikäytön edetessä?

        "Jos masennus ei ole sairaus, niin miksi masentuneita ja maniaa sairastavia ihmisiä hoidetaan sairaalassa?"

        Erinomainen kysymys. Jos tähän saat joltain terveydenhuollon isolta herralta vastauksen lupaathan kertoa sen minulle ja koko muulle kansalle.

        Vaikka en olekaan itse kovin uskovainen ihminen, tiedän, että kautta historian uskonnolliset instituutiot ovat pesseet psykiatriset "sairaalat" mennen tullen kun verrataan mielenterveysongelmien kanssa kärsivien ihmisten hoitotuloksia. Vastaan siten tähän mielestäni varsin osuvalla ajatuksella nimettömältä lähteeltä.

        “If mental hospitals operated by religious groups are in existence, they must
        be discredited and closed, no matter what the cost, for it might occur that the
        actual figures of recovery in such institutions would become known, and that
        the lack of recovery in general institutions might be compared to them, and
        this might lead to a movement to place the clergy in charge of the insane”

        Niin tai sitten kukaan ei huomaa sitä, paitsi tämä "Tarkkana" henkilö, joka tietää kyllä että jotain on pielessä.. :D :D


      • Kokemusta on
        Tarkkana kirjoitti:

        Välttämättä puolisosi ei myöskään huomaa asiaa. Oletko kysynyt onko hän huomannut käytöksesi tai olemuksesi muuttuneen sen jälkeen, kun aloitit sertraliinin käytön tai sertraliinikäytön edetessä?

        "Jos masennus ei ole sairaus, niin miksi masentuneita ja maniaa sairastavia ihmisiä hoidetaan sairaalassa?"

        Erinomainen kysymys. Jos tähän saat joltain terveydenhuollon isolta herralta vastauksen lupaathan kertoa sen minulle ja koko muulle kansalle.

        Vaikka en olekaan itse kovin uskovainen ihminen, tiedän, että kautta historian uskonnolliset instituutiot ovat pesseet psykiatriset "sairaalat" mennen tullen kun verrataan mielenterveysongelmien kanssa kärsivien ihmisten hoitotuloksia. Vastaan siten tähän mielestäni varsin osuvalla ajatuksella nimettömältä lähteeltä.

        “If mental hospitals operated by religious groups are in existence, they must
        be discredited and closed, no matter what the cost, for it might occur that the
        actual figures of recovery in such institutions would become known, and that
        the lack of recovery in general institutions might be compared to them, and
        this might lead to a movement to place the clergy in charge of the insane”

        Nimmerkille Tarkkana!

        "Välttämättä puolisosi ei myöskään huomaa asiaa. Oletko kysynyt onko hän huomannut käytöksesi tai olemuksesi muuttuneen sen jälkeen, kun aloitit sertraliinin käytön tai sertraliinikäytön edetessä?"

        Siis minähän en ole käyttänyt enää Sertraliinia 12 vuoteen. Käytin sitä silloin kun elämä kolhi perhettäni ja sairastuin keskivaikeaan masennukseen. Nyt en ole masentunut, voin psyykkisesti ihan hyvin vaikka -90 luvun lama jättikin syvät jäljet perheeseemme loppuelämäksi.

        Kun yhtenä aamuna heräsin sydänvalvonnassa, olin kytketty moniin laitteisiin ja verenpaineen yläpainekkin oli reilusti alle sadan, niin en voinut muuta kuin itkeä. Lääkäri olisi halunnut minut jatkohoitoon mutta en halunnut vaan lähdin parin päivän päästä kotiin ilman mitään lääkitystä. Muutaman viikon sinittelin, itkin ja yritin pärjätä, sitten oli pakko hakea apua ja lääkitys. Ja tämän lääkityksen ja mielenterveyshoitajan avulla pääsin takasin elämään.

        Siis masennus on hengenvaaralline sairaus. Sinä nimim. Tarkkana saat olla ihan mitä mieltä vaan... sinulla itselläsi ei taida olla kokemusta vaikeasta masennuksesta?


      • Anonyymi
        Kokemusta on kirjoitti:

        Nim. Tarkkana

        Psykiatri kyllä kuunteli minua ja mielelläni olsin käynyt useammin terapissa mutta minulla ei olut siihen varaa.

        Jos minulla nyt sitten on aivovaurio niin kuin kirjoituksessasi epäilit, niin ihmettelen että puolisoni ja lapseni ei ole asiasta minulle huomauttanut.

        Jos masennus ei ole sairaus, niin miksi masentuneita ja maniaa sairastavia ihmisiä hoidetaan sairaalassa?

        Ei pidä olla pelkästään ahneiden psykiatrien hyödyke. Siihen loppuu apu ja (teko)huolenpito kun rahakin.


      • Anonyymi
        Kiitos SSRI kirjoitti:

        Liipa Laapaa. Lopeta jo se pa*kan kirjoittaminen tänne ja hommaa elämä.

        Asiaahan hän kirjoitti. Selvästi funtsinut asioita.


    • on kokeiltu

      Zoloft lääkkeen valmistaja joutui maksamaan USA:ssa 800 milj.dollaria korvauksia,
      koska lääke aiheutti diabetestä. Onko kyseessä sama valmiste ?

      Sen taudin minäkin sain, mutta korvauksia on täällä turha yksityisen hakea, joten lääke pysynee näillä markkinoilla myynnissä edelleen.

