Sanoma rististä

Sanoma rististä

Jumala näki saarnaamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat Häneen. 1 Kor. 1luku

Pyhitys ja paraneminen ovat ristin sanoman, evankeliumin kautta tulleen pelastuksen vaikutusta, mutta meidän ei tule saarnata niitä, vaan Jeesusta Kristusta ja Häntä ristiinnaulittuna.

Kun keskitymme ydinsanomaan, saarnaamalla Hänen ristinkuolemansa kautta saatavaa syntien anteeksiantamusta, kaikki muu hyvä tulee sen mukana, seurauksena ja hedelmänä siitä.

Pyhitysliikkeissä ja hengellisiä kokemuksia korostavissa piireissä keskitytään mielellään Kristuksen ristin sijasta ristin vaikutuksiin.

Eipä sitten mikään ihme, että nykypäivän uskovaisia moititaan ja kritisoidaan voimattomuudesta.

Väitän, että nykypäivän uskovien voimattomuus juontaa juurensa juuri tähän ongelmaan, ettemme ole riittävästi keskittyneet ristin sanomaan, pelastussanomaan, vaan näpräämme ja askartelemme vain omien kokemustemm ympärillä ja muovaamme Jumalan Sanaa meidän kokemustemme mukaisuuteen.

1 Kor. 2:2. Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.

2 Kor. 4:5. Sillä me emme julista itseämme, vaan Kristusta Jeesusta, että hän on Herra ja me teidän palvelijanne Jeesuksen tähden.

Kristus on Herra ja tämän sanoman tulee olla hallitsevana sekä herätyssaarnassa että pyhitysjulistuksessa.

79

432

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iloitsen koko sydämestäni tämän aloituksen opetuksesta ja sanomasta.

• JESHUAn VERIuhri

Roomalaiskirje:
        6:19 Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen.

1.Tessalonikalaiskirje:
        4:7 Sillä ei Jumala ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan pyhitykseen.

Hebrealaiskirje:
        12:14 Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;

• JESHUAn VERIuhri kirjoitti:

Roomalaiskirje:
        6:19 Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen.

1.Tessalonikalaiskirje:
        4:7 Sillä ei Jumala ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan pyhitykseen.

Hebrealaiskirje:
        12:14 Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;

Nimimerkille "JESHUAn VERIuhri"

En ymmärrä yllä kirjoittamaasi vastausta aloituksen kommenttiini? Miten se liittyy itse aloitukseen tai sen myönteiseen arviointiini?

Olet ilmeisesti yli-innokas uskovainen, joka pyrkii korostetusti tuomaan esille Jeesuksen hebreankielistä nimeä. No niin tai näin; Jeesus tuntee nimensä kaikilla kielillä ja suomen kielellä kutsumme Häntä Jeesukseksi, josta nimestä sana vapahtaa, pelastaa.

Pyydän Sinua miettimään, että tunnetko paremmin Hänen oppinsa kuin Hänet itsensä, ulkokohtaisesti Hänen nimensä muodon kuin Hänen persoonansa?

• Jahas, kuinkahan on

Minusta se pelastava saarna on sanoma Karitsasta, eli sijaisuhrista. Siksi katson sijaiseeni, en siihen tuomionpanovälineeseen ristiin. Niissä risteissä kuoli rikollisiakin ja se risti ei auttanut mitään. Pitäisikö näitä ristillä kuolleita kutsua ristittyiksi?

Katso Jumalan karitsa, joka poisottaa maailman synnin.

Onkohan käännöksissä ja asioissa katse mennyt sijaisen ohi?
      Kristitty nimikin oli pilkkasana ja niinkuin totesin se risti on tappoväline.
      Siksi sitä ristiä en laita puujumalaksi seinälle. Tosin noita puujumalia valmistajien rahakukkaro kasvaa, kun ihmiset laittaa sen epäjumalaksi seinälle.

Sellainen mantra on sen ääreltä syntynyt perinnäisopiksi.

"Älä tee itsellesi kuvaa" .... jota jumalaksesi kutsut.

• Kun Raamatussa puhutaan Jeesuksen rististä, niin siihen sisältyy kaikki se, mitä Jeesus on puolestamme tehnyt. Lukuisista raamatunpaikoista käy ilmi, että risti on kaiken pelastusjulistuksen keskus. Jumala näki hyväksi tehdä kanssamme rauhan "Hänen ristinsä veren kautta", "risti on Jumalan voima, itse kullekin uskovalle pelastukseksi", "minut on Kristuksen kanssa ristiinnaulittu", "joka itse kantoi meidän syntimme ruumiissansa ristinpuuhun" jne.

1. Kor. 1:18
        Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

Gal. 6:14
        Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!

• profetta
        jukka.finland kirjoitti:

Kun Raamatussa puhutaan Jeesuksen rististä, niin siihen sisältyy kaikki se, mitä Jeesus on puolestamme tehnyt. Lukuisista raamatunpaikoista käy ilmi, että risti on kaiken pelastusjulistuksen keskus. Jumala näki hyväksi tehdä kanssamme rauhan "Hänen ristinsä veren kautta", "risti on Jumalan voima, itse kullekin uskovalle pelastukseksi", "minut on Kristuksen kanssa ristiinnaulittu", "joka itse kantoi meidän syntimme ruumiissansa ristinpuuhun" jne.

Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!

Missä jakeissa evankeliumissa koroitetaan ristiä. ISÄ JUMALAN TAI JEESUKSEN SANOMANA. EI MISSÄÄN. JEESUS SANOO USKOKAA EVANKELIUMI EIHÄN KIrJEISTÄ mitään puhu. Kirjeissä muuttuu evankeliumikin monissa kohti kolminaisuusopiksi.ps. uskokaa evankeliumi ja älkää kirjeitä lukeko niin löydätte totuuden.

• 1 Kor. 1:18
        profetta kirjoitti:

Missä jakeissa evankeliumissa koroitetaan ristiä. ISÄ JUMALAN TAI JEESUKSEN SANOMANA. EI MISSÄÄN. JEESUS SANOO USKOKAA EVANKELIUMI EIHÄN KIrJEISTÄ mitään puhu. Kirjeissä muuttuu evankeliumikin monissa kohti kolminaisuusopiksi.ps. uskokaa evankeliumi ja älkää kirjeitä lukeko niin löydätte totuuden.

1 Kor. 1
        18. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

• jahas, että jatketaa
        jukka.finland kirjoitti:

Kun Raamatussa puhutaan Jeesuksen rististä, niin siihen sisältyy kaikki se, mitä Jeesus on puolestamme tehnyt. Lukuisista raamatunpaikoista käy ilmi, että risti on kaiken pelastusjulistuksen keskus. Jumala näki hyväksi tehdä kanssamme rauhan "Hänen ristinsä veren kautta", "risti on Jumalan voima, itse kullekin uskovalle pelastukseksi", "minut on Kristuksen kanssa ristiinnaulittu", "joka itse kantoi meidän syntimme ruumiissansa ristinpuuhun" jne.

Ts. meinaatko, että risti, joka on saanut vääränlaisen korostuksen, niin korostetaan ristiä. Mutta, luepa Gal.kirjeen lainasta viite Room. 3:4 5
        Pois se!! Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valhettelija, niinkuin kirjoitettu on: "Että sinut havaittaisiin vanhurskaaksi sanoistasi ja että voittaisit, kun sinun kanssasi oikeutta käydään". Mutta, jos meidän VÄÄRYYTEMME tuo ilmi Jumalan vanhruskauden, mitä me siihen sanomme??

Siis, kun ""me"" pidimme häntä rangaistuna, ""me !!"" löimme, ""me"" haavoitimme, "" me"" rakensimme ristin, "" me "" ristiinnaulittiin... ts. risti puuna osoittaa vain ""meidän"" vikaisuutemme. Siinä ristinpuussa on meidän vääryytemme.

Siksi en tee rististä jumalankuvaa vaan puhunkin Jumalan karitsasta, joka on alttarilla, sijausuhrina, että ""minä""" ja """ me näkisimme kätemme teot"" vääryytemme"" ....

Seuraan karitsaa sijaistani, joka kuoli, ja ylösnousi. Uhri on tämä, jonka verivuoti, ""minun"" vikaisuuteni tekoni tähden, sen ristini tähden. Siksi risti on hänen ja minun. ... Asetin hänet Jumalani vikaisuudessani ristille, omin käsin.
        Mutta, hänen rakkautensa juuri asettumalla uhriksi, osoittikin minun rakkaudettomuuteni. jne. jne. jne.

Siis ennemmin pidän näkyvillä ""karitsan"" kuin """minun pahuuteni välineen.

Käsitän ristin, mutten jumalisena, Jumalan rakentamana, vaan Jumala osoitti sillä vikaisuuteni, mitä käteni saa aikaiseksi, ilman Jumalaa.
        Ja kun näen veren käsissäni, ymmärrän olevani murhamies, tarvitsevani sovitusta.
        Siinä astuukin tämä surmaamani itse Ylösnoussena armoalttarilla Ylipappina sijaisuhrini, joka antaa anteeksi, kun ja jos tämän sovituksen ja anteeksiannon hyväksyn. Kadun tekojeni mitan ja syyn. Olen kuoleman oma tuomiolla, tekojeni tähden. Ellei sitten ole tehty sovintoa Hänen kanssaan ja siksi Hän sitten onkin itse Ylipappina, Jumalan ja minun välillä. Uhri joka sovittaa on Karitsa, ja hänen verensä, jonka olen vuodattanut ja se ""maailman käyttämä surmaväline"" risti, niin monen kohdalla, niin siihen minä ripustin Hänet, ryövärien väliin.

