Mitenkä tuntuu, että tänä päivänä astma diagnosoidaan vähän liian heppoisin kriteerein? Mitä hengitettävät kortikosteroidit voivat aiheuttaa terveisiin keuhkoihin? Saako lääkärit antaa astma diagnoosin pelkällä PEF-seurannalla vai vaaditaanko siihen aina spirometria, josta nähdään tarkemmin?
Astma diagnoosit?
4
75
Vastaukset
- Erde
Etkös sä oo kyselly tätä asiaa jo monta kertaa täällä, vai onko tää ny jotenki ajankohtanen huolenaihe monille ihmisille? Tuskinpa siihen lääkkeeseen kuolee vaikkei astma olisikaan. Jos siitä taas ei ole enempää hyötyä kuin siitä on haittaa niin onko mitään järkeä sitä lääkettä sitten ylipäätänsä ottaa?
Jotain omaa ajatustyötä ny pitäis tänki palstan ihmisten suorittaa. - Edelyn'
No, en tiedä kuinka vaarallista kortisooni on hengityksen kautta saatuna, mutta ainakin pillerimuodossa sen ollaan todettu olevan vaarallinen munuaisille. Jos minulla olisi tosi pieniä astmaoireita niin en kyllä käyttäisi mitään lääkkeitä vaan turvautuisin ensisijaisesti vaihtoehto hoitoihin. Ollaan tutkittu, että paasto auttaisi astmaan, sitten on suolahuoneita joiden myös muistelisin vaikuttavan hengitysteiden hyvinvointiin. Siitä en tiedä onko mitään tutkimuksia tehty.
- kokeile.
Lääkkeistä saa rahaa, ei terveestä potilaasta.
voisiko olla allergiaa
pöly
siitepöly
katupöly
ruoka-aine
home
http://personal.inet.fi/koti/remeli/astma.htm - tällainen tapaus
Minulla on todettu puolisen kymmentä vuotta sitten alkava sisäsynytinen asta. Se on perinnöllinen, ollut mummolla ja äidillänikin. Diagmoosin saatua sain puolen vuoden kuurin hengitettävää kortisonia. Lääkäri sanoi, että oireet voivat pysyä loitolla muutaman vuoden, mutta jos palaavat niin hyvä olisi uusia kuuri. Hoitamaton astma etenee ja vanhingoittaa keuhkoja. Tietenkin on paras vaihtoenhto, jos elämäntapamuutoksilla voi välttää taudin oireita. Se etu on ainakin ulkopuolen ärsykkeistä johtuvassa astamssa, että laukaisevia ja ärsyttäviä syitä voi välttää.
Minulla kortisoni kutittaa ihoa, ja jo pieninä annoksina käheyttää äänen ja laulua harrastavana ja puheliaana ihmisenä pytin välttämään lääkityksiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?1412448Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä611208Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1775122Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa353750Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963564Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss503179Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1092894Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132498Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie542193Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191985