Niin, siinä se tulikin, mikä on siis sopiva viestittely väli, päivä vaiko kaksi ? Monenko päivän hiljaisuudet tulkitset "ei kiinnostumiseksi" ? Milloin lopetat vastamaasta vai lopetatko?
Mikä on sopiva viestittely väli ?
21
6009
Vastaukset
- edes 1krt/pvä
Riippuu suhteesta.
Itse tykkään, että joka päivä on edes jotain kontaktia toiseen. Yhden päivän ylitys nyt menee vielä joten kuten, jos on hyvä selitys. Kolmen päivän kuulumattomuus on jo vakavan selityksen paikka. Neljäs päivä tarkoittaa, että suhde on poikki, pysyvästi.
Tietenkin aina vastaan, jos kysytään. Jos en halua jatkaa suhdetta, ilmoitan sen suoraan rehellisesti. - vanha akka
Tätä olen itsekin miettinyt monesti...
siinä vaiheessa kun päätän pistää profiilin esille niin olen varautunut siihen että myös panostan hommaan...vastailen viesteihin kerran päivässä, lähes poikkeuksetta!
Itselläni on ollut kokemuksia ahkerista kirjoittelijoista...lyhyitä viestejä saatoi tulla useampi päiässä...toinen ääripää oli sitten vastauksia n 5-6pv viiveellä...
Tuollainen monen päivän odottelu on aika turhauttavaa...jos tarkoitus on tutustua toiseen niin ei se toimi!
Tietysti jos kirjoittelukumppaneita on useita niin eihän sitä sitten kerkeä kirjoittelemaan kaikille ;-)Itse kallistuisin myös siihen, että pari päivää vielä menettelee, mutta jos ei 4-6 päivään kuulu mitään, ei taida kiinnostus ihan pysyä yllä.
Alkuperäinen keskustelualoitus oli että mikä on sopiva viestintäväli vastaisin että niin usein kun juttu lentää. Toki toisesta voi alkaa tuntua ahdistavalta jos toiselta tulee aina salamana vastaus ja se alkaa tuntua pommitukselta.
Naiset varsinkin vaativat usein hieman tuumaustaukoa (vastaan ihan vain näin koska olen itse nainen ja tiedän tämän lähipiiristäni), jopa jutella jonkun ystävän kanssa ennen kuin vastaa johonkin viestiin.
t: Heli E-kontakti.fistä
- old maid
Tutuksi käynyt kaava: ensin kirjoitellaan päivittäin tai useammin, sitten joka toinen päivä, joka kolmas päivä ja lopulta enää kerran viikossa. Sen jälkeen toinen osapuoli tekee katoamistempun, vaikka treffeistäkin olisi jo alustavasti sovittu. No, ehkäpä siinä ei mitään menetä, ettei tällaisten arkajalkojen tai muista syystä estyneiden kanssa pääse treffeille. Toisaalta harmittaa, että aikaa kului taas kerran tuloksettomaan viestittelyyn. Itse sanon nykyisin aika nopeasti näkemiin, jos tapaaminen ei järjesty jo alkuvaiheessa.
- PS. foto olis kiva
Mun mielestä se ei ole edes mikään "suhde" jos vaan kirjotellaan. Kirjeenvaihtokavereita etsittiin teininä nuortenlehdistä. Mä en kanssa jaksa mitään viikkojen viestitelyä ja koneella tai luurissa kyttäämistä, josko olisi vastattu tai ei....kyllä tapaaminen ja livenä juttelu ja tutustuminen on asioita, joista mahdollinen suhde ehkä sitten kehittyy tai ei....
Jos ei tapaaminen järjesty kohtuu nopeasti, niin mun puolesta saa sitten olla. - 30+n
Jos ei olla vielä nähty, niin voihan siinä jopa 4 päivää olla. Mutta juurikin tämän vuoksi kannattaa sopia se eka tapaaminen pian. Kun jo tapaillaan, niin on ihan järkevää että säilyy päivittäinen viestittely yhteys. Edes 1 viesti per henkilö. Itse tykkään, että kokoajan meillä on suunnitelma seuraavasta tapaamisesta, vaikka se olisi vasta viikon päästä. Jos mitään tapaamista ei ole sovittu, niin sitten minulla on levoton olo ja todellakin haluan edes yhden päivittäisen viestin. Jos tapaaminen on sovittu, niin sitten voin sanoa että pidetään viestittelyssä pari välipäivää sillä pianhan me nähdään.