      • Anonyymi

        Minulla lääkkeenä Sertralin 200mg diagnoosi keskivaikea masennus. Aikaisemmassa masennuksessa minulla oli lääkkeenä Venlafaxin. Nyt syönyt Sertralinia kuukauden ajan, eikä ole olo parantunut. Ajattelin ehdottaa lääkärille, että vaihdetaan lääkitys Venlaan. Pelottaa, että masennus ei mene pois . Toimisikohan paremmin sama lääke kuin aiemmin? Lääkäri sen takia määäräsi sertralinia, kun siitä helpompi päästä eroon. Onko kokemusta näistä lääkkeistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla lääkkeenä Sertralin 200mg diagnoosi keskivaikea masennus. Aikaisemmassa masennuksessa minulla oli lääkkeenä Venlafaxin. Nyt syönyt Sertralinia kuukauden ajan, eikä ole olo parantunut. Ajattelin ehdottaa lääkärille, että vaihdetaan lääkitys Venlaan. Pelottaa, että masennus ei mene pois . Toimisikohan paremmin sama lääke kuin aiemmin? Lääkäri sen takia määäräsi sertralinia, kun siitä helpompi päästä eroon. Onko kokemusta näistä lääkkeistä?

        Mulla on Sertraliinit kaapissa en uskalla sivuvaikutusten pelossa aloittaa, söin Supriumia 5 vk ensin, ei vaikutusta ja sitä ennen Venlaa 4 vk. Kun lopetin Venlan olo normalisoitui 3 viikoksi, kunnes masennus iski taas, nyt olo tosi lamautunut, ei tätäkään kestä.


    • Anonyymi

      Noniin, helvetti mitä paskaa täällä kirjotellaan. Itse olen käynyt 4 vuotta psykoterapiassa ilman lääkkeitä ja ahdistukseni on mennyt siihen pisteeseen etten pysty käymään töissä tai nähdä ystäviä. Lääkkeet ovat joillekkin se ainoa tapaa päästä ylös ja elää elämää. Tää on nyt jokin merkki jollekkin joka tätä lukee, rakas, alota ne lääkkeet. Sivuoireet ei ole pahempi asia kuin sun hyvinvoinnin tärkeys! <3

      • Anonyymi

        Minulla lisääntyi seksi halut jota vuosiin ei ollut. N.46v


    • Anonyymi

      Tämä lääke pelasti mut mustasta aukosta. kymmen vuotta sitten Olin todella, todella lääkevastainen, mutta kun edessä oli joko loppu tai lääke, valitsin tämän kokeilun. Kävin samaan aikaa myös terapiassa. Mutta oikeastaan parein pillerin jälkeen huomasin, että silmien edestä oli vedetty verho pois. Olo koheni nopeasti ja söin lääkettä muistaakseni vuoden. MITÄÄN sivuvaikutuksia en saanut. Paitsi itseni takaisin.

      Söin lääkkeitä muistaakseni vuoden. Sen jälkeen olen joskus syönyt lyhyitä aikoja (lääkärin luvalla) eli joitakin kuukausia kun ollut elämässä tiukka paikka. On iso juttu että tiedän kaapissa olevan lääke joka auttaa aika nopeasti jos olo pahenee. Vaikka en sitä söisikään, sen olomassa olokin helpottaa.

      Diagnoosina ahdistyshäiriö, paniikkihäiriö ja masennus, nyt ihan täysipäiväinen perheenäiti ja 100 % työelämässä!

    • Anonyymi

      On se n yt helvetti. Eiköhän jokain tiedä mitä lääkkeit tarvii ja mitä ei. Ite kävin terapias n.30 vuotta. Ilman lääkityst ei ois auttanu hevonpaskaa. Syön masennus-uni-ja paniikkilääkkeit jo vuodesta 1995. Mullan alla oisin ilman lääkkeit. Että sillee.

    • Anonyymi

      Ei auttanut yhtään. Sinnittelin kunnes yritin itsemurhaa.

    • Anonyymi

      Mieheni syö sertraliinia ja käytös on yhtä vuoristorataa. Impulssikontrolli mitätön, huutaa kaikesta. Liekö lääkkeen vaikutusta, mutta tila on miltei pahempi kuin ennen lääkitystä. Ja alkoholia juo, koska on alkoholisti, antabuksia syö silloin kun huvittaa. Töissä käy. Oikeassa kädessä on lepovapinaa, jonka syytä ei tiedetä. Nukkuu jonkun 4-5 tuntia yössä.

      • Anonyymi

        Huolestuttavaa. Eihän noin voi jatkua. Mene ensi kerralla mukaan lääkäriin ja kerro ongelmista.
        Sinun itsesikin pitää saada olla turvassa. Nyt vaikuttaa ettei näin ole.


    • Anonyymi

      Toisilla toimii, toisilla ei. Toisilla toimii, mutta haittavaikutukset on suuremmat kuin hyödyt. Älkää silti tuomitko lääkettä myrkyksi.
      Minä olen nyt vuoden verran käynyt terapiassa ja kaksi kuukautta sitten sain sertralinin. Suurempia haittoja ei ole tullut ja mieliala on kohentunut. Omalla kohdalla siis toimii. Nyt yritän saada elämäntavat kuntoon ja etenkin liikuntaa reilusti lisää, tiedän sen auttavan ainakin omalla kohdallani. Ehkä sitten voi jossain vaiheessa jättää lääkkeen pois.
      Lääkkeiden kritisoijille haluaisin sanoa, että eihän nuo ihanteellisin tapa ole hoitaa, mutta vaikeissa tapauksissa voi olla ainoa apu ja lievemmässäkin tapauksessa antaa sen voiman lähteä liikkeelle ja alkaa ratkomaan masennukseen johtaneita ongelmia. Eri juttu olisi jos yhteiskunnalla olisi antaa jokaiselle oma terapeutti/ ravitsemusneuvoja/ personal trainer joka pistäisi elämän kaikki osa-alueet kuntoon ja potkisi liikkeelle. Mutta näin ei valitettavasti ole, joten useimmat saa tyytyä lääkkeisiin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe