Haluaisin tietää, miten sinkut - etenkin sinkkunaiset - "pärjäävät" sinkkuina ja kestävät ne inhottavat tilanteet, kun
- tulee hääkutsu/polttarikutsu ja siihen perään häät/polttarit
- tulee läheisyydenkaipuu
- huomaa, että kaikki ympärillä olevat ovat parisuhteessa
- sinkkustatuksesta tiedustellaan
- huomaa, että perhekin toivoo sinun löytävän "edes jonkun"
- parisuhteessa olevat kehuvat puolisoaan
- kaikissa keskusteluissa pidetään itsestäänselvyytenä, että ihminen on parisuhteessa
Sitten jos on päässyt käymään niin, että ei ikinä ole ollutkaan minkäänlaisessa parisuhteessa ja sattuu vielä olemaan... hmm... kokematon, niin joskus on tosi lannistavaa huomata, mitä kaikkea elämästä on jäänyt kokematta - kaikkea sellaista, mikä on muille ihmisille arkipäivää. Siinä sitten pohdiskelee omaa kurjuuttaan ja häpeää kokemattomuuttaan, mutta ei oikein voi asiasta kenellekään puhua, koska se vasta noloa olisikin!
Silti, ihminen voi olla tyytyväinen ja onnellinen sinkkuna. Haluaisin vain tietää, miten muut sinkut käsittelevät ne epätoivon hetket, joita välillä tulee.
Sinkun selviytymisstrategiat
22
307
Vastaukset
- ätmi
vedän kiljua ja runkkaan rajusti löylykauha perseessä
- Niinpä niin
Ei tullut kauheana yllätyksenä ,että sinä olet tmyös tällä palstalla.
Sulla kun menis suoni päästä niin rauhottuis koko suomi24.
Hääkutsuja ei ole tullut vuosikausiin, ystäväpiirissäni ei ole kukaan mennyt naimisiin. Polttareihin yleensä osallistutaankin vain tyttöporukalla. Työpaikalla on valtaosa eronneita tai sinkkuja, joten siellä ei pidetä itsestäänselvyytenä, että jokainen on parisuhteessa, sama pätee ystäväpiiriin: ne, joiden kanssa eniten vietän aikaani ovat eronneita.
Läheisyyden kaipuu on se suurin ongelma :(- hikisinkkumies
Sitä pärjää kun on pakko pärjätä. Harvemmin sinkkuudesta mitään kysellään. Aika nopeasti ihmiset oppivat kuka on ikisinkku. On ikävää että moni asia on jäänyt ja jää kokematta. Mutta minkäs teet? Toisaalta voisi asiat olla vielä huonomminkin.
Miksi ihmeessä sinkkuutta pitäisi hävetä? Miksi ihmisiä hävettää sinkkuus tai miksi ihmeessä kukaan suostuu ottamaan niskaansa yhteisön paineita?
Minä ymmärrän, että sinkkuus korpeaa suhdetta toivovaa ihmistä, mutta mitä väliä muiden mielipiteillä on?- joo niin on
Nimenomaan. Antaa toisten olla mitä mieltä vaan, mitä se yksinelävää liikuttaa mihinkään suuntaan.
Suomessa muuten JOKA NELJÄS aikuinen on yksinelävä. Ihan vaan muistutuksena niille, jotka ajattelevat sinkkuuden olevan jotenkin poikkeuksellista. joo niin on kirjoitti:
Nimenomaan. Antaa toisten olla mitä mieltä vaan, mitä se yksinelävää liikuttaa mihinkään suuntaan.
Suomessa muuten JOKA NELJÄS aikuinen on yksinelävä. Ihan vaan muistutuksena niille, jotka ajattelevat sinkkuuden olevan jotenkin poikkeuksellista.Yksinelävä ja sinkku eivät kuitenkaan ole synonyymeja. On yksineläviä, jotka ovat seurustelusuhteessa, ja on meitä eronneita jotka olemme eläneet perhe-elämää ja joilla on (aikuisia) lapsia. Se on eri asia kuin olla vasten tahtoaan lapseton ja parisuhteeton yksinelävä.
- ...
No onhan se silti melkoinen stigma, ettei saa ketään. Kyllä minä ainakin olen sitä aina hävennyt ihan valtavasti. Siinä kai hävettää se, että pelkään, että minua säälitään, jne.
Kaikesta tuosta selviää kun ei ole kavereita, tai jos on niin kaverit ei kysele, sukulaiset ovat niin hienotunteisia tai kaukaisia etteivät kysele ja haistattaa vähintään mielessään pas*at kyselijöille, puolisoiden kehujille ja sukulaisille.
