apuva

tuskaa

olen kolmen pienen lapsen suomalainen äiti. olen eronnut heidän isästään. täysin odottamatta, löysin sielunkumppanin ulkomaanmatkalta puoli vuotta sitten. se oli rakkautta ensi silmäyksellä. ollaan oltu päivittäin tekemisissä ja olen kerran ollut reilun viikon hänen luonaan. rakkaani on pakistanilainen, mutta asuu tällä hetkellä dubaissa ja on siellä töissä. Hänellä on aivan kamala työpaikka siellä, joutuu paiskimaan yötä päivää töitä ja eivät ole vielä kolmen kuukauden ajalta mitä hän on siellä työskennellyt maksaneet ainuttakaan palkkaa. Hän joutuu asumaan yrityksen toimistossa ilman sänkyä tai sohvaa tai mitään missä nukkua. Itse olen pienituloinen ja ennestäänkin jo velkainen. Joten mahdollisuuteni auttaa häntä ovat todella rajalliset. Hänellä on oleskelulupa dubaissa, mutta viranomaiset siellä, eivät ole kiinnostuneita tekemään hänen hyväkseen mitään. Olemme puoli vuotta etsineet hänelle töitä suomesta, mutta ei ole tärpännyt, koska ei puhu suomea. Rahasyistä emme ole laittaneet edes vielä hänelle oleskelulupahakemusta suomeen. mutta toiveeme olisi että hän voisi muuttaa luokseni suomeen, koska minun on vaikea jättää kolmea pientä lastani ja lähteä hänen mukaan. Kysyisinkin mitä luulette, olisiko hänellä mahdollisuutta saada muu syy oleskelulupaa suomeen ihmiskaupan perusteella?? tällä hetkellä hän ei voi lähteä dubaista minnekkään, koska pomonsa on vienyt häneltä passit ja kaikki. hän joutuu tekemään ihan hulluna töitä, jopa siivoamaan pomonsa isoa kotia,eikä saa töistään siitä luvattua palkkaa edes, hänelle luvattu palkka ei sekään ole mitään 200e/kk.

13

288

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • China Dragon

Onneksi olkoon ja hyvää jatkoa.

• 23232323

Kyllä taitaa teillä olla heikot mahdollisuudet päästä yhteen. Passittomana hän ei pääse edes poistumaan maasta.Olen kyllä itsekin nähnyt missä olosuhteissa siirtotyöläiset siellä elelevät. Monet ovat orjan asemassa ja ihmiskaupan uhreja. Näiden ihmisten selkänahoista ovat Dubain ihmeet rakennettu. Mitä tulee teidän tilanteeseen on Se todella haastava. Mies tarvitsee passin jotta pääsee maasta ulos ja rahaa myös. Ehkä paras unohtaa hänet.

• provo vauhdissa

Niin ja palstan talipäät ottivat tosissaan aloittajan provon.Hus sentäs kun olette helpoti höynäytettäviä.

• Niiiiiin
        provo vauhdissa kirjoitti:

Niin ja palstan talipäät ottivat tosissaan aloittajan provon.Hus sentäs kun olette helpoti höynäytettäviä.

Provohan se taitaa olla,jo kirjoitustyyli paljastaa että on provo tai sitten aidosti tyhmä.
        Välimerkkejä tekstissä käytetään miten sattuu ja pisteen jälkeen jatkuu pienellä kirjaimella yhtenä pötkönä.

• Heh juuu

Niinhän ne kaikki.
      Kyllä se lupa sieltä lopulta tulee 10 vuoden taistelun jälkeen.

• rakkaudesta

Hei, tilanne kuulostaa todella haastavalta. Mielestäni tilanne kuulostaa lähes epätoivoiselta. Tiedän, että "sielunkumppaneita" on todella vaikea löytää maailmasta, mutta toisaalta näkisin, että aina meidän ei ole tarkoitettu elävän elämäämme ns. sielunkumppaneiden kanssa. Itse aikoinaan kohtasin sielunkumppanin ja on upea elää tietäen, että täällä maailmassa on minullakin sielunkumppani, mutta aina sielunkumppanuuteen ei tarvitse liittää romanttista rakkautta ja toisaalta voi valita elämänkumppanikseen jonkun, joka ei välttämättä ole sielunkumppani ja häntä voi silti rakastaa täydestä sydämestä.
      Mielestäni et voi edes miettiä lähtemistä miehen matkaan edes siinä tapauksessa, että teillä ei lapsia olisi. Teillä tulisi olemaan liian vaikea elämä. Nyt kun sinulla on lapset, niin he ovat ensimmäisinä, eikä heillä ole tulevaisuutta Dubaissa noin vaikeissa oloissa. Eri asia ehkä olisi, jos miesystäväsi olisi rikkaita dubailaisia, ja voisi tarjota hyvän elämän ja koulutuksen lapsille (joskin en usko, että lasten isä päästäisi lapsia asumaan Dubaihin). Äitinä et voi hylätä lapsia isälle, se olisi heille henkinen kuolema.
      En tiedä, miten viranomaiset suhtautuisivat oleskelulupaan perhesiteiden perusteella, jos menisitte naimisiin. Sekin tie voisi olla kivikkoinen ja pitkä, en tiedä. Etkä varmaan voi tietää, millainen hän lopulta olisi aviomiehenä ja isäpuolena? Jaksaisitko elättää häntä Suomessa? Pakolaisstatusta hän ei varmaankaan voi hakea toisesta maasta käsin? Itse olen naimisissa ulkomaalaisen miehen kanssa. Tapasimme Suomessa ja nykyisin hänellä on oleskelulupa. Kulttuurierot ovat haastavat ja se, että taloudellisesti on tiukempaa, kun on "enemmän suita ruokittavana".
      Mitä jos säilyttäisit ystävyyden mieheen, mutta unohtaisit romanttisen rakkauden hänen kanssaan...onko mahdollista?

