Äitini ei hyväksy naistani...

HELP112

Olen vihdoin löytänyt naisen jonka kanssa olen itsevarma ja tiedän että haluan yhteisen elämän, mutta kuten otsikossa lukee niin äitini on nyt kovin sitä vastaan vaikka joskus onkin sanonut että hae nainen ulkomailta.

Neitini on Brasialainen jolla on myös tytär. Rakkaani on nyt vihdoin myös saannut töitäkin täältä ja ei halua tulla äitini väliin ihan tosta vaan joten ymmärtää ainakin paremmin mitä äitini...asia tietenkin mietityttää, kun haluaisin että äitini hyväksyisi hänet ja mietenkin että miten saisin asiat paremmaksi. He eivät siis ole vielä tavanneet ja kielimuuri ongelmakin tossa on...äitini ei puhu englantia ja rakkaani ei puhu Suomea mutta kielikursille kyllä menossa piakoin. Olen miettinyt tapaamisen järjestämistä mutta hiukan pelkään et mitä siitä mahtaa tulla...pitääkö minun vain odottaa ja antaa ajankulua koska äitini on vasta 2 viikkoa takaperin saannut tietää hänestä. Myös paikkaa olen miettinyt...oma kotini...olisiko se tarpeeksi neutraali paikka...vai vienkö hänet ensiksi näytille siskolle joka puhuu englantia myös.

En ole koskaan äitiä pitänyt rasistisena, mutta nyt siltä tuntuu...tiedän kyllä että itsehän elämääni elän. Onhan meillä kulttuureissa eroja mutta noin kaunista kolibria en koskaan uskonut löytävän ja myös se vähän pelottaa...itse olen aika erakko ihminen eli kavereita ei paljon ole ja nuorena ajattelin vain töitä ja rahaa.
Oikeestaan työpaikan mentyä alta aloin elää elämääni paremmin ja tämän neidin kanssa on hauskaa jopa ruoka ostoksilla.

Käteni ovat välillä likaiset kun teen jotain hommia ja rakkaani taas niin kaunis ja viehkeä että pelkään etten ole hänelle tarpeeksi hyvä...tosin mitä hänen kanssaan olen keskustellut niin hän pitää minusta tällaisena eikä halua muuttaa minua. Itse uskon että hän rakastaa minua ja ei pelaa mitään pelejä...aika vaan näyttää tuleeko tästä elämäni rakkaustarina...

14

952

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TätiX

      Itsellesi sinä naisen otat, et äidillesi, joten hänen on vain totuttauduttava ajatukseen siitä että naisesi on ulkomaalaista alkuperää.
      Paras ja otollisin tutustumispaikka heille olisi varmasti englantia puhuvan sisaresi luona, ehkäpä äitisi ajatusmaailma kääntyisi myönteisemmäksi naistasi kohtaan kun sisaresi toimisi aluksi tulkkina heidän välillään...
      Toivotan onnea ja iloa parisuhteeseenne :)

    • Lav mii tender

      Jos olet ollut aviossa äitisi kanssa vuosia, niin vaikeaahan on äidin sinusta luopua, jos ei ole toista hänelle tilalle. Mahtaisikohan hän kiintyä koiraan tai kissaan?

      Itse kuitenkin elämäsi elät, niin että jos katsot voivasi solmia avioliiton jonkun toisen kanssa, niin äitipoloisen on siihen vain tyydyttävä.

      Jää sitten yksin, jos ei sopeudu.

    • HELP112

      Kyllähän tuo äiti tossa jaloissa joskus tuntui pyörivän liikaakin, mutta osa syynä on myös firman hoito kun on tuo perheyritys...kyseessä siis pieni firma jossa on jotkut asiat hoidettu kotoa käsin....tosin nyt hän on antanut tilaa enempi, kun tietää että minulla on joku.. Onhan hänellä myös isäni, mutta heillä molemmilla on myös jalkojen kanssa ongelmia joten en voi vain jättää heitä tuuliajoille.

      Tuo siskonpaikka kuulostaisi kyllä hyvältä, mutta olen myös miettinyt et otanko sinne vanhempia ensiksi ollenkaan jolloin siskoni näkisi mahdollisesti meidän yhteyden. Itsekin voin toimina tulkkina mutta käykö siinä sit niin et olen puolueellinen.

      Kiitos kuitenkin vastauksista ja jatketaan keskustelua.

