Olen kuullut kun helluntailainen on puhunut kielillä. Tietääkö kukaan teistä, että mitähän kieltä se mahtaa olla. Mitään tolkkua siitä ei saa, joten ei siitä varmaan ole mitään hyötyä kenellekään. Eikö raamatussa opetuslapset puhuneet kielillä sitä varten että voivat kiertää pitkin maailmaa kertomassa Jeesuksesta. Tuskin kukaan olisi ymmärtänyt sanaakaan jos hurmiotilassa oleva olisi hölissyt omiaan. Siksi tuo kielillä puhuminen nykyaikana on vähän outo ilmiö.
kielillä puhumisesta kysymys
62
181
Vastaukset
- Niin on oleva vielä!
No Kielillä puhuminen on salaisuuksija Jumalan ja ihmisen välillä,ja Pyhähenki antaa kielen ja sanat mitä puhun Jumalani kanssa,en tiedä itsekkään kun puhun Kielillä,joita on 4 kpl Espanjaa muistuttava,Italijaa muistuttava,Saame, yksi on ei mikään tietonen kieli,mitä voisin yhdistää johonkin,mutta aina on luja siunaus ylläni puhuessani,eli jotakin tapahtuu,eikä ne puheet ole yksittäisijä sanoja,se jatkuu kuin kirjasta,mutta se on harvaa,kun puhun kielillä,en ole kova siinä,mulla on aivan tavallinen Rukouselämä,jossa rukoilen asioiden ja ihmisten puolesta,mutta joskus sitä soljuu ihan itsestään,silloin on Jumalan vuoro käyttää minua,enkä estä sen tuloa!
Ei se Kielillä puhuminen ole mitään vanhaa aikaa,se on myös tätä päivää,niin kauan kun Uuden testamentin asiat ovat kaikki toteutuneet,sitten se Kielillä puhuminen on kadonnut!
Kiellillä puhuminen on myös Sielunviholliselta salassa,muuten se menisi estään Rukouksen tarkotusta,mutta kun se ei tiedä,hän on yhtä kummissaan kun te sielä !Ari- ~~tähkäpää~~
Hienosti tuot Ari esille oman näkemyksesi ja kokemuksesi kielillä puhumisesta.
Raamattuhan sanoo mm. näin:
"Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, PUHUVAT UUSILLA KIELILLÄ, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi." Mark. 16:17-18
Eli tuossa ilmaistaan kielillä puhumisen ovan mm. merkki uskomisesta; "nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat".
Matteuksen evankeliumin 28 luvun ja Apostolien tekojen 1 luvun vastaavassa kuvauksessa samasta puheesta Jeesuksen taivaaseenotto tilanteessa todetaan tarkemmin, että Jeesus puhui tässä yhteydessä ajasta ja toiminnasta, jotka jatkuisivat "MAAILMAN LOPPUUN ASTI" ja "AINA MAAILMAN ÄÄRIIN ASTI".
Paavali sanoo myöskin näin Kor. kirjeessä:
Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni. 1 Kor. 14:15
Tuossa Paavali jakaa rukouksen mm. kahdella tavalla tapahtuvaksi:
— sellaiseen, mikä tapahtuu "ymmärryksellä"
— sellaiseen, mikä tapahtuu "hengessä" (mikä samassa tekstiyhteydessä on täsmennetty kielilläpuhumiseksi.)
Seurakunnassa ja julkisesti tapahtuva kielilläpuhuminen, joka mainitaan 1 Kor. 12:28-30:ssa seurakunnan armolahjojen luettelossa, eroaa yksityisestä kielilläpuhumisesta siten, että siinä ei puhuta
varsinaisesti salaisuuksia hengessä, vaan tuodaan
esiin muille tarkoitettua profetian tai ilmestyksen
sanomaa.
Tällaiseen puheeseen on liityttävä puhujan itsensä tai
toisen esiintuoma selitys. ~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Hienosti tuot Ari esille oman näkemyksesi ja kokemuksesi kielillä puhumisesta.
Raamattuhan sanoo mm. näin:
"Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, PUHUVAT UUSILLA KIELILLÄ, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi." Mark. 16:17-18
Eli tuossa ilmaistaan kielillä puhumisen ovan mm. merkki uskomisesta; "nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat".
Matteuksen evankeliumin 28 luvun ja Apostolien tekojen 1 luvun vastaavassa kuvauksessa samasta puheesta Jeesuksen taivaaseenotto tilanteessa todetaan tarkemmin, että Jeesus puhui tässä yhteydessä ajasta ja toiminnasta, jotka jatkuisivat "MAAILMAN LOPPUUN ASTI" ja "AINA MAAILMAN ÄÄRIIN ASTI".
Paavali sanoo myöskin näin Kor. kirjeessä:
Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni. 1 Kor. 14:15
Tuossa Paavali jakaa rukouksen mm. kahdella tavalla tapahtuvaksi:
— sellaiseen, mikä tapahtuu "ymmärryksellä"
— sellaiseen, mikä tapahtuu "hengessä" (mikä samassa tekstiyhteydessä on täsmennetty kielilläpuhumiseksi.)
Seurakunnassa ja julkisesti tapahtuva kielilläpuhuminen, joka mainitaan 1 Kor. 12:28-30:ssa seurakunnan armolahjojen luettelossa, eroaa yksityisestä kielilläpuhumisesta siten, että siinä ei puhuta
varsinaisesti salaisuuksia hengessä, vaan tuodaan
esiin muille tarkoitettua profetian tai ilmestyksen
sanomaa.
Tällaiseen puheeseen on liityttävä puhujan itsensä tai
toisen esiintuoma selitys.>>Mark. 16:17-18 Eli tuossa ilmaistaan kielillä puhumisen ovan mm. merkki uskomisesta>>
Jep. Kyseisessä kohdassa esitettiin kuitenkin neljä muutakin tunnusmerkkiä:
"Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi." - Markus 16:17-18
Tämän mukaan näiden KAIKKIEN merkkien pitäisi seurata niitä, jotka uskovat. Mutta miten on, tiedätkö esimerkiksi ketään sellaista Jeesuksen omaa, joka olisi julkisesti juonut myrkkyä ja pysynyt elossa?- ~~tähkäpää~~
demon_of_dawn kirjoitti:
>>Mark. 16:17-18 Eli tuossa ilmaistaan kielillä puhumisen ovan mm. merkki uskomisesta>>
Jep. Kyseisessä kohdassa esitettiin kuitenkin neljä muutakin tunnusmerkkiä:
"Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi." - Markus 16:17-18
Tämän mukaan näiden KAIKKIEN merkkien pitäisi seurata niitä, jotka uskovat. Mutta miten on, tiedätkö esimerkiksi ketään sellaista Jeesuksen omaa, joka olisi julkisesti juonut myrkkyä ja pysynyt elossa?Minä uskon, että tarpeen vaatiessa nuo kaikki voivat toimia, sillä Jumala voi varjella omansa silloin, kun se on tarpeellista, mutta sitä en pidä oikeana toimintana, että lähdemme ns. uhmaamaan luonnonlakeja ja odotamme Jumalan sitten pelastavan meidät kuolemalta.