Eli heille, jotka eivät usko, se risti tekovälineenä tulee hullutukseksi. Sitä ei elämään Jumala ole tarkoittanut. He joutuvat kadotukseen juuri sen ristin, tekojensa tähden. .... Joko alkaa ristinpuu selkenemään, mikä se on?

Se on murhaväline. Se ei pelasta, mutta se pelastaa, että ymmärtää omat tekonsa ja sen, että kenet siinä murhavälineen avulla surmasi, .. oman jumalansa ....
        ja tästä teosta on tehtävä parannus.... Eikös vain ......

P

• profetta kirjoitti:

Reunahuomautuksena kysyn, että
        - miksi korostat osaa kirjoituksestasi isoin kirjaimin?
        - miksi vastaat itse esittämiisi kysymyksiin?
        - eikö koko Raamattu, myös kirjeet, ole Jumalan Sanaa?
        - kirjeetkö estävät löytämästä totuuden?

Minun on vaikea uskoa, että olet Jeesuksen opetuslapsi, jos olet hyljännyt Jumalan Sanan. Voit tietenkin vastata esittämiini neljään kysymykseen ja selittää niistä oman näkemyksesi - mutta Raamatun ilmoitusta tähänastiset kirjoituksesi eivät kestä.

• Matt.22
        jukka.finland kirjoitti:

Reunahuomautuksena kysyn, että
        - miksi korostat osaa kirjoituksestasi isoin kirjaimin?
        - miksi vastaat itse esittämiisi kysymyksiin?
        - eikö koko Raamattu, myös kirjeet, ole Jumalan Sanaa?
        - kirjeetkö estävät löytämästä totuuden?

Minun on vaikea uskoa, että olet Jeesuksen opetuslapsi, jos olet hyljännyt Jumalan Sanan. Voit tietenkin vastata esittämiini neljään kysymykseen ja selittää niistä oman näkemyksesi - mutta Raamatun ilmoitusta tähänastiset kirjoituksesi eivät kestä.

"Minun on vaikea uskoa, että olet Jeesuksen opetuslapsi, jos olet hyljännyt Jumalan Sanan. "

Matt.22

29. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

1.Moos.

1. Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala
        oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "ONKO JUMALA TODELLAKIN SANONUT: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?"

Tästähän se kaikki alkaa, kun Sana hylätään, on paholainen jo voittanut.

• TääProfettaEksyttää
        profetta kirjoitti:

>>>>ps. uskokaa evankeliumi ja älkää kirjeitä lukeko niin löydätte totuuden>>>>

tässähän puhuu jo ihan itse belsepuuli väärän profeetan suulla.

• Höpö höpö ,, Tänä päivänä saarnataan enemmin rakkauden sanomia värisiviä ja tärisiviä äänensävyjä ,, niiiiiiin paljon Jumala Rakasti maailma että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Vähemmän sitä käytetään melkein sama ilmaisu joka on voimakkammin ja kohdistuu enemmin meihin henkilökohtaisesti -->
      1. Joh. 4:9

Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa

Niin ennenvanha lakisaarnat pakotti ihmiset ristin luoxe niin että pyhitys ja kokemus puhdistuxet tuli oikeexi elämäxi nykyään saarnat rististä saa aikaan menetysteolooginen ilmiö elikiä teoriassa kyllä noin mutta ei sukonelämän käytännön Oikeassa Elämässä. Minun Raamattu on täynnä pyhityskehoituxia ja saarnoja --> Olkaa Pyhät .........

meidän tule saarnata Jeesusta Kristusta ja Häntä ristiinnaulittuna. Pyhien joukkossa ja keskenään se on totta,,, mutta ikävä kyllä niitä on melkein mahdotonta löytää sellaisia tänä päivänä,, koska pyhitysoppi joka löydämme Raamatussa on hylätty ja armonoppi on tullut tilalle ,, joka ei pakota ihmisen liha Ristille koska ei luonnoton ihminen vapaehtoisesti sinne mene ja antautuu siihen.

• Kaikella on aikansa

Lisäykset Saviksen tekstiin hakasuluissa.

"pyhitysoppi joka [jonka] löydämme Raamatussa on hylätty ja armonoppi on tullut tilalle ,, joka ei pakota ihmisen liha [lihaa] Ristille koska ei luonnoton [luonnollinen] ihminen vapaehtoisesti sinne mene ja antautuu [antaudu] siihen"

Kyllä pelastus lähtee armosta ja vaikka ei tuntisi pyhitysoppia voi olla Jeesuksen opetuslapsi. Sä luet käskyä käskyn päälle ja lakia lain päälle.

• Kaikella on aikansa kirjoitti:

Lisäykset Saviksen tekstiin hakasuluissa.

"pyhitysoppi joka [jonka] löydämme Raamatussa on hylätty ja armonoppi on tullut tilalle ,, joka ei pakota ihmisen liha [lihaa] Ristille koska ei luonnoton [luonnollinen] ihminen vapaehtoisesti sinne mene ja antautuu [antaudu] siihen"

Kyllä pelastus lähtee armosta ja vaikka ei tuntisi pyhitysoppia voi olla Jeesuksen opetuslapsi. Sä luet käskyä käskyn päälle ja lakia lain päälle.

Raamattu opettaa että ensin tuli Laki ja sitten Armo. Niin on marssijäjestö vielä tänä päivänä. Anteex että kirjoitan niin epäselvästi. Mutta on aina tunne kun kirjoitan että nä nyt on niin selviä asioita ettei sen enempää tarvi vääntää piikkilanka suoraxi..

• Jos kerran sanoma rististä on hullutus niin miksi te suututte jos sitä sanoo siksi?

• Juuri siksi

Juuri siksi.
        Ne, joille sanoma rististä on hullutus, suuttuvat ja ärsyyntyvät.

Jeesuksen omille sanoma rististä on ihana pelastuksen sanoma - ylistämme ristillä syntimme sovittanutta ja ylösnoussutta Jumalan karitsaa. Uskovalle sanoma rististä ei ole hullutus.

• Juuri siksi kirjoitti:

Juuri siksi.
        Ne, joille sanoma rististä on hullutus, suuttuvat ja ärsyyntyvät.

Jeesuksen omille sanoma rististä on ihana pelastuksen sanoma - ylistämme ristillä syntimme sovittanutta ja ylösnoussutta Jumalan karitsaa. Uskovalle sanoma rististä ei ole hullutus.

Mutta aloitushan kertoo siitä että se on Raamatun mukaan hullutus.

Puhun vain siitä mitä aloituksessa sanotaan.

• j.t.p.
        sarisusannass73 kirjoitti:

Mutta aloitushan kertoo siitä että se on Raamatun mukaan hullutus.

Puhun vain siitä mitä aloituksessa sanotaan.

Sanoma rististä on hullutus NIILLE, JOTKA KADOTUKSEEN JOUTUVAT,

mutta MEILLE, JOTKA PELASTUMME, se on Jumalan voima (1. Kor 1:18).

Raamattu siis sanoo yksikantaan ja selvästi, että jotka halveksivat ristiä ja Jeesuksen sovitustyötä Golgatan keskimmäisellä ristillä, on ristinsanoma hullutusta. Nämä ihmiset eivät siis halua Jeesusta elämänsä Herraksi ja Lunastajaksi.

Nämä ihmiset joutuvat siis ikuiseen kadotukseen ja ikuiseen piinaan.

Tämähän on sinulle jo tuttu asia. En voi uskoa, että olisit niin tyhmä, ettet vielä tässäkään vaiheessa käsittäisi pelastuskysymystä.

• jahas.. jatketaan
        j.t.p. kirjoitti:

Raamattu siis sanoo yksikantaan ja selvästi, että jotka halveksivat ristiä ja Jeesuksen sovitustyötä Golgatan keskimmäisellä ristillä, on ristinsanoma hullutusta. Nämä ihmiset eivät siis halua Jeesusta elämänsä Herraksi ja Lunastajaksi.

Tämähän on sinulle jo tuttu asia. En voi uskoa, että olisit niin tyhmä, ettet vielä tässäkään vaiheessa käsittäisi pelastuskysymystä.

Siis halveksii ristiä. Olisi aina kiva tietää, mitä sanoja sillä tarkoittaa.

Risti, ja risti. ... Risti on se jonka MINÄ tein. Minun työssäni ei ole mitään kehuttavaa.
        Mutta, RISTILLÄ olevassa on. Hän alistui, että MINÄ pelastuisin... Siis haluan, että sana MINÄ, omistaisit sen itsellesi.

Kun tehtäisiin se kallup - jossa alettaisiin perkaamaan seurakunnissa käsitettä risti, niin paljon jää uupumaan. Uskon, että monelta jää uupumaan jopa sijaisuhri, mutta RISTI on jumalana.

Siis, ota ristiään...... Sitä puutako?? Ei, vaan sitä, että sinut kirottaan, sinua halveksitaan, sinua syljetään, sinua pahoinpidellään, rikkisahataan, pannaan vankeuteen, kidutetaan jne. Se on risti. Eli ihmisen tekemät teot. Se on risti.

Siis ota ristiään, ts. tule pilkatuksi.

Sana risti, se kaikuu tänään kirkoissa, kuin ontossa tyhjässä salissa, vailla sisältöä, vailla sanomaa vailla mitään, ..... on vain sana ....... risti...