Häissä olin viime syksynä, olin vain iloinen tuttuni puolesta.
En koe enää kurjuutta enkä häpeää seurustelemattomuudestani ja kokemattomuudestani. Olen jollain tasolla tiennyt teinistä asti noiden olevan asioita joita ei itselleni tule koskaan tapahtumaan.
Läheisyydenkaipuu? Itselläni tuotakaan ei oikeastaan ole enää ollenkaan. Voi vaikka rutistaa tyynyä, halailla ystäviä ja sukulaisia, päiväunelmoida. Nuo riittävät minulle, paitsi minä en halaile. Tunteetkin on mahdollista tappaa silloin kun ne on pakko ja se on itselleen parasta.- 1906
Entäs puhdas uteliaisuus? Ainakin minä haluaisin joskus ihan uteliaisuuttani tietää niistä asioista, joita en koskaan tule kokemaan (suutelusta seurusteluun) Miten uteliaisuuttaan voi lieventää? Tai miten uskotella itselleen, että on ihan ok ja mukava ihminen (jopa haluttava?), vaikka kukaan ei sitä koskaan osoitakaan, harvoja ystäviä lukuunottamatta?
- klukkluk vaan
Vastaus kaikkiin ongelmiin on sama: viina. Ahdistuksen tai muun pahan olon ei muuta kuin kunnolla alkomahoolia koneeseen, niin kyllä turtuu, jos ei muuten niin viimeistään siinä vaiheessa kun silmissä pimenee. Bonuksena saa seuraavallekin päivälle jotain ihan muuta ongelmaa ja ajateltavaa kuin yksinolon ja läheisyydenkaipuun :)
- superatm
- menen innoissani, siellähän on yleensä ihan hauskaa ja tapaa uusia ihmisiä ja voi katsella ja jutella kiinnostaville naisille vaikka tietää että tussua ei tule.
- runkkaan koneella
- olen kavereiden kanssa vähemmän, käyn enemmän ehkä salilla tai vedän kaljaa normaalia enemmän. Aikaa enemmän harrastuksille ja voinhan olla kamunaisten kanssa, ei ne kaikki ole ikinä samaa aikaa jonku jännäpojan kanssa.
- Sanon että olen sinkku.
- mitä siinä voi tehdä, en tyydy naiseen joka ei kiinnosta
- parisuhteessa olevat kehuvat puolisoaan
- kuuntelen ja myötäilen
- kaikissa keskusteluissa pidetään itsestäänselvyytenä, että ihminen on parisuhteessa
- en vietä aikaa niin tyhmien ihmisten kanssa, tai jos ovat työkavereita niin en kuuntele heidän juttujaan - Gentle Man
Minulla on ikää 35 eli yleisin pariutumisikä on ylitetty. Mutta vastataan silti:
Ei ongelmia, osallistun mielelläni. Mukavaa nähdä kavereita/sukulaisia. Tässä iässä parit eivät ole aina keskenään, mikä helpottaa sosiaalista kanssakäymistä melkoisesti.
On tehtävä jotain mielekästä, sellaista mikä vaatii keskittymistä tai reipasta liikuntaa. Pois telkkarin/koneen ääreltä.
25-vuotiaasta kolmekymppiseksi oli välillä hankalaa ja sitä tunsi itsensä vähän ulkopuoliseksi. Nyt kavereissa on paljon eronneita - ikävä kyllä, siitä huolimatta että itsekkäästi ajateltuna tämä olisi hyvä minulle.
Ei tiedustella enää. Ovat ilmeisesti tottuneita ajatukseen, ja siihen että kysymykseen tulee nopea ja lyhyt vastaus.
Saattavat toivoakin, mutta eivät sano ääneen. Itse asiassa perhe taitaa ymmärtää ettei minulla ole kiinnostusta suhteeseen "edes jonkun" kanssa.
"- parisuhteessa olevat kehuvat puolisoaan"
Hienoa, olen iloinen heidän puolestaan. Monesta puolisosta on tullut minunkin ystäväni.
Ei pidetä enää, kaveripiirissä on sen verran eronneita. - lottamari.
Kirjoittamalla sinkkupalstalle ja vuodattamalla kaiken kokemani kauheuden tänne kuinka kamalaa oli kohdata toisenlaisessa siviilisäädyssä olevia ja huomata olevansa 100-vuotiaan muumioituneen papin kanssa ainoa sinkku. Kirjoittaminen ja avautuminen palstalle on hyvä tapa purkaa; yksin sukuseuroissa yksin kauppajonossa, yksin lenkkelemässä, yksin baarissa, yksin kaikkialla saatua traumaa..