Saattaa olla tilanteita, joilta Jumalan on meidät varjellut ja joista emme edes tiedä, että vaara on uhannut.
Uskon ihan täydellisesti, että Jumala tekee sen, minkä Hän on luvannut ja olen myöskin elämänä aikana saanut sen nähdä ja todeta, että Hän täyttää antamansa lupaukset. ~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Minä uskon, että tarpeen vaatiessa nuo kaikki voivat toimia, sillä Jumala voi varjella omansa silloin, kun se on tarpeellista, mutta sitä en pidä oikeana toimintana, että lähdemme ns. uhmaamaan luonnonlakeja ja odotamme Jumalan sitten pelastavan meidät kuolemalta.
Saattaa olla tilanteita, joilta Jumalan on meidät varjellut ja joista emme edes tiedä, että vaara on uhannut.
Uskon ihan täydellisesti, että Jumala tekee sen, minkä Hän on luvannut ja olen myöskin elämänä aikana saanut sen nähdä ja todeta, että Hän täyttää antamansa lupaukset.>>Minä uskon, että tarpeen vaatiessa nuo kaikki voivat toimia>>
Käsittääkseni tuossa ei ollut kyse siitä, vaatiiko tarve vai ei. Tuossa kohdassa Jeesus yksiselitteisesti sanoi, että nuo kaikki tunnusmerkit SEURAISIVAT USKOVAA.
>>Uskon ihan täydellisesti, että Jumala tekee sen, minkä Hän on luvannut>>
En tiedä, mitä hän on sinulle henkilökohtaisesti luvannut, mutta näin objektiivisesti asiaa katsoen: eipä ainakaan täyttänyt Jeesuksen suulla antamaansa lupausta palata UT:n kirjoittajien omana elinaikana takaisin (Matteus 10:23). Eikä ole palannut vieläkään, vaikka aikaa olisi ollut ehkä ihan riittävästi...- sokea kana
demon_of_dawn kirjoitti:
>>Minä uskon, että tarpeen vaatiessa nuo kaikki voivat toimia>>
Käsittääkseni tuossa ei ollut kyse siitä, vaatiiko tarve vai ei. Tuossa kohdassa Jeesus yksiselitteisesti sanoi, että nuo kaikki tunnusmerkit SEURAISIVAT USKOVAA.
>>Uskon ihan täydellisesti, että Jumala tekee sen, minkä Hän on luvannut>>
En tiedä, mitä hän on sinulle henkilökohtaisesti luvannut, mutta näin objektiivisesti asiaa katsoen: eipä ainakaan täyttänyt Jeesuksen suulla antamaansa lupausta palata UT:n kirjoittajien omana elinaikana takaisin (Matteus 10:23). Eikä ole palannut vieläkään, vaikka aikaa olisi ollut ehkä ihan riittävästi..." Tuossa kohdassa Jeesus yksiselitteisesti sanoi, että nuo kaikki tunnusmerkit SEURAISIVAT USKOVAA. "
No tee sinä se ensin.. ai niin , mut ethän sä olekkaan USKOVA! Ja OIKEASTIHAN siinä sanotaan:
" ja JOS he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita."
Jumala on järjestyksen Jumala, ei hän käske tekemään mitään ihmistä vahingoittavaa, on vain kaltaisiasi ääliöitä jotka ottavat tuon kortin esiin.
Evankeliumi Matteuksen mukaan 16
23. Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille:
"Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".
24. Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
25. Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
26. Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon?
Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?
27. Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan.
" Eikä ole palannut vieläkään, vaikka aikaa olisi ollut ehkä ihan riittävästi... "
Hänen tulonsa on lähempänä kuin koskaan, eikä hän sinulta tarvitse kysyä , milloin hän palaa, hän noutaa vain OMANSA ! Sinuna pitäisin kiirettä mikäli aiot pelastua. sokea kana kirjoitti:
" Tuossa kohdassa Jeesus yksiselitteisesti sanoi, että nuo kaikki tunnusmerkit SEURAISIVAT USKOVAA. "
No tee sinä se ensin.. ai niin , mut ethän sä olekkaan USKOVA! Ja OIKEASTIHAN siinä sanotaan:
" ja JOS he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita."
Jumala on järjestyksen Jumala, ei hän käske tekemään mitään ihmistä vahingoittavaa, on vain kaltaisiasi ääliöitä jotka ottavat tuon kortin esiin.
Evankeliumi Matteuksen mukaan 16
23. Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille:
"Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".
24. Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
25. Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
26. Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon?
Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?
27. Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan.
" Eikä ole palannut vieläkään, vaikka aikaa olisi ollut ehkä ihan riittävästi... "
Hänen tulonsa on lähempänä kuin koskaan, eikä hän sinulta tarvitse kysyä , milloin hän palaa, hän noutaa vain OMANSA ! Sinuna pitäisin kiirettä mikäli aiot pelastua.>>ai niin , mut ethän sä olekkaan USKOVA!>>
Enkä ole koskaan sellaista väittänytkään.
>>Ja OIKEASTIHAN siinä sanotaan: " ja JOS he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita.">>
Niin. Harvalla Jeesuksen omalla vain on kanttia lähteä kokeilemaan Herransa voimaa.
>>Jumala on järjestyksen Jumala, ei hän käske tekemään mitään ihmistä vahingoittavaa, on vain kaltaisiasi ääliöitä jotka ottavat tuon kortin esiin.>>
Ei ole minun vikani, että Raamatussa lukee jotakin noin typerää. Minä vain viittasin tuohon teksinkohtaan, mikä näyttikin herättävän uskovassa ärsytystä. Päättelen tämän sinun närkästyneestä sävystäsi.
>>Hänen tulonsa on lähempänä kuin koskaan>>
Niin. Ainahan se ylihuominenkin on tänään lähempänä kuin eilen. Jeesus kuitenkin lupasi ensimmäisen vuosisadan seuraajilleen palata heidän omana elinaikanaan, ja sellaisena tuo lupaus myös vastaanotettiin. Tämä voidaan havaita helposti Paavalin, Pietarin, Johanneksen ja Jaakobin teksteistä, joissa he odottelivat Herraansa palaavaksi aivan henkilökohtaisesti omana aikanaan.
