Onko haitallista jos automaatin sammuttaa ja jättää parkkiin D-asennossa?
Automaattivaihteisto
14
321
Vastaukset
- Maatti
Mun autolle ei ole mitään haittaa jos vain muistaa laittaa käsijarrun päälle. Mutta siitä on mulle haittaa kun en saa virta-avainta pois virtalukosta.
Tietenkään auto ei myöskään käynnisty ennenkuin vaihde on P-asennossa.- akvamaatti
Mullapa on kehittyneempi malli, kun se käynnistyy sekä P että N-asennossa.
Sitten vaan D ja hanaa. Ei tarvi keppiä vatkata eikä polkea manuanaalin polkimia kun vanhassa singerissä. - Maatti
akvamaatti kirjoitti:
Mullapa on kehittyneempi malli, kun se käynnistyy sekä P että N-asennossa.
Sitten vaan D ja hanaa. Ei tarvi keppiä vatkata eikä polkea manuanaalin polkimia kun vanhassa singerissä.Jäi mulla mainitsematta se N-asennon käynnistäminen kun en koskaan sitä käytä. Mulla on aina parkkeerattu P-asennossa, miksi siis laittaisin kepin N-asentoon ennen käynnistämistä.
- manuaali
Juu käsijarru kyllä aina päällä. Ajattelin vaan ettei ole laatikolle muuta haittaa kun joskus unohtanut siirtää P:lle kun on jättänyt auton parkkiin. Kokematon automaatin käyttäjä...:)
- Maatti
manuaali kirjoitti:
Juu käsijarru kyllä aina päällä. Ajattelin vaan ettei ole laatikolle muuta haittaa kun joskus unohtanut siirtää P:lle kun on jättänyt auton parkkiin. Kokematon automaatin käyttäjä...:)
On sulla sitten kai aika vanha auto. Mulla oli vanhin automaatti vuosimallia 1985 mistä sai avaimen poi virtalukosta vaikka vaihde ei olisi ollut P-asennossa. Seuraava oli mallia -90 siinä oli jo se virta-avaimen lukitus.
- Aisin 4-speed OD OFF
Maatti kirjoitti:
On sulla sitten kai aika vanha auto. Mulla oli vanhin automaatti vuosimallia 1985 mistä sai avaimen poi virtalukosta vaikka vaihde ei olisi ollut P-asennossa. Seuraava oli mallia -90 siinä oli jo se virta-avaimen lukitus.
Ainakin -98-mallista saa helposti avaimen pois vaihdekaavion kaikissa asennoissa kunhan muistaa ensin sammuttaa koneen. Seuraava käyttäjä vaan joutuu etsimään P tai N asennon, että saa myllyn pyörimään.
- Mersu Mie
Maatti kirjoitti:
Taitaa 2013 olla uusin auto missä saa avaimen pois vaihde päällä ;)
- Ohjekirja
"manuaali": Ei, mutta, miksi tekisit niin?
- Vanha autom?
On täällä ihme automaattipellejä. Jätä auto D:lle, mutta et voi käynnistää kuin P tai N asennossa (ja jarrupoljin pohjassa), jos sulla on uusi automaatti. Joka automaatissa on viimeiset 5-8 vuotta ollut automaattikäsijarru, siitäkään ei tarvitse huolehtia.
- werfcddxdx
Eikä pakuissa ole automaattijarrua, mersuissa ainakaan ja tuskin muissakaan, jenkkipakuista en tiedä. Epäilen kyllä että kovinkaan monessa halvemmassa autossa jossa on automaattiloota olisi automaattinen käsijarru, edes uusissakaan vielä, joissain voi olla toki?
- Pimpompimpelipom
Oma autoni aloittaa hirveän pimpelipom melushown ja vilkuttelee "Laita vaihteenvalitsin P asentoon!" tekstiä näytöllä. Jos käsijarru on päällä, niin ei se mihinkään lähde. Luulisi levyjarrujen pitävän sen paikallaan.
- mun vastaus
Joissakin autoissa ei tarvitse edes virta-avaimen olla paikoillaan kun ajetaan... On avainkorttia ja avaimetonta käynnistystä.
Mutta ei siitä haittaa ole jos vaihdekeppi on muussa asennossa kuin P.- A avuttomille
Jättäkää ne automaattivessat N-asennossa mäkeen ja sitte äkkiä ulos autosta.
- heppi & keppi
A avuttomille kirjoitti:
Jättäkää ne automaattivessat N-asennossa mäkeen ja sitte äkkiä ulos autosta.
Käkkäri pitää hyvin mäessäkin, kun on hyvin huollettu automaatti..
Manuaalissa joutuu varmaan jättämään jonkin vaihteen päälle ja etupyörät vielä linkkuun kivetystä vasten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?2012498Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä1011254Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1825159Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa373793Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963604Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss543277Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1092954Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132708Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie822267Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy192025