T:N - kiinnostunut tietää
Jospa vastaan itsekkin tähän, eli itse suosin 1 viesti/ päivä tahtia.Mielestäni on kuitenkin tarkoitus tutustua toiseen aidosti ja tapamaaninen viimeistään 2 viikon kohdalla.Se joka ei tähän pysty, ei ole nettideitti ainesta.Tämän olen taas tässä viime viikkkoina todistanut jälleen kerran itselleni.
- jotairotia
MItä ihmettä? Viesti / päivä tai revitte jo pelihousuja?
Itse olen ehdottomasti sitä mieltä, että on täysin ok viestitellä juuri niin tiuhaan kun tuntuu sopivalle. Olen kirjoitellut osan ajasta useampikin viesti päivässä ja sitten on helposti saattanut molemmilla olla viikkoja että viestien välillä on ollut viikkokin.
Sen jälkeen kun sovitaan että seurustellaan (ei sen että nähdään uudestaan) sopii odottaa tiiviimpää yhteydenpitoa, mutta kyllä silloinkin helposti voi tulla välipäivä jolloin ei olla yhteydessä. Itse ainakin ahdistuisin velvollisuudesta viestiä jatkuvasti.
Ja vielä, paljon mielummin otan vastaan viestin jossa oikeasti sanotaan jotain kerran viikossa kuin joka päivä jonkin "hei mitä kuuluu tänään?" viestin päivittäin.- old maid
En tunnustaudu pelihousujen repijäksi tai kontrollifriikiksi, mutta tähänastisten kokemusteni perusteella viestittelyn harventuminen on aina enteillyt katoamistemppua. Toisaalta, jos molemmat ovat sitä mieltä, että viikkoja kestävä harvajaksoinen viestittely on ok, niin mikäpäs siinä. Riskinä voi kuitenkin olla se, että joku aktiivisempi kumppaniehdokas ehtii ensin :-)
- jotairotia
old maid kirjoitti:
En tunnustaudu pelihousujen repijäksi tai kontrollifriikiksi, mutta tähänastisten kokemusteni perusteella viestittelyn harventuminen on aina enteillyt katoamistemppua. Toisaalta, jos molemmat ovat sitä mieltä, että viikkoja kestävä harvajaksoinen viestittely on ok, niin mikäpäs siinä. Riskinä voi kuitenkin olla se, että joku aktiivisempi kumppaniehdokas ehtii ensin :-)
Hauskaa miten voi olla erilaisia kokemuksia!
Tottahan tuo, että jos viestittelytahti yllättäen muuttuu hyvin paljon harvemmaksi voi se kieliä siitä että joku muu kiinnostaa enemmän ja joku toinen ehtii ensin.
Mun kokemus kuitenkin on, että ihmiset jotka pyrkii päivittäin lähettämään sen pikaisen, mahdollisesti sisältököyhän viestin, eivät sitten tapaamisen jälkeenkään ehdi keskittyä tutustumaan kunnolla. Tapaamiset saattaa olla kiireisiä (esim. nopeati töiden jälkeen kahvilla) ja pitkälle jatkuu se tunne, että ei ehdi todella toiseen tutustua. Oma epäilykseni on, että he tapailevat kenties hyvinkin useita ihmisiä samaan aikaan - ei sinällään väärin - mutta ei minule sopiva tapa. Haluan löytää kontaktia muustakin kuin fyysisestä kemiasta, sen selvittämiseen tarvitaan molempipuoleista vaivannäköä ja yhteistä aikaa. Aika harva pystyy sitten ihan todella antamaan itsestään jotain jos kimpoillaan moneen suuntaan.
- Rip Kirby
Hmmm ... kumpikohan ratkaisee - viestittelyn sisältö vai laatu? Lyhyttä lässyn lässyä voi jokainen toki tuottaa päivittäin, mutta jos viestittelyllä on oikeasti tarkoitus tutustua kunnolla, tämä jo vaati kunnollista paneutumista ja rauhallisempaa viestittelyä tapaamisten lomassa.