1. Tess. 4:15-17
1. Kor. 10:11
1. Piet. 4:7
1. Joh. 2:18
Jaak. 5:7, 8
Ilm. 1:1
Näissä kaikissa kohdissa tulee ilmi, että Jeesuksen piti palata "pian", kirjoittajien omana aikana. Johannes kirjoitti jo antikristuksenkin ilmaantuneen, ja siitä hän päätteli että on viimeinen aika.
>>eikä hän sinulta tarvitse kysyä , milloin hän palaa>>
No ei toki. Mutta eipä ole näemmä Jeesus kokenut kovin täykeäksi lunastaa lupaustaan uskollisille seuraajilleenkaan, joiden odotukset hän puheillaan sai syttymään.
>>hän noutaa vain OMANSA !>>
No enpä kyllä mukaansa lähtisikään. Mokomakin huijari ja kansankiihottaja.
>>Sinuna pitäisin kiirettä mikäli aiot pelastua.>>
Etkö tiedä, etteivät demonit voi pelastua?- ~~~tähkäpää~~
demon_of_dawn kirjoitti:
>>ai niin , mut ethän sä olekkaan USKOVA!>>
Enkä ole koskaan sellaista väittänytkään.
>>Ja OIKEASTIHAN siinä sanotaan: " ja JOS he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita.">>
Niin. Harvalla Jeesuksen omalla vain on kanttia lähteä kokeilemaan Herransa voimaa.
>>Jumala on järjestyksen Jumala, ei hän käske tekemään mitään ihmistä vahingoittavaa, on vain kaltaisiasi ääliöitä jotka ottavat tuon kortin esiin.>>
Ei ole minun vikani, että Raamatussa lukee jotakin noin typerää. Minä vain viittasin tuohon teksinkohtaan, mikä näyttikin herättävän uskovassa ärsytystä. Päättelen tämän sinun närkästyneestä sävystäsi.
>>Hänen tulonsa on lähempänä kuin koskaan>>
Niin. Ainahan se ylihuominenkin on tänään lähempänä kuin eilen. Jeesus kuitenkin lupasi ensimmäisen vuosisadan seuraajilleen palata heidän omana elinaikanaan, ja sellaisena tuo lupaus myös vastaanotettiin. Tämä voidaan havaita helposti Paavalin, Pietarin, Johanneksen ja Jaakobin teksteistä, joissa he odottelivat Herraansa palaavaksi aivan henkilökohtaisesti omana aikanaan.
1. Tess. 4:15-17
1. Kor. 10:11
1. Piet. 4:7
1. Joh. 2:18
Jaak. 5:7, 8
Ilm. 1:1
Näissä kaikissa kohdissa tulee ilmi, että Jeesuksen piti palata "pian", kirjoittajien omana aikana. Johannes kirjoitti jo antikristuksenkin ilmaantuneen, ja siitä hän päätteli että on viimeinen aika.
>>eikä hän sinulta tarvitse kysyä , milloin hän palaa>>
No ei toki. Mutta eipä ole näemmä Jeesus kokenut kovin täykeäksi lunastaa lupaustaan uskollisille seuraajilleenkaan, joiden odotukset hän puheillaan sai syttymään.
>>hän noutaa vain OMANSA !>>
No enpä kyllä mukaansa lähtisikään. Mokomakin huijari ja kansankiihottaja.
>>Sinuna pitäisin kiirettä mikäli aiot pelastua.>>
Etkö tiedä, etteivät demonit voi pelastua?>>>" Jumala on järjestyksen Jumala, ei hän käske tekemään mitään ihmistä vahingoittavaa,"
- ~~tähkäpää~~
~~~tähkäpää~~ kirjoitti:
>>>" Jumala on järjestyksen Jumala, ei hän käske tekemään mitään ihmistä vahingoittavaa,"
>>"Hänen tulonsa on lähempänä kuin koskaan,"
- outo tila
Kun ihminen vaipuu sekavuus tilaan ja järjellinen tietoisuus häviää,siinä tilassa tahahtuu käyttäytymis häiriöitä
- dsghfghdfhfg
Eikö aloittaja ole Raamattua lukenut?
Siellähän se on selitetty, että on myös Enkelten kieli jolla uskovainen pystyy puhumaan.. jota ei kukaan ihminen edes voi ymmärtää...- sekä että
Apostolien teot 2
1. Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.
2. Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
3. Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
4. Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
5. Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on.
6. Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa;
ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä.
7. Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
8. Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
Ensimmäinen kirje korinttilaisille 14
Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; - ~~tähkäpää~~
sekä että kirjoitti:
Apostolien teot 2
1. Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla.
2. Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat.
3. Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle.
4. Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
5. Ja Jerusalemissa asui juutalaisia, jumalaapelkääväisiä miehiä, kaikkinaisista kansoista, mitä taivaan alla on.
6. Ja kun tämä ääni kuului, niin kokoontui paljon kansaa;
ja he tulivat ymmälle, sillä kukin kuuli heidän puhuvan hänen omaa kieltänsä.
7. Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?
8. Kuinka me sitten kuulemme kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?
Ensimmäinen kirje korinttilaisille 14
Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle;Nimenomaan näin, sillä Jumala tietä mikä missäkin tilanteessa on tarpeellista ja hyvää ja Hän toimii omiensa kautta ja kanssa sen mukaisesti.
- Varp. Matti
Olisiko hölöpölö osannut analysoida sen tahtaan, kun Jeesus otti maasta, sylki siihen ja hieroi sokean silmiin. Se muutes auttoi.
Mutta, mennääs raamattuun. Jos sinulla ei ole kielten selittämisen lahjaa, niin sehän on sinulle vierasta. Olet kykenemätön sitä käsittelemään.
1Ko 12:30 Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?
Mutta, kielissä pitää olla rakkaus. Mitähän tuo enkeleiden kieli on?
Tiedätkö?
1Ko 13:1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
Se taitaa olla sinulle selittämätöntä, mutta raamattu sen kyllä tietona tuo esiin.
1Ko 14:4 Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.
1Ko 14:5 Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.
1Ko 14:6 Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja?
ts. armolahjoja on monenlaisia, eikä edes kaikilla ole kielilläpuhumisen armolahjaa, tai jotain muuta armolahjaa. Sen jakaa Pyhä Henki, kullekin siihen tarpeeseen, kun Hän seurakuntaa rakentaakseen näkee parhaaksi. - Yksikään...
Vaikka miten väittäisitte armolahjojen toimivan ei ne tänä aikana toimi ollenkaan tulos on nolla. Ainut mikä toimii on tämä mieletön molotus jota sanotaan myös kielillä puhumiseksi sekin toimii sen takia koska jokainen voi tehdä sen omasta päästään.