Mitä Pyhä Henki tekee?????? Se kirkastaa tätä uhrikaritsaa Kristusta, Voideltua ja nyt pitää taas ymmärtää, mitä se tarkoittaa! Se tarkoittaa käsittämätöntä rakkautta, Akabe- rakkautta. mittaamatonta rakkautta, joka uhrikaritsana ojentautui.... mihin???? ........ Minun tekemälle ristille...... siis meidän pitää puhua Kristuksesta, Hänen työstään, rakkaudestaan .,, että voisimme seurata ...karitsaa.. isolla K.lla Karitsaa!

Kun uskossa seuraamme Karitsaa, niin siitä seuraa vainot ...... se risti .... kun ihmiset omatekemänsä vaikkapa uskonnollisuuden vainon aloittaa, sylkevät, pilkkaavat jne.... Se on ihmisen tekemä risti. Rienaajanristi.

Jumala sallii meille senkin. Mutta, tulee tuomio.. Vielä kuljemme Karitsan askeleissa ja se tuo sen ristin. Siksi minun entisen vainoojan ja Karitsan risti on yhteinen, koska se on MINUN aikaansaama. Hänen on rakkaus, joka sitten mursi minut. Siitä tulee myös hullutus. ..... Olin hullu, kun kielsin hänet, myös ristiinnaulitsin hänet. se on hulluutta. Olin rakkaudeton, Pyhän rakkauden ääressä, Häntä kohtaan. ....... Puhutaan sijaisesta, .... tuo opetti minut ..... se oma ristin tekeminen, ..... olin hullu, mutta hän herätti minut hulluudestani, jossa kielsin Jumalan rakkauden ja Pyhyyden, sekä sen, mitä hän luomakunnassaan oli tehnyt.

Täytyy ymmärtää myös se hulluus, mitä on siinä ristin äärellä.

P

• j.t.p. kirjoitti:

J.t.p. Sinä olet kyllä mestari huomaamaan minun kaikki virheet. Tajusin tuon itsekkin mutta vähän liian myöhään.

Minua pohditutti jo aiemmin tätä ketjua tuo Jumalan voima. Olen nimittäin alkanut tehdä parannusta, ja rukoilen. Aina yhden kerran yhtä asiaa, mutta kuintenkin.

Tässä ketjuss minä tulen oikeaoppisesti uskoon... minulle sanotaan (2 ihmistä)että olen nyt uskossa.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/12144813

Erään kirjoittajan mukaan-hän siteerasi raamattua-minun oman suuuni tunnustus riittää sanoi kuka mitä hyvänsä. Vähän jännitän mitä sinä sanot. Viestisi ei aina niin ystävällisiä ole olleet minulle.

Olen lukenut sinun muille kirjoittamia tekstejä ja ihaillut sinua.

Sinä olet mt-alalla ja uskossa.

Minäkin erikoistuin -97 mielenterveys-,kriisi-,ja päihdetyöhön ja sain psykasta täydet pisteet.

Mutta siitä on pian 20 vuotta. En tee mielenterveystyötä, vaan perushoitotyötä lähihoitajana.

En pidä sinua kolleegana. Asia olisi toinen jos olisin valmistuttuani hakeutunut esm.psykiatriseen sairaalaan töihin.

Älä enää sillä lyö. Olisi helpompaa ollut tehdä työtä mt-ongelmaisten parissa kuin sellaisten sairaiden joilla toivoa ei ole. Se masentaa.

Uskoontuloni myötä laitan koko elämäni uusiksi ja haen 4-vuotiseen kuvataidekouluun. Jos minusta tulisi sisustus-suunnittelija vanhoilla päivillä.

Jeesus siunaa! Siunaa äkäpussi j-t.p. Ja anna minulle hänen kauttaan Ystävällisiä sanoja.

Sorry, oon tosi väsynyt.

• j.t.p.

J.t.p. Sinä olet kyllä mestari huomaamaan minun kaikki virheet. Tajusin tuon itsekkin mutta vähän liian myöhään.

Minua pohditutti jo aiemmin tätä ketjua tuo Jumalan voima. Olen nimittäin alkanut tehdä parannusta, ja rukoilen. Aina yhden kerran yhtä asiaa, mutta kuintenkin.

Tässä ketjuss minä tulen oikeaoppisesti uskoon... minulle sanotaan (2 ihmistä)että olen nyt uskossa.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/12144813

Erään kirjoittajan mukaan-hän siteerasi raamattua-minun oman suuuni tunnustus riittää sanoi kuka mitä hyvänsä. Vähän jännitän mitä sinä sanot. Viestisi ei aina niin ystävällisiä ole olleet minulle.

Olen lukenut sinun muille kirjoittamia tekstejä ja ihaillut sinua.

Sinä olet mt-alalla ja uskossa.

Minäkin erikoistuin -97 mielenterveys-,kriisi-,ja päihdetyöhön ja sain psykasta täydet pisteet.

Mutta siitä on pian 20 vuotta. En tee mielenterveystyötä, vaan perushoitotyötä lähihoitajana.

En pidä sinua kolleegana. Asia olisi toinen jos olisin valmistuttuani hakeutunut esm.psykiatriseen sairaalaan töihin.

Älä enää sillä lyö. Olisi helpompaa ollut tehdä työtä mt-ongelmaisten parissa kuin sellaisten sairaiden joilla toivoa ei ole. Se masentaa.

Uskoontuloni myötä laitan koko elämäni uusiksi ja haen 4-vuotiseen kuvataidekouluun. Jos minusta tulisi sisustus-suunnittelija vanhoilla päivillä.

Jeesus siunaa! Siunaa äkäpussi j-t.p. Ja anna minulle hänen kauttaan Ystävällisiä sanoja.

Sorry, oon tosi väsynyt.

Ei tarkoitukseni ollut osoitella sinua virheillä(si). Niitä on meissä jokaisessa, vaikka muille jaettavaksi.

Kysymys on kuitenkin äärimmäisen vakavasta asiasta, kuolemanvakavasta asiasta. Kyse ei ole enemmästä, eikä vähemmästä, kuin elämästä ja kuolemasta.

Uskovainen ihminen on vajavaisenakin taivasmatkalla, jos hän on antanut elämänsä, siis KOKO ELÄMÄNSÄ, Herralleen Jeesukselle.

Jumala näkee jokaisen lapsensa PYHÄNÄ, Hänelle erotettuna ja erottautuneena, Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.

Usko ei ole sitä, että olen tänään uskossa, koska on niin kurja ja syntinen olo. Huomisesta ei voi olla varma, koska silloin voivat fiilikset olla toisenlaiset. En silloin ehkä tarvitsekaan Jeesusta pelastajakseni.

Ylihuomenna sitten voi ollakin taas sellainen olo ja huono omatunto, että haluankin taas olla pelastettu jne jne. jne.

MINKÄÄNLAISTA MUUTA PARANNUSTA EI OLE, kuin tulla Jeesuksen kasvojen eteen ja pyytää Häntä elämänsä Herraksi ja Vapahtajaksi.

Mitään OIKEAOPPISTA uskoontuloa ei ole olemassakaan.

Oikeammin sanottuna ihminen ei tule uskoon, vaan USKO tulee ihmiseen.

Ihminen, joka on synteihinsä kuollut, ei voi ottaa kuolleena montakaan askeletta Jumalan suuntaan. Todellisuudessa hän ei ota ensimmäistäkään askeletta.

Kaikki on alusta loppuun saakka Jumalan työtä ihmisessä.

Ihmisen osa ottaa Herra Jeesus vastaan.

Tämä on äärimmäisen vakava asia, eikä sen kanssa voi leikitellä.

• Tiestä
        j.t.p. kirjoitti:

Ei tarkoitukseni ollut osoitella sinua virheillä(si). Niitä on meissä jokaisessa, vaikka muille jaettavaksi.

Kysymys on kuitenkin äärimmäisen vakavasta asiasta, kuolemanvakavasta asiasta. Kyse ei ole enemmästä, eikä vähemmästä, kuin elämästä ja kuolemasta.

Uskovainen ihminen on vajavaisenakin taivasmatkalla, jos hän on antanut elämänsä, siis KOKO ELÄMÄNSÄ, Herralleen Jeesukselle.

Jumala näkee jokaisen lapsensa PYHÄNÄ, Hänelle erotettuna ja erottautuneena, Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.

Usko ei ole sitä, että olen tänään uskossa, koska on niin kurja ja syntinen olo. Huomisesta ei voi olla varma, koska silloin voivat fiilikset olla toisenlaiset. En silloin ehkä tarvitsekaan Jeesusta pelastajakseni.

Ylihuomenna sitten voi ollakin taas sellainen olo ja huono omatunto, että haluankin taas olla pelastettu jne jne. jne.

MINKÄÄNLAISTA MUUTA PARANNUSTA EI OLE, kuin tulla Jeesuksen kasvojen eteen ja pyytää Häntä elämänsä Herraksi ja Vapahtajaksi.

Mitään OIKEAOPPISTA uskoontuloa ei ole olemassakaan.

Oikeammin sanottuna ihminen ei tule uskoon, vaan USKO tulee ihmiseen.

Ihminen, joka on synteihinsä kuollut, ei voi ottaa kuolleena montakaan askeletta Jumalan suuntaan. Todellisuudessa hän ei ota ensimmäistäkään askeletta.

Kaikki on alusta loppuun saakka Jumalan työtä ihmisessä.

