luettuani täällä halveksivia viestejä petetyistä.
Siksi ihmettelenkin mikä saa kakkoseten/ ykköstyneiden kakkosten olemaan niin varmoja itsestään, että uskaltautuvat pilkkaamaan ihmistä jota ovat itse osallistuneet pettämään?
Eikö heillä omatunto soimaa toisen elämän pilaamisesta? Olen myös lukenut tuomioita anteeksiantavia puolisoita kohtaan ja mietinkin, että ainako se petetty on se jonka päässä viiraa?
Uteliaisuuteni heräsi
63
418
Vastaukset
- tämäkin puoli
Jaa..?
Et siis ole lukenut lainkaan niitä kommentteja, joissa "kakkosen" todetaan olevan pelkkä "tyhjennysastia" ja "patja" ukkomiehelle vailla ihmisarvoa?
Vastakysymys: mikä saa "ykkösen" olemaan niin varma itsestään ja siitä, että ukkomies "valitsee" kuitenkin vaimonsa?- vastakysymys
Ymmärrän viestistäsi että sinua loukkaa vaimon alentavat kommentit. Itse olet mennyt toisen parisuhteen väliin rikkomaan ja imemään sen elinvoiman itsellesi loisena. Haluat vielä epätoivoisesti että vaimo myöntäisi miehensä rakkauden sinua kohtaan? Minusta olet itse osasi valinnut. Olet toisen naisen/parisuhteen/elämän rikkoja ja piste.
Ja voi voi. Tupakkakin maituu hyvältä. Ihastuneena tuntuu kaikki mahdolliselta. Humalassa on mahtavaa. - näe faktat
vastakysymys kirjoitti:
Ymmärrän viestistäsi että sinua loukkaa vaimon alentavat kommentit. Itse olet mennyt toisen parisuhteen väliin rikkomaan ja imemään sen elinvoiman itsellesi loisena. Haluat vielä epätoivoisesti että vaimo myöntäisi miehensä rakkauden sinua kohtaan? Minusta olet itse osasi valinnut. Olet toisen naisen/parisuhteen/elämän rikkoja ja piste.
Ja voi voi. Tupakkakin maituu hyvältä. Ihastuneena tuntuu kaikki mahdolliselta. Humalassa on mahtavaa.Väärin. Toinen nainen ei ole MENNYT kenenkään parisuhteen väliin, aviomies on TUONUT hänet siihen.
- Faktaa kyllä
näe faktat kirjoitti:
Väärin. Toinen nainen ei ole MENNYT kenenkään parisuhteen väliin, aviomies on TUONUT hänet siihen.
Totuudesta toinen puoli tuokin!
- Tämäkin puoli
vastakysymys kirjoitti:
Ja voi voi. Tupakkakin maituu hyvältä. Ihastuneena tuntuu kaikki mahdolliselta. Humalassa on mahtavaa.Kirjoitin kommenttini kuten aloittajakin - "uteliaisuuteni heräsi"... Lueskelen näitä juttuja satunnaisesti ; en ole kakkonen, en ole ollut enkä usko, että minusta sellaista koskaan tuleekaan. Aiempi parisuhteeni päättyi exän uskottomuuden myötä ja sellainen kokemus pisti ajattelemaan asioita joka puolelta jos toiselta. Ex olisi "valinnut" minut, mutta kun olin päätökseni tehnyt = en pystyisi häneen enää luottamaan, jouti menemään. Hyvänen aika, eihän mitään tuollaista "valintatilannetta" olisi pitänyt edes tulla, kun kertaalleen olimme toisemme valinneet!
Vaikka miten riepoi, en kohdistanut exän toisen naisen persoonaan mitään erityisiä tuntemuksia. Pettämisen tapahduttua, mitä väliä sillä on, onko "pelkkä patja" vai jopa miehelle minua paremmin sopiva kumppani?!
No, tilanteita on monenlaisia. Jotkut pettävät kumppaneitaan pelkästään "paneskelemisen ilosta" ja silloin ei mikään riitä. Jotkut ovat vuosia ja vuosikymmeniä uskollisia ja "ratkeavat" sitten yhden ainokaisen kerran. Tässäkin on varmaan "alalajeja" niin, että kerrasta oppineena ei petä toiste, mutta on myös niitä, jotka rakastuvat siihen toiseen ja vanha liitto on sitä myöden "taputeltu". - Sivulause
Vaimot lienevät varmoja itsestään, koska mies ei ole ensimmäistä kertaa lähellekään vieraissa. Vaimo tietää ettei mies ole ennenkään kakkosen perään lähtenyt eikä lähde nytkään. Kakkonenhan ei tiedä olevansa ties kuinka mones nainen miehen historiassa.
- Päälause
Sivulause kirjoitti:
Vaimot lienevät varmoja itsestään, koska mies ei ole ensimmäistä kertaa lähellekään vieraissa. Vaimo tietää ettei mies ole ennenkään kakkosen perään lähtenyt eikä lähde nytkään. Kakkonenhan ei tiedä olevansa ties kuinka mones nainen miehen historiassa.
Eikä kakkosen tarvitse edes sitä tietää. Miksi pitäisi tietää? Pääasia, että vaimo tietää kenen kanssa on avioliitossa. Niin naisilla kuin miehilläkin on kaikilla omat historiansa, ei kukaan edes kuvittele, "että minä olen miehen ensimmäinen nainen, johon hän koskee..." Enkä minä ainakaan edes huolisi sellaista 40 v. miestä, että olisin hänelle ensimmäinen. Päinvastoi, kokemus puhuu myös seksissä ja hyväilyssä. Sillä kokemuksella mies jo tietää, mitä tekee, tietää mitä nainen haluaa, eikä ole arka ja ujo.
- kerrom sinulle
"Vastakysymys: mikä saa "ykkösen" olemaan niin varma itsestään ja siitä, että ukkomies "valitsee" kuitenkin vaimonsa? "
Muun muassa se, että he ovat aikanaan niin sopineet!
He ovat solmineet avioliiton siinä tarkoituksessa, että se on koko elämän kestävä liitto, jossa kaksi ihmistä jakaa arjen, ilot ja surut. He ovat luvanneet jaksaa tukea toisiaan myös vastoinkäymisten kohdatessa. "Ykkönen" ymmärtää, että todellinen onni syntyy, ei yksin rakkaudesta, vaan myös turvallisuudesta ja luottamuksesta. - puff
kerrom sinulle kirjoitti:
"Vastakysymys: mikä saa "ykkösen" olemaan niin varma itsestään ja siitä, että ukkomies "valitsee" kuitenkin vaimonsa? "
He ovat solmineet avioliiton siinä tarkoituksessa, että se on koko elämän kestävä liitto, jossa kaksi ihmistä jakaa arjen, ilot ja surut. He ovat luvanneet jaksaa tukea toisiaan myös vastoinkäymisten kohdatessa. "Ykkönen" ymmärtää, että todellinen onni syntyy, ei yksin rakkaudesta, vaan myös turvallisuudesta ja luottamuksesta.todellinen onni syntyy ei yksin rakkaudesta, vaan myös turvallisuudesta ja luottamuksesta?
