Nuorelle kansallispuku?

Hei! Minua kiinnostaisi kuulla ihmisten mielipiteitä kansallispuvuista. Olen ollut kiinnostunut kansallispuvuista ihan pienestä lähtien, ja haaveilen vielä joskus ostavani kotiseutuni kanssallispuvun itselleni.

Mutta se asia, mistä haluaisin nyt keskustella, on kysymys kansallispuvun käyttämisestä nuorella ihmisellä. Minusta olisi hienoa pukeutua kansallispukuun erilaisissa juhlatilaisuuksissa (sitten kun saan sen hankittua!). Mitä mieltä te muut nuoret aikuiset olette kansallispuvun käyttämisestä juhlissa? Olenko auttamatta outolintu tai "pikkuvanha" jos käytän kanssallispukua silloin tällöin tilaisuuksissa? Käyttäisitkö itse kanssallispukua tai tunnetko ihmisiä jotka käyttää? Tai onko täällä ihmisiä, jotka haluaisivat käyttää, mutta epäröivät ympäristön mielipiteitä?
3240
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Itselläni on kansallispuku. Sain sen kankaat 15-vuotiaana ja samana vuonna puku olikin valmis. Siitä lähtien olen käyttänyt sitä kaikissa suurissa juhlissa. Äitini on minun kanssani saman kokoinen, joten hänkin on lainannut pukua. :) Suosittelen tekemään puvun, mikäli vain yhtään kiinnostaa. Puku sopii kaikkialle eikä juhlavaatekriisejä tarvitse kokea.

Äänestä
  • Olen haaveillut myös kansallispuvusta. En vain oikein osaa päättää minkä alueen puku, kun olen lapsuuden viettänyt eri alueella. Juhlavaatekriiseista olis kyllä kiva päästä :)

Äänestä

• Nuori tyttö 92 kirjoitti:

Olen haaveillut myös kansallispuvusta. En vain oikein osaa päättää minkä alueen puku, kun olen lapsuuden viettänyt eri alueella. Juhlavaatekriiseista olis kyllä kiva päästä :)

Sama minulla, on useita alueita mistä valita. Ehkä lopulta valitsen vain sen, mikä näyttää omaan silmään parhaalta :)

Äänestä

Kommentoi aloitusta

Neiti nuori 20-v kirjoitti:

Hei! Minua kiinnostaisi kuulla ihmisten mielipiteitä kansallispuvuista. Olen ollut kiinnostunut kansallispuvuista ihan pienestä lähtien, ja haaveilen vielä joskus ostavani kotiseutuni kanssallispuvun itselleni.

Mutta se asia, mistä haluaisin nyt keskustella, on kysymys kansallispuvun käyttämisestä nuorella ihmisellä. Minusta olisi hienoa pukeutua kansallispukuun erilaisissa juhlatilaisuuksissa (sitten kun saan sen hankittua!). Mitä mieltä te muut nuoret aikuiset olette kansallispuvun käyttämisestä juhlissa? Olenko auttamatta outolintu tai "pikkuvanha" jos käytän kanssallispukua silloin tällöin tilaisuuksissa? Käyttäisitkö itse kanssallispukua tai tunnetko ihmisiä jotka käyttää? Tai onko täällä ihmisiä, jotka haluaisivat käyttää, mutta epäröivät ympäristön mielipiteitä?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu