miten saan miehen hoitamaan raha-asiat ajoissa?

eivoitajuta

Miehelläni on vakituinen työpaikka ja hyvä palkka, mutta silti hän ei saa hoidettua raha-asioita jämptisti. Meillä on yhteinen taloustili, jomnne kumpikin laittaa sovitun summan kuukausittain. Summaa on tietysti nostettu monta kertaa vuosien varrella kun kulut ovat lisääntyneet. Nyt taas sovitiin jo 3kk sitten summan nostamisesta 200 eurolla per nuppi. SIlti mies ei saa asiaa hoidettua ilman muistuttamista vaan joka kuukausi joudun huomauttamaan että laitappa sinne tilille se summa joka on sovittu.
Lisäksi hän ei maksa laskuja ajallaan, jos ole työmatkalla tms. Meillä on paperilaskut jääkaapin ovessa eräpäivän mukaisessa järjestyksessä. Joskus jätän testimielessä laskun maksamatta ja seuraan milloin mies havahtuu siihen että eräpäivä meni jo - usein menee jopa viikko.
Mikä siinä on niin vaikeaa? Miten saan miehen hoitamaan nämä asiat jämptimmin?

4

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ölö

Meillä ei yhteistä tiliä ole mutta muuten sama homma, laskut jää maksamata ja karhukirjeitä sateli postiluukusta. Aikani jaksoin ukolle tästä huomauttaa mm. että laskuihin tulee aina rutkasti lisää maksettavaa kun perintään menevät. Ei auttanut. Nykyään hoidan omat ja miehen laskut itse. Itse otan tästä hommasta ukolta muutaman kympin vaivan palkkaa per kk eikä valittamista puolin tai toisin ole.

Toki siinä mielessä tällaista systeemiä hankaloittaa jos mies ei halua "antaa" pankkitunnuksiaan sinulle että itse hoitaisit laskut alta pois ajoissa..

• Turha stressata

Mitä todellisia seurauksia miehelle on koskaan milloinkaan aiheutunut siitä, että laskut jäävät maksamatta?

Jos seurauksena on ollut: Ei mitään mikä olisi hänelle merkittävästi haitallista, niin eihän sitä toimintatapaa sitten mikäään muuta... Turha siitä asiasta on sitten vuositolkulla stressiä ottaa.

Edelinen nimimerkki " ölö" on ratkaissut saman onelman näppärästi ja kaikilla on hyvä mieli.

• 70 / 66

Kaksi, toimivaa ratkaisua.

1. Miehesi kilkuttelee koneelle kuukausittain automaattisesti tapahtuvat tilisiirrot.

2. Molempien kaikki tulot menevät yhteiselle tilille ja kummallakin on käytettävissä pankkitunnukset.

Laskujen käsittely ylipäätään. Minä kilkuttelen suoraveloituksen ulkopuolella olevat laskut koneelle maksuun eräivänä heti laskujen saavuttua. Lisäksi merkkaan laskuihin kilkuttelupäiväyksen.

Esimerkiksi asuntojen hoitovastikkeet kilkuttelen aina koko vuoden ennakkoon maksuun kunkin kuukauden eräpäivänä.

Ei ole vaikeaa mutta en tiedä miten saat muutoksen aikaan.

• sinkkumies.

Etsi uusi mies. Minä maksan laskut aina ajoissa. Tosin ei mulla ole paljoakaan laskuja mun tulen aika vähällä toimeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      1
      1576
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      96
      1504
    3. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1051
    4. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      202
      960
    5. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      124
      849
    6. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      2
      797
    7. Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?

Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks
      Haapavesi
      29
      760
    8. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      42
      751
    9. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      7
      724
    10. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      60