ööö - eikö pettämsellä juuri "kussut" sanojen rakkaus ja luottamus päälle?
näin sen itse otin, miksi olisin jäänyt suhteeseen jossa toisen rakkauteen minua kohtaan kuuluu seksi toisen kanssa ja sillä luottamuksen silmille heitto?
ei kiitos.. mulle rakkaus on luottamusta, rehellisyyttä ja avoimuutta sekä yksi avioisuutta = yksi seksi kumppani kerralla kiitos ja samaa haluan toiselta - Tämäkin puoli
kerrom sinulle kirjoitti:
He ovat solmineet avioliiton siinä tarkoituksessa, että se on koko elämän kestävä liitto, jossa kaksi ihmistä jakaa arjen, ilot ja surut. He ovat luvanneet jaksaa tukea toisiaan myös vastoinkäymisten kohdatessa. "Ykkönen" ymmärtää, että todellinen onni syntyy, ei yksin rakkaudesta, vaan myös turvallisuudesta ja luottamuksesta.Sovittiinko siis aikanaan myös se, että mies saa sille päälle sattuessaan hakea viihdykettä muualta?
No jos kerran noin on, ettei mikään (=miehen uskottomuus) liittoa heiluta mihinkään suuntaan, niin miksi kaikki melu?
Jos kerran on niin selvää, että mies palaa retkiltään lopulta vaimon helmoihin, miksi täällä huudetaan tuon tuostakin, miten ukko on mätämuna ja käy tyhjentämässä pussinsa kakkosen kololla?
No ilmankos olen eronnut nainen, kun en sopinut tuollaista "diiliä" exän kanssa... - Sivulause
Päälause kirjoitti:
Eikä kakkosen tarvitse edes sitä tietää. Miksi pitäisi tietää? Pääasia, että vaimo tietää kenen kanssa on avioliitossa. Niin naisilla kuin miehilläkin on kaikilla omat historiansa, ei kukaan edes kuvittele, "että minä olen miehen ensimmäinen nainen, johon hän koskee..." Enkä minä ainakaan edes huolisi sellaista 40 v. miestä, että olisin hänelle ensimmäinen. Päinvastoi, kokemus puhuu myös seksissä ja hyväilyssä. Sillä kokemuksella mies jo tietää, mitä tekee, tietää mitä nainen haluaa, eikä ole arka ja ujo.
Jos toinen nainen tietäisi olevansa naimisissa olevan miehensä kuudes sivusuhde tämän avioliiton aikana, niin eiköhän hän ymmärtäisi ettei sitä luvattua avioeroa ole tulossa?
- paikkansa
näe faktat kirjoitti:
Väärin. Toinen nainen ei ole MENNYT kenenkään parisuhteen väliin, aviomies on TUONUT hänet siihen.
Ei mennyt eikä tuonut. Rinnakkaissuhde on aina vakisuhteen kanssa rinnakkain, sen vieressä. Eikä siis välissä.
- freemind
Sivulause kirjoitti:
Jos toinen nainen tietäisi olevansa naimisissa olevan miehensä kuudes sivusuhde tämän avioliiton aikana, niin eiköhän hän ymmärtäisi ettei sitä luvattua avioeroa ole tulossa?
Jotenkin outoa ajattelua. Suurimmalla osalla miehistä eikä naisistakaan ole lukuisia sivusuhteita. Hyvin suuri osa ei myöskään ikinä lupaa avioeroa eikä myöskään kakkoset sitä edes odota.
- Kaunistelua
paikkansa kirjoitti:
Ei mennyt eikä tuonut. Rinnakkaissuhde on aina vakisuhteen kanssa rinnakkain, sen vieressä. Eikä siis välissä.
Rinnakkaissuhde on tässä yhteydessä ainoastaan kaunisteleva sana uskottomuudelle, pettämiselle, sekä syrjähypylle, turha sitä on yritttää tuollaisella nimikkeelä muuksi muuttaa.
- Mitäs, , ,
Tämäkin puoli kirjoitti:
Sovittiinko siis aikanaan myös se, että mies saa sille päälle sattuessaan hakea viihdykettä muualta?
No jos kerran noin on, ettei mikään (=miehen uskottomuus) liittoa heiluta mihinkään suuntaan, niin miksi kaikki melu?
Jos kerran on niin selvää, että mies palaa retkiltään lopulta vaimon helmoihin, miksi täällä huudetaan tuon tuostakin, miten ukko on mätämuna ja käy tyhjentämässä pussinsa kakkosen kololla?
No ilmankos olen eronnut nainen, kun en sopinut tuollaista "diiliä" exän kanssa..., , , "puff" entä jos onkin tilanne, ettei toinen tiedä tuosta "kusemisesta" eli pettämisestä mitään, ja siis edelleenkin luottaa tuohon rakkauteen ja luotettavuuteen.
- Fuzzy
freemind kirjoitti:
Jotenkin outoa ajattelua. Suurimmalla osalla miehistä eikä naisistakaan ole lukuisia sivusuhteita. Hyvin suuri osa ei myöskään ikinä lupaa avioeroa eikä myöskään kakkoset sitä edes odota.
Enemmänkin outoa keskustelua! Toiset pohtii liiton aikana tapahtuvia syrjähyppyjä, ja toiset taasen, suhteista ennen avioliittoa (/parisuhdetta).
- Desires
Fuzzy kirjoitti:
Enemmänkin outoa keskustelua! Toiset pohtii liiton aikana tapahtuvia syrjähyppyjä, ja toiset taasen, suhteista ennen avioliittoa (/parisuhdetta).
"Päälause": Hieman kritisoisin tuota väitettäsi, muiden henkilöiden täällä esittämien kommenttien perusteella. "kokemus puhuu myös seksissä ja hyväilyssä. Sillä kokemuksella mies jo tietää, mitä tekee, tietää mitä nainen haluaa" Hyvin moni nainen näillä palstoilla taasen valittaa, kun mies on ikäänkuin oppinut tietyt toimintamallit ja -tavat, eivätkä ole kykeneviä, tai kiinnostuneitakaan nykyisen kumppanin haluista ja toiveista. Onko edes sellaista kuin "tieto", mitä kukin nainen haluaa?
- Sivulause
freemind kirjoitti:
Jotenkin naiivia ajattelua. Suurella osalla miehistä on pitkän avioliiton aikana useampia sivusuhteita ja iso osa heistä kakkosen niin vaatiessa uskottelee avioeron olevan vain ajan kysymys.
Luonnollisestikaan tällaiset suhteet eivät ole yleisessä tiedossa. Niinpä ihmiset kuvittelevat ettei sellaisia myöskään ole. - Lause kuin lause
Sivulause kirjoitti:
Jotenkin naiivia ajattelua. Suurella osalla miehistä on pitkän avioliiton aikana useampia sivusuhteita ja iso osa heistä kakkosen niin vaatiessa uskottelee avioeron olevan vain ajan kysymys.
Luonnollisestikaan tällaiset suhteet eivät ole yleisessä tiedossa. Niinpä ihmiset kuvittelevat ettei sellaisia myöskään ole."Suurella osalla miehistä on pitkän avioliiton aikana useampia sivusuhteita"? Faktatietoa, vai mututuntumaa?