- Aikansa kutakin
Riippunee varmaan missä elämä vaiheessa mennään. Kun eletään 35 ikää niin kaikkihan on toisella kierroksella. Jos olisin lapseton sinkku ja lähempänä 30. Ikävuotta niin silloin voisi itkettää. Tämä elämä kiertokulku on vaas sellainen että eroja tapahtuu ja uusia kierroksia alkaa. Niin se menee, vaikkei kukaan sitä suunnittele.
Lähempänä 40. ikää ne perheelliset jäävät kaiken kivan toiminnan ulkopuolelle. Kyllähän heitäkin huvittaisi reissata kaveriporukan kanssa, mutta kaikki lomat on pakko käyttää perheen kanssa. - fdhbdfh
Parhaiten selviää kun ei ole niitä kavereita tai tuttuja jotka kyselisi tai painostaisi asialla.
- vastaan_
Aika moni kaveri seurustelee, ja perseeltähän se välillä tuntuu, kun on sinkkuna. Siis niinä huonoina "sinkkupäivinä", mutta muutoin elämä on kohtuu onnellista näinkin - saa harrastaa ja mennä niinkun haluaa.
Juhlat ja muut hoituu kyllä, ei ongelmaa. Kysyntää itsellä, vaan se on se juttu, kun itse tietää tarkalleen mitä haluaa. Ja se aina niin, että joko puolin tai toisin ei oo natsannut asiat yhteen, siksi tässä sinkkuna ollaan. Edellinen suhde oli sen verran kivulias, että on tarkkaan kantapään kautta oppinut, minkälaisen ihmisen kanssa ei kannata laittaa hynttyitä yhteen.
Vaikeinta on sinkkuna kuitenkin se läheisyyden kaipuu :( se on perseestä. Ja tänään on just sellanen vaikea päivä, että haluais vaan käpertyä toisen kainaloon... Ei se auta, tähän auttaa vaan se että heittää nukkumaan ja jatkaa arjen velvollisuuksia seuraavana päivänä, niin unohtuu kaikki suhdeasiat.- Ätmi2
Miten olis halikamu? :) Kai sulla on miespuolisia sinkkuystäviä?
- 5+2
Kesällä serkun häät jonne tuli kutsu, ensimmäinen reaktio oli se että toivottavasti olen töissä silloin, mikä voi olla ihan realististakin jopa koska on 3vuorotyö..
en sitten tiedä kannattaisiko sinne mennä.. ehkä, tosin tyhjän saa pyytämättäkin eikä huvita katsella muiden onnea :(- Ätmi2
Mullakin samanlainen reaktio, ensimmäinen ajatus kun tulee kutsu on että mikä tekosyy olis uskottava.
Viimeisen parin vuoden aikana ollut 5 häissä....pikkuhiljaa rupee vituttaa. Toki olen joka kerta toivonut että sieltä löytyis joku mukava sinkkunainen mutta ei, niillä aina avec mukana - ddsgsdg
Siskolla kanssa häät kesällä enkä ole menossa. Joono saavat tietenkin hävetä kun kysellään että mikäs se sellanen veli joka ei edes siskon häihin tule, mutten aio itseäni itsemurhan partaalle taas masentaa sellasella asialla mistä itse voi vain haaveilla. Sitähän nuo häät vaan tekisi, muistuttaa siitä mistä itse jää paitsi ja pyörittelee veistä haavassa oikein makeesti.
- Kiskisu
ddsgsdg kirjoitti:
Siskolla kanssa häät kesällä enkä ole menossa. Joono saavat tietenkin hävetä kun kysellään että mikäs se sellanen veli joka ei edes siskon häihin tule, mutten aio itseäni itsemurhan partaalle taas masentaa sellasella asialla mistä itse voi vain haaveilla. Sitähän nuo häät vaan tekisi, muistuttaa siitä mistä itse jää paitsi ja pyörittelee veistä haavassa oikein makeesti.
Höpö. Otat vaan tiukasti napanderia jo häämarssin ensi tahdeissa. Päivä sujahtaa kuin huomaamatta iltaan. Viimeinen muistikuva on siitä kun panet hölskyvärintaista kaasoa boolitonkkaa vasten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1413878Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3513011Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt111915Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa91635Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41099- 71944
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38874- 44784
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23781- 67769