Suominaisten juntti pukeutuminen

huokaillen haaveilee

Joskus muinoin naiset pukeutuivat kauniisti ja naisellisesti. Nykyään näkee kaiken maailman löysiä housuja, typeriä t-paitoja, lenkkitossuja jne... Mikähän siinä on? Eivätkö naiset uskalla enää pukeutua naisellisesti, kun feminismipropaganda on saanut heidät uskomaan, että täytyy olla "moderni vahva nainen". Onhan se ihan biologinen tosiasia, että naiset OVAT meitä miehiä heikompia. Voi kunpa eläisimme aikaa, kun naiset vielä uskalsivat olla naisia!

19

785

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • betiboo

Olen naisena sama amieltä, mutta en tiedämissä asut, ksoka kyllä helsingissä ainakin on naisellisia naisia.

Sitäpaisti nainen voi silti olla "moderni vahva nainen" vaikka meikkaisikin ja pukeutuisi naisellisesti; nämä ei poissulje toisiaan!

• ei läskipeppu

Kyllä-koen olevani harvinaisuus kun kuljen vaikkapa ihan farkuissa ja korkosaappaissa joissa on korkoa..lisäksi meikkaan ja hiukseni ovat pitkät.Sitten kun kuljen hameeessa ja korkokengissa -saan tuijottavia katseita osakseni. :(
      Mutta en välitä siitä enää-huihai! Kuljen ja viihdyn naisellisena.Mieheni ainakin on tyytväienen. Kuten minäkin..

• totta totta

Pitäisi pukeutua kuten venäläisten oligarkien ja rikollisten huorat.

• Naisellinen...,--

Sekä miehet että naiset ovat muuttuneet. Naiset uskaltavat olla naisia mutta sellaisia naisia, joita haluavat olla. Monet naiset ovat myös fyysisesti miehiä heikompia mutta on myös toisinpäin.

Löydät varmasti perinteitä rooleja ja "vanhaa aikaa" haikailevia naisia, kunhan vain itse vastaat entisajan miestä, ei siinä sen kummempaa.

Monet naiset pukeutuvat naisellisesti ja kauniisti. Mielestäni ennen vanhaan pukeuduttiin paljon rumemmin mutta kauneushan on katsojan silmissä.

Jos olet kohtelias, fiksu, hyvännäköinen ja tienaat niin paljon, että elätät sekä vaimon että perheen, löydät varmasti ihannenaisesi.

• Pohjoisen Pihlaja

Miten feminismi liittyy pukeutumiseen? Uskon tasa-arvoon eli kai minut voi lukea feministiksi, se että uskon sukupuolten tasa-arvoon ei tarkoita että miesten ja naisten pitäisi olla samallaisia, nautin siitä että saan pukeutua naisellisesti ja tehdä naisellisiksi luettavia asioita. Naisellisesti pukeutumisella on myös haittansa, kun kuljen hameissa ja näteissä puseroissa etenkin keski-ikäiset miehet näkevät oikeudekseen ahdistella, vaikken edes pukeudu paljastavasti.

• n.25.hki

Kun asuu itä helsingissä ja "saa" lähes päivittäin perääntuijotuksia, vislauksia ja ällöttäviä kommenttia jopa toppatakkiin ja tylsiin vaatteisiin pukeutuneena irakilaisilta, iranilaisilta ja turkkilaisilta jotka päivät pitkään päivystävät ostoskeskuksessa olen menettänyt viimeisetkin intressit pukeutua naosellisesti. Olisi kiva nähdä heidän reaktio jos suomalaiset miehet alkaisivat väijyä heidänmaalaisiaan ostareissa :D

• n.25.hki

Kun asuu itä helsingissä ja "saa" lähes päivittäin perääntuijotuksia, vislauksia ja ällöttäviä kommenttia jopa toppatakkiin ja tylsiin vaatteisiin pukeutuneena irakilaisilta, iranilaisilta ja turkkilaisilta jotka päivät pitkään päivystävät ostoskeskuksessa olen menettänyt viimeisetkin intressit pukeutua naosellisesti. Olisi kiva nähdä heidän reaktio jos suomalaiset miehet alkaisivat väijyä heidänmaalaisiaan ostareissa :D

• 16+11

Tulisi puukkoa. Sellaista reaktiota ei kukaan kaipaa. Toisaalta Itä-stadi alkaa olla menetetty. Kävin eilen Puhoksessa. Siinä missä Itis on jo melkein täysin ulkomaalaisten aluetta, Puhos on 100% Lähi-Idän basaari. Poislukien Olutpankin edustalla röökanneet yhteiskunnan tukipylväät, olin ainut suomalainen koko ostarissa. Tai no joo, Intersportin myyjät toki myös. Mielenkiinnolla odotan miltä kotiseutu näyttää 20 vuoden kuluttua. Ei varmaan suomalaisia naisia tarvitse katsellakaan ja ne muut kulkevat hunnutettuna. Voin sitten muistella kaiholla 2010-luvun vuosia kun naiset olivat niin naisellisia ja seksikkäitä toppatakeissaan, farkuissaan ja korottomissa bootseissaan.

• .............

