Onko ihan tavallista parisuhteessa?

tikru85tt

Onko ihan tavallista että mies haluaa olla hetken rauhassa, kun vietetty aikaa tavallista enemmän yhdessä jonka jälkeen haluaakin olla herken rauhassa ja ei edes viestitellä voi sinä aikana.. 2kk tulis ensviikon lopulla täyteen..

31

761

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tetaetrfg

Mikä on "hetken" ?

• suhdeneuvoja

2kk täyteen seurustelua vai 2kk täyteen hetken rauhaa? Jo on pitkä hetki.. Mut joo.. On kyllä ihan normaalia välillä haluta omaakin aikaa suhteessa. Ei aina tartte olla toisen kanssa. Yleensä suhteen alussa halutaan kokoajan olla toisen kimpussa, se on niin ihanaa alkuhuuman aikaa. Vaikeepa näistä on sanoa mitenkään yleisesti, koska ihmiset on niin erilaisia. Kannattais vaan kysyä suoraan toiselta niin tietää itsekin että missä mennään.

• tikru85tt

Siiis 29.3 tulee 2kk seurustelua täyteen ja nyt huomenna tulee viikko kun ei olla mitään viestitelty ja sano et ottaa sitten jokupäivä yhteyttä.. Mä en vaan ny tajua/ ymmärrä kun aijemmin jokapäivä pidetty yhteyttä ja juteltu asioista yms.. Olihan tossa toki appiukon hautajaiset hetki sitten, mutta en tiiä johtuneeko siitä et haluaa olla rauhassa jonkin aikaa. vai onko syynä se ettei oo tottunut olemaan kaiken aikaa jonkun kanssa kun oli pitkään yksin... No kai se joskus yhteyttä ottaa jos vielä haluaa kuulla miten mulla menee...

• teataewtgaefr

O'ou... Per'se edellä puuhun menossa...
        Kutsut vajaan parin kuukauden seurustelun jälkeen miehen isää "appiukoksi" etkä edes tiedä, miten mies kokee isänsä kuoleman?! Vaikka olisivat olleet etäisemmissäkin väleisssä, niin kyllä sellainen asia kuin isän kuolema teettää oman surutyönsä ym. Mies kaiketi haluaa surra rauhassa ja sitten palaa, jos palaa... Sorry vaan, mutta taidat olla aika lapsellinen, kun et tuota ymmärrä, vaan toteat, että olihan tossa toki appiukon hautajaiset....

• tikru85tt
        teataewtgaefr kirjoitti:

O'ou... Per'se edellä puuhun menossa...
        Kutsut vajaan parin kuukauden seurustelun jälkeen miehen isää "appiukoksi" etkä edes tiedä, miten mies kokee isänsä kuoleman?! Vaikka olisivat olleet etäisemmissäkin väleisssä, niin kyllä sellainen asia kuin isän kuolema teettää oman surutyönsä ym. Mies kaiketi haluaa surra rauhassa ja sitten palaa, jos palaa... Sorry vaan, mutta taidat olla aika lapsellinen, kun et tuota ymmärrä, vaan toteat, että olihan tossa toki appiukon hautajaiset....

Todellakin kutsun hänen isäänsä appiukoksi, koska me ollaan aikoinaan oltu yhdessä ja tunnen hänet kyllä läpikotasin, enkä ole mikään lapsellinen siinä mielessä että en antaisi hänen olla rauhassa, mitään muuta tehnytkään kun antanut olla ihan rauhassa nyt ja olihan minäkin tulena siellä hautajaisissa/ kun mieheni sai siitä tiedon olin läsnä hänen kanssaan. Rakastan miestäni yli kaiken,,,

• teataewtgaefr
        tikru85tt kirjoitti:

Todellakin kutsun hänen isäänsä appiukoksi, koska me ollaan aikoinaan oltu yhdessä ja tunnen hänet kyllä läpikotasin, enkä ole mikään lapsellinen siinä mielessä että en antaisi hänen olla rauhassa, mitään muuta tehnytkään kun antanut olla ihan rauhassa nyt ja olihan minäkin tulena siellä hautajaisissa/ kun mieheni sai siitä tiedon olin läsnä hänen kanssaan. Rakastan miestäni yli kaiken,,,

Jaa jaa... No kun kerran mielestäsi tunnet miehen noin hyvin, niin miksi edes ihmettelet asiaa..??? Anna olla sitten rauhassa vaan, tulee takaisin, jos tulee....Sen, mikä on parisuhteessa "normaalia" määrittelevät parisuhteen osapuolet YHDESSÄ...

