idiootti äitini..

ei tossa ollut kaikkea..

olen 14 vuotias ja äitini syyttää kaikesta aina minua.. olen aina kuulemma ilkeä ja en siivoa jälkiäni ymsyms.. eikö se äiti tajua että en ehdi kulkea siivousrätti kädessä koko ajan tai tyhjentåmään samaan aikaan pesukonetta kun syön ? åiti stressaa mua ihan liikaa aivan pienistäkin asioista ja suuttuu aivan liian helposti jos esimerkiksi sanon että tietääköhän hän paljonkom tupakassa on syöpää aiheuttavia tekiöitä ? jatkuvaa tiuskimista.. mitä tekisin ?

3

177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teini-ikä on rankkaa

Kuinka usein hän sinua pyytää siivoamaan? kerran viikossa, joka päivä, vai useamman kerran päivässä? Omien jälkien siivoaminen pitäisi tulla tuossa iässä jo selkäytimestä ilman että siitä joutuu koko ajan huomauttamaan. Asut vielä kotona, joten tottakai he odottavat että siivoat jälkesi ja teet kotihommia kun niitä pyydetään.

Oletko ajatellut, että siivoaisit kerran viikossa kunnolla oman huoneesi ja yllätät äitisi positiivisesti niin ehkä tuo syyttelykin vähenee kun hän huomaa että teet oma-aloitteisesti asioita ilman erikseen huomauttamista. Tai jos hän sanoo että tyhjennä pesukone ja olet juuri sillä hetkellä syömässä, tai teet läksyjä, vastaa että tyhjennän koneen heti, kun olen saanut syötyä tai teen tämän läksyn äkkiä tästä pois alta ja tyhjennän koneen sitten. Opi tekemään kompromisseja, niillä pääsee tilanteissa eteenpäin nopeammin kuin vastaväitteilä tai kinaamisella.

Oletko miettinyt minkä takia äitisi stressaa pienistäkin asioista liikaa? Vaikka hän tiuskii ja suuttuu, kyllä hän sinua rakastaa, olet vain siinä iässä että itsenäistyminen alkaa houkuttamaan ja halut kokeilla omia siipiä kiinnostamaan, ja vanhempien pyynnöt, käskyt ja huomauttamiset tuntuvat ärsyttäviltä, äiti on tyhmä, isä ei tajua mistään mitään, mutta ota huomioon tämä kaikki on sinullakin edessä kun saat omia lapsia ja tajuat viimeistään siinä kohtaa että ehkä äiti ei ollutkaan niin tyhmä ja ehkä isä tajusikin asioista jotain. Opintie aikuistumiseen on välillä kivinen.

• Idiot,.

Muista tämän kun ite olet 40v ja lapset valittaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• vinkki

Aikuiset tekee noita asioita jokaikinen päivä eikä siitä mitään kunniamitaleja jaeta. Kohta olet omillasi ja pärjäät huomattavasti paremmin ja elämä on helpompaa jos hallitset homman jo valmiiksi. Kannattaisi kuunnella ja ottaa opiksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11407
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9770
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      143
      5537
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3740
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3625
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3173
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2783
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2573
    Aihe