- ~~tähkäpää~~
Kyllä tuntisin itseni aika sakeaksi tapauksesi, jos alkaisin itse yrittämään puhua kielillä. :)
MIKSIKÄ NIIN TOIMISIN?
EIHÄN SIINÄ OLE MITÄÄN JÄRKEÄ?!
Joten elähän nyt vallan ihan hullunkurisia puhu. :)
Mikä tarve kenelläkään olisi itse tehdä kielilläpuhumista?
Minun täytyy tunnustaa, että en ymmärrä sitäkään, kun jotkut sanovat, että he voivat puhua kielillä koska tahansa ja milloin itse haluavat.
Sen verran kankea kielinen tappaus olen itse, että ei onnistu, ellei Jumalan Pyhä Henki pääse koskettamaan.
Mutta valtavan siunaavaa se on silloin, kun saa Pyhässä Hengessä purkaa sisimpänsä syvimmätkin asiat ja huolet Jumalalle ja antaa myöskin kiitoksen ja ylistyksen Hänelle kaikesta siitä, mitä Hän on ollut ja tulee olemaan loppuun saakka.
Pyhä Henki on Raamatun mukaan totuuden henki. Sellaiset jotka ei usko totuutta vaan ihmisoppeja, yhdelläkään sellaisella ei ole Pyhää Henkeä. Siksipä helluntailaisten mainostama kielilläpuhuminen on lihan hengen aikaansaannosta.
- sinä kaikki tietävä
" Siksipä helluntailaisten mainostama kielilläpuhuminen on lihan hengen aikaansaannosta."
Mitä se Raamatun mainostama kielilläpuhuminen sitten on ? sinä kaikki tietävä kirjoitti:
" Siksipä helluntailaisten mainostama kielilläpuhuminen on lihan hengen aikaansaannosta."
Mitä se Raamatun mainostama kielilläpuhuminen sitten on ?Tietenkin se on lihan hengen aikaansaannosta, koska puhujat uskovat ihmisoppeja. Ei sellaisilla ole Pyhää Henkeä. Sensijaan apostolit eivät opettaneet ihmisoppeja vaan Jumalan sanaa ja totuutta ja he saivat lahjana PH:n.
- näin se menee
Uudestisyntymättömälle on aivan turha selittää yhtään mitään muuta kuin pelastuksen perusasiaa eli niin kuin pikkulapsille, laita pipo päähän ja kengät jalkaan kun menet ulos, muista tiputtaa housut kun menet pytylle ja sitä rataa.
Niinkauan kun ihmisellä ei ole tarvetta muuhun kuin ivailuun, se kerto siitä että mitään oman pään yläpuolelta ei ole tarpeen saada.
Ja niinpäs Raamattu sen kertookin sanoen mm; että rikkaat hän lähettää tyhjänä pois...jane..
eli terve menoa vaan aloittaja ja terve tuloa sitten kun on tosi kyseessä.
Kielillä puhua voi aina kun kun sisimmässään hiljentyy Jumalan eteen, siinä ei ole mitään rajoituksia.
Se on ihan sama seisonko halpahallin kassajonossa taikka olenko yksin talossani keskellä yötä, Jumalan Henki on aina altis niin yöllä kuin päivälläkin.
Paavali sanoo puhuvansa kielillä enemmän kuin kukaan, eli se tarkoitti käytännössä suunnilleen kaiken aikaa paitsi nukkuessaan, mutta siitä ei muut ihmiset tienneet mitään.Luulot ovat suurimpia vaikuttajia uskonnollisissa yhteisöissä, niin myös hellareissa. He ovat "uudestisyntyneitä" helluntailaisuuteen uskomalla sen opit ja tavat.
lappix kirjoitti:
Luulot ovat suurimpia vaikuttajia uskonnollisissa yhteisöissä, niin myös hellareissa. He ovat "uudestisyntyneitä" helluntailaisuuteen uskomalla sen opit ja tavat.
>>Luulot ovat suurimpia vaikuttajia uskonnollisissa yhteisöissä, niin myös hellareissa. He ovat "uudestisyntyneitä" helluntailaisuuteen uskomalla sen opit ja tavat.>>
Näinhän se tuppaa menemään vähän joka klubissa. Myös esim. Jehovan todistajat ovat "totuudessa" hokemalla järjestönsä mantroja ja mormonit ovat kokevat olevansa oikeassa toistelemalla MAP-kirkon oppeja.
Myös perusteeton ylimielisyys on varsin yleistä kristinuskovaisille, mikä näkyy jo pelkästään tässäkin ketjussa. Puolustusreaktiohan se on sekin, kun heidän uskomuksensa osoitetaan ristiriitaisiksi ja virheellisiksi.
- näin se menee
Ei ole mitään estettä sille että kun tuijotan ruutua ja teen elektroniikan suunnittelua piirilevyä tai muuta henkeni puhuu kaiken aikaa Jumalan kanssa ymmärtämättömillä kielillä, se on yhtä luonnolista kuin pyörällä ajaminen ei mitään onkelmaa, ja miksi olisi jokin vaikeus siinä !?
Ei miksikään, Jumalan yhä Henki kun asuu sisimmässä, eikö se voi keskustella Isän kanssa milloin tahansa vaikka fyysinen olemus luo lunta tai tekee mitä tahansa samaan aikaan.
Ei siihen tarvitse maate mennä eikä olla silmät kiiinni ja polvillaan jossain.- ~~tähkäpää~~
Näinhän se on, että uudestisyntyneen ihmisen "sisin" rukoilee ja puhuu Jumalalle sanomattomin huokauksin koko ajan.
Se on valtava etuoikeus ja siunaus. ~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Näinhän se on, että uudestisyntyneen ihmisen "sisin" rukoilee ja puhuu Jumalalle sanomattomin huokauksin koko ajan.
Se on valtava etuoikeus ja siunaus.Luulo sekin.
- OmaSisinkoVaanRuk.
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Se on valtava etuoikeus ja siunaus.Tähkäpäällä on erikoinen näkemys, kun kirjoittaa: "Näinhän se on, että uudestisyntyneen ihmisen "sisin" rukoilee ja puhuu Jumalalle sanomattomin huokauksin koko ajan."
Tuossa esitetyssä näkemyksessä on jotain vialla Jumalan ilmoitukseen verrattaessa.
Room. 8:26
Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
Onko se sitten niin, että kun ihmisen sisin rukoilee niin se on sama asia kuin että Pyhä Henki rukoilee ihmisen puolesta? Vai alennetaanko Jumalan Henki samalle tasolle kuin ihmisen sisin?