• suhdeneuvoja

Eiköhän tuon appiukon kuolema ole aika iso syy jo siihen, miksi ei yhteyttä halua välttämättä nyt pitää.. Voithan sä kysyä siltä ihan suoraan että onko jokin vialla? Myös se, jos on ollu pitkään sinkkuna, voi olla yksi syy siihen miksi ei halua tiiviisti pitää heti yhteyttä, joitain ihmisiä se voi ahistaa ja paljonkin.

Tai.. Jos sillä on joku toinen? Se voi myös olla syynä miksi ei pidä yhteyttä.

• tikru85tt

No kaippa mä saan vastaukset sitten jonakin päivänä ja toivottavasti ei ole toista, sillä sitä en tule antamaan anteeksi... Tietää että mä en pidä salailusta ja mä kyllä huomaan jos sillä joku toinen on..... Antaa toisen olla rauhas, kyl sen ajanmyötä pakko ottaa yhteyttä jos haluaa et tää suhde vielä jatkuu...

• annnu-

On, täysin normaalia haluta omaa aikaa välillä. Meillä siitä onneksi ei tarvitse tehdä hirveää numeroa. Jos mies haluaa mennä itsekseen johonkin, menköön. Me tosin asutaan yhdessä joten ei ihan voi viikkoa olla puhumatta. :D Joskus kyllä sanon miehellekkin että mee kavereides kanssa vaikka ryyppäämään, mä haluan olla illan rauhassa. :) Ei pidä olla liian läheisyysriippuvainen, vaikka en parempaa paikkaa itsekkään tiedä kuin rakkaani kainalo.

• Vieraileva sovinisti

Tuollainen viikko-pari omaa aikaa on just mitä melkeinpä jokainen välillä kaipaa. Miehillä eritoten tulee vaiheita, jolloin on pakko vähän ottaa etäisyyttä ja käydä läpi asioita yksinänsä. Juurikin oikein toimit kun et hätäänny ja hätistele ottamaan yhteyttä.

• tikru85tt

No joo eriasiahan se olisi jos asuttais samankaton alla, vaan kun ei asuta ja asutaan ihan eri kaupungeissakin.. Toki saa olla rauhassa, en mä ala estelee missään nimessä ja ottakoonsa sitten yhteyttä kun siltä tuntuu.. Eikä me tosiaankaan nähdä joka vkl, kun ei ole mahdollisuus. Appiukon kuolema ja hautajaiset nyt tuli oltua aika paljon yhdessä, ehkä siksi haluaa olla omissa oloissaan jonkin aikaa... Mulle vaan vähä outoa, mut parisuhde vaatii välillä tälläisiäkin juttuja..

• ………..

Oman rauhan haluamista pidän ihan normaalina, mutta en mä kyllä jättäisi seurustelukumppaniani odottelemaan minkään "otan sitten yhteyttä, kun siltä tuntuu" - lupauksen varaan. Eikä pienen viestin laittaminen silloin tällöin ole sekään minusta liikaa vaadittu.

• tiktak,viriviri..

Siis mitä?
      Sinä olet liki kolmikymppinen nainen ja kyselet tuollaisia teini-juttuja!! Ihanko oikeesti? Ja profiilin kanssa.
      Voi herramajee.

• miesvm_1967x

Jonakin päivänä sinäkin ehkä huomaat että elämä on aika monimutkainen yhtälö erilaisia tapahtumia ja jokaiselle omakohtainen ja aina yksilöllinen tapahtumasarja. Ei aikuinenkaan aina hanskaa omaa elämäänsä eikä se ole mikään häpeä sitä myöntää ja kysellä muilta mielipiteitä asioihin. Edes profiililla.. onpahan ainakin konkreettisempi henkilönä kun on profiili.

Sä taidat olla ilkeä ja turhautunut yksilö?

• tikru85tt

Se vajaan 2kk suhde loppui sitten tänään ja jatketaan ystävinä elämää eteenpäin, mutta en mä ala itkemään yhden miehen perään, vaan uutta matoa koukkuun ja eikun kalastelemaan taas isommille vesille.. tulee kun on tullakseen sitten aikanaansa... Näin on vaan yksinkertaisesti parempi...

• miesvm_1967x

Oikeassa olet, tsemppiä vaan :)

• minä vaan

Me ollaan oltu tyttöystäväni kanssa 7kk yhdessä ja välillä hän pyytää, että voitaisiinko olla pari päivää erossa, kun haluaisi varmaan olla kavereiden kanssa, mutta ei me sitten kuitenkaan olla ikinä erossa, kun kummallekin tulee jo yhden päivän aikana kova ikävä :3 välillä kyllä nukumme eri asunnoissa arkisin.

