Barry Long?

samu3

Moi.

Olen yrittänyt löytää ihmisten kokemuksia ja näkemyksiä tästä Australialaisesta henkisen kasvattamisen profeetasta. Todella vähän olen löytänyt ihmisten kokemuksia. Wikipediassa on juu perusjutut ja kirjallisuutta sun muuta on saatavilla mutta kokemuksia ja mielipiteitä.

Oma puolisoni tuntuu olevan hurahtanut tähän ja tämä homma on ajamassa suhdettamme todelliseen kriisiin. Yritin täältäkin keskusteluista löytää laajempaa otantaa mutta löytyi vain yksittäisiä ajatuksia ja viittauksia.

Kiitos.

4

300

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vieraileva sovinisti

Kerrotko vähän miten kriisiintyminen näkyy suhteessanne? Miten puolisosi on muuttunut löydettyään uuden opin?

• jeppejopinpoika

Kiitos.

Periaatteessa hommat menee välillä ihan ok mutta suurin haaste on tämä läheisyyden puute. Kun sitä ei raskauden aikanakaan kauheasti ollut ja nyt sitten kaikki täytyisi olla rakastelua. Jotenkin hänen halauksensakin on muuttunut ihan erilaiseksi. Ei ole jotenkin enään sama ihminen ollenkaan.

Aloitin tänään keskustelua asiasta niin hän puhuu vaan niin vahvasti niistä omista kokemuksistaan, että ei ole mitään rajaa millään. Hän näkee asiat, että kaikki teemme omat ratkaisumme ja se tuki ja "palvelu" mitä olen antanut hänelle koko raskauden ajan on lähtenyt minusta ja hän ei ole mitään pyytänyt. Hän ei pyydä mitään vaan kaikki lähtee rakkaudesta. Sitähän se minullakin on kun teen kaikki heidän eteensä täysin pyyteettömästi mutta hän etsii jatkuvaa onnellisuutta ja se ei hänen mielestään ole itsekästä.

Perimmäinen syy siis tässä hänellä on, että hän ei ole ollut aikaisemmin rehellisesti onnellinen vaan Barry on pukenut sanoiksi ne asiat siis mitkä kaikki on täyttä totta ja nyt hän etsii sitä eikä minulla ole mitään väliä. Todellisuudessa tämä koko kämppä olisi pommin jäljiltä eikä mikään muukaan asia tulisi hoidettua jos minua ei tässä olisi.

Minä olisin täysin onnellinen hänen ja poikamme kanssa jos Barry voitaisiin jättää sivuun ja voisimme ihan omilta pohjiltamme koskea toiseen ihan rehellisesti. Minä siis oikeasti koen samoja asioita mutta ilman Barryä. Tältä osin minusta tuntuu, että hänen kokemuksensa ei ole aitoja.

Koeta saada selvää. Tänään tosiaan taas täytyyy käydä pienellä jäähyllä kun ei meinaa pää kestää tätä.

ps. En ole siis tyhmä yksilö vaan ymmärrän periaatteessa näitä ajatuksia mutta en ymmärrä miksi ne täytyy ottaa kirjasta ja puolison sanoin hän kokee eikä ota mitään kirjasta mutta sieltähän ne nyt tulee jos kerran Barry pukee ne niin hienosti sanoiksi ja omassa kirjassaan kirjoittaa, että tämä on totuus ja lue tätä niin monta kertaa kuin jaksat.

• Kommentti Keijo

Onko tässä vähän samaanlainen ilmiö kuin uskoontulossa eli nyt puolisosi päähän on kihahtanut Barry Long?

Elämässään kriiseilevät ihmiset ovat alttiimpia vastaanottamaan kaikenlaista "yliluonnollista" ja naisesi taitaa nyt olla sitten sellainen henkilö.

En tiedä meneekö se ohi aikanaan vai pitääkö hän Barry Longia elämän tukipilarina hamaan tappiin asti. Siis jos Barry Long-ilmiötä ei ole niin hän ei ole mitään=onneton.