- Vvvvvvvvvvvvvv
Desires kirjoitti:
"Päälause": Hieman kritisoisin tuota väitettäsi, muiden henkilöiden täällä esittämien kommenttien perusteella. "kokemus puhuu myös seksissä ja hyväilyssä. Sillä kokemuksella mies jo tietää, mitä tekee, tietää mitä nainen haluaa" Hyvin moni nainen näillä palstoilla taasen valittaa, kun mies on ikäänkuin oppinut tietyt toimintamallit ja -tavat, eivätkä ole kykeneviä, tai kiinnostuneitakaan nykyisen kumppanin haluista ja toiveista. Onko edes sellaista kuin "tieto", mitä kukin nainen haluaa?
Kun on tarpeeksi hyvä houkutin ja mahtava pääpalkinto, niin kyllä ne miehet on kiinnostuneita ihan mistä vaan! Seksi on sina kahden tai ehkä jopa kolmen ihmisen yhteissävel
- niin makaa kuin
Hienoa olet vain "lukenut" ;)
Minua on kyllä petetty mutta ei minun elämää ole kukaan pilannut.
Parisuhde ei onnistunut, erosimme. Nyt jaktan elämääni kuten myös exäni.
Kyllähän se kismittää kun mies petti suhteemme hiillosvaiheessa mutta se oli toisaalta hyvä, tuli tehtyä se eropäätös. - Kevätpä hyvinnii
Eiköhän useimmiten tuolla pilkkaamisella nimenomaan yritetä vaientaa, tai peitellä tuota omantunnon "kolkutusta"?
- monenlaista
Kun ihminen rakastuu sydän juuriaan myöten, niin silloin ei kyllä omatunto kolise, pitäisi sitten tai ei. Hädässä ja rakkaudessa ei ole sääntöjä, ei lakia tunneta, näin minä sen asian näen. Ja sitten ne, jotka pettävät sarjana, niin niiltähän ei voi minkäänlaista omaatuntoa edes odottaa. Ei ole omaa kokemusta, mutta tiedän näistä hullaantuneista, jotka ajattelevat vain sitä rakkauttaan 24/7. Ja tuskin siinä kukaan pilkkaa ketään, ei silloin ole kuin vain ja ainoastaan "oma rakas" mielessä. ei silloin ehdi tai ei ole edes intressiä keskittyä siihen vaimoon/mieheen.
Luulen, jotka sitten oikeasti ihmettelevät näitä vaimoja, jotka antaa anteeksi vaikka ukko pettäisikin, ovat juuri niitä, jotka eivät ole pettäneet, eivätkä ole tullut petetyksi, koska silloin ei vain voi käsittää, miten antaa itseään kohdeltava. Itse kuulun just siihen ryhmään, että minua ei ole petetty enkä tietysti itsekkään ole pettänyt, ja en kyllä toden totta ymmärrä, miksi pitempiaikaista pettämistä annetaan anteeksi. En vaikka kuinka yrittäisin ymmärtää. Yksi hairahdus on aivan eri asia, kun "kiintynyt pettäminen".
Näin minä ajattelen, ja luulen että en ole ainut. Joskus olin työpaikassa, jossa oli jonkin verran sutinaa joillakin, ei he kyllä siinä ihastuksessaan tuntenut mitään omantunnontuskia, tai parjanneet vaimoja, nämä mun työkaverit antoivat palaa, ei ne miettynyt sitä tarkemmin, kenelle aiheutuu mitäkin, he olivat vain hullaantuneita ja elivät tässä ja nyt. - vanha ja viisas
monenlaista kirjoitti:
Kun ihminen rakastuu sydän juuriaan myöten, niin silloin ei kyllä omatunto kolise, pitäisi sitten tai ei. Hädässä ja rakkaudessa ei ole sääntöjä, ei lakia tunneta, näin minä sen asian näen. Ja sitten ne, jotka pettävät sarjana, niin niiltähän ei voi minkäänlaista omaatuntoa edes odottaa. Ei ole omaa kokemusta, mutta tiedän näistä hullaantuneista, jotka ajattelevat vain sitä rakkauttaan 24/7. Ja tuskin siinä kukaan pilkkaa ketään, ei silloin ole kuin vain ja ainoastaan "oma rakas" mielessä. ei silloin ehdi tai ei ole edes intressiä keskittyä siihen vaimoon/mieheen.
Luulen, jotka sitten oikeasti ihmettelevät näitä vaimoja, jotka antaa anteeksi vaikka ukko pettäisikin, ovat juuri niitä, jotka eivät ole pettäneet, eivätkä ole tullut petetyksi, koska silloin ei vain voi käsittää, miten antaa itseään kohdeltava. Itse kuulun just siihen ryhmään, että minua ei ole petetty enkä tietysti itsekkään ole pettänyt, ja en kyllä toden totta ymmärrä, miksi pitempiaikaista pettämistä annetaan anteeksi. En vaikka kuinka yrittäisin ymmärtää. Yksi hairahdus on aivan eri asia, kun "kiintynyt pettäminen".
Näin minä ajattelen, ja luulen että en ole ainut. Joskus olin työpaikassa, jossa oli jonkin verran sutinaa joillakin, ei he kyllä siinä ihastuksessaan tuntenut mitään omantunnontuskia, tai parjanneet vaimoja, nämä mun työkaverit antoivat palaa, ei ne miettynyt sitä tarkemmin, kenelle aiheutuu mitäkin, he olivat vain hullaantuneita ja elivät tässä ja nyt.Alkuvaiheessa omatunto ei paina. Tulee hullaannuksen kemiaa joka on kuin syvintä rakkautta. Sitten ongelmat kasaantuvat. Tulee vihaa, epätoivoa ja omistuksenhalua. Osalla järki voittaa ja he lopettavat pikkuhiljaa suhteen. Osa kuvittelee että heidän suhteensa on jotain elämää suurempaa. Jos kakkonen on rakkausvouhottaja, niin ihastrunutta miestä viedään kuin eropaperinpalaa.
Ja taidat olla heitä jotka kieltävät oman pettämisen? Pelkäätkö että miehesi lukee nämä? - nuori ja kaunis
vanha ja viisas kirjoitti:
Alkuvaiheessa omatunto ei paina. Tulee hullaannuksen kemiaa joka on kuin syvintä rakkautta. Sitten ongelmat kasaantuvat. Tulee vihaa, epätoivoa ja omistuksenhalua. Osalla järki voittaa ja he lopettavat pikkuhiljaa suhteen. Osa kuvittelee että heidän suhteensa on jotain elämää suurempaa. Jos kakkonen on rakkausvouhottaja, niin ihastrunutta miestä viedään kuin eropaperinpalaa.
Ja taidat olla heitä jotka kieltävät oman pettämisen? Pelkäätkö että miehesi lukee nämä?Ei sinun tarvitse hyvä ihminen arvailla kuka minä olen, minähän kerroin jo mihin ryhmään minä kuulun. Ja minulla ja miehelläni on niin luksus suhde, että meidän ei tarvitse pelätä yhtään mitään, rakastetaan ja kunnioitetaan toisiamme, luottamus on 1000 %. Nauretaan sekä yhdessä että erikseen. Ja itseasiassa kyllä minunkin mies näitä lukee, kun välillä sanon hänelle "tule jo kattoon, mitä joku hullu tänne on kirjoittaat". Viimeeksi mieheni luki juuri jonkun tasapainoisen ja positiivisen ihmisen kirjoituksen "revanpilluista, joita pannaan ja jotka joutuu helvettiin...jne." Kyllä me ensiksi naurettiin, mutta sen jälkeen kyllä tuli sääli, miten joku voi olla niin kutistunut henkisesti.
Yritä nyt edes vähän rajoittaa sinun kyynisyyttäsi ja katkeruuttasi. Sinun kirjoituksia pystyy hyvin jo tunnistamaan. - semmsota....
monenlaista kirjoitti:
Näin minä ajattelen, ja luulen että en ole ainut. Joskus olin työpaikassa, jossa oli jonkin verran sutinaa joillakin, ei he kyllä siinä ihastuksessaan tuntenut mitään omantunnontuskia, tai parjanneet vaimoja, nämä mun työkaverit antoivat palaa, ei ne miettynyt sitä tarkemmin, kenelle aiheutuu mitäkin, he olivat vain hullaantuneita ja elivät tässä ja nyt."Kun ihminen rakastuu sydän juuriaan myöten, niin silloin ei kyllä omatunto kolise, pitäisi sitten tai ei. Hädässä ja rakkaudessa ei ole sääntöjä, ei lakia tunneta, näin minä sen asian näen. ..... tiedän näistä hullaantuneista, jotka ajattelevat vain sitä rakkauttaan 24/7. Ja tuskin siinä kukaan pilkkaa ketään, ei silloin ole kuin vain ja ainoastaan "oma rakas" mielessä. ei silloin ehdi tai ei ole edes intressiä keskittyä siihen vaimoon/mieheen."
Noinhan se menee. Kunnes tullaan aikuisiksi. Useimmat viimeistään kun ovat täyttäneet 18. - lumi on mustaa
nuori ja kaunis kirjoitti:
Ei sinun tarvitse hyvä ihminen arvailla kuka minä olen, minähän kerroin jo mihin ryhmään minä kuulun. Ja minulla ja miehelläni on niin luksus suhde, että meidän ei tarvitse pelätä yhtään mitään, rakastetaan ja kunnioitetaan toisiamme, luottamus on 1000 %. Nauretaan sekä yhdessä että erikseen. Ja itseasiassa kyllä minunkin mies näitä lukee, kun välillä sanon hänelle "tule jo kattoon, mitä joku hullu tänne on kirjoittaat". Viimeeksi mieheni luki juuri jonkun tasapainoisen ja positiivisen ihmisen kirjoituksen "revanpilluista, joita pannaan ja jotka joutuu helvettiin...jne." Kyllä me ensiksi naurettiin, mutta sen jälkeen kyllä tuli sääli, miten joku voi olla niin kutistunut henkisesti.
Yritä nyt edes vähän rajoittaa sinun kyynisyyttäsi ja katkeruuttasi. Sinun kirjoituksia pystyy hyvin jo tunnistamaan.Olet mikä olet.
Minäkin luen näitä tarinoita täällä nyt mutta ei tullut pieneen mieleenikään lukea niitä silloin kun luulin olevani luxus suhteessa.
Mies petti kaiken 2000% luottamisen, rakastamisen ja kunnioittamisen tunteista huolimatta.
Sen jälkeen vasta löysin tänne uskottomuuspalstalle, joten sulla on jo petturuus menossa, vai mitä? - freemind
Hmm. Toisten pilkkaaminen ei todellakaan auta omatunnon kolkutteluun. Ei kenelläkään. Ei uskottomalla, ei petetyllä, ei kakkosella. Ainoa keino vaimentaa omantunnon kolkutusta on ajattelu ja asian työstäminen. Vähintään pyrkimys tasapainoon ja sitä myöten hyvään tai parhaimpaan ratkaisuun.
- freemind
nuori ja kaunis kirjoitti:
Ei sinun tarvitse hyvä ihminen arvailla kuka minä olen, minähän kerroin jo mihin ryhmään minä kuulun. Ja minulla ja miehelläni on niin luksus suhde, että meidän ei tarvitse pelätä yhtään mitään, rakastetaan ja kunnioitetaan toisiamme, luottamus on 1000 %. Nauretaan sekä yhdessä että erikseen. Ja itseasiassa kyllä minunkin mies näitä lukee, kun välillä sanon hänelle "tule jo kattoon, mitä joku hullu tänne on kirjoittaat". Viimeeksi mieheni luki juuri jonkun tasapainoisen ja positiivisen ihmisen kirjoituksen "revanpilluista, joita pannaan ja jotka joutuu helvettiin...jne." Kyllä me ensiksi naurettiin, mutta sen jälkeen kyllä tuli sääli, miten joku voi olla niin kutistunut henkisesti.
Yritä nyt edes vähän rajoittaa sinun kyynisyyttäsi ja katkeruuttasi. Sinun kirjoituksia pystyy hyvin jo tunnistamaan."luottamus on 1000 %"
Tuo ei kannata, tiedät sen itsekin. Todellisuudessa aivan kuka tahansa voi pettää, kun tulee sopiva tilaisuus, paikka ja ennen kaikkea kohde. Monilla vaan ei koskaan tule. Kaikkein vähiten kohdetta. On todella helppoa olla huonossakin suhteessa pettämättä, jos ei ole kiinnostunut seksistä, eikä ylipäänsä kanssakäyminen vastakkaisen sukupuolen (tai homoilla saman sukupuolen) kanssa kiinnosta pätkääkään. - VEUP
freemind kirjoitti:
"luottamus on 1000 %"
Tuo ei kannata, tiedät sen itsekin. Todellisuudessa aivan kuka tahansa voi pettää, kun tulee sopiva tilaisuus, paikka ja ennen kaikkea kohde. Monilla vaan ei koskaan tule. Kaikkein vähiten kohdetta. On todella helppoa olla huonossakin suhteessa pettämättä, jos ei ole kiinnostunut seksistä, eikä ylipäänsä kanssakäyminen vastakkaisen sukupuolen (tai homoilla saman sukupuolen) kanssa kiinnosta pätkääkään.Oletpa kyyninen ihmisten suhteen tai toinen vaihtoehto on, että olet luonteeltasi heikko ja luulet, että kaikki muutkin ovat! No, ei kyllä pidä paikkaansa, että "aivan kuka tahansa voi pettää, kun tulee sopiva tilaisuus"
- Ei siis todellakaan - ! - vanha ja väsynyt
freemind kirjoitti:
"luottamus on 1000 %"
Tuo ei kannata, tiedät sen itsekin. Todellisuudessa aivan kuka tahansa voi pettää, kun tulee sopiva tilaisuus, paikka ja ennen kaikkea kohde. Monilla vaan ei koskaan tule. Kaikkein vähiten kohdetta. On todella helppoa olla huonossakin suhteessa pettämättä, jos ei ole kiinnostunut seksistä, eikä ylipäänsä kanssakäyminen vastakkaisen sukupuolen (tai homoilla saman sukupuolen) kanssa kiinnosta pätkääkään.Eli mainostat seksin tarvettasi. Olet harvinaisen typerä petturi! Luulet olevasi fiksu ja nokkela, muttet sitten olekkaan. Historia vaan toistaa vaan samaa idioottien historiaa. Nussi ja hajota elämäsi. Nauti ja luule rakentavasi unelmiasi. Näe että olet jo mennyttä ja liian vanha korjaamaan asioita hyväksi. Voidaan jopa sano, että perkele nauraa sillä elämäsi on suurta huvia, ja sitä sinä itse halusit.