Eiköhän tuo päivittäinen viestittelyväli ENNEN seurustelun aloittamista kerro huomionkipeydestä.- kiinnostunut tietää
Niiin, jos nyt puhut ennen tapaaamista niin ei todellakaan ole huomionkipeyttä. Jos on tosissaan liikenteessä ja haluaa tutustua toiseen, niin ei siitä tule mitään jos silloin tällöin raapii itestään jonkun viestin.
Itselläni oli tälläinen tapaus vasta ja pakko sanoa että meinasi mennä hermot. Viestien väli oli 1 -4 päivää, muutaman viikon ajan.Lopputuloksena ettei tavattu lainkaan.
Joten, viestiä kehiin, oikeaa vuoro vaikuttamista pitkillä viesteillä ja 2 viikon jälkeen viimeistään tapaaminen.Jollleii ole joka ilta aikaa raapia 30 minuuttia viestiä kasaan, niin onko sitten ylipäätään aikaa seurustellekaan.. - Hessu A.
kiinnostunut tietää kirjoitti:
Niiin, jos nyt puhut ennen tapaaamista niin ei todellakaan ole huomionkipeyttä. Jos on tosissaan liikenteessä ja haluaa tutustua toiseen, niin ei siitä tule mitään jos silloin tällöin raapii itestään jonkun viestin.
Itselläni oli tälläinen tapaus vasta ja pakko sanoa että meinasi mennä hermot. Viestien väli oli 1 -4 päivää, muutaman viikon ajan.Lopputuloksena ettei tavattu lainkaan.
Joten, viestiä kehiin, oikeaa vuoro vaikuttamista pitkillä viesteillä ja 2 viikon jälkeen viimeistään tapaaminen.Jollleii ole joka ilta aikaa raapia 30 minuuttia viestiä kasaan, niin onko sitten ylipäätään aikaa seurustellekaan..Noo, jokainen tyylillään. Itse olen tältä osin aika pragmaattinen ja pidän nettideittalua välineenä ja väylänä tuoda kaksi ihmistä yhteen. 1-2 hyvin laadittua kirjettä riittävät taustoittamiseen sekä pohjustamaan mahdollista tapaamista, joka muodostaa sen varsinaisen päämäärän. Kasvotusten voi sitten antaa keskustelun kulkea vapaasti sekä tutustua toiseen.
- ...........
En roiku joka päivä nettipalstoilla, joten minulta saa odotella viestiä. Ihmetyttää vaan, kun nämä miehet jotka kertovat olevansa aktiivisia urheilijoita yms., niin roikkuvat vaan netissä ja vinkuvat ettei vastausta heti tule.
- kiinnostunut tietää
Jos ihminen valvoo 18 tuntia päivässä joista se käyttää 9 tuntia töihin matkoihin. Tuosta jää vielä 9 tuntia joista 2-3 menee salilla joka päivä, jää vieläkin 6-7 tuntia.
- iuyghjknbvvchjkuhjbv
Eikö nykypäivänä mahdollisimman nopeesti pitäisi vaihtaa fb, tai joku mese, ja ainakin chatata jollei soitella viitti? Kait kellään kärsivällisyyttä tuntemattomien viestejä päiviä odotella, jos muut nopeempia.
- ei jahkailijoita
Jos ei kokonaiseen päivään yhtä viestiä "ehdi" laittaa niin tulkitsen niin ettei voi ainakaan kovin kiinnostunu olla. Yleensä mieluiten vaihdan muutaman lyhyehkön viestin joissa selvitetään muutama perusasia ja vaihdetaan kenties kuvatkin ja tän jälkeen odotan mieheltä ehdotusta näkemiseen, ja kaikki tämä vaikka jo saman päivän aikana. Itse ainakin pyrin vastaamaan mahd. pian koska enhän halua että kiinnostava mies joutus odotteleen ja vois luulla äkkiä etten ois niin kiinnostunu. Joidenkin ei-niin-kiinnostavien kanssa ei taas ole niin väliä vaikka hiukan viivytteleekin, etenkin jos ei niidenkään vastaustahti mikään kovin tiivis ole.
Sama homma näkemisen jälkeen, ne ketä kiinnostaa jatkaa, laittaa viestiä usein jo samana päivänä. Jos ei seuraavanakaan päivänä kuulu mitään, tarkottaa ettei kiinnostanu.- Rip Kirby
Voitko selventää mikä tekee ihmisestä vähemmän kiinnostavan ja miksi uhraat aikaasi näihin?