Ihmisen osa ottaa Herra Jeesus vastaan.

Tämä on äärimmäisen vakava asia, eikä sen kanssa voi leikitellä.

Kaikki on todellakin Jumalan työtä. Parannusta ei voi tehdä kuolleessa tilassa, vaan ensin pitää ottaa Jumalan Poika, Jeesus vastaan. Hän antaa voiman kulkea ristille, jolle Hän ihmisen Poikana meidän syntiemme tähden naulattiin.
        Me jokainen tiedämme Jeesuksen tulleen taivaasta ja palanneen sinne ja lähettäneen Pyhän Hengen kirkastamaan sitä oppia, minkä Hän ihmisen Poikana tänne jätti. Tai ainakin tässä vaiheessa meidän jokaisen tulisi se jo tietää.
        Pyhän Hengen lahja tulee ihmisen päälle, ei vielä sisälle ihmiseen, vaan ihmisen päälle kirkastamaan sitä oppia, eli Jumalan Sanaa, jonka Jeesus ihmisen Poikana puhui. Joka ottaa tuon opin, eli Jumalan Sanan vastaan, saa kulkea ristin kautta uuteen elämään. Jumalan Poika, joka on taivaassa, aukaisee ahtaan oven vain heille, jotka uskovat Hänen päällensä, eli Hänen nimeensä. Joka uskoo Jeesuksen nimeen, puhuu sitä mitä Jeesus puhui ja näin antaa oman sinettinsä siitä, että Jumala on totinen Jumala.

Ei ole muuta uudestisyntymää kuin se, jonka Jeesus, ihmisen ja Jumalan Poika antaa. Elävän Veden Lähde, Herra antaa omilleen peson ja puhdistettu saa Jumalan antaman Pyhän Hengen ja tulen kasteen. Jumala tulee asumaan puhtaaseen ja uudistettuun astiaan.

• Juuri siksi

Aivan - sana rististä on Raamatun mukaan hullutus ja avauksessa viitataan tähän hullutukseen 1. Kor. 1.luvun mukaisesti. Onneksi kyseinen luku myös selittää asiaa, jotta voisimme ymmärtää mistä on kysymys. Raamatun mukaan sana rististä on hullutus, niin kenelle?

jukka.finland nostaa esille tärkeän jakeen, joka vastaa kysymykseen "kenelle ristin sanoma on hullutus": 1. Kor. 1:18 "Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima." Jeesuksen omalle sana rististä on Jumalan voima, eikä todellakaan mikään hullutus - uskova rakastaa evankeliumin (ilosanoma) sanomaa.

Uskonnolllisille ihmisille ei riitä se, että uskominen Jeesuksen ristinkuoleman sovitukseen on kaikki, mitä pelastukseen tarvitsemme. Uskonnollinen haluaa suorittaa, tehdä jotain, jolla hän ansaitsisi iankaikkisen elämän. Juutalaiset yrittivät täyttää lakia pelastuakseen. Juutalaisia loukkasi syvästi, että Jeesus antoi katuvalle syntisille synnit anteeksi ilman, että syntisellä olisi ollut näyttöä hurskaasta elämästä. Maailman ihmiselle, joka ei tunne Raamattua eikä näin osaa edes yrittää elää Jumalan lain mukaan, sana rististä on täyttä hullutusta - kuinka joku voi päästä iankaikkiseen elämään sen perusteella, että joku ristiinnaulittiin kapinallisena, Jumalan pilkkaajana, kuten suurille rikollisille kuului. Meidän luonnolliseen järkeilyymme ei mahdu se, että kaikkivaltias Jumala sovittaisi syntimme täydellisen heikkouden ja nöyryytyksen kautta.

1.Kor.1:23 "Me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoilel hullutus".

Lain Sana on hyvin viisasta ja ymmärrettävää. Kyllä me kaikki käsitämme esimerkiksi kymmenen käskyä. Pelastuksen tieksi siitä ei ole koskaan ollut. 1.Kor1:21 "Sillä kun Jumalan viisaudesta maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat."

Jae 27 "Vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään.

• Tiestä

Paljon hyvää kirjoitit juuri siksi, mutta lopuksi kumosit kaiken, mitä Jumala kansaltaan odottaa. Jeesus kertoo, että Hän ei tullut lakia kumoamaan, vaan täytti sen. Hän kertoo, että laista ei katoa pieninkään piirto niin kauaan, kuin taivas ja maa on olemassa. Hän jatkaa opettamalla käskyjen mukaan. Joka ei tavoittele ikuisen, eli rakkaudenlain voimaan nousemista, ei tunne Herraa. Kaksi suurta käskyä pitää sisällään kaikki Jumalan kymmenen käskyä ja Jeesus sanoo, että joka rikkoo pienimmänkään käskyn, on kutsuttava pienimmäksi taivasten valtakunnassa. Entä mitä tapahtuu noille, jotka hylkäävät lain? Paavali kiitti käskysanoja sen takia, että ne näyttivät hänelle synnin. Hän kertoo, että ennen hän ei tuntenut lakia, eikä näin ollen syntiä.
        Jeesuksen tavattua käskysanat virkosivat hänessä elämää tuottavaksi parannuslähteeksi.

Jeesuksen työ ristillä sovittaa meidän kaikki entiset syntimme, jos USKOMME HÄNTÄ. Sovituksen jälkeen ei ole enää Uhria, mutta silloin ei enää tarvitse syntiä tehdä. Niin suuri on Jumalan voima uudestisynnytetyissä. Jumalan Sana, Pyhän Hengen valolla synnyttää Jumalan lapset.

Maailman silmissä on hullutus se, että Jumalan lapset antavat sijaisuhrin päälle syntivelkansa.

• Tiestä
        Tiestä kirjoitti:

Paljon hyvää kirjoitit juuri siksi, mutta lopuksi kumosit kaiken, mitä Jumala kansaltaan odottaa. Jeesus kertoo, että Hän ei tullut lakia kumoamaan, vaan täytti sen. Hän kertoo, että laista ei katoa pieninkään piirto niin kauaan, kuin taivas ja maa on olemassa. Hän jatkaa opettamalla käskyjen mukaan. Joka ei tavoittele ikuisen, eli rakkaudenlain voimaan nousemista, ei tunne Herraa. Kaksi suurta käskyä pitää sisällään kaikki Jumalan kymmenen käskyä ja Jeesus sanoo, että joka rikkoo pienimmänkään käskyn, on kutsuttava pienimmäksi taivasten valtakunnassa. Entä mitä tapahtuu noille, jotka hylkäävät lain? Paavali kiitti käskysanoja sen takia, että ne näyttivät hänelle synnin. Hän kertoo, että ennen hän ei tuntenut lakia, eikä näin ollen syntiä.
        Jeesuksen tavattua käskysanat virkosivat hänessä elämää tuottavaksi parannuslähteeksi.

Jeesuksen työ ristillä sovittaa meidän kaikki entiset syntimme, jos USKOMME HÄNTÄ. Sovituksen jälkeen ei ole enää Uhria, mutta silloin ei enää tarvitse syntiä tehdä. Niin suuri on Jumalan voima uudestisynnytetyissä. Jumalan Sana, Pyhän Hengen valolla synnyttää Jumalan lapset.

Maailman silmissä on hullutus se, että Jumalan lapset antavat sijaisuhrin päälle syntivelkansa.

Jotta tuosta lauseesta ei syntyisi väärää käsitystä, niin kerron, että laki kuoletti Paavalin lihallisuuden ja näin laki on hyvä ja Pyhä.
        Uudessa elämässä ihmisen lihantahto on häviöllä, sillä uuden elämän rikkaus on usko Jumalan Sanaan ja ilo ja rauha Pyhässä Hengessä.

• ~~tähkäpää~~

>>>" Uskonnolllisille ihmisille ei riitä se, että uskominen Jeesuksen ristinkuoleman sovitukseen on kaikki, mitä pelastukseen tarvitsemme. Uskonnollinen haluaa suorittaa, tehdä jotain, jolla hän ansaitsisi iankaikkisen elämän. Juutalaiset yrittivät täyttää lakia pelastuakseen. Juutalaisia loukkasi syvästi, että Jeesus antoi katuvalle syntisille synnit anteeksi ilman, että syntisellä olisi ollut näyttöä hurskaasta elämästä. Maailman ihmiselle, joka ei tunne Raamattua eikä näin osaa edes yrittää elää Jumalan lain mukaan, sana rististä on täyttä hullutusta - kuinka joku voi päästä iankaikkiseen elämään sen perusteella, että joku ristiinnaulittiin kapinallisena, Jumalan pilkkaajana, kuten suurille rikollisille kuului. Meidän luonnolliseen järkeilyymme ei mahdu se, että kaikkivaltias Jumala sovittaisi syntimme täydellisen heikkouden ja nöyryytyksen kautta."