- Apology and forgive
freemind kirjoitti:
Hmm. Toisten pilkkaaminen ei todellakaan auta omatunnon kolkutteluun. Ei kenelläkään. Ei uskottomalla, ei petetyllä, ei kakkosella. Ainoa keino vaimentaa omantunnon kolkutusta on ajattelu ja asian työstäminen. Vähintään pyrkimys tasapainoon ja sitä myöten hyvään tai parhaimpaan ratkaisuun.
Tarkentaisin tuota hieman. "ajattelu ja asian työstäminen. Vähintään pyrkimys tasapainoon", on avain siihen, ettei toista virhettään!
Omantunnon kolkutuksen saa loppumaan ainoastaan sopimalla asia sen kanssa, jota on loukannut. - vieläkin vieläkin...
semmsota.... kirjoitti:
"Kun ihminen rakastuu sydän juuriaan myöten, niin silloin ei kyllä omatunto kolise, pitäisi sitten tai ei. Hädässä ja rakkaudessa ei ole sääntöjä, ei lakia tunneta, näin minä sen asian näen. ..... tiedän näistä hullaantuneista, jotka ajattelevat vain sitä rakkauttaan 24/7. Ja tuskin siinä kukaan pilkkaa ketään, ei silloin ole kuin vain ja ainoastaan "oma rakas" mielessä. ei silloin ehdi tai ei ole edes intressiä keskittyä siihen vaimoon/mieheen."
Noinhan se menee. Kunnes tullaan aikuisiksi. Useimmat viimeistään kun ovat täyttäneet 18.Höpö höpö semmsota. Kyllä ihminen voi rakastua juuri noin, sydänjuuriaan myöten vielä aikuisenakin missä iässä tahansa. Jos sinä et osaa rakastaa syvästi, älä luule, ettei kukaan muukaan osaa. Joskus rakastuu varattuun, vaikkei saisi. Eikä silloin ole seksintarve päällimmäisenä, vaikka sekin on yhtä juhlaa. Lisänä on ennenkokematon sielujen sympatia. Miten tällaisen unohtaa? Ei mitenkään. Ja toinen palaa puolisonsa hoiviin. Tiedä sitten pitäisikö tätä puolisoa ajatuksen siivin onnitella vai sääliä. Ainakin hän tietää toisen uskottomuudesta, vaikkei välttämättä sen tunnesisältöä halua myöntää todeksi.
- Rakastakaa
vieläkin vieläkin... kirjoitti:
Höpö höpö semmsota. Kyllä ihminen voi rakastua juuri noin, sydänjuuriaan myöten vielä aikuisenakin missä iässä tahansa. Jos sinä et osaa rakastaa syvästi, älä luule, ettei kukaan muukaan osaa. Joskus rakastuu varattuun, vaikkei saisi. Eikä silloin ole seksintarve päällimmäisenä, vaikka sekin on yhtä juhlaa. Lisänä on ennenkokematon sielujen sympatia. Miten tällaisen unohtaa? Ei mitenkään. Ja toinen palaa puolisonsa hoiviin. Tiedä sitten pitäisikö tätä puolisoa ajatuksen siivin onnitella vai sääliä. Ainakin hän tietää toisen uskottomuudesta, vaikkei välttämättä sen tunnesisältöä halua myöntää todeksi.
olet niin oikeassa "vieläkin vieläkin". Ihminen voi rakastua missä iässä tahansa, ja se on elämän rikkautta ja suola. Yksi minun kaveri joskus sanoi minulle, että olen kateellinen sinulle, kun osaat elää tunteella (positiivisesti). Ko. kaveri sanoi, että ei hän oikein tunne mitään ketään kohtaan. Eli on todellakin ihmisiä, jotka eivät tunteista tiedä, eivät tiedä millaiselta tuntuu, kun on tunteita. Sääli heitä, nimittäin elämä pelkän järjen kanssa on kyllä niin köyhää niin köyhää että. Ja se ei tarkoita sitä, että vaikka elääkin tunteella ettei olisi järkeä. Tunteet eivät sulje älyllistä kapasiteettia. Ja päin vastoin, ihminen voi elää ns. järjellä, olematta järkevä.
Joskus minun kosmetolgi kertoi tarinan vanhusten palvelutalossa asuvasta 85- vuotiaasta naisesta ja miehestä, jotka olivat aivan rakastuneita toisiinsa, ja käyttäytyivät kuin 15-kesäinen teini-tyttö ja -poika. mies kantoi naiselle suklaapatukoita, aina kun oli käynyt ulkona, ja nainen luki miehelle rakkausrunoja:) Ihanan romanttista. Se on sitä täyttä elämää.
Elämä ilman tunteita on kuollut. Rakastakaa ja antakaa muidenkin rakastaa! - Eihän, , ,
Rakastakaa kirjoitti:
olet niin oikeassa "vieläkin vieläkin". Ihminen voi rakastua missä iässä tahansa, ja se on elämän rikkautta ja suola. Yksi minun kaveri joskus sanoi minulle, että olen kateellinen sinulle, kun osaat elää tunteella (positiivisesti). Ko. kaveri sanoi, että ei hän oikein tunne mitään ketään kohtaan. Eli on todellakin ihmisiä, jotka eivät tunteista tiedä, eivät tiedä millaiselta tuntuu, kun on tunteita. Sääli heitä, nimittäin elämä pelkän järjen kanssa on kyllä niin köyhää niin köyhää että. Ja se ei tarkoita sitä, että vaikka elääkin tunteella ettei olisi järkeä. Tunteet eivät sulje älyllistä kapasiteettia. Ja päin vastoin, ihminen voi elää ns. järjellä, olematta järkevä.
Joskus minun kosmetolgi kertoi tarinan vanhusten palvelutalossa asuvasta 85- vuotiaasta naisesta ja miehestä, jotka olivat aivan rakastuneita toisiinsa, ja käyttäytyivät kuin 15-kesäinen teini-tyttö ja -poika. mies kantoi naiselle suklaapatukoita, aina kun oli käynyt ulkona, ja nainen luki miehelle rakkausrunoja:) Ihanan romanttista. Se on sitä täyttä elämää.
Elämä ilman tunteita on kuollut. Rakastakaa ja antakaa muidenkin rakastaa!, , ,tunteitaan pidäkään kuolettaa, mutta järjelle tulee antaa valta tunteiden ohjailuun! Ihastua voi ja jopa rakastuakin tietysti, mutta järkevä ihminen pohtii ensin ja toimii sitten vasta.
Se että antaa tunteidensa johdattaa itseään minne vaan, ei ole osoitus kyvystä tuntea saati rakastaa, vaan ainoastaan osoitus tyhmyydestä.
Aikuisuus onkin juuri sitä, että järki sanoo sen viimeisen sanan!