- miksikö?
Rip Kirby kirjoitti:
Voitko selventää mikä tekee ihmisestä vähemmän kiinnostavan ja miksi uhraat aikaasi näihin?
Jos joku ei oo kaikilta osin ihan sopiva hakukriteereihin, kuva ei innosta niin paljoo kun vois, tekstien perusteella vaikuttaa jotenkin liian erityypiseltä tms., mutta joskus nähdessä tulee silti positiivisia yllätyksiä ja se ennakkokäsitys on ollukin väärä. Ja miksei uhrais jos ei kiinnostavampiakaan juuri satu oleen tarjolla? Pidempään kun on hakenu seuraa, ei menetä mitään vaikka katsoo kaikki kortit. ja kun ikääkin alkaa olla sen verran ettei niitä vaihtoehtoja ihan liian paljoo tyrkyllä enää oo.
- Rip Kirby
miksikö? kirjoitti:
Jos joku ei oo kaikilta osin ihan sopiva hakukriteereihin, kuva ei innosta niin paljoo kun vois, tekstien perusteella vaikuttaa jotenkin liian erityypiseltä tms., mutta joskus nähdessä tulee silti positiivisia yllätyksiä ja se ennakkokäsitys on ollukin väärä. Ja miksei uhrais jos ei kiinnostavampiakaan juuri satu oleen tarjolla? Pidempään kun on hakenu seuraa, ei menetä mitään vaikka katsoo kaikki kortit. ja kun ikääkin alkaa olla sen verran ettei niitä vaihtoehtoja ihan liian paljoo tyrkyllä enää oo.
Ahaa, OK.
Pystytkö vielä kuvailemaan, pidempään seuraa hakeneena, miten nykyiset kriteerisi seuran haun, viestittelyvälin sekä tutustumisvaiheen etenemistahdin osalta ovat sinun kohdaltasi muuttuneet? Vai ovatko muuttuneet koko tänä aikana ollenkaan? Olenko väärässä, jos oletan deittimaailmassa karttuneen kokemuksen ja harjaantumisen tuoneen lisää varmuutta sekä asennetta deittailuun. Onko sinulla nyt selkempi kuva sen suhteen miten ennalta toivot tai edellytät asioiden etenevän? - nyk. ei jahkailuja
Rip Kirby kirjoitti:
Ahaa, OK.
Pystytkö vielä kuvailemaan, pidempään seuraa hakeneena, miten nykyiset kriteerisi seuran haun, viestittelyvälin sekä tutustumisvaiheen etenemistahdin osalta ovat sinun kohdaltasi muuttuneet? Vai ovatko muuttuneet koko tänä aikana ollenkaan? Olenko väärässä, jos oletan deittimaailmassa karttuneen kokemuksen ja harjaantumisen tuoneen lisää varmuutta sekä asennetta deittailuun. Onko sinulla nyt selkempi kuva sen suhteen miten ennalta toivot tai edellytät asioiden etenevän?Hakukriteerit on säilyneet suunnilleen samoina. Aiemmin halusin kirjotella kauemmin (1-2 viikkoa, asuinpaikasta riippuen) ja todella pitkiäkin posteja, mutta kun monet katosi yhtäkkiä hiljasuuteen ennen kun päästiin edes sopimaan näkemisestä, tai nähdessä olikin aivan muuta mitä oli kirjotusten ja kuvan perusteella kuvitellu, niin kaikki tuntu olevan turhaa vaivaa ja ajanhukkaa.. Nykyään varsinkin jos huomaa että joku alkais jaaritteleen vaan jotain seksijuttuja ja uteleen liian intiimejä kirjotellen eikä näkemisehdotuksia ala kuulua kevyiden vihjailujenkaan jälkeen, niin äkkiä se mielenkiinto lässähtää. Nykysin on myös tullu varovaisemmaks ettei kerro yhtä avoimesti ja paljoa niin henkilökohtasia kun joskus aiemmin, ennenkun näkee kelle niitä oikeesti kertoo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1774995Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,184376Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993107Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2532952Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432892- 522501
- 271919
- 221747
- 341733
- 651719