Miesten omakuva ja itsetunto

nainen<3

Haluan vain mielenkiinnosta kysyä miesten omaa käsitystä itsestään. Mitä pidätte parhaimpina puolina itsessänne? Entä mitkä ovat huonoimmat puolenne omasta mielestänne?

Millaisten piirteiden ajattelette vetoavan naisiin? Millaisen kuvan haluatte antaa itsestänne naiselle esim. ensitreffeilllä?

Millaisia asioita häpeätte itsessänne? Millaisista asioista olette ylpeitä?

Kuinka viehättävänä pidätte luonnettanne ja ulkonäköänne?

Miten yritätte tutustua naiseen? Millaiset odotukset teillä on suhteesta ja sen etenemisestä?

Toivottavasti ihmiset viitsivät vastata. :) Samaa voisi kysyä naisiltakin. Toivottavasti vastaukset olisivat monipuolisia ja ihmiset ajattelisivat asioita omalta kohdaltaan. Monipuolisuus ei ole mahdottomuus, mutta tosin aika hankalaa, koska suomi24.

9

403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wrgwrgwrgwr

Vastaan osaan kysymyksistä, tohon viimeseen en jaksa kirjoittaa, tulis liian pitkä vastaus.

Mitä pidätte parhaimpina puolina itsessänne? Entä mitkä ovat huonoimmat puolenne omasta mielestänne?

Olen erittäin (yleis)sivistynyt, melko älykäs, verbaalinen ja hauska. Huonoja puolia perfektionismi ja se, että en suutu juuri koskaan, mutta poltan sillat silloin kun suutun

Millaisten piirteiden ajattelette vetoavan naisiin? Millaisen kuvan haluatte antaa itsestänne naiselle esim. ensitreffeilllä?

Kohteliaisuuden, rehellisyyden, huumorintajun. Realistisen kuvan.

En voi erityisesti sanoa häpeäväni mitään tai itsessäni, en myöskään ole mistään erityisen ylpeä.

Keskivertokamaa

• Paaonmäräs

Omakuva, itsetunto, omatunto, itserehellisyys, itseluottamus, itsetuntemus ... keittiöpsykologian sanoja. Mitä ne tarkoittavat oikeasti? Tarkemmat määreet esiin, kiitos.

Kettuillakseni keittiöpsykologeille:
      - Omakuva = maalaus tai valokuva itsestä
      - Itsetunto = miltä tuntuu, kun itseä koskee

• Tsyko tsyko

KVG vaikka keittiöpsykologi Jaakko Kolmosen sivuilta kun et tiedä.

• keittiöpsykologi

Kirjoitin tuohon kysymyksiä tarkentaakseni mitä tarkoitan. :D Ei tarvitse sen enempää takertua tuohon otsikkoon... En yritä vaikuttaa miltään psykologilta. Mielestäni itsetunto ja omakuva ovat ihan tavallisia sanoja... omakuva voi tietysti olla maalaus tai muotokuva, vaikka en sitä juuri nyt tarkoita.

Ei tarvitse ottaa asioita tahallaan niin vaikeasti :D

• 30-40v mies

Vastataan nyt sit vaikka olen parisuhteessa:

"Mitä pidätte parhaimpina puolina itsessänne? Entä mitkä ovat huonoimmat puolenne omasta mielestänne?"

Parhaimpia puolia itsessäni on nauravainsuus, täyspäisyys, fiksuus, remppataitoisuus, komeus, tilannetaju, pituus, sosiaalisuus, musikaalisuus, ajattelevaisuus, huomioonottaivaisuus.

Huonoja sitten taasen: temperamenttisuus ajoittain, ilkeys kun sille päälle satun, ajoittainen negatiivisuuden kuva maailmasta ja ihmisistä, ylipaino, vastahankaisuus jos pitäisi tehdä jotain epämiellyttävää omasta mielestäni.

"Millaisten piirteiden ajattelette vetoavan naisiin?"

Kokemuksen kautta, ajattelen että naiset pitävät tärkeinä turvallisuudentunnetta, luottettavuutta, vähintään kohtuullista alkoholinkäyttöä, ystävällisyyttä, huomioonottavaisuutta toista kohtaan, läheisyyttä, seksuaalista yhteensopivaisuutta ja ahkeruutta esim. kotitöissä. Ja rahaa tulisi olla että tulee toimeen. Eli ei tarvi olla mikään rikas.

"Millaisen kuvan haluatte antaa itsestänne naiselle esim. ensitreffeilllä?"

Jos treffattava nainen olisi sellainen mikä kiinnostaa todella niin olisin oma itseni treffeillä, mutta näyttäisin että minulla on taipuvuutta myös romanttisiin ja rohkeisiinkin tekoihin. Toisin esille sanoin,teoin, elein, että haluan todella olla hänen kanssa. Haluaisin myös tuoda esiin, että olen sanojeni ja tekojeni mittainen mies, enkä tarjoa mitään mihin minulla ei ole pelimerkkejä.

