osuvat silmäripsiin.
Joko ripseni ovat pidentyneet tai silmäni pullistuneet. Ehkä minulla on silmänpainetta... glaukooma?
Silmälasit
44
85
Vastaukset
Tai pää on kasvanut ja sangat jääneet pieniksi.
- sakeus
Kasvaako pää vai kutistuuko vanhetessa? Voiko nenänvarsi olla painunut kuopalle?
- sakeus
Et tainnut olla tosissasi. Pään kasvu työntäisi laseja ulospäin.
sakeus kirjoitti:
Et tainnut olla tosissasi. Pään kasvu työntäisi laseja ulospäin.
Sangat tulee korvien taakse, pään ympärysmitta kasvaa, josta syystä linssit tulee väkisin lähemmäksi naamaa.
pus-kis kirjoitti:
Sangat tulee korvien taakse, pään ympärysmitta kasvaa, josta syystä linssit tulee väkisin lähemmäksi naamaa.
Eli olet lihonut.
- sakeus
pus-kis kirjoitti:
Eli olet lihonut.
Aijjaa. Eikö tuo vaatisi tyyliin kiloa läskiä pään ympärille, jolloin puhuttaisiin lähemmäs sentin läskikerroksesta. Ennemmin päässäni voisi olla vettä, mutta en oikein usko.
sakeus kirjoitti:
Aijjaa. Eikö tuo vaatisi tyyliin kiloa läskiä pään ympärille, jolloin puhuttaisiin lähemmäs sentin läskikerroksesta. Ennemmin päässäni voisi olla vettä, mutta en oikein usko.
Anteeksi, yleistin itseeni.
Minä lihon/laihdun nykyään päästä, koska 10kg painon pudotus ei näy keskivartalossa missään. Joten ainoa paikka mihin se voi mennä tai mistä se voi lähteä, on käytännössä pää.
En tiedä onko tämä kovin yleistäkin.- sakeus
pus-kis kirjoitti:
Anteeksi, yleistin itseeni.
Minä lihon/laihdun nykyään päästä, koska 10kg painon pudotus ei näy keskivartalossa missään. Joten ainoa paikka mihin se voi mennä tai mistä se voi lähteä, on käytännössä pää.
En tiedä onko tämä kovin yleistäkin.Ei minulla ole painoon liittyviä traumoja.
sakeus kirjoitti:
Ei minulla ole painoon liittyviä traumoja.
Ei minullakaan traumoja ole, tuo on vain empiirinen havainto, ja ilmeisestikään ei ole kovin yleistä, joten se varmaan rajoittuu vain minuun.
- sakeus
pus-kis kirjoitti:
Ei minullakaan traumoja ole, tuo on vain empiirinen havainto, ja ilmeisestikään ei ole kovin yleistä, joten se varmaan rajoittuu vain minuun.
Eli että täytyy aina pyytää anteeksi varmuuden vuoksi?
sakeus kirjoitti:
Eli että täytyy aina pyytää anteeksi varmuuden vuoksi?
Niin. Ja tulin siihen tulokseen, että sen on pakko olla nenä, joka on kasvanut liian suureksi laseille.
- sakeus
pus-kis kirjoitti:
Niin. Ja tulin siihen tulokseen, että sen on pakko olla nenä, joka on kasvanut liian suureksi laseille.
Minulla ei ole perunanenä.
- sakeus
pus-kis kirjoitti:
Mutta muuten suurikokoinen?
En ole. Eikä ole kukkakaalikorvia.
sakeus kirjoitti:
En ole. Eikä ole kukkakaalikorvia.
Tarkoitin nenää. Ja vain painijoilla on kukkakaalikorvat.
- sakeus
pus-kis kirjoitti:
Tarkoitin nenää. Ja vain painijoilla on kukkakaalikorvat.
Painijoilla vai nyrkkeilijöillä?
sakeus kirjoitti:
Painijoilla vai nyrkkeilijöillä?
Tietääkseni painijoilla. Nyrkkeilijöillä on alzheimeri.
Hmm. Ehkä pää kasvaa vanhetessa, muutenhan se vanne ei kiristäisi vaan valahtaisi. Ja nenästä en osaa sanoa, joko nenänvarsi on mennyt kuopalle (ei sekään varmaan mahdotonta ole) tai sitten ne lasien nenätyynyt vai miksi niitä sanotaan, ovat jotenkin väärässä asennossa.
- sakeus
Ei väärässä asennossa, sillä ne ovat kiinteät muoviset. On kyllä mahdollista, että korvani olisivat vetäytyneet ja silloin silmälasit asettuisivat syvemmälle päähän.
sakeus kirjoitti:
Ei väärässä asennossa, sillä ne ovat kiinteät muoviset. On kyllä mahdollista, että korvani olisivat vetäytyneet ja silloin silmälasit asettuisivat syvemmälle päähän.
Onkohan tämä korvien vetäytyminen samaa mitä hiusrajan vetäytyminen?
- sakeus
Sitten voi olla niinkin että ripseni eivät osukaan linsseihin, mutta minusta tuntuu kuin ne osuisivat. Tuntoaistini on herkistynyt?
- sakeus
pus-kis kirjoitti:
Onkohan tämä korvien vetäytyminen samaa mitä hiusrajan vetäytyminen?
Koirilla korvat saattavat vetäytyä aika ajoin, mutta hiusraja ei.
sakeus kirjoitti:
Sitten voi olla niinkin että ripseni eivät osukaan linsseihin, mutta minusta tuntuu kuin ne osuisivat. Tuntoaistini on herkistynyt?
Laita kaksipuolista teippiä silmälasien sisäpuolelle. Jos ripset jää kiinni teippiin, niin sitten havaintosi on oikea. Jos ei, niin sitten se on jotain tunnepuolen juttuja ja joku pilleri.
- sakeus
sakeus kirjoitti:
Tuota sanotaan alistumiseksi.
sakeus kirjoitti:
Koirilla myös yleensä vanne kiristää kaulaa. Ehkä ne ottavat rennommin muutenkin.
- sakeus
pus-kis kirjoitti:
Laita kaksipuolista teippiä silmälasien sisäpuolelle. Jos ripset jää kiinni teippiin, niin sitten havaintosi on oikea. Jos ei, niin sitten se on jotain tunnepuolen juttuja ja joku pilleri.
Glaukoomaan käytetään beetasalpaajia koska...?
sakeus kirjoitti:
Glaukoomaan käytetään beetasalpaajia koska...?
... beetasalpaajat vähentävät käsien tärinää?
- sakeus
pus-kis kirjoitti:
Koirilla myös yleensä vanne kiristää kaulaa. Ehkä ne ottavat rennommin muutenkin.
En yhdistäisi rentoutta ensisijaisesti koiriin. Mieluummin kissoihin.
- sakeus
pus-kis kirjoitti:
... beetasalpaajat vähentävät käsien tärinää?
Silmät laittavat kädet tärisemään, koska...?
sakeus kirjoitti:
Tuota sanotaan alistumiseksi.
Jos se ripsien räpsyminen johtuisi korvien vetäytymisestä, joka liittyisi alistumiseen, tuskin sekään selittäisi tätä tapausta. Nenänkasvamis diagnoosi vahvistuu.
sakeus kirjoitti:
En yhdistäisi rentoutta ensisijaisesti koiriin. Mieluummin kissoihin.
Tästä en ole ihan samaa mieltä:
- niillä on kello kaulassa (vahinko ei tule kello kaulassa)
- niillä on yhdeksän elämää
Miten tuo voi pitää paikkansa väitteesi kanssa, jonka mukaan ne olisivat rennompia, kuin koirat. Kokemukseni mukaan kissoilla on aina pahat mielessä.- sulle ****
sakeus kirjoitti:
Ethän kirjoittele täällä toisten henk.koht asioista
sakeus kirjoitti:
... se sattuu olemaan sillä hetkellä ainoa ajateltavissa oleva toiminto käsille?
sulle **** kirjoitti:
Ottaako sinullakin silmäripset kiinni silmälaseihin?
- sakeus
sulle **** kirjoitti:
Juu en.
- sakeus
pus-kis kirjoitti:
... se sattuu olemaan sillä hetkellä ainoa ajateltavissa oleva toiminto käsille?
Kuullostaa realistiselle.
- sakeus
pus-kis kirjoitti:
Tästä en ole ihan samaa mieltä:
- niillä on kello kaulassa (vahinko ei tule kello kaulassa)
- niillä on yhdeksän elämää
Miten tuo voi pitää paikkansa väitteesi kanssa, jonka mukaan ne olisivat rennompia, kuin koirat. Kokemukseni mukaan kissoilla on aina pahat mielessä.Koska olen nähnyt vain metsästys- ja suojelukoiria aikoihin.
- sakeus
pus-kis kirjoitti:
Jos se ripsien räpsyminen johtuisi korvien vetäytymisestä, joka liittyisi alistumiseen, tuskin sekään selittäisi tätä tapausta. Nenänkasvamis diagnoosi vahvistuu.
Vanhuus panee alistumaan. Tai sitten ei.
sakeus kirjoitti:
Koska olen nähnyt vain metsästys- ja suojelukoiria aikoihin.
Minä olen nähnyt vetokoiria viimeksi. Mutta se varmaan selittää niiden innokkuuden olla tekemättä mitään.
sakeus kirjoitti:
Vanhuus panee alistumaan. Tai sitten ei.
Ei tietenkään. Vanheneminen panee ymmärtämään :-) nyt oli jo pakko laittaa hymiö.
- sakeus
pus-kis kirjoitti:
Minä olen nähnyt vetokoiria viimeksi. Mutta se varmaan selittää niiden innokkuuden olla tekemättä mitään.
Vaistosivat edessä olevan rotkon...
sakeus kirjoitti:
Vaistosivat edessä olevan rotkon...
Joskus intuitio on oikea ratkaisu, myös järjellä ajateltuna, tosin vasta jälkeenpäin, toisin, kuin rationaalisessa tosiasioihin perustuvassa toiminnassa.
Tai sitten asioilla on vaan tapana mennä johonkin suuntaan.
Kaksi täysin erilaista lähestymistapaa, hämmästyttävän usein sama lopputulema.
- mitä leikit
mut eihän tulla t oo laseja
Se on nyt kuule semmonen juttu, että se nenä on kasvanut liian isoksi ja pitää hommata uudet lasit. Melkein lääketieteellinen virkamiesdiagnoosi. Tästä päätöksestä ei ole mahdollista valittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511407- 639770
- 1435537
- 1443784
- 753740
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373625- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243173- 632783
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792573