    • Ei-toivottu miniä

      Epäkypsä aikuiseen lapseen takertuminen tekee monesta äidistä ilkeän ja itsekkään, pelkistä omista mieltymyksistään välittävän maailmannavan. Tällainen äiti on täysin sokea sille, että tuottaa kielteisellä asenteellaan ja käytöksellään murhetta ja ongelmia myös omalle lapselle, vaikka luulee simputtavansa vain miniää. Äidin kuuluisi tukea aikuista lastaan ja tämän parisuhdetta.Olla onnellinen siitä mistä lapsi on onnellinen.
      Vaimo otetaan itselle eikä suvulle. Aikuisella miehellä on oikeus päättää itse omat asiansa, täysin oman makunsa mukaan, ja äidin kuuluu mukisematta alistua pojan päätöksiin. Ja äiti voi näyttää päätöksestä miniäehdokkaalle pelkkää ystävällistä naamaa, jos haluaa säilyttää hyvät välit, kielteinen asenne kostautuu jatkossa. Miniä muistaa kyllä loppuikänsä, ettei ollut hyväksytty. Ja onhan myös poika parisuhteessaan onnellisempi, jos kokee vanhempiensa suhtautuvan myönteisesti vaimoonsa. Hyväksynnän tarvehan huutaa sinunkin kirjoituksestasi.
      Jos aiot jatkaa suhdettasi ja haluat hyvän parisuhteen, pidä AINA naisesi puolia. Pidä huoli, että äitisi kohtelee häntä aina asiallisesti. Älä anna puuttua asioihinne. Anopit ja apet eivät voi olla koskaan miniöille samalla tavalla kotiväkeä kuin omat vanhemmat, heiltä odotetaan erilaista käytöstä. Viisaat appivanhemmat käyvät "kylässä" miniän huushollissa, eivät käyttäydy yhtä estottomasti kuin kotonaan. Tätä sinäkin tulet odottamaan vaimosi kotiväeltä.
      Voit omalla käytökselläsi äitisi suhteen vaikuttaa todella paljon siihen, miten parisuhteesi onnistuu. Alkusuhtautumisesta alkaen ja koko parisuhteesi ajan. Jos epäilet kielteistä käytöstä ensitapaamisella, puhu etukäteen äitisi kanssa, vaadi ystävällistä naamaa.
      Omasta kokemuksestani miniänä tiedän, että vaimon tunteita miestään kohtaan ei tuhoa mikään rankemmin, kuin se, että mies ei uskalla/välitä pitää vaimonsa puolia äitiänsä mitätöintiä, ylimielistä kohtelua ja ilkeyksiä vastaan.
      Anoppien kuuluisi tajuta lapsensa kasvaneen aikuiseksi. Kuuluisi keksiä itselle uutta elämänsisältöä. Kuuluisi antaa aikuisen lapsen elää omaa elämäänsä täysin omien mieltymyksiensä mukaan.

      • yksi miniä vaan

        Aamen :)


    • Minnikäinen

      Jotkut äidit kilpailevat määräysvallasta poikiensa tyttöystävien kanssa. Tämä voi liittyä kontrolloivaan luonteenpiirteeseen eli siis taustalla saattaa olla ihminen, joka haluaa että kaikki asiat tehdään aina hänen tavallaan. Kun kuvioon tulee mukaan uusi nainen (tässä tapauksessa tyttöystävä), äiti tuntee olonsa uhatuksi, koska hän tietää sen, että tyttöystävä tulee muuttamaan asioita. Enää ei ehkä tehdäkään kaikkea kuten on tähän asti totuttu ja kontrolloiva ihminen menettää kontrollin. Jos joudut miettimään itsesi jakamista noiden kahden naisen välillä, olet tilanteessa jossa äitisi vaatii sinulta liikaa ikääsi nähden. Lapset ovat lainaa vain sanotaan. Vanhemmat eivät voi omistaa lapsiaan. Vanhemmilla on vain velvollisuuksia lapsiaan kohtaan ja siitä vastineeksi he saavat kokea lapsiensa pyytettömän ja vilpittömän rakkauden. Kun lapsi kasvaa aikuiseksi on päästettävä irti ja annettava lapsen tehdä omat valintansa. Äideillä on toki oikeus puttua myös aikuisten lastensa asioihin jos jotakin vakavia asioita tulee eteen, mutta sitä ei voi äitisi määrätä kuka on sydämesi valittu. Ehkä äitiäsi vain pelottaa uusi tilanne ja siitä vastustelu. Jospa hän muuttaisi asennettaan kun on tavannut naisesi. Kuulostaa siltä, että ehkä hänellä on vain ennakkoluuloja.