Tämä palsta tuntuu tuhoovan uskon. Tulin tänne suurin odotuksin ja kun nyt lähden (vastattuani rek.nimimerkillä kirjoittamiini) olen täynnä ristiriitoja ja kysymyksiä. En Jeesuksesta vaan seurakunnasta..... Tätä on turha jatkaa... "Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee" 2. Tim. 2:19. - ~~tähkäpää~~
OmaSisinkoVaanRuk. kirjoitti:
Tähkäpäällä on erikoinen näkemys, kun kirjoittaa: "Näinhän se on, että uudestisyntyneen ihmisen "sisin" rukoilee ja puhuu Jumalalle sanomattomin huokauksin koko ajan."
Tuossa esitetyssä näkemyksessä on jotain vialla Jumalan ilmoitukseen verrattaessa.
Room. 8:26
Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
Onko se sitten niin, että kun ihmisen sisin rukoilee niin se on sama asia kuin että Pyhä Henki rukoilee ihmisen puolesta? Vai alennetaanko Jumalan Henki samalle tasolle kuin ihmisen sisin?
Tämä palsta tuntuu tuhoovan uskon. Tulin tänne suurin odotuksin ja kun nyt lähden (vastattuani rek.nimimerkillä kirjoittamiini) olen täynnä ristiriitoja ja kysymyksiä. En Jeesuksesta vaan seurakunnasta..... Tätä on turha jatkaa... "Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee" 2. Tim. 2:19.>>"Onko se sitten niin, että kun ihmisen sisin rukoilee niin se on sama asia kuin että Pyhä Henki rukoilee ihmisen puolesta? Vai alennetaanko Jumalan Henki samalle tasolle kuin ihmisen sisin?"
- ~~tähkäpää~~
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
>>"Onko se sitten niin, että kun ihmisen sisin rukoilee niin se on sama asia kuin että Pyhä Henki rukoilee ihmisen puolesta? Vai alennetaanko Jumalan Henki samalle tasolle kuin ihmisen sisin?"
>>"Tämä palsta tuntuu tuhoovan uskon. Tulin tänne suurin odotuksin ja kun nyt lähden (vastattuani rek.nimimerkillä kirjoittamiini) olen täynnä ristiriitoja ja kysymyksiä. En Jeesuksesta vaan seurakunnasta..... Tätä on turha jatkaa... "Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee" 2. Tim. 2:19."
- palataanpa ruotuun
lappix kirjoitti:
Luulo sekin.
Kuulepa lappix- sinä puhut raamatunsanaa vastaan, esim. moraaliasiassa.
ts. lihassa tutkit ja lihassa tulkitset.
Myös siksi Henki ei ole lihassa mukana, ja lihassasi on tulkintasi armolahjoista.
ts. tyhjä taitaa paukahdessa nyt nurkissa.
Siinä paukahduksissa kuuluu sanoja, helluntailainen sitä, ja helluntalainen tätä ja peruste on siinä,että saat panetteluhengessä kohdalta ihmiset.
Mitä sitten menen tähän kielilläpuhumiseen, tämä "armolahja" ei ole sidottu helluntalaisuuteen. Siksi sinun puheesi on haihattelua. Kuuntelet armolahjan toimintaa Kansanlähetyksen piirissä, elävässä uskossa olevan huulilta.
Baptisteissa, jne. jne.. jne.
Siksi puheesi sanat .... helluntalainen, helluntalainen, helluntailain, on lihassa tehtyvä hokemaa. Eikös rehellisesti kun tutkit itseäsi, olekin näin?
Siksi väitteesi on hengessä, ei Hengessä tuotettua totuutta. palataanpa ruotuun kirjoitti:
Kuulepa lappix- sinä puhut raamatunsanaa vastaan, esim. moraaliasiassa.
ts. lihassa tutkit ja lihassa tulkitset.
Myös siksi Henki ei ole lihassa mukana, ja lihassasi on tulkintasi armolahjoista.
ts. tyhjä taitaa paukahdessa nyt nurkissa.
Siinä paukahduksissa kuuluu sanoja, helluntailainen sitä, ja helluntalainen tätä ja peruste on siinä,että saat panetteluhengessä kohdalta ihmiset.
Mitä sitten menen tähän kielilläpuhumiseen, tämä "armolahja" ei ole sidottu helluntalaisuuteen. Siksi sinun puheesi on haihattelua. Kuuntelet armolahjan toimintaa Kansanlähetyksen piirissä, elävässä uskossa olevan huulilta.
Baptisteissa, jne. jne.. jne.
Siksi puheesi sanat .... helluntalainen, helluntalainen, helluntailain, on lihassa tehtyvä hokemaa. Eikös rehellisesti kun tutkit itseäsi, olekin näin?
Siksi väitteesi on hengessä, ei Hengessä tuotettua totuutta.No, kerroppas sitten onko sellaisilla yleensä Pyhää Henkeä jotka raiskaavat Jeesuksen opetukset, kuten kirkko ja helluntailaiset ?
- ~~tähkäpää~~
lappix kirjoitti:
No, kerroppas sitten onko sellaisilla yleensä Pyhää Henkeä jotka raiskaavat Jeesuksen opetukset, kuten kirkko ja helluntailaiset ?
Kerrotko missä kohden helluntaissa raiskataan Jeesuksen opetukset ja miten?
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
Kerrotko missä kohden helluntaissa raiskataan Jeesuksen opetukset ja miten?
Hellareilla on kolmiyhteinen Jumala, Jeesuksen seuraajilla se on kaikkiyhteinen joilla on Pyhä Henki.
Kymmenykset pitää maksaa 10% bruttotuloista ja ihminen ei ole täyttynyt Pyhällä Hengellä. jollei mongerra käsittämätöntä jollotusta ja huorintekijöitä istuu penkeissä. Siinäpä muutama.- mee ihmeessä.
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
>>"Tämä palsta tuntuu tuhoovan uskon. Tulin tänne suurin odotuksin ja kun nyt lähden (vastattuani rek.nimimerkillä kirjoittamiini) olen täynnä ristiriitoja ja kysymyksiä. En Jeesuksesta vaan seurakunnasta..... Tätä on turha jatkaa... "Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee" 2. Tim. 2:19."
TERVEMENOA.Eiköhän sulla, ainakin omasta mielestäsi uskovalla, ole muutakin tekemistä kuin täällä riidellä toisten näkemyksistä
.Luulisi oikealle uskovalle löytyvän eril.auttamis.ym. työtä, johon Jumala velvoittaa,mutta tähkäpää senkus riitelee täällä aamusta iltaan.Lienet eläkeläinen kun aina ehdit täällä räksyttämään::::)) - ~~tähkäpää~~
lappix kirjoitti:
Hellareilla on kolmiyhteinen Jumala, Jeesuksen seuraajilla se on kaikkiyhteinen joilla on Pyhä Henki.