(Jos en väärin arvaa, nimim."semmsota...." tarkoitti tätä myöskin) - Rakastakaa
Eihän, , , kirjoitti:
, , ,tunteitaan pidäkään kuolettaa, mutta järjelle tulee antaa valta tunteiden ohjailuun! Ihastua voi ja jopa rakastuakin tietysti, mutta järkevä ihminen pohtii ensin ja toimii sitten vasta.
Se että antaa tunteidensa johdattaa itseään minne vaan, ei ole osoitus kyvystä tuntea saati rakastaa, vaan ainoastaan osoitus tyhmyydestä.
(Jos en väärin arvaa, nimim."semmsota...." tarkoitti tätä myöskin)Missä fantasia maailmassa sinä elät??? Tottakai tunteella voi elää, eikä se pois sulje järjen käyttöä. Kirjoitin jo edellisessä viestissäni siitä. Ja monesti usein on hyvä, kun osaa asioita pohtia niin järjellä kun tunteellakin. Mutta se että ihminen on erehtyväinen, ja tekee aina virheitä, johon myös pettäminen lukeutuu, niin ei kerro siitä, että jos on pettänyt, niin sitten on täysin kelvoton rytky. Se se vasta tyhmä onkin, joka ei tätä asiaa ole vielä tajunnut. Minun 3 v. kummityttökin tajuaa, että nyt täisin erehtyä...!!!!
Aito rakkaus ei ole mustavalkoista, aito rakkaus ei tuomitse, aito rakkaus hyväksyy erilaisuuden jne. - bbbbbbbbbbbbbbbnnnnn
Eihän, , , kirjoitti:
, , ,tunteitaan pidäkään kuolettaa, mutta järjelle tulee antaa valta tunteiden ohjailuun! Ihastua voi ja jopa rakastuakin tietysti, mutta järkevä ihminen pohtii ensin ja toimii sitten vasta.
(Jos en väärin arvaa, nimim."semmsota...." tarkoitti tätä myöskin)Aikuisuus ja järki sanoo viimeisen sanan eivät liity yhtään sen enempää toisiinsa, kun että väittäisin tunteet sanoo viimeisen sanan aikuisuudessa. En jaksa alkaa selvittämään tätä sen enempää. Yritä ihan itse hiffata.
- No, , ,
bbbbbbbbbbbbbbbnnnnn kirjoitti:
Aikuisuus ja järki sanoo viimeisen sanan eivät liity yhtään sen enempää toisiinsa, kun että väittäisin tunteet sanoo viimeisen sanan aikuisuudessa. En jaksa alkaa selvittämään tätä sen enempää. Yritä ihan itse hiffata.
Niin, jos kaikilla järki tosiaan sanoisi sen viimeisen sanan, Tämä uskottomuus palstakin olisi turha.
"Tottakai tunteella voi elää, eikä se pois sulje järjen käyttöä" enhän kieltänytkään, ettei tunteella voisi elää. Itse "Rakastakaa", sinäkin juuri totesit tuolla lauseella että järkeä tulee käyttää, eikö?
Karrikoituna tuosta järjen viimeisestä sanasta esimerkki: Jos tunteesi ihailee ja hamuaa jotain toisen omaa, järki "sanoo sen viimeisen sanan" ja kieltää sinua sitä ottamasta ilman lupaa, koska se on toisen oma ja tekosi olisi silloin väärä (jopa rikollinen). - 1234567
No, , , kirjoitti:
Niin, jos kaikilla järki tosiaan sanoisi sen viimeisen sanan, Tämä uskottomuus palstakin olisi turha.
"Tottakai tunteella voi elää, eikä se pois sulje järjen käyttöä" enhän kieltänytkään, ettei tunteella voisi elää. Itse "Rakastakaa", sinäkin juuri totesit tuolla lauseella että järkeä tulee käyttää, eikö?
Karrikoituna tuosta järjen viimeisestä sanasta esimerkki: Jos tunteesi ihailee ja hamuaa jotain toisen omaa, järki "sanoo sen viimeisen sanan" ja kieltää sinua sitä ottamasta ilman lupaa, koska se on toisen oma ja tekosi olisi silloin väärä (jopa rikollinen).no just joo rikollinen. En puolusta pettämistä enkä pettäjiä, mutta niinhän se menee ideaali maailmassa, että kukaan ei petä ketään, kaikki ihmiset puhuvat totta, kukaan ei koskaan valehtele kenellekään...... Mutta kun niin vain tapahtuu! Aatamia ja Eevaakin kiellettiin puraisemasta se omena, mutta kun eeva kuitenkin puraisi.. ja siitä syntysyntisyys
- No, , ,
1234567 kirjoitti:
no just joo rikollinen. En puolusta pettämistä enkä pettäjiä, mutta niinhän se menee ideaali maailmassa, että kukaan ei petä ketään, kaikki ihmiset puhuvat totta, kukaan ei koskaan valehtele kenellekään...... Mutta kun niin vain tapahtuu! Aatamia ja Eevaakin kiellettiin puraisemasta se omena, mutta kun eeva kuitenkin puraisi.. ja siitä syntysyntisyys
Noinhän se on! Täydellisyyttä kun ei ole olemassakaan. Ja samoin tuosta mainitsemastasi "ideaali maailmasta" haaveilu on ajan hukkaa. Mutta jospa edes yritettäisiin elää siten, että erehtyvinäkin ihmisinä välttäisimme pettämista ja siten toistemme loukkaamista kykyjemme mukaan, tervettä järkeä käyttäen, siten parempaan pyrkien.
- Rakkaus on
Rakastakaa kirjoitti:
Missä fantasia maailmassa sinä elät??? Tottakai tunteella voi elää, eikä se pois sulje järjen käyttöä. Kirjoitin jo edellisessä viestissäni siitä. Ja monesti usein on hyvä, kun osaa asioita pohtia niin järjellä kun tunteellakin. Mutta se että ihminen on erehtyväinen, ja tekee aina virheitä, johon myös pettäminen lukeutuu, niin ei kerro siitä, että jos on pettänyt, niin sitten on täysin kelvoton rytky. Se se vasta tyhmä onkin, joka ei tätä asiaa ole vielä tajunnut. Minun 3 v. kummityttökin tajuaa, että nyt täisin erehtyä...!!!!
Aito rakkaus ei ole mustavalkoista, aito rakkaus ei tuomitse, aito rakkaus hyväksyy erilaisuuden jne.Aito rakkaus ei hyväksy vääryyttä! Siksi hän kiertää toisten puolisot kaukaa tai jos tietämättään erehtyy niin rimpuilee irti asian paljastuttua. Oman surun ja tuskan hinnallakin.
Aito rakkaus on sydämessä kaunis ja puhdas ja silloin se on sitä, kun ei kohtele muita ihmisiä rumasti! - Kuitenkin, , ,
Rakkaus on kirjoitti:
Aito rakkaus ei hyväksy vääryyttä! Siksi hän kiertää toisten puolisot kaukaa tai jos tietämättään erehtyy niin rimpuilee irti asian paljastuttua. Oman surun ja tuskan hinnallakin.
