Hei!
Olen suhteessa vajaan kolmekymppisen naisen kanssa. Olemme seurustelleet kohta vuoden.
Mitä tarkoittaa, kun nainen sanoo ettei voi luvata tulevaisuudesta mitään? Onko teidän suhteissanne keskustelua tulevaisuudesta? Ja kuinka vakavasti ja rohkeasti puhutte, että tulevaisuudessa olisi mielekästä pysyä yhdessä kumppanin kanssa? Kuinka pitkälle suunnittelette yhteistä tulevaisuuttanne?
T.Uudessa tilanteessa, uudessa suhteessa
Suhteen tulevaisuudesta puhuminen
4
1131
Vastaukset
- Kommentti Keijo
Kaksi vaihtoehtoa: A) Joko nainen ei ole vakavissaan suhteessa sun kanssa tai B) Nainen realistisesti heitti läpän, että hän ei voi sille mitään jos tulee vaikka työmahdollisuus ulkomailla niin suhde loppuu siihen. Tää oli esimerkki.
Tiettyjä linjauksia voi jutella puolison kanssa: Esimerkiksi mahdolliset häät ja lapset, että haluaako niitä. Mutta ihmisellä on oikeus muuttaa mieltä ja sitten on ulkoiset muuttujat mitkä tuo oman epävarmuuden tulevaisuudesta.
Riippuu siis ihmisluonteesta, että miten kovasti haluaa suunnitella tulevaisuuden.
Olavi Uusivirta kiteyttää hienosti biisissään:
"Mä voin suunnitella mun koko elämän
vaimon ja viran ja talonkin
Mut kaikki menee toisin
joku suunnittelee mua paremmin"- jäbä leisson
Nämä vaihtoehdot pyörivät itsellänikin mielessä. Tulevaisuudessa on mahdollista, että olemme eri paikkakunnilla töissä (näin ollen myös asuisimme eri paikkakunnilla) - tätä varten haluaisin tietää kuinka vakavissaan nainen on suhteemme kanssa.
Haluaisin luoda tulevaisuudelle tietynlaisen turvan/vakauden parisuhteen kautta. Mutta voiko turvaa saada parisuhteen kautta nykyään muun muassa instagramin, whatsappin ja facebookin tuodessa esille helpon kynnyksen ja mahdollsiuuden tutustua uusiin "vaihtoehtoinen" ja vertailla ruohon vihreyttä aidan toisella puolella? Miten olette luoneet oman vakaan ja luotettavan parisuhteenne? Mitkä koette luottamuksen kulmakiviksi parisuhteessa?
En haluaisi ahdistaa naista liikaa kysymällä tulevaisuudesta. Tällä hetkellä suhteemme voi hyvin, mutta epätietoisuus tulevaisuudesta kieltämättä ahdistaa.
- Nainenvainen
Mä sanoin mun exälle noin, kun en hirveesti välittänyt siitä. En ollut varma tunteistani ja toiveistani.
Samaa kysymystä pyörittelen itse, koska halusin keskustella nykyisen mieheni kanssa tulevaisuudesta ja hän sanoi että eletään päivä kerrallaan. Mitäs toi sitten tarkoittaa?
Itse haluaisin suunnitella miehen kanssa tulevaisuutta ja avioitumista, yhteistä kotia yms. Mutta nyt mennään päivä kerrallaan. On menty jo puolitoista vuotta. - hyvä naïn
Sanonpa vaan että hosuen ei tule kun huonoja lapsia.
Miksi ei voi antaa suhteen kehittyä itse, omalla painollaan?
Tehdä parhaansa sen suhteen eteen mikä teillä tällä hetkellä on, jos se hyvältä tuntuu.Jos ongelmia on, pyrkiä ratkaisemaan.
Minä ja poikaystäväni ollaan seurusteltu nyt 2 vuotta. Mitään ihme suunnitelmia ei olla tehty. Joskus jutellaan noin pääpiirteitäin esim. mitä mieltä ollaan lasten hankinnasta yms. Ja molemmat ollaan sitä mieltä että ei vielä vuosiin. Ollaan 23 molemmat. Mistään kihloihin menosta saati naimisiin, ei olla puhuttu. Ei ole aktuellia vaikka juuri nyt tuntuu että tämä on se "oikea". Miksi hosua? Molemmat on vapaaehtoisesti tässä, ei ole mitään syytä hosua sitomaan toista! Eikä se papin aamen mikään varma sinetti ole. Lue vaikka avioero/avoero- ketjuja!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11576Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras941494Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221051Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva199940- 123842
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2797Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42751Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29750- 7724
- 60693