"Kuinka viehättävänä pidätte luonnettanne ja ulkonäköänne?"

Mulla on tullut vähän viehättävyysvaje ja ajoittain ajattelen ihan järjellä, että olen ihan tavallinen kaveri, että joitakin naisia saattaa kiinnostaa ja toisia ei. En tee mitään numeroa jos saan katseita tai juttelen vieraiden naisesten kanssa. Mulla on itseasiassa aika neutraaliasenne että en osaa mittailla omaa viehättävyyttä eikä se tässä vaiheessa kiinnostakaan.

"Millaisia asioita häpeätte itsessänne?"

Ylipainoa ja joskus tulee epämiellyttävä tunne, että en sano asioita mitä pitäis vaan myötäilen muita liikaa.

"Millaisista asioista olette ylpeitä?"

Että olen täyspäinen ja sosiaalinen tapaus ja tulen ihmisten kans toimeen. Ja se että älliäkin on päässä niin olen ihan tarpeeksi hyvin pärjännyt elämässä niin tilanteessa kuin tilanteessa.

"Miten yritätte tutustua naiseen?"

JOS olisin sinkku niin yrittäisin tutustua naiseen niin kadulla, baarissa kuin netissäkin. Mutta varmaan se livetilanne on paras tutustumiskeino.

"Millaiset odotukset teillä on suhteesta ja sen etenemisestä?"

Tässä suhteessa odotan että molemmat panostaa siihen ja on täysillä mukana eikä pidä jalkaa oven välissä, tarkoitan että jos tulisi tilaisuus niin toinen lähtee. En pidä mistään draamasta vaan tasaisesta arjesta erilaisine nyansseineen. Läheisyyttä ja seksiä pitää suhteessa olla. Rakkaus muuttaa muotoaan parisuhteessa ja hyvä siinä kumppanuusvaiheessakin on nähdä että toinen viehättää siinä määrin että tekee mieli ottaa kumppani isoon rutistukseen ja viedä vaikka vällyjen väliin.

• Joku mies

Paras ja huonoin puoleni yhtaikaa on luonteeni. Olen herkkä luonne ja sen takia empaattinen ja erittäin huomaavainen (olematta kuitenkaan mikään huumorintajuton vätys). Vaistoan hyvin helposti erilaisia tunnetiloja muissa ihmisissä, joten välinpitämätön tai epäkorrekti käytös on minulle harvinaista. Herkkyys on kuitenkin altistanut minut kaiken näköisille ongelmille. Minulla on sosiaalisten tilanteiden pelko ja olen usein masentunut. Elämä ylipäätään on vähän haasteellista meikäläiselle.

Riippuu hyvin paljon naisesta mitkä piirteet heihin vetoavat. Joillekin sopii vähän jäykempi olemus ja jotkut pitävät siitä että mies on ystävällinen, huomaavainen ja kiinnostunut naisesta. Yleensä ihmisiin vetoaa reipas, rehellinen, avoin ja aito käyttäytyminen.

Häpeän välillä sitä etten ole tarpeeksi rohkea. Myös koulutuksen puute ja huono hallinta omasta elämästä hävettää. Ylpeä olen siitä, että olen kaikesta huolimatta aika fiksu ja osaan keskustella vaikka mistä. Minulla on aika poikkeuksellinen luonne ja siitä olen myös ylpeä.

Joskus pidän itseäni viehättävänä, se riippuu päivästä. Joskus taas pidän itseäni rumana. Ehkä ikä on vähän tehnyt kepposiaan ja ulkonäkö ei ole sama mitä se joskus oli. Olen 34v. Luonteeni viehättävyys riippuu tilanteesta ja seurasta. Parhaimmillaan luonteeni on hyvinkin viehättävä, vaikka itse en sitä erityisemmin ajattele. Jännittäjänä en kuitenkaan saa itsestäni sitä parasta aina irti.

En ole vähään aikaa yrittänyt tutustua kehenkään. Jos törmäisin johonkin miellyttävään naiseen, niin toivoisin että meille kehittyisi pitkä suhde. Olen niitä, jotka haluavat edetä mahdollisimman hitaasti. Jos nainen etenee nopeasti, minulle tulee tunne että nainen ei tiedä mitä haluaa ja kaikki kelpaa, koska toisen oppii tuntemaan vasta ajan kanssa.

Miten yritätte tutustua naiseen? Millaiset odotukset teillä on suhteesta ja sen etenemisestä?