Aito rakkaus on sydämessä kaunis ja puhdas ja silloin se on sitä, kun ei kohtele muita ihmisiä rumasti!, , , "rakkaus on" tarkentaisin hieman: "ei hyväksy vääryyttä", , mielummin: ei tee vääryyttä.
Aito rakkaus ja vääryys ovat jo käsitteinäkin toisensa poissulkevat.
- Elämänkesä
Joo, lähes poikkeuksetta tän palstan petetyillä viiraa siihen malliin päästä, että syyllinen tehdään kakkosesta eikä siitä omasta puolisosta, joka on kuitenkin se joka on tekemänsä sopimuksen petetyn kanssa rikkonut.
- 1510
nimenomaan elämänkesä. Jos pettämiset olisivat oikeuden asioita, niin tuomiot kalisisivat näille sopimus osapuolille, eikä ulkopuolisille. Kun ei ole allekirjoittanut minkäänlaista sopimusta, sitä on paha rikkoa.
- Elämänkesä
1510 kirjoitti:
nimenomaan elämänkesä. Jos pettämiset olisivat oikeuden asioita, niin tuomiot kalisisivat näille sopimus osapuolille, eikä ulkopuolisille. Kun ei ole allekirjoittanut minkäänlaista sopimusta, sitä on paha rikkoa.
Johtuukohan se kakkosten syyllistäminen juurikin siitä, että ei haluta millään luopua siitä omasta puolisosta ja halutaan värittää asiat petturin kannalta parhain päin, jotta liiton jatkaminen ei tuntuisi niin pahalta. Ulkopuolisen syyttäminen on siis jotenkin helpompaa, koska tokihan se totuus omasta rakkaasta sattuu paljon enemmän.
Eli jollain tapaa ymmärrettävää, vaikkei sillä järjen kanssa kauheasti ole tekemistä. Monelle vaimolle tuntuisi varmaan myös kamalata ajatus siitä, että mies menisi yhteen sen toisen kanssa, eli pidetään kiinni omasta suhteesta vaikka mikä olisi. Ei siinä vaiheessa varmaan ole kyse enää rakkaudesta vaan enemmänkin jonkinlaisesta valtapelistä. - kevät tulee
Elämänkesä kirjoitti:
Johtuukohan se kakkosten syyllistäminen juurikin siitä, että ei haluta millään luopua siitä omasta puolisosta ja halutaan värittää asiat petturin kannalta parhain päin, jotta liiton jatkaminen ei tuntuisi niin pahalta. Ulkopuolisen syyttäminen on siis jotenkin helpompaa, koska tokihan se totuus omasta rakkaasta sattuu paljon enemmän.
Eli jollain tapaa ymmärrettävää, vaikkei sillä järjen kanssa kauheasti ole tekemistä. Monelle vaimolle tuntuisi varmaan myös kamalata ajatus siitä, että mies menisi yhteen sen toisen kanssa, eli pidetään kiinni omasta suhteesta vaikka mikä olisi. Ei siinä vaiheessa varmaan ole kyse enää rakkaudesta vaan enemmänkin jonkinlaisesta valtapelistä.Sinä osuit napakymppiin! On myös exiä jotka syyttävät kakkosta (vaikka kakkosta ei sanan varsinaisessa merkityksessä ole ollutkaan) koska totuus oman suhteen kaatumisesta ja siihen omasta osallisuudesta on heille mahdotonta tunnustaa.
Usein ero on hyväksytty puolin ja toisin MUTTA kun mies tapaa uuden naisen, joka on exän mielestä kakkonen ;), siitäpä sitten alkaa jaarittelu. Itsemurhatemput ja kaikki laitetaan likoon tuon "ihanan" suhteen säilyttämiseksi. - jkjkjkjkjkkkj
Elämänkesä kirjoitti:
Eli jollain tapaa ymmärrettävää, vaikkei sillä järjen kanssa kauheasti ole tekemistä. Monelle vaimolle tuntuisi varmaan myös kamalata ajatus siitä, että mies menisi yhteen sen toisen kanssa, eli pidetään kiinni omasta suhteesta vaikka mikä olisi. Ei siinä vaiheessa varmaan ole kyse enää rakkaudesta vaan enemmänkin jonkinlaisesta valtapelistä.kyllä juuri niin.
- fghjkhjl
kevät tulee kirjoitti:
Sinä osuit napakymppiin! On myös exiä jotka syyttävät kakkosta (vaikka kakkosta ei sanan varsinaisessa merkityksessä ole ollutkaan) koska totuus oman suhteen kaatumisesta ja siihen omasta osallisuudesta on heille mahdotonta tunnustaa.
Usein ero on hyväksytty puolin ja toisin MUTTA kun mies tapaa uuden naisen, joka on exän mielestä kakkonen ;), siitäpä sitten alkaa jaarittelu. Itsemurhatemput ja kaikki laitetaan likoon tuon "ihanan" suhteen säilyttämiseksi.Nyt keksit kyllä, mitkä ihmeen itsemurhatemput`?
- Rumapuoli
fghjkhjl kirjoitti:
Nyt keksit kyllä, mitkä ihmeen itsemurhatemput`?
Pah. Kakkonen on vastuussa omalta osaltaa. Kyllä se näyttää olevan sitten vaikeaa myöntää.
Voi olla, etteivät kaikki petetyt pidä kakkosta vastuullisena, mutta suurin osa tuntee vastenmielisyyttä, inhoa ja suurta vihaa heitä kohtaan. Moraalisesti petturuuteen osallistumien on myös tuomittavaa. Onhan siinä perimmiltään kyse siitä, että kakkonen odottaa torttu märkänä että mies käy häntä astumaan. Kakkonen on kateellinen. Kakkonen havittelee miehen geenejä, yrittää varastaa isyyttä miehen jo omilta lapsilta ja siinä sivussa huoltajuutta, perheen kotia ja elämää itselleen. - Rumapuoli
jkjkjkjkjkkkj kirjoitti:
kyllä juuri niin.
Kas. Kommentoit siis itseäsi.
- aijaijaijai
fghjkhjl kirjoitti:
Nyt keksit kyllä, mitkä ihmeen itsemurhatemput`?
kolahtiko? onko tullut uhattua itsarilla?
- Siitä on kysymys
Ap...tiedäthän että ei sellainen ihminen tunne empatiaa lainkaan, joka pilkkaa ja ivaa petettyä vaimoa. Heissä asuu viha, rakkaudettomuus, pirullisuus ja toisten ihmisten halveksunta. Heille vaimo on pilkan ja ivan kohde, ja vaimon mies on kilpailun kohde. Ei pilkkaaminen osoita muuta kuin pilkkaajan todellisen luonteen, sen täydellisen pirullisuuden. Heidän sydän on täysin per.....n temmellyskenttä. Nauttivat siitä että jonkun avioliitto hajoaa. Ei heissä asu ihmisyys.
- 516
eli reilut kolmekymmentä prosenttia ovat ihan paskoja ihmisiä. About 30 % on pettänyt (tutkimukset todistavat). Ne on huoripukkeja, joilla ei asu ihmisuus, he eivät itseasiassa ole ihmisiä, silti heillä on vilkas seuraelämä, paljon ystäviä, menestyvät työssään jne. Mieti, vaikka ovat täysiä eläimiä.
