Oon siis 12 vuotias tyttö ja oon 166 cm pitkä ja painan 58 kiloo ja jotkut luokkalaisita sanoo läskiksi ja no en oo sanonu tästä vanhemmille mutta pitäskö alkaa laihuttaa. Harrastan jalista mutta tuntuu että ku oon aina niin nälkäinen nii saisin kaikki kalorit ja muut takas. Mitä pitäs tehä? Olla syömättä joka viikossa yks päivä vai laihuttaa ja olla syömättä mitään epäterveellistä? Mitä teen?
Läski
5
71
Vastaukset
- unohda laihdutus
Riittää, kun syöt terveellisesti. Eli tarpeeksi oikeaa ruokaa. Älä syö säännöllisesti hampurilaisia, perunalastuja, karkkeja, pullaa, muroja, maustettuja jogurtteja, mehuja, limuja, jne...
Täysjyvää, paljon kasviksia, lihaa, kalaa, kanaa, maitotuotteita, hyviä öljyjä (pähkinöitä esim.) saa syödä paljon. Kysy terveydenhoitajalta mitä on terveellinen syöminen.
Olet painoltasi ihan ok, mutta silti sinulla voi olla keskivartalolihavuutta kuten monella nuorella nykyään on. Se paranee oikealla ravinnolla ja reippaalla monipuolisella liikunnalla.
Luokkakavereiden haukkujen mukaan ei kannata elää. Jos välität niistä ja laihdutat siksi, ne keksivät jonkun toisen mollauskohdan sinusta. Et voi koskaan miellyttää heitä täysin, se miellyttäminen ei siis ole sinun elämäsi tarkoitus. He eivät taatusti kehu sinua muutoksesta etkä saa heidän hyväksyntäänsä muuttamalla itseäsi, eivätkä he lopeta haukkumista vaikka kuinka nöyristelisit heitä. Jos kiusaaminen toistuu ja se vielä häiritsee sinua, kerro aikuisille.
Laihdutuksen voit siis unohtaa aivan kokonaan. Jos sinulla on oikeasti jossain yllimääräistä, terveellisillä elämäntavoilla se läski lähtee aivan itsestään.- laihuliini
Ai läskiksikö sinua haukutaan? Olet suorastaan LIIAN LAIHA ! ihanne painosi pituutta nähden olisi 66 kiloa. Älä vain ala laihduttamaan ! Ne, jotka haukkuvat sinua, taitavat vain olla kateellisia!
- Kiitollinen
Okei, kiitti neuvoista!
- Normipainoinen
Olet normaalipainoinen. Älä missään nimessä ala laihduttaa! Nimimerkki "unohda laihdutus" antoi sulle hyviä neuvoja.
Laihduttaminen hidastaa aineenvaihduntaa ja muuttaa kehon rasva-lihassuhdetta niin, että laihdutuksen päätyttyä lihoo helposti. Lihakset polttavat rasvaa, joten niitä ei kannata menettää. Näin alkaa usein painon jojotus, joka johtaa lihavaan aikuisuuteen. Vakava riski ikäisesi laihdutuksessa on sairastua syömishäiriöön kuten anoreksia. Se pilaa terveyden. 5% anorektikoista kuolee.
http://www.laskurini.fi/terveys/painoindeksilaskuri-lapsille-ja-nuorille - mies.
Minä vedin tuollaisia kavereita turpaan 6 luokalla joskus 20 vuotta sitten. Sen jälkeen ei enää haukuttu läskiksi vaikka olin normi painoinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373655Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273209- 652845
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822667- 351738
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801670- 281497
- 151475
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231464- 281448