• Tiestä
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

>>>" Uskonnolllisille ihmisille ei riitä se, että uskominen Jeesuksen ristinkuoleman sovitukseen on kaikki, mitä pelastukseen tarvitsemme. Uskonnollinen haluaa suorittaa, tehdä jotain, jolla hän ansaitsisi iankaikkisen elämän. Juutalaiset yrittivät täyttää lakia pelastuakseen. Juutalaisia loukkasi syvästi, että Jeesus antoi katuvalle syntisille synnit anteeksi ilman, että syntisellä olisi ollut näyttöä hurskaasta elämästä. Maailman ihmiselle, joka ei tunne Raamattua eikä näin osaa edes yrittää elää Jumalan lain mukaan, sana rististä on täyttä hullutusta - kuinka joku voi päästä iankaikkiseen elämään sen perusteella, että joku ristiinnaulittiin kapinallisena, Jumalan pilkkaajana, kuten suurille rikollisille kuului. Meidän luonnolliseen järkeilyymme ei mahdu se, että kaikkivaltias Jumala sovittaisi syntimme täydellisen heikkouden ja nöyryytyksen kautta."

tähkäpää, ei rahatta, hinnatta, eli armosta tarkoita, että ihminen on synteineen saanut tulla pelastukseen, vaan se tarkoittaa sitä, että niin suuri on armo, että Jumalan antoi ainokaisensa meidän syntiemme edestä Uhriksi. Jokainen saa jättää syylliseksi tehdyn viattoman Uhrin päälle syntinsä. Joka ei tee parannusta, ei myöskään ota valtavaa lahjaa, Jeesuksen sovitustyötä, vastaan. Sellainen ihminen vaeltaa laveaa tietä ja kerskaa omasta lihallisesta uskostaan.

Ahdas portti aukeaa vain syntinsä tunnustaneelle ja niistä parannuksen tehneelle.

• Tiestä
        Tiestä kirjoitti:

tähkäpää, ei rahatta, hinnatta, eli armosta tarkoita, että ihminen on synteineen saanut tulla pelastukseen, vaan se tarkoittaa sitä, että niin suuri on armo, että Jumalan antoi ainokaisensa meidän syntiemme edestä Uhriksi. Jokainen saa jättää syylliseksi tehdyn viattoman Uhrin päälle syntinsä. Joka ei tee parannusta, ei myöskään ota valtavaa lahjaa, Jeesuksen sovitustyötä, vastaan. Sellainen ihminen vaeltaa laveaa tietä ja kerskaa omasta lihallisesta uskostaan.

Ahdas portti aukeaa vain syntinsä tunnustaneelle ja niistä parannuksen tehneelle.

Tämäkin Jeesuksen opetus kuuluu kaikille, ei vain juutalaisille, tai heidän joukossaan oleville. Tämä kuuluu kaikille, jotka haluavat saman kansan, eli Israelin jäseniksi. Jumala armahtaa kenet armahtaa ja paaduttaa kenet paaduttaa, mutta ei epäoikeudenmukaisesti. Hän antoi ainokaisensa Uhrksi ja joka hylkää tuon Uhrin, kohtaa paatumuksen.
        Matteus 7

1 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
        2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.
        3 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
        4 Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?
        5 Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.
        6 Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.
        7 Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
        8 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
        9 Vai kuka teistä on se ihminen, joka antaa pojallensa kiven, kun tämä pyytää häneltä leipää,
        10 taikka, kun hän pyytää kalaa, antaa hänelle käärmeen?
        11 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!
        12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.
        13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
        15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
        25 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.
        26 Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.
        27 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."
        28 Ja kun Jeesus lopetti nämä puheet, olivat kansanjoukot hämmästyksissään hänen opetuksestansa,
        29 sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin heidän kirjanoppineensa.

• Tietoisestiko?
        Tiestä kirjoitti:

Tiestä käyttää korrelaatiopohjaista argumentointivirhettä Tähkistä vastaan.

Korrelaatiopohjaiset argumentointivirheet

Hätäinen päätelmä
        Kompleksikysymys
        Kompleksinen korrelaatio
        Väärä vastakkainasettelu
        Kytkykauppavirhe
        Virheellinen premissi
        Syyn ja seurauksen sekoittaminen
        Virheellinen kompromissi
        Post hoc ergo propter hoc
        Cum hoc ergo propter hoc
        Non sequitur
        Premissin pitäminen argumenttina
        Kausaalinen yliyksinkertaistaminen
        Kausaalinen liittoefekti
        Regressiovirhepäätelmä

• Tiestä
        Tietoisestiko? kirjoitti:

Tiestä käyttää korrelaatiopohjaista argumentointivirhettä Tähkistä vastaan.

Korrelaatiopohjaiset argumentointivirheet

Hätäinen päätelmä
        Kompleksikysymys
        Kompleksinen korrelaatio
        Väärä vastakkainasettelu
        Kytkykauppavirhe
        Virheellinen premissi
        Syyn ja seurauksen sekoittaminen
        Virheellinen kompromissi
        Post hoc ergo propter hoc
        Cum hoc ergo propter hoc
        Non sequitur
        Premissin pitäminen argumenttina
        Kausaalinen yliyksinkertaistaminen
        Kausaalinen liittoefekti
        Regressiovirhepäätelmä

En ole tähkäpäätä arvionut hätäisesti. Tapasimme edellisellä täällä olo kerralani ja hän arvioi minut hätäisesti. Toivon, että löydämme yhteisen uskon ja, että sinäkin saat osallistua yhteiseen, eli yhteen uskoon.

• 6+15
        Tiestä kirjoitti:

En ole tähkäpäätä arvionut hätäisesti. Tapasimme edellisellä täällä olo kerralani ja hän arvioi minut hätäisesti. Toivon, että löydämme yhteisen uskon ja, että sinäkin saat osallistua yhteiseen, eli yhteen uskoon.

Niin arvioi liian hätäisesti ja puolusti teitä suoraselkäisesti siihen asti, kunnes kävitte raatelemaan sitä. Tähkikseltä vei jonkin aikaa ennen kuin näki, että oottekin susia lammasten vaatteissa.

• Tiestä
        6+15 kirjoitti:

Niin arvioi liian hätäisesti ja puolusti teitä suoraselkäisesti siihen asti, kunnes kävitte raatelemaan sitä. Tähkikseltä vei jonkin aikaa ennen kuin näki, että oottekin susia lammasten vaatteissa.

Tähkäpää voi nyt tulla näyttämään miten ja missä on puolustanut minua. Varmaan hän on puolustanut monia, mutta en tavannut häntä kertaakaan puolustamassa minua.

• Tiestä kirjoitti:

Tämäkin Jeesuksen opetus kuuluu kaikille, ei vain juutalaisille, tai heidän joukossaan oleville. Tämä kuuluu kaikille, jotka haluavat saman kansan, eli Israelin jäseniksi. Jumala armahtaa kenet armahtaa ja paaduttaa kenet paaduttaa, mutta ei epäoikeudenmukaisesti. Hän antoi ainokaisensa Uhrksi ja joka hylkää tuon Uhrin, kohtaa paatumuksen.
        Matteus 7

1 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
        2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.
        3 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
        4 Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?
        5 Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.
        6 Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.
        7 Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
        8 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.
        9 Vai kuka teistä on se ihminen, joka antaa pojallensa kiven, kun tämä pyytää häneltä leipää,
        10 taikka, kun hän pyytää kalaa, antaa hänelle käärmeen?
        11 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!
        12 Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.
        13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
        15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
        24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
        25 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.
        26 Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.
        27 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."
        28 Ja kun Jeesus lopetti nämä puheet, olivat kansanjoukot hämmästyksissään hänen opetuksestansa,
        29 sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin heidän kirjanoppineensa.

Asiat voisi sanoa vähän lyhyemminkin, kokonaisia raamatunlukuja kopioimatta. Tuossakin olisi riittäny viittaus (Matt. 7). Kiinnostunut etsii kyllä paikan omasta Raamatustaan.

>>Tämäkin Jeesuksen opetus kuuluu kaikille...

• ~~tähkäpää~~
        Tiestä kirjoitti:

Tähkäpää voi nyt tulla näyttämään miten ja missä on puolustanut minua. Varmaan hän on puolustanut monia, mutta en tavannut häntä kertaakaan puolustamassa minua.

Taivaallinen Isä kyllä tietää, miten asia on ja se riittää minulle!

Matt. 6
        1. Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat.......

• Vähäsarjaa lisäää

Jeesus sanoi heille: ”Ihmisten edessä te olette olevinanne hurskaita, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne. Se, mikä on ihmisten silmissä arvokasta, on Jumalalle iljetys.”
      Luuk. 16:15

Muut arvostivat toisia sen mukaan, miten elämää oli siunattu rikkaudella, lapsilla, asemalla, terveydellä, oikeaan kansaan kuulumisella, hurskaudella ja muilla ihmisten laatimilla kriteereillä. Jeesus katsoi näiden taakse suoraan sydämeen. Hän näki, mitä ihmisessä oli. Hän katsoi kaikkien saavutusten ja arvorakennelmien läpi. Jumalan sanan alla arka oli Jeesukselle mieleen. Hänen silmissään autuaita olivat hengessä köyhät, murheelliset, kärsivälliset ja vainotut. Ne, jotka armahtivat toisia. He tulisivat saamaan lohdutuksensa. Tällaisella asenteella Jeesus kohtasi jokaisen ihmisen ja haastaa meitäkin katsomaan ja näkemään pintaa syvemmälle. On täysin selvää, että oikeaan rakastamiseen tarvitaan paljon Jumalan Pyhän Hengen työtä sydämissä. Rakkaus, niin kuin uskokin, on Jumalan lahja, se on hengen hedelmä. Kyky ehyeen rakkauteen ei asu meissä luontaisesti.

• Haluatko tietää

Monenko ihmisen usko on jäänyt kasvamattomaksi, kun Hellunailaiset narsistit ovat sitä johtamassa.
        Raamatun Sana on tyhäksi jäänyt.

