Epiphonen Les Paul, matalimmalla kielellä vire ongelma. Intonaatio on kohdillaan ja kieli soi vapaana vireessä, mutta kieli on epävireessä esim kun painaa 1-11.nauhalta. Kieli soi noin 1/4 sävelaskelta korkeammalta kun kieltä painaa. Kitara on tällä hetkellä viritetty Drop B:hen, C#-G#-E-B-F#-B, onko tolla merkitystä?
vire häikkä
3
95
Vastaukset
- vm 41
Periaatteessa virityksellä ei ole osuutta asiaan.
C# pitäisi soida myös 12 välistä painettaessa, jos ei, on takatalla väärässä kohdassa, tai liian korkealla otelaudasta siltä kohden. säätömahdollisuus löytyy myös halvenpienkin mallien ( 100 € ) kohdalla. Periaatteessa muuta syytä ei pitäisi olla. - XXVB
Vähän liiottelin eilen, mutta nyt olen ajan kanssa tutkinut kitaraa, 12.nauhalta kieli soi normaalisti, ja myös 9-11 nauhalta mutta 8.nauhalta alkaa pieni vireen heitto ja siitä eteenpäin vire muuttuu kokoajan huonommaks silleen että ensimmäisen nauhan kohdalta kieli soi noin 1/4sävelaskelta korkeemmalta. Mutta 12-24 nauhalta kieli soi oikein hyvin koska intonaatio on kohdillaan. Pitää tuota tallaa säätää vähän alemmas, oon ehkä joskus nostanutkin sitä tuon "löysän vireen takia" ettei rupea särisemään.
- olisko niin?
Voipi olla myös niin että juurikin tuo 12. nauha on se mikä on sökö. Jos sen mukaan virität niin muut on sitten väärässä.
Kokeile virittää muiden nauhojen kautta vaikka mittaria käyttäen tai muuten. Jos muut pitää täysin paikkansa niin sitten se 12. nauha on vikana. Hionta tai uusi nauha tilalle.
Tai sitten satulassa on vikaa. Ura kulunut? Itse satulan asento muuttunut? Kaula vääntynyt?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1401745- 401658
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631410- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091154Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2771107- 701083
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19958- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888