• miesvm_1967x

Olen seurustellut nykyisen naiseni, kihlattuni kanssa, jo yli vuoden. Molemmilla on omat asunnot. Silti niin en mä omaa aikaa nin hirveesti tarvi, pääasiassa toivon että nainen on mun lähellä. Ainoastaan joskus kun remonttihommat painaa päälle niin toivon saavani tehdä itekseni kun en tykkää jos joku kyylää olkapään takaa. No, juttuseuraa kaipaa kyl vaiks tekis remonttiakin että toi "kyylääminen" on veteen piirretty viiva. Tärkeintä kai on että sanon ääneen silloin kun haluan tehdä rauhasa. Yleensä en kuitenkaan halua vaan toivon että nimenomaan hän kyylää siellä olkapään takana :D Ja niinpä hän useimmiten tekeekin, hehe. Auttaakin monesti ettei täsä kannata alkaa mitään marmattamaan.

• tikru85tt

En mä tahallani ilkeä ihminen ole, ehkä toisinaan turhautunut joo... Mutta kyllä mä ilkeä osaan olla jos mua kohtaan oltu ilkeä, niin annan kyllä takasin samalla mitalla. Mä katselen nyt tulevaisuutta avoimin mielin eteenpäin ja aina sitä pilkettä silmäkulmassa on, että jos jotain kivaa tulee niin sitten katsotaan ja mietitään.. Kohtahan se kesäkin on, niin tiedä mistä se todellinen onni eteen tulee.. :)

• miesvm_1967x

tikru hei, en mä sulle sanonu vaan tolle toiselle kirjoittajalle :D Hyvää kevättä ja kesää sulle, toivotaan että onnikin on mesessä :)

• miesvm_1967x
        miesvm_1967x kirjoitti:

tikru hei, en mä sulle sanonu vaan tolle toiselle kirjoittajalle :D Hyvää kevättä ja kesää sulle, toivotaan että onnikin on mesessä :)

Sitäpaitsi, jos ollaan tarkempia, niin jokainen on ilkeä jos häntä on kohdeltu huonosti että sehän on vaan yleisinhimillistä ja ihan hyväksyttävää.. ilkeyttä on se, että alkaa nimettömänä huutelemaan tänne palstalle vaikka ei tiedä eikä tajua eikä varmaan oo edes lukenut viestiketjua läpi, kuten tommonen honottaja "tiktak,viriviri.." nimimerkillä. Mutta se taitaakin asua vielä äiskän taloudesa joten no comments any more :D

• tikru85tt
        miesvm_1967x kirjoitti:

Sitäpaitsi, jos ollaan tarkempia, niin jokainen on ilkeä jos häntä on kohdeltu huonosti että sehän on vaan yleisinhimillistä ja ihan hyväksyttävää.. ilkeyttä on se, että alkaa nimettömänä huutelemaan tänne palstalle vaikka ei tiedä eikä tajua eikä varmaan oo edes lukenut viestiketjua läpi, kuten tommonen honottaja "tiktak,viriviri.." nimimerkillä. Mutta se taitaakin asua vielä äiskän taloudesa joten no comments any more :D

Joo meitä on moneen junaan lähtijee ja osa jääny asemalle itkemään... :D Kiitos ja hyvää kesän odotusta sinnekkin, mielenkiintosta on ollut lukea kommenttejasi ja kyllä jatkossakin olisi kiva jakaa mielipiteitä, jos vaan löytyy jotain sellasta mielipidettä vielä asian suhteen...

• miesvm_1967x
        tikru85tt kirjoitti:

Joo meitä on moneen junaan lähtijee ja osa jääny asemalle itkemään... :D Kiitos ja hyvää kesän odotusta sinnekkin, mielenkiintosta on ollut lukea kommenttejasi ja kyllä jatkossakin olisi kiva jakaa mielipiteitä, jos vaan löytyy jotain sellasta mielipidettä vielä asian suhteen...

Hmm.. jos mennään frendipohjalla niin homma on ok, voidaan kyl jutskata mistä vaan. Elämänkokemusta on, vitsit vaan puuttuu :D On näiltä palstoilta muutama muukin hyvä ystävä, osaa jopa näen toisinaan.

Tarkoitan että jos susta tuntuu siltä että jutustelusta vois olla jotain hyötyä niin sopii, kunhan ei tehdä sen ihmeempiä sopimuksia :)

Tai mitä siitte tarkotit tuolla viimosel lauseel.. jäi ehkä vähän epäselväksi.