      • iloitse onnestasi

        Ennakkoluuloja voi olla ja ensivaikutelma ulkomaalaisesta kuultuaan, että "miten tulen sen ulkomaalaisen miniän kanssa toimeen, kun ei ymmärretä toisiamme?" Juttele ensin äitisi kanssa kahden ja yritä saada hänet ymmärtämään, että tämä nainen on sinulle rakas ja toivot äitisikin pitävän hänestä ja kokevan hänet mielenkintoisena tutustua! Oletko ajatellut, miten nainen suhtautuisi äitiisi? Hänhän saattaa olla niin valloittava, että äitisi sulaa siihen paikkaan!!! Ja kun näkee, että sinä olet vallan ihastunut, niin voisiko äitisi olla edes muuta kuin onnellinen oman lapsensa onnesta?
        Jos äitisi päättää osoittaa negatiivista käytöstä, sinä pidä yhtä oman valittusi kanssa, sillä häneen sinä liityt ja äidistäsi luovutat ja äitisi on annettava sinun tehdä omat valintasi.
        Toivotaan, että äitisi ihastuu naiseesi ja päinvastoin. Silloin sinullakin on helppoa, kun ei tarvitse kääntyä äitiäsi vastaan ja kaikilla on hyvä olla!!!
        Oman miniäni, suomalaisen, otin heti ilolla vastaan, kun poika toi näytille, ja otin hänet kuin tyttärekseni ja meille tuli läheiset ja lämpimät välit.


    • rajat vanhemille

      "Omasta kokemuksestani miniänä tiedän, että vaimon tunteita miestään kohtaan ei tuhoa mikään rankemmin, kuin se, että mies ei uskalla/välitä pitää vaimonsa puolia äitiänsä mitätöintiä, ylimielistä kohtelua ja ilkeyksiä vastaan."

      Yhdyn "ei toivotun miniän" kirjoitukseen. Omasta kokemuksestani voin kertos, että meillä se ilkeilijä oli puolison isä. Pahinta oli se, että hänen poikansa ei uskaltanut puuttua humalaisen isänsä ilkeilyyn. Enää ei tarvitsekkaan, kun en suostu enää sinne kyläilemään.

    • irtomyynti

      Työporukasta miespuolinen sinkku haki thaikun, josta syystä koko suku pani välit poikki.

      • Hymyä

        Sehän on lähinnä suvun tappio:)
        Toivota kaverillesi onnea matkaan.


    • 15+6

      Täällä ikävä anoppi: poikani toi myös ulkomaalaisen miniän, jolla on lapsi. Alkuun se tosin harmitti, mutta koitin niellä harmini ja katsoa mitä tuleman pitää. Koitin olla mahdollisimman avoin. Pahaa sanaa tästä miniästä en ole sanonut, paitsi miehelleni, jonka kanssa asiasta juttelen.

      Minä pidän miniästäni päivä päivältä vähemmän, pojan sisko ja minun mieheni pitävät hänestä kyllä. Koitan suhtautua häneen ystävällisesti. Aika näyttää kuinka käy.

    • piparminttuli

      Minkä ikäinen sinä olet. Et vaikuta kovin nuorelta noista kirjoituksista päätellen. Ja asut yksin etä äitisi nurkissa.

      Mene ja puhu hänen kanssaan. Kerro kuinka tärkeä tämä nainen on sinulle. Kysy suoraan äidiltä missä hän haluaa tavata rakastettusi ensimmäisen kerran. Älä ala käyttämään pienintäkään kiertoreittiä se vain pahentaa asiaa.

      Onko äidilläsi yhtään lastenlasta. Jos on niin ovatko he tyttöjä vai poikija. Jos ei ole yhtään lastenlasta niin voi olla että tämä pikkuneiti saa äitisi sydämmen sulamaan.

      Mutta onnea teille. On hienoa kun voi rakastaa ja tulla rakastetuksi.

      • Onnea

        Uskon, että tyttöystäväsi - tuleva puolisosi - on äidillesi onnenkantamoinen. Nythän on niin, että eteläisissä maissa nuoremmat kunnioittavat vanhempiaan, toisin kuin meillä on tapana. Ystävättäreni poika toi miniäksi etiopialaisen tytön ja tämä on aivan fantastinen miniä, aina ystävällinen, auttavainen ja pitää anoppiaan yhtä läheisenä kuin äitiään. Joten tsemppiä sinne....Itsekin ottaisin mielelläni ulkomaalaisen miniän oman ikävän miniäni tilalle.


    • Vihaan sitä muijaa!

      Minunki mieheni äiti on keksinyt oivan keinon pitää poikansa itsellään,laittaa tälle rahaa,josta seuraa sitä että mies pelaa päivät pitkät,ja meille tulee riitaa.Näin hän pitää poikaansa läheisriippuvaisessa suhteessaan...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2819
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      386
      2690
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2210
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1876
    5. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      74
      1855
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1793
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1784
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      143
      1718
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1603
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1502
    Aihe