Kymmenykset pitää maksaa 10% bruttotuloista ja ihminen ei ole täyttynyt Pyhällä Hengellä. jollei mongerra käsittämätöntä jollotusta ja huorintekijöitä istuu penkeissä. Siinäpä muutama.>>>"Hellareilla on kolmiyhteinen Jumala, Jeesuksen seuraajilla se on kaikkiyhteinen joilla on Pyhä Henki.">"Kymmenykset pitää maksaa 10% bruttotuloista">"ihminen ei ole täyttynyt Pyhällä Hengellä. jollei mongerra käsittämätöntä jollotusta"
- ~~tähkäpää~~
mee ihmeessä. kirjoitti:
TERVEMENOA.Eiköhän sulla, ainakin omasta mielestäsi uskovalla, ole muutakin tekemistä kuin täällä riidellä toisten näkemyksistä
.Luulisi oikealle uskovalle löytyvän eril.auttamis.ym. työtä, johon Jumala velvoittaa,mutta tähkäpää senkus riitelee täällä aamusta iltaan.Lienet eläkeläinen kun aina ehdit täällä räksyttämään::::))Valitettavasti arvasit väärin.
Olen tälläkin hetkellä töissä, mutta kun järjestää asiansa hyvin ja on ahkera, silloin saattaa olla tällaisiakin "luontaisetuja". :)
Kaikkea hyvää Sinulle ja koitahan olla kiltti kaikille, joita tapaat, vaikka Sinua näyttää nyt jokin kovasti "jurppivan".
Älä anna sen "jurppimisen" saada valtaa, sillä siitä kärsit Sinä itse kaikkein eniten. ~~tähkäpää~~ kirjoitti:
>>>"Hellareilla on kolmiyhteinen Jumala, Jeesuksen seuraajilla se on kaikkiyhteinen joilla on Pyhä Henki.">"Kymmenykset pitää maksaa 10% bruttotuloista">"ihminen ei ole täyttynyt Pyhällä Hengellä. jollei mongerra käsittämätöntä jollotusta"
No niin. Jos Jumala on vain kolmiyhteinen, niin ihmisissä joissa asuu Pyhä Henki ovat sen yhteyden ulkopuolella. Perustelen sen Jeesuksen todistuksella.
Joh.17.
20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21 että HE KAIKKI olisivat YHTÄ, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että HEKIN MEISSÄ olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut HEILLE, että HE olisivat YHTÄ, niinkuin me olemme yhtä,
Onko siis Jumala vain kolmiyhteinen?
Helluntailiikkeessä ei mielellään puhuta siitä käytännöstä, että järjestöön kuuluvien tulee suorittaa 10% bruttotuloistaan kymmenyksinä järjestölle. Tämä on totta.
Helluntailiikkeessä Pyhän Hengen täyttymisen mittarina on kielilläpuhuminen. Jos joku ei puhu kielillä, hänet katsotaan olevan ilman Pyhää Henkeä.
Tiedän varmasti että asia on näin.
Et ottanut kantaa huorintekemiseen?- ~~tähkäpää~~
lappix kirjoitti:
No niin. Jos Jumala on vain kolmiyhteinen, niin ihmisissä joissa asuu Pyhä Henki ovat sen yhteyden ulkopuolella. Perustelen sen Jeesuksen todistuksella.
Joh.17.
20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21 että HE KAIKKI olisivat YHTÄ, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että HEKIN MEISSÄ olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut HEILLE, että HE olisivat YHTÄ, niinkuin me olemme yhtä,
Onko siis Jumala vain kolmiyhteinen?
Helluntailiikkeessä ei mielellään puhuta siitä käytännöstä, että järjestöön kuuluvien tulee suorittaa 10% bruttotuloistaan kymmenyksinä järjestölle. Tämä on totta.
Helluntailiikkeessä Pyhän Hengen täyttymisen mittarina on kielilläpuhuminen. Jos joku ei puhu kielillä, hänet katsotaan olevan ilman Pyhää Henkeä.
Tiedän varmasti että asia on näin.
Et ottanut kantaa huorintekemiseen?En viitsi jatkaa vääntämistä, kun tunnut ulkopuolisena "tietävän" asioista paremmin, kuin me itse ja kun olen totuuden Sinulle kertonut, en ole tämän enempää
vastuussa tekemisistäsi.
Väitellä en halua enkä jaksa, koska se ei tuota mitään hyvää tulosta.
Joka halua puhua perätöntä pahaa, hän tekee sitä, vaikka hälle kuinka totuus kerrottaisiin.
Sen verta kysyn, että tiedätkö mitä Jeesus itse sanoo UT kymmenyksistä?
- Yksikään...
Miten selitätte sen että parantamisen tiedon sanojen ym. armolahjat eivät toimi eikä profetaalliset ennustukset pidä paikkaansa jäljelle jää kielillä puhumisen armolahja jonka sanotte toimivan. Miksi näin?
- näin sen näen
Siksi että tämä kielilläpuhuminen kuuluu alkeisiin !
Siis kaksvuotias puhuu puhelimessa ihan selvästi vaikak ei ymmärrä mailman menosta yhtään mitään eikä paljoa muustakaan.
Parantamiset ja muut armolahjat kuuluvat sellaiseen luokitukseen jota ei anneta näköjään juuri kenellekkään tänä aikana.
Ja kyllä ne toimiikin, mutta niistä ei suuri yleisö tule juurikaan tietämään ja hyvä niin onkin !
Tosin se toimiminen saisi olla sata kertaa tavanomaisempaa, siinä on heikko kohta jonka syytä en ainakaan minä isaa selittää.
utat luulisin, että uskovaisetkin ovat tänä aikana niin maallistuneita ja itseensä käpertyneitä että ei Jumala halua uskoa suurempia ihmeellisyyksiä lasten käsiin. - ~~tähkäpää~~
näin sen näen kirjoitti:
Siksi että tämä kielilläpuhuminen kuuluu alkeisiin !
Siis kaksvuotias puhuu puhelimessa ihan selvästi vaikak ei ymmärrä mailman menosta yhtään mitään eikä paljoa muustakaan.
Parantamiset ja muut armolahjat kuuluvat sellaiseen luokitukseen jota ei anneta näköjään juuri kenellekkään tänä aikana.
Ja kyllä ne toimiikin, mutta niistä ei suuri yleisö tule juurikaan tietämään ja hyvä niin onkin !