• profetta
        Haluatko tietää kirjoitti:

Monenko ihmisen usko on jäänyt kasvamattomaksi, kun Hellunailaiset narsistit ovat sitä johtamassa.
        Raamatun Sana on tyhäksi jäänyt.

Tänä päivänä Herra Jeesus Kristus Jumalan Poika on hullutus kolminaisuusopin puolustajille jotka kadotukseen menevät.Koska ovat pojasta Jumalan tehneet.

• Ken itsensä korottaa
        profetta kirjoitti:

Tänä päivänä Herra Jeesus Kristus Jumalan Poika on hullutus kolminaisuusopin puolustajille jotka kadotukseen menevät.Koska ovat pojasta Jumalan tehneet.

"Tänä päivänä Herra Jeesus Kristus Jumalan Poika on hullutus kolminaisuusopin puolustajille jotka kadotukseen menevät"

No nyt olet pukeutunut profeetan viitan lisäksi vielä tuomarinkin viittaan. Riisukoon hyvä Jumala sinut kuvitelmistasi ja ja luuloistasi ja palauttakoon meidän tavallisten kaidan tien kulkijoiden joukkoon.

"Minä en ole lähettänyt noita profeettoja, mutta silti he juoksevat. Minä en ole puhunut heille, mutta kuitenkin he ennustavat. Jos he olisivat seisoneet minun neuvottelussani, niin he julistaisivat minun sanani kansalleni ja kääntäisivät heidät pois heidän pahalta tieltään ja pahoista teoistansa.
        Se profeetta, jolla on uni, kertokoon unensa; mutta se, jolla on minun sanani, puhukoon minun sanani uskollisesti. Mitä tekevät oljet jyvien seassa? sanoo Herra". [Jer.23:21,22,28]

• jaikalii
        profetta kirjoitti:

>>>Koska ovat pojasta Jumalan tehneet.

• jaikalii kirjoitti:

>>>Koska ovat pojasta Jumalan tehneet.

>>Ja ihmiset eivät voi Häntä miksikään muuttaa; eivät korottaa ylemmäksi...

• jaikalii
        jukka.finland kirjoitti:

>>Ja ihmiset eivät voi Häntä miksikään muuttaa; eivät korottaa ylemmäksi...

Kun suu tunnustaa että Jeesus Kristus on Herra, siinä on sydän mukana. Ja tunnustus "Herra" tarkoittaa viimeistään siinä vaiheessa; Herra Kaikkivaltias Jumala. Ja Isä Jumala ei joudu sivuun, Hän saa kunnian siitä että Jeesus tunnustetaan Herraksi Jumalaksi KOSKA Isä asuu Pojassa ja Poika Isässä. "Minä ja Isä olemme yksi Jumala". "Sinä päivänä te ymmärrätte että minä olen Isässä ja että Isä on minussa."

Suuresti minun sieluni ja henkeni ylistää Herraa ja ruumiini lepää rauhassa Herran sylissä.

1.Tessalonikalaiskirje:5:23 "Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen."

Ihmisessä on kolme "osaa", ja Jumala joka on ihmisen luonut, on suurempi. Ei siis pitäisi olla vaikea ymmärtää että Jumalassa myös on kolme "osaa"; Isä, Sana ja Pyhä Henki. Jumala teki ihmisen kuvakseen. Siinä se.

• Sanoma rististä

Joh. 6
      37. Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.

Jeesus sanoo, että hän ei heitä ketään ulos, joka tulee Hänen luokseen.

Rom. 10:13
      "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

Ennen kuin voi tulla Jeesuksen luokse, täytyy uskoa, että Hän on olemassa.

Raamattuun on kirjoitettu, että "Usko syntyy kuulemisesta, mutta kuulemisen synnyttää Kristuksen sana" (Room. 10:17).

Julistettu sana vaikuttaa uskon syntymistä ihmisten sydämeen.

Voimme myös pyytää Jeesusta ilmaisemaan itsensä jollakin tavalla.

Rukoile Jeesusta ja etsi Häntä, niin sinä löydät Hänet.

Matt. 7:7 - 8
      "Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan. Sillä jokainen pyytävä saa ja jokainen etsijä löytää, ja jokaiselle, joka kolkuttaa, avataan."

• Luottamus on hyvin hyvin tärkeä ,, ilman sitä tunnetta kun kuuntelee mitä Jeesus puhuu meille,, ei tu mittään. Vaikka olis miten hieno kaunopuhetta ihmisellä esitettävä ,, nin kylmäx jää jokainen joka kuuntelee. Tarttee olla oikea tunne mikä vain voi saada luottamuxen kautta Häneen ja Hänen puhetta . Voimakas luottamus on vahva tunne ja kun sä luottaat johon henkilöön niin voit mennä kuolemaan Hänen vuoxi niin kuin Jeesuxen takia. Tällaista synnyttä vain Pyhä Henki meissä,, elikä tunnetta ,, elikä vahva Luottamus Häneen että Hän hoitaa kaiken sittenkin.. Myös Uudestisyntyminen jos sellainen meille on tulossa .. : ) Olkaa siunattuja !!!

• Kuolleena elävä?

Terveisiä Telluksesta, helluntailiikkeen lähetyskonferenssista, jonka yksi voimakas sanoma oli "ensin risti ja vasta sen jälkeen helluntai".

Hyvin paljon samoilla linjoilla siis.

• Uteliasnuori98

Minkä takia Jumala pelastaa uskon takia, eikä tiedon? Miksi uskominen on niin tärkeää?

• Tietoa eikä todisteita ei ole saatavilla Jumalasta. Me uskomme näkymättömään Jumalaan. Jokaisella on kokemuksensa Hänestä.

"Miksi uskominen on niin tärkeää?"

Kenelle on, kenelle ei. Sinulle taitaa olla se uskominen tärkeää.

• sarisusannass73 kirjoitti:

Tietoa eikä todisteita ei ole saatavilla Jumalasta. Me uskomme näkymättömään Jumalaan. Jokaisella on kokemuksensa Hänestä.

Niin ja epäilen aina tuollainen usko joka on epämääräinen eikä kohdistettu Häneen suuressa Luottamuxessa.. Voi uskoa oman jeesuxeen jonka on ite rakentanut ja pelastu erikoisella tavalla nääs..

• Uteliasnuori98

Tietoa eikä todisteita ei ole saatavilla Jumalasta. Me uskomme näkymättömään Jumalaan. Jokaisella on kokemuksensa Hänestä.

Täytyy kai käydä kysymässä jostain muualta.

• Tuntu pahalta
        Uteliasnuori98 kirjoitti:

Täytyy kai käydä kysymässä jostain muualta.

Terve. Mun sisimpään koskee, tai oikeesti repii, kun ei kukaan ole vastannut sulle sun kysymykseen asiallisesti. Mulla on myös monia kysymyksiä. Kävin kysymässä Helsingin Saalemissa, mut siinä kävi niin, et kesken mun kyselyjen joku uskovainen alko rukoilla mun puolesta. Mä en kuullu mitä se sanoi, kun toiset puhu ympärillä kovalla äänellä. Lopputulos oli, et vastausta en mihinkään saanu.

• Uteliasnuori98
        Tuntu pahalta kirjoitti:

Terve. Mun sisimpään koskee, tai oikeesti repii, kun ei kukaan ole vastannut sulle sun kysymykseen asiallisesti. Mulla on myös monia kysymyksiä. Kävin kysymässä Helsingin Saalemissa, mut siinä kävi niin, et kesken mun kyselyjen joku uskovainen alko rukoilla mun puolesta. Mä en kuullu mitä se sanoi, kun toiset puhu ympärillä kovalla äänellä. Lopputulos oli, et vastausta en mihinkään saanu.

Ei huolta, kuulin jo muualta oikein hyvän vastauksen.

• jaikalii

Jos sinä et Usko Jumalaan, sinä uskot johonkin muuhun.
        Se muu usko on Jumalaa vastaan koska se halveksii Jumalaa tai vähättelee Häntä.

Uskon kautta me ymmärrämme Jumalaa. Usko Raamatun Sanaan (Jumalaan Sanan kautta) antaa ymmärrystä Jumalasta. Siksi tulee uskoa Jumalaan. Ja Jeesus käski uskomaan myös Häneen. Sinun ja minun tulee siis uskoa Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen.

Uskon kautta Jeesukseen Kristukseen me myös lähestymme Jumalaa ja pääsemme Hänen yhteyteensä. Usko Jeesuksen kautta Jumalaan vie meidät Jumalan luokse kokemaan Hänet ja saamaan Häneltä ikuisen elämän ja syntien anteeksisaamisen sekä Jumalan armon ja rakkauden. Uskon kautta Jeesukseen Kristukseen Jumala lahjoittaa meille kaiken mitä me tarvitsemme.

Jumala itse on säätänyt uskon välineeksi tälle kaikelle. Meidän tulee vain hyväksyä Jumalan valmistama tie Hänen luokseen; Jeesus Kristus ja usko Häneen. Uskon kautta Jeesukseen me myös seuraamme Jeesusta ja teemme Hänen tekojaan. Tässä ehkä ne tärkeimmät syyt siihen miksi tulee uskoa.