Puhuminen on aina hyvää terapiaa, silloin kun on rehelliset ihmiset puhumassa.. muuten siitä tulee kaaos ja vitutus :P

• tikru85tt
        miesvm_1967x kirjoitti:

Hmm.. jos mennään frendipohjalla niin homma on ok, voidaan kyl jutskata mistä vaan. Elämänkokemusta on, vitsit vaan puuttuu :D On näiltä palstoilta muutama muukin hyvä ystävä, osaa jopa näen toisinaan.

Tarkoitan että jos susta tuntuu siltä että jutustelusta vois olla jotain hyötyä niin sopii, kunhan ei tehdä sen ihmeempiä sopimuksia :)

Tai mitä siitte tarkotit tuolla viimosel lauseel.. jäi ehkä vähän epäselväksi.

Puhuminen on aina hyvää terapiaa, silloin kun on rehelliset ihmiset puhumassa.. muuten siitä tulee kaaos ja vitutus :P

Siis ihan mistä tahansa voijaan jatkossa jutella, mä tykkään keskustella asioista ja kuunnella myös toisen mielipiteitä.. emmä tässä ny ketää oo alkamas iskee ja kavereita ei koskaan ole liikaa.. Ja mitä tulee tohon viimeseen lauseeseen, tarkotin just et kaikkee saa jutella, tiiä vielä miten mielenkiintosii keskusteluja saadaan aikaseks ilman mitään sen ihmeellisempiä sääntöjä/sopimuksia. :)

• tikru85tt kirjoitti:

Siis ihan mistä tahansa voijaan jatkossa jutella, mä tykkään keskustella asioista ja kuunnella myös toisen mielipiteitä.. emmä tässä ny ketää oo alkamas iskee ja kavereita ei koskaan ole liikaa.. Ja mitä tulee tohon viimeseen lauseeseen, tarkotin just et kaikkee saa jutella, tiiä vielä miten mielenkiintosii keskusteluja saadaan aikaseks ilman mitään sen ihmeellisempiä sääntöjä/sopimuksia. :)

No, jos oot tota mieltä ja kantti oikeesti riittää niin pistä mulle meili-osoite tms. niin katellaan jos saadaan keskustelua aikaan. Uskon kyl että saadaan, mä oon oikeesti aika lupsakka äijä vaiks näistä nettiprofiileista sitä ei uskokaan :D

Ja jos teet hakua täl mun nimmaril niin sieltä tulee aikamoinen kasa vastaan ja jos niitä alkaa lukemaan niin voipi tukehtua kesken kaiken. Parempi vaan kun uskot siihen mitä sanoin, ettei tar pelätä. Ihminen määkin vaan oon :)

• tikru85tt
    • tikru85tt

Onko enää aitoa rakkautta olemassakaan, vähän epäilen..

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=436370003173968&set=a.121650444645927.31080.121643844646587&type=1&theater

• nauran yksikseni

Aloittaja on kyll vähä sen näköne et ymmärrän kyllä miksi mies juoksee karkuun...:D

• tikru85tt

WTF OTTAKAA TAI JÄTTÄKÄÄ PITÄKÄÄ JA PURISTAKAA!!!!

• Marianne89

Eiköhän tämä ole tarkoituksella tehty provo, viimeistään tästä viestistä tulee se väistämättä mieleen. Vähän niin kuin eräänlainen keksitty vastine palstan atm:eille.

• 70 / 66

47-vuotta tulis täyteen ensi syksynä.

Lauantaipäiviä ja Espanjan 3kk:n työnhakumatkoja lukuun ottamatta meillä kummallakin on ollut omaa rauhaa.
      Myös näinä eläkeläisvuosina.

Noiden rutiinien lisäksi meillä on ollut omaa rauhaa vaimon tyttöjen matkojen aikana vuosittain muutaman kerran.
      Tämän muotoinen rauha alkoi joskus 16-vuotta sitten.
      Noilta matkoilta vaimo tekstailee tai soittelee melkein päivittäin mutta ei aikataulutettuna vaan kertoillakseen tapahtumista.

Nuo 3kk:n jaksot keskenämme vieraassa kieliympäristössä menivät juohevasti mutta vuosien mittaan omat rauhat ovat ehkä olleet eduksi parisuhteen sisällön ja jatkuvuuden kannalta.

Olemmekohan omituisia rauhan ihmisiä?

Ps. Nytkin minulla on omaa rauhaa koska tuo rauhan häiritsijä on minua iltaunisempi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      92
      2147
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      42
      2105
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1845
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1370
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1261
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1151
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1080
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      56
      1023
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      67
      946
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      285
      910
    Aihe