Tosin se toimiminen saisi olla sata kertaa tavanomaisempaa, siinä on heikko kohta jonka syytä en ainakaan minä isaa selittää.
utat luulisin, että uskovaisetkin ovat tänä aikana niin maallistuneita ja itseensä käpertyneitä että ei Jumala halua uskoa suurempia ihmeellisyyksiä lasten käsiin.>>"utat luulisin, että uskovaisetkin ovat tänä aikana niin maallistuneita ja itseensä käpertyneitä että ei Jumala halua uskoa suurempia ihmeellisyyksiä lasten käsiin."
- niin se pitää
~~tähkäpää~~ kirjoitti:
>>"utat luulisin, että uskovaisetkin ovat tänä aikana niin maallistuneita ja itseensä käpertyneitä että ei Jumala halua uskoa suurempia ihmeellisyyksiä lasten käsiin."
Jaa että oikein toivot ahdistuksen aikoja!
- ~~tähkäpää~~
niin se pitää kirjoitti:
Jaa että oikein toivot ahdistuksen aikoja!
Room. 5
1. Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet,
niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
2. jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.
3. Eikä ainoastaan se, vaan meidän kerskauksenamme
ovat myös ahdistukset, sillä me tiedämme, että ahdistus
saa aikaan kärsivällisyyttä,
4. mutta kärsivällisyys koettelemuksen kestämistä, ja koettelemuksen kestäminen toivoa;
5. mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.
Ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä
Kärsivällisyys koettelemuksen kestämistä
Koettelemuksen kestäminen toivoa
Ja eräänä päivänä usko muuttuu näkemiseksi ja toivo kiitokseksi!
- uskotko...
Selvinpåin puhun selvää suomea, humalassa mongertelen kuin kielillä puhuja
- uskon uskon
Ja sammuneena höpöttelet uniesi mukaan!
- Rapanhapakko
"näin se menee" kirjoitti:
>>>Uudestisyntymättömälle on aivan turha selittää yhtään mitään muuta kuin pelastuksen perusasiaa eli niin kuin pikkulapsille, laita pipo päähän ja kengät jalkaan kun menet ulos, muista tiputtaa housut kun menet pytylle ja sitä rataa.
Niinkauan kun ihmisellä ei ole tarvetta muuhun kuin ivailuun, se kerto siitä että mitään oman pään yläpuolelta ei ole tarpeen saada- hapanta rapaa
Voihan lapsellista pajatustasi !
ja noin pitkästi tuota tuubaa ! Mene hyvä ihminen johonkin hiekkalootalle, ei se maa niin jäässä ole ettei se sulaa kunhan hetken istut vaipallasi ! - kopan harppu
hapan rapakko!
Koville ottaa luopiolla! Huumoriyrityskin on kuin sitruunan syöneellä. Mikäs se olikaan tieteen - sulle absoluuttisen totuuden -määritelmä. Jotakuinkin näin, viimeisin tieto, kuin päivän hesarissa. Huomenna ehkä naurettavaa ja vanhentunutta.
Voit myös suoralta kädeltä väittää,mikä on totuus. No, se okea totuushan on se sinun, tosin kelluva, kuin lokinkakka aallokossa. Sen meriitti on se, että se on sinun.
Kaikkein änkyrimmät väittävät, ettei tieteellistä totuutta edes ole - on vain tulkittua tietoa, ja tieteellinen teoria ei ole mikään teoria, ellei se alistu kumoamisen mahdollisuudelle. Se on muutoin vain dogma.
Kun rakkaansa pettää, paras keino on seli-seli. ettei häntä ollutkaan.
Sulla näkyy olevan jesuiitan taipumuksia: määrittää toisten puolesta, miten kokevat totuuden ja mitä johtopäätöksiä siitä vetävät.
Amerikassa tutkitaan paljon sellaisen tiedon mahdollisuutta, joka on tajunnan ja ihmisten fyysisten rajojen ulottumattomissa. Koiran niskavilloissa remuavalla kirpulla voi olla "totuus", ettei pystykorvia ole!
- Muissakin uskonnoiss
Jossain ketjussa tällä palstalla oli linkki tutkimukseen, jossa selvisi, että kielilläpuhuminen on perua jo esihistorialliselta ajalta. Se on siis paljon vanhempaa kuin kristinusko tai juutalaisuus. Sitä esiintyykin erityisesti voodoo-uskonnossa ja erilaisissa shamanistisissa uskonnoissa. Onkin erikoista, että osa (ilmeisen pieni joukko) kristittyjä luulee, että kielilläpuhuminen olisi erityisesti kristillinen asia. Sitähän se ei ole.
Se kielilläpuhuminen, jota helluntailaiset "voiteluissaan" harrastavat, on täysin muualta, kuin Jumalasta. Helluntailaisilla on itselläänkin monenlaisia käsityksiä kielilläpuhumisesta. Yleinen käsitys on se, että se pitäisi kuulua kaikille helluntailiikkeen uskon mukaisille uskoontulleille. Vasta uskoontulleita painostetaan kielilläpuhumiseen ainakin Suomen Helluntaiherätykseen kuuluvissa helluntaiseurakunnissa.
Useasti on ollut esillä tuo helluntailaisten perinteinen "kiitä, kiitä" -menetelmä, jossa väkevät veljet hoettavat rukouksessa uskoontulleella tuota sanaa jopa tuntitolkulla ja johan siinä loppujen lopuksi menee kieli solmuun, kuten kävi eräälle sukulaiselleni ja muutamille tutuilleni. Kun kielilläpuhuminen asetettiin kynnyskysmykseksi helluntaiseurakunnassa, näiden henkilöiden kohdalla uskonelämä hiipui ja he palasivat takaisin entiseen elämään.
Helluntailaisen kielilläpuhumisen tarkoituksena on usein näyttää muille, miten "minä olen nyt tärkeässä ja väkevässä voitelussa" ja olen hyvä helluntaiuskova. Helluntaiseurakunnassa on monennäköistä opetusta kielilläpuhumisesta. Eräs opetus kuuluu niin, että kun joku puhuu kielillä, tulisi se tulkita muille. Tätä harvoin tapahtuu. Itse en ole törmännyt tällaiseen koskaan, vaikka lapsena ja nuorena jouduin puolipakolla kuuntelemaan ja katsomaan noita mielipuolisia sessioita. En myöskään myöhemmin helluntaiseurakunnissa ole törmännyt muuhun, kuin äärettömään meteliin kielilläpuhumistilanteessa.