• Juuri siksi

Olen samaa mieltä nimim jukka.finlandin kanssa, mitä tulee "Tiestä" antamiin kommentteihin. Minunkaan henkeni ei voi yhtyä niiden sisältöön. Niissä on tämän tästä ehdotonta jyrkkyyttä, joka ei perustu Jumalan Sanaan, vaan takana on ainoastaan oma, oikeaksi väitetty mielipide. Kovuuden takana on usein lakihenkisyys ja tästä saattaa tässäkin tapauksessa olla kysymys. Lakihenkinen uskoo, kuten tekivät fariseuksetkin, että he Jumalan Pyhän Hengen voimassa pystyvät täyttämään lakia ja elämään synnitöntä elämää. Heiltä puuttuu synnintunto ja armon kaipuu pyhän Jumalan edessä. Lakihenkinen ei tarvitse jatkuvasti tämän ketjun otsikon mukaisesti "sanomaa rististä".

Nimimerkki Tiestä kirjoitti: "Jeesuksen työ ristillä sovittaa meidän kaikki entiset syntimme, jos USKOMME HÄNTÄ. Sovituksen jälkeen ei ole enää Uhria, mutta silloin ei enää tarvitse syntiä tehdä. Niin suuri on Jumalan voima uudestisynnytetyissä. Jumalan Sana, Pyhän Hengen valolla synnyttää Jumalan lapset."

Muutama huomio edellä kopioituun kirjoitukseen. Ensiksiksin saamme uskossa vastaanottaa armon, jonka perusteella Jeesus ei anna anteeksi vain meidän kaikki entisen synnit, vaan myös sekä nykyiset, että tulevat syntimmekin. Ne synnit, jotka tiedostamme ja osaamme tunnustaa ja myös ne synnit, joita emme osaa tunnustaa. Meidän tarvitsee ainoastaan elää Jeesuksen ristin sovituksessa päivästä päivään. Saamme olla turvallisella mielellä, että Taivaan Isä vie meidät perille Taivaan kotiin.

Ajatus, että sovituksen jälkeen ei tarvitse enää syntiä tehdä, on erittäin lakihenkinen. Jos on niin, kuten tulkitsen, että "ei tarvitse" on samaa kuin, että "emme tee". Meidän ei tietenkään ole pakko tehdä kaikkea syntiä, mutta on hämmästyttävää sokeutumista ajatella, että meistä Jeesuksen ristin sovituksella tulisi näkyvästi pyhät ja koskaan syntiin lankeamattomat. Jumala kutsuu omia lapsiaan kyllä pyhiksi, mutta me olemme pyhät vain uskossa - kuten Raamattu sanoo, me elämme "uskossa emme näkemisessä".

Ensiksikin armahdettu syntinen ei voi enää jatkaa entistä syntistä elämäänsä ja elää tietoisesti synnissä, sillä Pyhä Henki vaikuttaa meissä niin, että me kaipaamme Jeesuksen läheisyyttä ja puhtautta. Jokainen vähänkään rehellinen uskova joutuu kuitenkin tunnustamaan, että hänessä edelleen on syntisyyttä ja hän lankeaa monin tavoin ajatuksin, sanoin, teoin ja laiminlyönnein. Me emme enää nauti ja elä entisenkaltaista syntielämää, mutta samalla me olemme heikkoja, armahdettuja syntisiä, jotka tarvitsemme jatkuvasti Jeesuksen veren puhdistavaa voimaa. Lakihenkinen on kova niitä kohtaan, jotka hän näkee yhä lankeileviksi - lakihenkinen kokee nousseensa ylemmälle, pyhälle tasolle. Hän ei näe, että hän on ajautunut ylpeyteen ja omavanhurskauteensa. Jeesus on toisenlainen meitä syntisiä kohtaan.

Lakihenkisen on mahdotonta ottaa vastaan toisenlaisia mielipiteitä ja sitä Raamatun totuutta, että meissä yhä on syntisyyttä. Se rikkoisi hänen illuusionsa omasta puhtaudesta ja kuvitellusta Jumalan voimasta elää täysin synnitöntä elämää. Jumalan voima ilmenee meidän heikkoudessamme ja näkyy ennen kaikkea siinä, että evankeliumin ilosanoma on meille armahdetuille syntisille Jumalan voima pelastukseen.

Uteliaalle nuorelle ja Sarisusannalle: On totta, että kaikille uskominen ei ole tärkeää - mutta uskoville usko Jeesukseen on elintärkeää. Jumala ei pelasta meitä tietomme vuoksi siksi, että tieto perustuu aina järkeen - tiedon keruu on meidän suoritustamme. Usko sen sijaan on Jumalan lahjaa kaikille niille, jotka tunnustavat syntinsä ja turvaavat Jeesuksen ristin sovitukseen. Usko lahjoitetaan meidän sisimpäämme Pyhän Hengen vaikutuksella. Usko on hyvän Jumalan lahjaa ilman meidän suoritustamme. Uskova haluaa kaidalle tielle päästyään toki saada lisää tietoa Jeesuksesta ja siksi hän lukee Raamattua ja ottaa vastaan opetusta ja julistusta. Kuten Pietari toisen kirjeensä lopussa sanoo Jeesukseen uskoville: "Kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa".
      Siunausta päivääsi!

• Onko Usko jotain mystistä sisimpä juttu joka ei näy eikä tuntuu?

Onko Uskossa olemenin sinulle sama kun olla lihassa ja synnissä,, ainakin saa sen vaikutelman sun kirjoituxista ---> Ajatus, että sovituksen jälkeen ei tarvitse enää syntiä tehdä, on erittäin lakihenkinen. Jos on niin, kuten tulkitsen, että "ei tarvitse" on samaa kuin, että "emme tee". Meidän ei tietenkään ole pakko tehdä kaikkea syntiä, mutta on hämmästyttävää sokeutumista ajatella, että meistä Jeesuksen ristin sovituksella tulisi näkyvästi pyhät ja koskaan syntiin lankeamattomat. Jumala kutsuu omia lapsiaan kyllä pyhiksi, mutta me olemme pyhät vain uskossa - kuten Raamattu sanoo, me elämme "uskossa emme näkemisessä".
        ---> ja jatkat ---> Jokainen vähänkään rehellinen uskova joutuu kuitenkin tunnustamaan, että hänessä edelleen on syntisyyttä ja hän lankeaa monin tavoin ajatuksin, sanoin, teoin ja laiminlyönnein

Tällainenko usko sä kannustat Jukka ?? Jukkkaaaa hyi hyi sua !!!!

• Tiestä
        savonarola kirjoitti:

Onko Usko jotain mystistä sisimpä juttu joka ei näy eikä tuntuu?

Onko Uskossa olemenin sinulle sama kun olla lihassa ja synnissä,, ainakin saa sen vaikutelman sun kirjoituxista ---> Ajatus, että sovituksen jälkeen ei tarvitse enää syntiä tehdä, on erittäin lakihenkinen. Jos on niin, kuten tulkitsen, että "ei tarvitse" on samaa kuin, että "emme tee". Meidän ei tietenkään ole pakko tehdä kaikkea syntiä, mutta on hämmästyttävää sokeutumista ajatella, että meistä Jeesuksen ristin sovituksella tulisi näkyvästi pyhät ja koskaan syntiin lankeamattomat. Jumala kutsuu omia lapsiaan kyllä pyhiksi, mutta me olemme pyhät vain uskossa - kuten Raamattu sanoo, me elämme "uskossa emme näkemisessä".
        ---> ja jatkat ---> Jokainen vähänkään rehellinen uskova joutuu kuitenkin tunnustamaan, että hänessä edelleen on syntisyyttä ja hän lankeaa monin tavoin ajatuksin, sanoin, teoin ja laiminlyönnein

Miksikän eivät ota oppia Jeesuksesta, eivätkä usko, että Jumalan simenestä syntynyt EI TEE SYNTIÄ. Ihminen on vapaa valitsemaan olkoon uudestisyntynyt tai uudestistyntymätön. Jumala ei tee meistä robotteja. Uudestisyntyneellä saattaa tulla ajatuksiin lihallinen halu sanoa pahaa kirjottavalle ja puhuvalle samalla mitalla takaisin, mutta hän EI SAATA SITÄ TEHDÄ.

Sen minkä elämme vielä lihassa, ELÄMME JUMALAN POJAN USKOSSA.

• Tiestä

Oletko polkenut jalkoihisi Jumalan Ilmoituksen siitä, että Jumalan siemenestä, eli Jumalan Sanasta syntynyt ei saata tehdä syntiä. Jos olet sen tehnyt ja kääntynyt repimään heitä, jotka tuosta kertovat, niin et koskaan tule tuntemaan totuutta.

Pyhää ei pidä sinne jakaa, missä se poljetaan jalkoihin ja missä käännytään repimään viestintuojaa.

1. Joh. 3:9

Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.

• voi huutoja
        Tiestä kirjoitti:

Oletko polkenut jalkoihisi Jumalan Ilmoituksen siitä, että Jumalan siemenestä, eli Jumalan Sanasta syntynyt ei saata tehdä syntiä. Jos olet sen tehnyt ja kääntynyt repimään heitä, jotka tuosta kertovat, niin et koskaan tule tuntemaan totuutta.

Pyhää ei pidä sinne jakaa, missä se poljetaan jalkoihin ja missä käännytään repimään viestintuojaa.

1. Joh. 3:9

Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.

kuule asiastakyse, tällä osiolla ei oppisi mene läpi, ja hyvä niin, koska se on hyyyvinkaukana siitä opista joka löytyy RAAMATUSTA Apostolien julistamana ja arkena elettynä.

ymmärrätköhän tätä!

ja samanlainen ihmejankkaaja on tämä äxää xääjääjä joka ei edes saa suomeksi sanottua vaikka olisi oikeaakin sanottavaa, puhumattakaan näistä sekulaarisekoitteistaan.