- fjhnmn
516 kirjoitti:
eli reilut kolmekymmentä prosenttia ovat ihan paskoja ihmisiä. About 30 % on pettänyt (tutkimukset todistavat). Ne on huoripukkeja, joilla ei asu ihmisuus, he eivät itseasiassa ole ihmisiä, silti heillä on vilkas seuraelämä, paljon ystäviä, menestyvät työssään jne. Mieti, vaikka ovat täysiä eläimiä.
Ja lisäisin tähän vielä, että ovat jopa hyviä isiä ja äitejä lapsilleen, vaikka näiden toista vanhempaa pettävätkin.
- Vanhemmuus
fjhnmn kirjoitti:
Ja lisäisin tähän vielä, että ovat jopa hyviä isiä ja äitejä lapsilleen, vaikka näiden toista vanhempaa pettävätkin.
Äiti ja isä ovat kasvattajia, joten eivät tuollaiset vanhemmat nyt niin kovin "hyviä" isiä ja äitejä ole jos esimerkillään tuollaista kasvatusta harrastavat.
- freemind
"ei sellainen ihminen tunne empatiaa lainkaan, joka pilkkaa ja ivaa petettyä vaimoa."
Joskus näin. Ei kuitenkaan läheskään aina. Useimmat pettäjät/kakkoset eivät koskaan pilkkaa ja ivaa petettyä vaimoa/miestä. - freemind
Vanhemmuus kirjoitti:
Äiti ja isä ovat kasvattajia, joten eivät tuollaiset vanhemmat nyt niin kovin "hyviä" isiä ja äitejä ole jos esimerkillään tuollaista kasvatusta harrastavat.
Vanhemmuus.
Lapset, etenkin pienet, hyvin harvoin tietävät toisen tai peräti molempien vanhempien harharetkistä. Lisäksi kovin yleisesti puhutaan syrjähyppyjen ym. haitoista unohtamalla kokonaan ne syyt, joiden vuoksi vanhemmat "turvautuvat" rinnakkaissuhteisiin tai syrjähyppyihin. Fakta on nimittäin se, että tärkein mitä liitosta itsekukin tuntee jäävänsä paitsi etsitään aina muualta. Jos parisuhteesta puuttuu seksi, tai se ei tyydytä, etsitään sitä muualta. Jos parisuhteessa ei puhuta ja oikeasti keskustella, haetaan "seurustelukumppani" muualta. Ym ym ym
Ja huom. Silloin kun ei haeta seksiseuraa, erotiikkaa, romantiikkaa, rakkautta ja keskustelukaveria muualta, VAIKKA sitä kovasti haluttaisiinkin, niin sitten jossain vaiheessa liitto päättyy eroon. Yleensä järjettömien ja rasittavien riitelyiden jälkeen. Kyllä se vaan on niin, ettei ITSEÄÄN saa unohtaa. Ei pidä olla hissun kissun, sopeutua kaikkeen, olla mieliksi kumppanille loputtomiin. Mikään suhde eikä liitto ole sen arvoinen, että kadottaa itsensä. - Vanhemmuus
freemind kirjoitti:
Vanhemmuus.
Lapset, etenkin pienet, hyvin harvoin tietävät toisen tai peräti molempien vanhempien harharetkistä. Lisäksi kovin yleisesti puhutaan syrjähyppyjen ym. haitoista unohtamalla kokonaan ne syyt, joiden vuoksi vanhemmat "turvautuvat" rinnakkaissuhteisiin tai syrjähyppyihin. Fakta on nimittäin se, että tärkein mitä liitosta itsekukin tuntee jäävänsä paitsi etsitään aina muualta. Jos parisuhteesta puuttuu seksi, tai se ei tyydytä, etsitään sitä muualta. Jos parisuhteessa ei puhuta ja oikeasti keskustella, haetaan "seurustelukumppani" muualta. Ym ym ym
Ja huom. Silloin kun ei haeta seksiseuraa, erotiikkaa, romantiikkaa, rakkautta ja keskustelukaveria muualta, VAIKKA sitä kovasti haluttaisiinkin, niin sitten jossain vaiheessa liitto päättyy eroon. Yleensä järjettömien ja rasittavien riitelyiden jälkeen. Kyllä se vaan on niin, ettei ITSEÄÄN saa unohtaa. Ei pidä olla hissun kissun, sopeutua kaikkeen, olla mieliksi kumppanille loputtomiin. Mikään suhde eikä liitto ole sen arvoinen, että kadottaa itsensä.Totta tuokin, vaan ei nuo seikat pettävistä vanhemmista parempia tee
- vanhemmuus
Vanhemmuus kirjoitti:
Totta tuokin, vaan ei nuo seikat pettävistä vanhemmista parempia tee
Ei uskolliset, riitelevät vanhemmatkaan sen täydellisempiä ole.
Kuinka tarkkaan vanhempien pitäisi lapsiaan informoida parisuhdeasioistaan.
Ne asiat eivät minusta kuulu lapsille.
Kun riidellään, voi olla vaikeaa ongelmia täysin piilottaakaan. Silti jonkinlaista hillintää pitäisi lasten aikana suorittaa.
Vanhemmuus ei lopu koskaan, ei edes pettäjän. - Vanhempi?
vanhemmuus kirjoitti:
Ei uskolliset, riitelevät vanhemmatkaan sen täydellisempiä ole.
Kuinka tarkkaan vanhempien pitäisi lapsiaan informoida parisuhdeasioistaan.
Ne asiat eivät minusta kuulu lapsille.
Kun riidellään, voi olla vaikeaa ongelmia täysin piilottaakaan. Silti jonkinlaista hillintää pitäisi lasten aikana suorittaa.
Vanhemmuus ei lopu koskaan, ei edes pettäjän.Kukas täällä täydellisyydestä puhuikaan? tai riiteleviä puolisoita puolusti? Mutta, väitätkö että tällaisten puolisoiden ollakseen parempia vanhempia, tulisi pettääkin vielä?
Lapsien "informoimisesta" ei myöskään ollut puhetta vaan esimerkistä. (Siitä, mistä lapsi oppii eniten).
- Tuntemattoman ivaus
Yksinkertaiset pilkkaavat ja ivaavat petettyä, täällä tai omassa elämänpiirissään, vaikka eivät ole koskaan nähneet eivätkä tunne tätä ihmistä. Korkeintaan uskovat pettäjän puhumiset (usein valheet) tai kehittävät mielessään syitä ja logiikoita ivata tuntematonta. Yleisin täälläkin kirjoitettu "viisaus" on "petetty on tyhmä koska ei tiedä". Tämä ei kerro mitään petetystä, se kertoo vain "viisauden" laukaisseen kertojan oman logiikan ja ajattelukyvyn tason.
- Niin, , ,
No, mutta eiköhän se ole selvää, että ovat yksinkertaisia, minkäs muunlainen pettämiseen/uskottomuuteen osallistuukaan?
- ivauksen kohde
tuntematon ivaus. Totta. Mutta ykköstyneet vasta osaavat. Voi kunpa tietäisitkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1604215Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri4163196Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt142108Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa141770Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja51168- 741013
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar691005Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat24921- 54896
- 71869