Ajattelin silloin, kun Helluntaikirkko tuli, että kielilläpuhumiseen tulisi pelisäännöt. Vielä mitä! Kävin pari vuotta sitten usein erään helluntaikirkkoseurakunnan rukousilloissa. Ne olivat täysin samanlaisia, kuin lapsuudessani yhdistysseurakunnassa. Kun kaikki oikein pääsivät "hengen virtaan" alkoi yhteinen sekametelisoppa. Kun eräs kovaääninen romaninainen korotti välillä ääntään huutamiseen saakka, muutkin seurasivat mukana. Oma rukoukseni kyllä kärsi siinä metelissä, koska en voinut keskittyä rukoukseeni ollenkaan. Seurasin sitten rukoilevien ilmeitä, kuten lapsenakin ja samanlainen ponnistus ja irvistys näytti olevan kielilläpuhujilla kasvoillaan, kuin aikaisemminkin. Onneksi tuossa tilaisuudessa ei ollut lapsia mukana.
Myös helluntaikirkkoseurakunnan sunnuntain Jumalanpalveluksessa esiintyi jonkin verran samaa hurmahenkisyyttä. Onneksi kuitenkin sunnuntain jumalanpalvelukset helluntaiseurakunnissa näyttävät rauhoittuneet sitten takavuosien. Tosin sielläkin on joitakin kovaäänisiä, mutta kuorossa huutaminen on vähentynyt.- ihme tyyppi
voi sinua raukkaa!
mitään et aiheesta ymmärrä mutta kova on tarve puhua paljoilla sanoilla ! ihme tyyppi kirjoitti:
voi sinua raukkaa!
mitään et aiheesta ymmärrä mutta kova on tarve puhua paljoilla sanoilla !En ymmärä mielipuolista menoa helluntailaisuudessa ja vielä vähemmän ymmärrän sitä, että tuohon mielipuolisuuteen painostetaan vasta uskoontulleita ja muitakin.
- outo tapaus
mazdels kirjoitti:
En ymmärä mielipuolista menoa helluntailaisuudessa ja vielä vähemmän ymmärrän sitä, että tuohon mielipuolisuuteen painostetaan vasta uskoontulleita ja muitakin.
Ja taas puhut valetta ja osatotuuksia !
Niistä taitaa koostua koko elämäsi juttujesi perusteella !
Etkö sinä osaa pysyä siellä kirkossasi jossa ei varmasti ole mielipuolista menoa, ellei niksi lueta oppi-isäsi tekoja ja hulluja puheita ja näitä muita hömpötyksiä joilla ei ole pienintäkään tekoa Raamatun kristillisyyden kanssa.
hanki jotain apua itsellesi ettei loppuelosi mene yhö syvemmälle valheeseen. - kysyy
Mitä on tautofoninen tautologia?
>>Mitään tolkkua siitä ei saa, joten ei siitä varmaan ole mitään hyötyä kenellekään.>>
Hehee, onkohan tässäkin flikassa Jeesus, vaiko legioona demoneita:
http://www.youtube.com/watch?v=ybcvlxivscw&list=UUdoRMzGcCBpjKTClFHGI-Yg- Merkit seuraa?
Nää on näitä, Raamatun ristiriitoja. Luuk.11:29. Tämä sukupolvi on paha sukupolvi; se tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin Joonaan merkki. Mark.8:12. Niin hän huokasi hengessään ja sanoi: Miksi tämä sukupolvi vaatii merkkiä? Totisesti minä sanon teille: tälle sukupolvelle ei anneta merkkiä.
- merkki erkit
Merkit seuraa? kirjoitti:
Nää on näitä, Raamatun ristiriitoja. Luuk.11:29. Tämä sukupolvi on paha sukupolvi; se tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin Joonaan merkki. Mark.8:12. Niin hän huokasi hengessään ja sanoi: Miksi tämä sukupolvi vaatii merkkiä? Totisesti minä sanon teille: tälle sukupolvelle ei anneta merkkiä.
Eihän "merkkiä" ole annettu vielä millekään sukupolvelle tähän mennessä...:::))
- rahat vaan pois
Ei kielilläpuhumisessä muuta järkeä eikä merkitystä ole kun se että saadaan hurmostilassa oleva hihhuli nöyräksi ja anteliaaksi rahojensa luovuttajaksi.
- Tiestä
Ei kielilläpuhumisen pitäisi olla outo ilmiö, mutta on huomioitava se, että kaikki eivät usko armolahjoihin ja se, että vastapuolikin vaikuttaa puhumaan kielillä.
Kielillä puhuja puhuu itsestään salaisuuksia Jumalalle, eikä käsitä edes itse mitä puhuu, sillä se on armolahjan vaikuttamaa ja annettu rakentamaan uskovaista.
Seurakuntaa sen sijaan rakentaa henkilö, joka puhuu kielillä ja selittää samalla. Hän ei selitä itse, vaan selittää sen Pyhän Hengen vaikutuksesta.
Jotkut saavat puhua kielillä niin, että paikallaolijat ymmärtävät sen kielen, vaikka puhuja itse ei ymmärräkään.
Itse olen kuullut puhuneeni hebreaa ja ranskaa, vaikka en niitä kieliä osaakaan. Kuulijat ovat tarkistaneet sanakirjoista mitä kauttani oli kuultu ja molemmissa noissa kielissä oli tullut lause: Herra tulee pian.- harhaa vain
Kyse on joukossa tapahtuvasta suggestiosta jolla ei ole mitään lähimmäisen hyvinvointiin vaikuttavaa elementtiä eli kyseessä on harha.
- humpuukkia?
Nykyään tieto kulkee lujaa, ihmisillä on kännykät ja muut laitteet, niin sitä ihmettelen että kukaan ei ole saannut taltioiduksi selvää kieltä, jotka uudestisynytneet sanovat puhuvansa. Eihän se olisi konsti eikä mikään taltioida kieltä jota muutkin ymmärtävät.
Todisteita oikeasta kielillä puhujista näytölle. Kiitos.- harhaa vain
Semmoisia näyttöjä ei tule ja jos tuleekin niin ne on näyteltyjä niinkuin jo moneen kertaan on todistettu TV:7 näyttämissä "ihmeparantumisissa".
Ilmattaren nettisivuilta löytyy litteroitua kielilläpuhumista. Kielilläpuhe on otettu helluntailaisen Sana ja Ylistys -seurakunnan kielilläpuhuheesta. Osia sivustolla olevasta kielilläpuheesta on pyritty kääntämään. Mitään järkevää ei noissa käännöksissä tullut edes esille. Lauseita oli jouduttu kääntämään useista kielistä, koska kielilläpuhutut lauseet eivät olleet kokonaisuudessaan edes samaa kieltä.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894210
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032373Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?332327Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell972104Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281897- 321875
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91577- 281531
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881360- 751214