Palan tunne kurkussa/nielussa

pattikurkku

Onko kenestäkään teistä auttajaksi? Mahoton palan tunne kurkussa,tulee noin tunti heräämisen jälkeen.Syöminen,juominen ihan ok,itseasiassa helpotta,ei tunnu palan tunnetta hetkeen.
Lääkärissä ravattu jos jonkin kerran...On ultrattu sisäelimet,ne ok.On otettu helikobakteerikoe ,gluteenikoe,maksa-arvokoe,yleisverenkuva,ne ok. närästys/vatsahappo lääkkeitä syöty niin reseptivapaita kuin reseptilääkkeitäkin. Ei apua.Nielua tutkittu,(ei vielä kyllä letkulla) hieman todettu että ruokatorvenpää turvoksissa. (?) Niiden mielestä minua vaan närästää...??? En kyllä tunne poltetta..ennen oli närästystä joka nyt saatu kuriin ruokavaliolla..Taas kahden kuukauden närästyslääkekuurilla(josta ei ainakaan vielä apua),jonka jälkeen palattava TAAS lääkärille jos ei helpota,kuulemma voi olla vakavaakin kun 22 vuoden tupakointitausta.
Onko teillä kellään ollut samanlaista "outoa" sairautta,ja mitä olette avuksenne saanneet?
-KIITOS-

9

341

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Edelyn'

En tiedä menenkö ihan ohi aiheen, mutta onko suusi tutkittu ihan hammaslääkärillä? Äidilläni on samantyylisiä oireita ollut ja sitten ne loppuoivatkin yhtäkkiä, kun sai oikeanlaista hoitoa suulleen. Hänellä on tavallista enemmän bakteereja suussa, ehkä se oli sitten syynä sille, että nielussa tuntui kummalle ja närästystä hänelläkin tosiaan epäiltiin..

Anteeksi kun en osannut auttaa varmaan yhtään.. Kumpa ongelma löydettäisiin pian ja hoidettaisiin!

• Googlaamalla

Googlaa "palan tunne kurkussa suomi24" ilman lainausmerkkejä. Vaihtoehtoina tulevat syöpä, stressi, raskaus, närästys, kilpirauhanen. Vertaa oireitasi keskusteluihin.

• Zanttuliini

Mulla on aivan samanlainen vaiva, alkoi tammikuun lopulla ja kesti 7,5 vko sitten oli 3 vkoa poissa ja taas palasi uudelleen. Olen syönyt 3 antibioottikuuria ja kokeillut astmalääkkeitäkin ei mitään vaikutusta. Huomasin että mulla on rintaranka ja lavat jumissa kun venyttelen noita usean kerran päivässä niin välillä palan tunne kurkussa helpottaa. Aivan järkyttävä vaiva vinkkejä kaivataan

• emis

Itellä ollu kans.. Katottiin joku kilpirauhasarvo kun voi siitä johtua. Mullon muistaakseni pariki kertaa ollu,. Se hävis sitte jonkuajan päästä (useampi viikko) ja nyt kun mietin mistä se on voinu johtua jos omaa sairaus historiaa miettii niiin, ahdistus? Tai mikä tuli mieleen kun kirjoitit että aamulla herätessä niin nuskajumit?? ..tai.. Vaakatasossa kun olet niin joku refluksin tapanen..närästys? Mulle on sanottu että närästys ei välttämättä oireile aina sillä normi polttelulla ruokatorvessa.. Niinku esim mulla joskus on tunne että rautakanki ois tuikattu rintojen väliin.. Ja siinä yhessä närästys mainoksessa se ukko käveli kanki rinnassa kunnes otti lääkkeen niin se kolahti lattialle :D
        ..pointtini on että voi olla ihan iisi juttuki, ja tosiaan itelle ei ees selvinny mistä edes johtui.

• rintalihakset

älä ainakaan syö närästyslääkkeitä

ne pahentaa kaikkii oireita

liiku ja venyttele kaikki lihakset

• Zanttuliini

Liikuttu on aivan urakalla hetkeksi helpottaa mutta vähän ajan päästä vaiva palaa takaisin. Yön aikana ei ole mitään vaivoja mutta tunnin kuluttua herätyksestä taas jälleen. En tiedä voisiko vaiva johtua tuosta purentakiskosta jonka olen saanut marraskuussa. Pitää jättää nuo närästyslääkkeet pois ja kattoa miten käy.

• Pattikurkku

Kiitos kaikille kohtalotovereille...Liikuttu on,venytetty ja vanutettu...Mutta tuntuu vaan ettei mikään vie sitä pattia,joka nyt muuttunut limaisemman tuntuiseksi pois :(
        Sen olen huomannut että jos teen jotakin paljon ns.pää alaspäin tuntuu että tavara nousee ylös...Ja ne röyhtäilyt..voi luoja,loppuis jo..jos jotain positiivista ni helpottavat oloa hetkellisesti..
        Mutta jos sitä TAAS vaihteeksi ottais puhelimen ja tilaisi lääkäriajan..tuntuu vaan niin hölmöltä ja turhauttavalta ku ei sieltä ole apua saannut..ainakaan vielä,lääkkeitä kyllä tykkäävät määräillä jos jonkin sorttisia.

• Zanttuliini

Hei pattikurkku mitä sinulle kuuluu? Itselläni on edelleen palan tunne on otettu vaikka mitä verikokeita kaikki kuitenkin ok pl allergiatesteistä löytyi koivuallergiaja lääkäri oli sitä mieltä että oireet tästä. Taas söi yhden lääkekuurin eikä vaivat hävinneet mihinkään eikä allergialääkkeistä ole mitään hyötyä, vinkkejä??

• Tutkittu on

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      11
      12436
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      5
      11193
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      177
      5122
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      32
      3734
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3564
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      50
      3159
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      109
      2884
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2468
    9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      53
      2185
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1975
    Aihe