Kyllä noita naisellisesti pukeutuvia naisia löytyy pilvin pimein, joten älä yleistä. Ei kaikkien tarvitse pukeutua samalla tavalla, olla samasta muotista tehtyjä. Eihän miehetkään kulje puku päällä vaan suurimmalla osalla on löysät housut, verkkarit ja lenkkarit jalassa. Jokainen pukeutuu tavallaan, mä pukeudun sellasiin kateisiin joissa.on helppo ja mukava olla ja sellaiset kengät jotka jalassa voi ja pystyy kävelemään pitkiäkin matkoja ilman tuskaa ja rakkoja kantapäissä.

• mulkosilmätuijottaja

Niinpä, tuollainen käytännöllinen asenne on yleistä täällä pohjoisessa.

Jospa naisetkin alkaisivat ruikutella nettipalstoilla, että miksi Suomen katukuvassa on vähemmän komeita, tyylikkäitä liikemiehiä kuin Milanossa! Nyt sattuu! Vähintään yksi avaus viikossa tätä laatua, pls. Muut ovat kuitenkin olemassa meidän silmiämme varten ensisijaisesti!

• 17 + 5
        mulkosilmätuijottaja kirjoitti:

Niinpä, tuollainen käytännöllinen asenne on yleistä täällä pohjoisessa.

Jospa naisetkin alkaisivat ruikutella nettipalstoilla, että miksi Suomen katukuvassa on vähemmän komeita, tyylikkäitä liikemiehiä kuin Milanossa! Nyt sattuu! Vähintään yksi avaus viikossa tätä laatua, pls. Muut ovat kuitenkin olemassa meidän silmiämme varten ensisijaisesti!

Joo, ei juuri näy miehiä tyylikkäissä nahkapohjaisissa jalkineissa. Mikäköhän siinäkin on?

• Tyttöystävä hävettää

Monesti hävettää kävellä naisystäväni kanssa ihmisten ilmoilla koska hän on aika pyöreäksi pullahtanut ja alkanut peittelemään liikakiloja isojen telttamaisten vaatteiden alle.
      Hän on sentään alle kolmekymppinen ja näyttää enemmänkin joltain mammalta tai isoäidiltä.
      Nykyään keksin kaiken maailman tekosyitä ettei tarvitse lähteä hänen kanssaa minnekään, koska itse pukeudun kuten ikäiseni ja näyttää rinnallani lähinnä äidiltäni.

• twiikeri1

Kokeilepa näitä hienovaraisia keinoja: aloita lenkkeily ja pyydä nainen mukaan seuraksi, osta ja kokkaa vain terveellisiä ruokia, mene mukaan vaate- ja kenkäostoksille ja tee ehdotuksia. Muista antaa positiivista palautetta onnistumisista.

• twiikeri1

Joo varsinkin inhottaa ne lenkkarit/maastokengät kesähelteelläkin. Alkaa kai niissä jalatkin haiseen. Ja ylipitkät housunlahkeet etoo, kun niissä kannetaan kaikki koiranpaskatkin sisään. Itse kaivan heti teiden sulettua korkkarit ja mekot esiin.

• tell me

No kertokaa miten sitten pitäisi pukeutua? Asun pienemmällä paikkakunnalla ja itse jos pistän korkokengät ja hameen niin saan naisilta pahoja katseita ja jopa kaikenlaista kommentointia kuulla. En nauti sellaisesta. En ole myöskään niin varma haluaisinko aina olla varsinkaan vanhojen äijien tai perheenisien tuijotuksen kohteena, oma eukko vielä monesti siinä vieressä kiukkuisena. Olen kyllä vähän ujokin. En tykkää olla huomion keskipisteenä tai kateuden kohteena tai että minua pidetään tyhmänä tai yli-pynttäytyneenä.

• tilannetaju

No sinulla on varmasti tyylitajua ja tilannetajua pukeutumisen suhteen joka puuttuu monelta naiselta.
        Minulla oli aikaisemmin tuollainen tilannetajuton tyttöystävä joka maaseudulla ja mökkiteillä keikisteli korkokengissä ja olisi varmasti lähtenyt näin pukeutuneena vaeltamaankin :D
        Ei kyllä kestänyt kauan tämä suhde.

• Toivotonta menoa

Ei herran jumala kun ei ymmärrä miksi naiset laittavat niitä räsymattoja päähän ja luulevat että se on niinku siistiä, ai kun kansainväliset julkkiksetkin tekee nii ja jos ei ole "bad hair day" eli ei jaksa laittaa sitä räsymatto viritelmää päähän niin kuljetaa lippalakki syvällä päässä hiukset rasvaisena tai poikamainen vankilatukka lakin alla.
      Voi jeesus sentää! Justiinsa saatiin miehet luopumaan niistä helkutin hankkijan oranseista lippalakeista ja kossuviinapullosta niin jeesus sentää sotkuiset naiset alkaa kuleksia lippalakit silmillä ihan siivottoman näköisenä kassi-almoina!
      Mikä ihme teitä naisia vaivaa!

• Kiiiiinistaaaaaa

Niin... Sen kun tietäisin! Onneksi otit asian esille! ;)

• ...

Siksi, ettei Suomessa ole miehiä, joiden takia kannattaisi pukeutua nätisti. Mitä järkeä on pukeutua seksikkäästi, kun "palkkioksi" saa jonkun olmi-kuvotuksen tuijotuksia tai pahimmillaan lähestymisen! Yök! Jätän suosiolla nätin pukeutumisen ulkomaan matkoille, joissa on komeita miehiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3662
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      27
      3209
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2845
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      82
      2677
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1680
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1475
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1464
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1458
    Aihe