Lukio vs. Amis
17
462
Vastaukset
- Hyvä kuva
nörtti- ätmistä!
- Marianne89
Mua niin kyllästyttää nämä kummat on fiksumpia -kiistat. Koska oikeasti käytännön järkeä omaavia ihmisiä voi olla kummissa vaan, se valinta kumpaan mennään kun tehdään lähinnä sen perusteella mitä haluaa myöhemmin tehdä työkseen. Ja btw, vaikka itse olen käynyt lukion niin mua ärsytti aina suunnattomasti oman äitini tapa väittää, että "lukion käyneet on fiksumpia ja niistä huomaa että se lukio on antanut niille paremman kyvyn loogisen ajatteluun". Miten monesti olisi tehnyt mieli sanoa, ettei se looginen ajattelukyky ole todellakaan opeteltua vaan jollain sitä vaan on enemmän ja toisilla vähemmän, kun otti niin päähän tuo!
Ja vaikka itse olenkin lukion ja yliopiston käynyt, olisin yhtä hyvin voinut valita amiksen ja ammattikorkean (haaveilin nimittäin kovasti matkailu- ja ravintola-alan töistä), mutta tuo samainen äitini kun painosti mua sinne lukion suuntaan niin... Painosti myös myöhemmin valitsemaan pitkän matikan, vaikka olin aina vihannut matikkaa (inhokkioppiaine) ja tiesin jo etukäteen ettei pitkä matikka mulle sopisi. No, piti hakea sitten kursseilta kolme perättäistä nelosta (lukioaikani ainoat neloset) ja saada sekä matikan opettajan että opon mielipide siitä että mun kannattaisi vaihtaa lyhyeen matikkaan, ennen kuin äitini suostui mutta vielä silloinkin äyskäisi että "Mutta onko se kanssa varmaa sitten ettei siitä pitkästä matikasta olisi ollut hyötyä myöhemmin!" Kuinka vaikeaa voi olla takoa jonkun päähän, että jos ei vaan ole lahjoja, ei ole lahjoja... Ja sehän on selvä ettei niillä nelosilla olisi saanut sitä pitkää matikkaa läpi kuitenkaan.
Mutta joo, tunnen siis ihmisiä jotka ovat käyneet lukion ja ihmisiä jotka ovat käyneet amiksen (eiköhän tunne melkein jokainen), ja on paljon amiksen käyneitä joilla on käytännön järkeä mutta sitten löytyy myös näitä "stereotyyppisiä" amislaisia.- Ätmel
Lukiotason matematiikassa ei ole kyse lahjoista vaan harjaantumisesta. Se on looginen päättelyjärjestelmä, joka pitää sisäistää, jos sitä haluaa käyttää. Olit siis vain laiska.
- mies 28v
Ätmel kirjoitti:
Lukiotason matematiikassa ei ole kyse lahjoista vaan harjaantumisesta. Se on looginen päättelyjärjestelmä, joka pitää sisäistää, jos sitä haluaa käyttää. Olit siis vain laiska.
Ätm:inä ja elämässä epäonnistujana pitäisin kyllä turpani kiinni!
- Ätmel
mies 28v kirjoitti:
Ätm:inä ja elämässä epäonnistujana pitäisin kyllä turpani kiinni!
Tuliko amiksella suru puseroon?
- mies 28v
Ätmel kirjoitti:
Tuliko amiksella suru puseroon?
*reps! Ei suinkaan.Teillä ätm:llä kun sattuu olemaan suurempi turpa, mihin tekonne vain oikeuttaa.Ätm:it eivät ole vain laiskoja vaan myös elämässä kyvyttömiä kantamaanv vastuuta mistään.
Ps. Hyvin arvattu, amis olen lähtöjään mutta hieman lisää lukemalla vakituisessa toimihenkilö työssä ja 40ke/vuosi ;) - kävin pitkän matikan
mies 28v kirjoitti:
*reps! Ei suinkaan.Teillä ätm:llä kun sattuu olemaan suurempi turpa, mihin tekonne vain oikeuttaa.Ätm:it eivät ole vain laiskoja vaan myös elämässä kyvyttömiä kantamaanv vastuuta mistään.
Ps. Hyvin arvattu, amis olen lähtöjään mutta hieman lisää lukemalla vakituisessa toimihenkilö työssä ja 40ke/vuosi ;)Minä 31-vuotiaana lukiopellenä ja ätminä vakituisessa työpaikassa, ja ansiot ovat 70k€\vuosi. Joten turpa kiinni.