• nainen3

Jos sosiaalisten tilanteiden pelko haittaa ihmissuhteissa. Niin, jos haluaa tutustua johonkin naiseen, voisi ajatella, että tutustuisi aluksi vaikka kirjoitellen sähköpostia toisilleen. Ainakin joissain tapauksissa.

• Mies, ehkä erilainen

Haluan vain mielenkiinnosta kysyä miesten omaa käsitystä itsestään. Mitä pidätte parhaimpina puolina itsessänne? Entä mitkä ovat huonoimmat puolenne omasta mielestänne?

- Parhaimmat puoleni lienevät, että olen älykäs, luova, ystävällinen, huumorintajuinen, empaattinen, avarakatseinen ja hyvin lojaali niille, joita rakastan. Huonoimmat puoleni taas, että olen epävarma, hiukan varovainen, päättämätön ja kostonhimoinen niille, jotka loukkaavat minua tai läheisiäni.

- Moni nainen on sanonut, että hurmaavia piirteitäni ovat älyni, huomaavaisuuteni, keskustelutaitoni ja intohimoisuuteni. En oikeastaan koskaan käy treffeillä, koska pärjään sellaisissa tilanteissa huonosti. Tutustun naisiin aina jotenkin vahingossa vaikkapa pitkään polveilevan keskustelun aikana sattumanvaraisissa tilanteissa, juhlissa tai töissä tai tuttavien kautta, ja jossain vaiheessa iltaa kumpikin huomaa nauttivansa toisen seurasta niin että on tyystin unohtanut muut ihmiset ympärillä.

- Häpeän epävarmuuttani. Olen saavuttanut oikeastaan aika paljon elämässäni mutta silti minua kalvaa jatkuva itse-epäily. Olen ujo enkä pidä siitä piirteestä. Olen kuitenkin ylpeä siitä, että olen hyvä, kunnianhimoinen ja lahjakas ihminen, vaikka suuren osan ajasta mitätöinkin nämä piirteeni. En myöskään pidä ulkonäöstäni lainkaan.

- Olen hiukan vaikeasti lähestyttävä mies, joten mikään ensihetken hurmaaja en ole, mutta kun nainen kuorii pari kerrosta tieltä, vangitsen hänet kyllä luonteellani: hänen on vain usein otettava ensiaskeleet. Vihaan ulkonäköäni ja pidän itseäni keskimääräistä rumempana siitä huolimatta, että naiset ovat luonnehtineet minua kauniiksi, komeaksi, hyvännäköiseksi, ovat kehuneet voimakasta olemustani, kauniita silmiäni, käsivarsiani, takapuoltani, penistäni ja monia muita puoliani. Itse en vain näe sitä mitä naiset näkevät.

- Juttelemalla. Haluan kuulla hänen mielipiteitään, mistä hän pitää, miten hän ajattelee, millaisen elämän hän on elänyt. En hae suhdetta vain siksi että olisin suhteessa, vaan naisen on kolahdettava ja minun hänelle. Jos avaudumme toisillemme ja olemme yhteensopivat persoonat, olen valmis antamaan suhteen etenemään erittäin nopeasti. Olen elämäni aikana muun muassa muuttanut yhteen ensitapaamisen päätteeksi.

Toivottavasti ihmiset viitsivät vastata. :) Samaa voisi kysyä naisiltakin. Toivottavasti vastaukset olisivat monipuolisia ja ihmiset ajattelisivat asioita omalta kohdaltaan. Monipuolisuus ei ole mahdottomuus, mutta tosin aika hankalaa, koska suomi24.

• Moon river

Mitä pidätte parhaimpina puolina itsessänne? Entä mitkä ovat huonoimmat puolenne omasta mielestänne?

- Olen intelligentti ja luova ajattelija. Jos satun sille päälle, että kerron ajtuksistani muille, saan paljon palautetta mielenkiintoisuudestani.

Huonoa on, että olen liian kiltti luonne.

Millaisten piirteiden ajattelette vetoavan naisiin?

- Komea ulkonäköni.

Millaisen kuvan haluatte antaa itsestänne naiselle esim. ensitreffeilllä?

- Itsevarmemman ja jämäkämmän kuin todellisuudessa olen.

Millaisia asioita häpeätte itsessänne?

- Pahimmillaan vähän kaikkea, koska on huono itsetunto.

Millaisista asioista olette ylpeitä?

- Olen yrittäjä ja tulen voimeen omillani, oman itseni herra.

Luonne ei ole kovinkaan viehättävä, mutta ulkonäkö hyvinkin.

Miten yritätte tutustua naiseen?

- En juuri yritä.

Millaiset odotukset teillä on suhteesta ja sen etenemisestä?

- Pidän hitaasti etenemisestä. Suhteessa tärkeintä on keskinäinen luottamus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      139
      3850
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2974
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      9
      1882
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      6
      1616
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1089
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      741
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      741
    Aihe