• pensselitäti

Ikävä juttu.
      Ymmärtänet, että et voi kolmen lapsen vähävaraisena yksihuoltajaäitinä ruveta auttamaan tätä miestä taloudellisesti. Joka penni olisi pois lapsiltasi. Etkä tietenkään voi edes kuvitella jättäväsi lapsiasi jonkun miehen takia.
      Silloin tällöin saa lukea ulkomaalaisten työläisten epäasiallisesta kohtelusta esimerkiksi juuri Dubaissa, enkä epäile kertomustasi. Uskon kuitenkin, että ilmeisesti vielä nuorehko ja kai tervekin mies kestää huonon kohtelun paremmin kuin naiset, jotka saavat sitä ja pahempaakin osakseen.
      Shit happens, sanotaan. Kukaan ei pysty kuitenkaan auttamaan kaikkia, hyvä jos edes itseään ja omia lapsiaan. Parhaiten asiaa voisi selvitellä viranomaisteitse, mutta en usko, että Suomen viranomaisilla on siihen intressiä. Entäpä jokin ihmisoikeusjärjestö?

• asianomainen

Loukkaa etttä joku kehtaa edes ehdottaa että luovuttaisimme tai unohtaisin koko miehen ja pysyttäs vaan ystävinä.periksi ei anneta.kunhan saan rahat kokoon lähden taas hänen luokseen ja jätämme oleskelulupahakemuksen.jos lupa ei heltiä ilman avioliittoa,menemme naimisiin.tämä on rakkautta,olemme toisillemme koko elämä.ei tulisi kuuloonkaan luovuttaa olosuhteiden takia.mieheni on melkoinen sissi ja on valmis kestämään kaiken tämän paskan niin kauan kuin on pakko,että pääsisimme yhteen.minä avustan häntä tottakai niin paljon kun pystyn.

• hkuhv
        asianomainen kirjoitti:

Loukkaa etttä joku kehtaa edes ehdottaa että luovuttaisimme tai unohtaisin koko miehen ja pysyttäs vaan ystävinä.periksi ei anneta.kunhan saan rahat kokoon lähden taas hänen luokseen ja jätämme oleskelulupahakemuksen.jos lupa ei heltiä ilman avioliittoa,menemme naimisiin.tämä on rakkautta,olemme toisillemme koko elämä.ei tulisi kuuloonkaan luovuttaa olosuhteiden takia.mieheni on melkoinen sissi ja on valmis kestämään kaiken tämän paskan niin kauan kuin on pakko,että pääsisimme yhteen.minä avustan häntä tottakai niin paljon kun pystyn.

Onneksi mikään ei käy käden käänteessä vaan prosessi on pitkä ja kivinen. Mikä taas antaa aloittajalle aikaa miettiä jaksaako todella ryhtyä tähän. Mies on epätoivoisessa tilanteessa ja varmasti valmis rakastamaan ketä tahansa naista joka hänet siitä pelastaa.

• Ilman avioliittoa
        asianomainen kirjoitti:

On turha edes haaveilla Suomeen pääsystä,ja avioliiiton kanssakin josta tulee pomminvarmasti lumeliittoepäily menee asiassa useita vuosia valituksineen.
        Teoriassa vuonna 2017-18 voisi päästä Suomeen jos kaikki menee hyvin.

• China Dragon
        asianomainen kirjoitti:

Kannattaa kavaltaa rahaa yrityksen kassasta ja saada potkut työpaikasta epätodellisten haavekuvien vuoksi?

Noin kävi yhdelle suomalaiselle naiselle. Naisen tulee olla epätoivoinen ja heikkoluonteinen jos uskoo tuollaiseen "rakkauteen".

• Mistä näitä tulee

Voisiko tätä palstaa vähän siivota ja sensuroida esim. tällaiset viestit pois. Käy sääliksi tämän 'vastuullisen' naisen lapsia joita yhteiskunta ei tietenkään ota häneltä pois vaikka syytä olisi.

• Viljo Koski

Voisiko tätä palstaa vähän siivota ja sensuroida esim. tällaiset viestit pois. Käy sääliksi tämän 'vastuullisen' naisen lapsia joita yhteiskunta ei tietenkään ota häneltä pois vaikka syytä olisi.

Silläkö asia korjaantuisi, jos tällaiset viestit poistettaisiin? Eikö sitten enää kävisi sääliksi lapsia?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      34
      11301
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      62
      9162
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      137
      5455
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3754
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3690
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3599
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3348
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      61
      2713
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      72
      2430
    10. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      15
      2249
    Aihe