- Marianne89
Ätmel kirjoitti:
Olkoon sitten vaikka laiskuutta, mutta en ole koskaan ollut mikään hikipinko eikä esimerkiksi kurssimateriaalin tankkaaminen useita viikkoja ennen kokeita ole tuntunut itselleni sopivalta tavalta opiskella niin lukiossa kuin yliopistossakaan. Silti lukio meni läpi ihan keskivertoarvosanoin ja yliopisto hyvin arvosanoin. Jälkimmäisessä auttoi paljon jo se, että ennemmin tuli mahdollisimman usein tunneille eikä juurikaan lintsannut kuten muut, niin ei tarvinnut sitten muistiinpanovihkoja ennen koetta aukaista, muuta kuin joskus korkeintaan kerratakseen tietyt asiat tunti pari ennen koetta muutamassa inhokkiaineessa. Paljon siinä asioiden helposti mieleen jäämisessä auttoi se, että olin aidosti kiinnostunut suurosasta yliopistoni kursseista.
Matikasta taas en voisi ikinä kiinnostua kun se vaan ei yhtään nappaa, mutta ei tarvitsekaan kiinnostua sillä toistaiseksi kenenkään ei ole onneksi pakko sitä pitkää matikkaa päästä läpi (vaikka omalta äidiltäni tullut alkupainostus aika "pakolta" ennen niitä nelosia kyllä tuntui)... Paras siis että jokainen valitsee sen mikä itselle tuntuu sopivimmalta. - twiikeri1
Ei ne koulut paljoa aina kyvyistä kerro, ja tulevasta menestyksestä vielä vähemmän. Omissa tutuissa on amislaisista tullut esim. johtajiakin, ja mieheni on koulutukseltaan laborantti, mutta menestyi ihan eri alalla ja päätyi upseeriksi.
- Just näin
kävin pitkän matikan kirjoitti:
Minä 31-vuotiaana lukiopellenä ja ätminä vakituisessa työpaikassa, ja ansiot ovat 70k€\vuosi. Joten turpa kiinni.
Hyi kun on paljon rahaa.
- mies 28v
Minä 31-vuotiaana lukiopellenä ja ätminä vakituisessa työpaikassa, ja ansiot ovat 70k€\vuosi. Joten turpa kiinni.
..ja sitten heräsit! Totesit olevasi 10ke/v tienaava hintelä yhteiskunnan jalkoihin jäämä luuseri;D
- Rkskfu
Ala opettelemaan naisten iskemistä! Fiksuus on kyky oppia asioita ja muuttaa toimintatapojaan halutessaan. Kun olet sitä lukiossakin ja työelämässä tehnyt, mikä estäisi sinua tässäkään asiassa.
Voin kokemuksesta kertoa, etten hiukan alle kolmekymppisenä kunnolla tiennyt mitä tunteet ja sanaton viestintä on. (Olin toki itse tunteellinen, jos näin voi sanoa :))
Luepa vaikka Derren Brownin kirjoja, Neil Straussista nyt puhumattakaan.
Kun ottaa huomioon, että myös neljällä oikein voittaa lotossa, taitaa kuvan amis olla lähempänä oikeaa vastausta.
- käytännön mies
Totta, lukionörtit sotkeutuvat teoreettisiin kaavoihinsa eivätkä näe käytännön elämässä "metsää puilta".
Jotkut lukion ja yliopiston käyneet jäävät pitkäksi aikaa pohtimaan asioiden eri puolia, jopa sellaisia puolia millä ei ole käytännön kannalta mitään merkitystä.
Kuitenkaan mitään ratkaisua ei saada aikaiseksi ja se on kuitenkin tärkeintä jos jotain aiotaan saada käytännössä toteutettua. - Haista paska
käytännön mies kirjoitti:
Totta, lukionörtit sotkeutuvat teoreettisiin kaavoihinsa eivätkä näe käytännön elämässä "metsää puilta".
Jotkut lukion ja yliopiston käyneet jäävät pitkäksi aikaa pohtimaan asioiden eri puolia, jopa sellaisia puolia millä ei ole käytännön kannalta mitään merkitystä.
Kuitenkaan mitään ratkaisua ei saada aikaiseksi ja se on kuitenkin tärkeintä jos jotain aiotaan saada käytännössä toteutettua.saatanan proletaari!
- hehehehehehehe
Haista paska kirjoitti:
saatanan proletaari!
Älä nyt suutu, vaikka sua ei kukaan koskaan huolinutkaan edes siivoustöihin mihinkään yritykseen.
- käytännön mies
Haista paska kirjoitti:
saatanan proletaari!
lukionörtin raivokohtaus vain naurattaa :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511467- 639940
- 1505619
- 1443794
- 753760
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373645- 403388
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243193- 652835
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792623