• Vieraileva sovinisti

Olen Kommentti Keijon kanssa samoilla linjoilla. Barry on minulle aiemmin tuntematon, mutta mitä nyt hänestä selailin niin ainakin esittelyissä mainitut opit vaikuttavat olevan suht ok. Barryn perusajatus on hyvä koska hän tuntuu saarnaavan itsenäisyydestä ja oman itsensä löytämisestä, joten puolisosi voi lopulta viisastua ja kasvaa tässä prosessissa. Eli henkisen kasvun tavoittelu tai Barry eivät välttämättä ole ongelmia, vaan tämä käsillä oleva tilanne, eli puolisosi hurahtaminen.

Hyvin uskon että tällainen kokemus on sinulle vaikea. Etenkin jos hän tekee omasta asiastaan "pyhemmän" ja hän kokee oman näkökulmansa the totuudeksi koska hänellä on Barryn sana tukenaan - tai ainakin se mitä hän uskoo sen olevan - tottakai se syö miestä.

Tuossa yhdessä tekstissä B. kuulemma pitää keskeisenä ajatuksena elämän ulkoisten asioiden kuntoon laittamista. Viittauksesi siihen että puolisosi elämä räjähtäisi käsiin, jos olisit kuvioista poissa ei ainakaan anna kuvaa siitä, että hän olisi vielä ihan jutun tasalla. Joten häneltä on ainakin vielä unohtunut joukko muita hyviä oppeja ja varmaan muutama Barrynkin ajatuskin on sisäistämättä.

Kun omii jonkin ulkoisen opin voimakkaasti niin periaatteessa se on sama kun hurahtaisi uskontoon, aatteeseen tai johonkin muuhun vastaavaan. Hurahtanut tekee kaiken voimakkaammin, koska opin sisäistämisvaiheessa hurahtava samaistuu oppiin, jolloin opista tulee osa omaa minuutta ja eikä hän pysy asiasta tarpeeksi etäällä voidakseen kyseenalaistaa sitä tai edes osia siitä. Tämä on se tekijä mikä sinua tympii - hän on luopunut entisestä itsestään joka sinulle on tuttu korvatakseen sen jollain uudella ja paremmalla, ja se tuntuu varmasti feikiltä. Eikä suotta, vaikka puu olisi hyvä, hän on tavallaan kiipeämässä siihen persaus edellä.

Ongelma tosin voi olla, kuten Keijo tuossa sanoo, että onko hän jo itse tarpeeksi vahva siinä vaiheessa kun hän etääntyy Barryn opeista, vai tuleeko hänelle vain tarve etsiä uusi oppi ja onko tämä uusi kokemus taas samanlainen uusi herääminen?

Hyvän parisuhteenhan tulisi tarjota mahdollisuus henkiseen kasvuun, mutta ei sen kasvun tulisi nielaista koko elämää vaan päinvastoin, etenkin kun tässä tapauksessa jo oppikin sanoo toisin.

Säästääksesi itseäsi turhautumiselta voit kokeilla muuttaa omaa suhtautumistasi. Hän on jo ominut opin, joten jos arvostelet oppia arvostelet häntä. Sen sijaan voit sanoa milloin sinusta tuntuu ettei hän itse toimi järkevästi tai oikein. Eli jos hän sanoo "koska Barry sanoo", kysy "mutta mitä sinä itse ajattelet?". Ei sinun tarvitse elää B:n opin mukaan, mutta joudut nyt "kestämään" B:tä puolisosi kautta. Koita pitää häntä kiinni todellisuudessa - ei kenestäkään tule hetkessä mitään rakkauden ylipapitarta pari kirjaa lukemalla, eikä pidäkään tulla ja voit hyvin muistuttaa häntä tästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11417
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9810
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      144
      5559
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3740
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3173
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2793
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2583
    Aihe