• Tiestä
        voi huutoja kirjoitti:

kuule asiastakyse, tällä osiolla ei oppisi mene läpi, ja hyvä niin, koska se on hyyyvinkaukana siitä opista joka löytyy RAAMATUSTA Apostolien julistamana ja arkena elettynä.

ymmärrätköhän tätä!

ja samanlainen ihmejankkaaja on tämä äxää xääjääjä joka ei edes saa suomeksi sanottua vaikka olisi oikeaakin sanottavaa, puhumattakaan näistä sekulaarisekoitteistaan.

Tuo on oma luulosi, jota en ruepea kanssasi edes keskutelemaan. En ala keskutelemaan ihmisen kanssa, jolla oli mahdollisuus valita oikein ja joka hylkäsi Jumalan Sanan kasvatuksen ja nyt kirjoittelee täällä Jumalan Sanaa vastaan.

Jeesus käskee pyyhkiä pölytkin jaloista, sieltä missä meitä ei oteta vastaan, joten älä sinäkään tule Tiestä kirjoittavan kirjoituksiin puuttumaan, sillä minä en ota sinua vastaan. Usko edes yhden kerran Jeesusta.

• ylpeyskö estää
        Tiestä kirjoitti:

Tuo on oma luulosi, jota en ruepea kanssasi edes keskutelemaan. En ala keskutelemaan ihmisen kanssa, jolla oli mahdollisuus valita oikein ja joka hylkäsi Jumalan Sanan kasvatuksen ja nyt kirjoittelee täällä Jumalan Sanaa vastaan.

Jeesus käskee pyyhkiä pölytkin jaloista, sieltä missä meitä ei oteta vastaan, joten älä sinäkään tule Tiestä kirjoittavan kirjoituksiin puuttumaan, sillä minä en ota sinua vastaan. Usko edes yhden kerran Jeesusta.

No miksi et pyyhi niitä pölyjä sitten vaan aina uudelleen olet täällä jankuttamassa noita vuorikiipelyoppejasi jossa uudestisyntymä odottaa aina seuraavaa huippua häh ?

Sinun oppisi on vuosia sitten todettu oman pääsi opiksi hyvin monessa kohtaa, eli tee parannus ja käänny pois sellaisista ension ja tule sitten saarnaamaan TERVETTÄ OPPIA !

• --Kristian--
        savonarola kirjoitti:

Onko Usko jotain mystistä sisimpä juttu joka ei näy eikä tuntuu?

""Tällainenko usko sä kannustat Jukka ??""

Kuka on Jukka?

• --Kristian-- kirjoitti:

""Tällainenko usko sä kannustat Jukka ??""

Kuka on Jukka?

Jukka Finlandia !

• ei kristinuskoa

Eikä ainoastaan lakihenkin vaan epäkristillinen. Ei siis kristinoppia ollenkaan, sillä kristinoppiin kuuluu ansaitsematon armo, jonka Jeesus hankki kuolemallaan ja jos joku opettaa olevansa kykenevä elämään niin, ettei tarvitse enää Jumalan armoa, tuollainen oppi tekee turhaksi ristintyön.

• joopa joo

Uteliaalle ja nuorelle.... kumpikaan ei pidä paikkaansa, ja vähempikin kuin metrikaupalla tekstiä luulis riittävän asiansa ulosantamiseen.

• erkkisiltis

Totuus on Jumalassa.

• Aivan ----> Siis ------>
        1. Piet. 1:16

Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä".

• aronsavola
        savonarola kirjoitti:

Aivan ----> Siis ------>
        1. Piet. 1:16

Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä".

Oletko savonarola täysin pyhittynyt ja pyhä? Jos olet niin miksi se ei näy käytöksessäsi lähimäisiäsi kohtaan ja miksi pyhyytesi ei ymmärrä Raamattua.

• aronsavola kirjoitti:

Oletko savonarola täysin pyhittynyt ja pyhä? Jos olet niin miksi se ei näy käytöksessäsi lähimäisiäsi kohtaan ja miksi pyhyytesi ei ymmärrä Raamattua.

Otetaanko vielä....
        Matt. 5:48

Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

• aronsavola kirjoitti:

Ajattelitko pääsevän Jumala karkuun keskittyvän minuun tai siirtää minuun keskustelu ???

• savonarola kirjoitti:

Otetaanko vielä....
        Matt. 5:48

Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

No niin jatketaan Raamatun tutkiskelu PYHITYXESTÄ ---->
        Room. 6:22

Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.

• sun greenikseis
        savonarola kirjoitti:

Ajattelitko pääsevän Jumala karkuun keskittyvän minuun tai siirtää minuun keskustelu ???

No kysytään antamiesi lisukkeiden kera uudestaan

Oletko savonarola täydellisen pyhittynyt ja täydellinen pyhä? Jos olet niin miksi se ei näy käytöksessäs lähimäisiäsi kohtaan ja miksi täydellinen pyhyytesi ei ymmärrä Raamattua.

• sun greenikseis kirjoitti:

No kysytään antamiesi lisukkeiden kera uudestaan

Oletko savonarola täydellisen pyhittynyt ja täydellinen pyhä? Jos olet niin miksi se ei näy käytöksessäs lähimäisiäsi kohtaan ja miksi täydellinen pyhyytesi ei ymmärrä Raamattua.

Jos haluat vastauxia. Käänny Jumalan puoleen ! Mitä sä ihmisistä kysyt?? Jatketaan keskustelu Pyhyydestä -->
        Juud. 1:20

Mutta te, rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle, rukoilkaa Pyhässä Hengessä

• Käännyin Herran puol
        savonarola kirjoitti:

Jos haluat vastauxia. Käänny Jumalan puoleen ! Mitä sä ihmisistä kysyt?? Jatketaan keskustelu Pyhyydestä -->

Mutta te, rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle, rukoilkaa Pyhässä Hengessä

""Jos haluat vastauxia. Käänny Jumalan puoleen ! Mitä sä ihmisistä kysyt??""

Kysyin Jumalalta. Mä olen rukoillut yli vuoden sun puolesta savis. Sun asiat ei ole Jeesuksen kanssa kunnossa,

• Käännyin Herran puol kirjoitti:

""Jos haluat vastauxia. Käänny Jumalan puoleen ! Mitä sä ihmisistä kysyt??""

Kysyin Jumalalta. Mä olen rukoillut yli vuoden sun puolesta savis. Sun asiat ei ole Jeesuksen kanssa kunnossa,

Huomaamme että sun liha halua keskustella minusta eikä pyhyydestä. Ok...

• Kastamaton
        savonarola kirjoitti:

Kukaan meistä ei ole totuudessa,emmekä myöskään pyhässä hengessä,joten meidän rukouksemme saattavat mennä "OHI" kohteesta.Mahdollinen apu,kuitenkin saattaa olla hädän hetkellä " huutaa YAHWEa avuksi".Seuraavalla kerralla sitä pitää yrittää ???

• Rukoilla Voimme Aina
    • Kastamaton

Missä kohtaa Raamatussa,Jeesus opetti !RISTIN SANOMAA ??? Se on ilmeinen "VALHE". Kuningas Jaakon käännöksessä ilmenee sanat,Jeesuksen sanomana," OTA RISTISI,ja seuraa minua,kun taas 1930 luvun suomalaisessa PIPLIA-seurakunnan käännöksessä se on ilmoitettu todellisuutta kuvaavalla tavalla," OTA VAATTEESI,ja seuraa minua.Hirvittävä väärennys kirkollisten kääntäjien tahallisesta petoksesta,jatkaa "RISTIN" merkitystä kristikunnissa.Ne jotka levittävät valheita RISTIN MERKITYKSESTÄ,ovat kaikki syypäitä viattomien ihmisten harhaannuttamisesta totuudesta.Raamatun viimeisellä sivulla on varoitus niille,jotka lisäävät jotakin,taikka jättävät jotakin pois "PYHISTÄ KIRJOITUKSISTA".

• Sana rististä ja
    • Jos peilamme aloituxen siihen että Raamattu sanoo suoraan että Hän ottaa ylös Puhdistettu seurakunta ? Mitä se sitten auttaa että saat anteexi niinkuin kaikki muut ihmiset maailmassa jos et Puhdistuu Ristin Voimasta? ?? Koska Hän sovitti kaikki itsensä. Siis jos yx on kuollut ovat kaikki kuolleet on Paavalin Sanoma ja Hän iloitsi Rististä !!

• ei menee oikea

Jos sanot vaatien muiden täyty olla pyhä mutta et itse ole mitä se autta joku.

• ei menee oikea kirjoitti:

Jos sanot vaatien muiden täyty olla pyhä mutta et itse ole mitä se autta joku.

Sanoin kerran yhdelle juopolle joka valitti että veljet oli se syy Hesassa että hän ryyppää. Sanoin että mitä se auttaa sua helvetissä että olet ´katkera?

Sanon sama sinulle. Ja kun sä pidät minua fariseuxina niin heistä sanoi Jeesus että pidä kaikki mitä he opettavat . Siis pidä kaikki mitä minä opetan.

siis pidä kaikki mitä Raamattu on sanottu etä sun pitäis pitää että pääset perille niin kuin Paavali joka Toivoi mutta näki jo sen toteutuvan.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      45
      5851
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      48
      5356
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3728
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3675
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      96
      3376
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3136
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2894
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      58