Miten te hoitaisitte asian niin, että asianosaisille koituisi mahdollisimman vähän mielipahaa ja sydämeen arpia.
Eli tilanne on nyt tämä: Olen raskaana (abortti vielä mahdollista lääketieteellisesti). Itse en ole halukas aborttiin, mutta kun tilanne on niin kinkkinen. Eli tulevan lapsen isä on naimisissa oleva mies. Meillä on ollut enemmän ja vähemmän yhteyttä, kuitenkin aika säännöllisen epäsäännöllisesti. Hän ei tiedä raskaudestani. En ole kertonut hänelle siitä, koska haluaisin pitää lapsen niin sanotusti itselläni, niin että ko. mies ei edes tietäisi, että tuleva lapseni on hänen.
Tiedän, että tämä ei ole oikein lapsen isää kohtaan, entä lasta kohtaan? Siinä suuri kysymys. Pystyn itse vastaamaan lapsestani niin henkisesti kuin taloudellisestikin. En haluaisi, että mies sotkisi omaa elämää millään tavalla. Tiedän, jos lapsen isä tulisi tietämään, niin se olisi aluksi suuri shokki, mutta jotenkin on sellainen kutina, että hän kuitenkin haluaisi "sekaantua/osallistua" lapsen elämään. Sitä minä en haluaisi kuitenkaan. Nimenomaan haluaisan vastata lapsestani itse ja yksin yhdessä läheisteni kanssa.
Minulla on mahdollisuus lähteä vaikka vuodeksi etelä-Raskaan, jossa vanhempani viettävät paljon aikaa. Joten mies ei välttämättä tulisi edes näkemään kuin olen raskaana. Ja toisaalta vaikka myöhemmin näkisikin, niin olisi kuitenkin aikaa mennyt sen verran, että ei hän pystyisi tietämään kenen lapsesta on kysymys.
Eli toisin sanoen, konkreettisella tasolla ei ole ongelmaa "piilottaa" asia mieheltä, mutta jotenkin omaatuntoa soimaan, niin tulevan isän kuin lapseni puolesta. Miten te ratkaisisitte asian? En tarvitse moralisoijien mielipiteitä, vaan ihan rakentavia mielipiteitä.
Tänka, men inte döma
18
215
Vastaukset
- No, , ,
Hankala on tilanteesi! Oma mielipiteeni on kuitenkin se, että totuus tulee ilmi lapsen isälle ennemmin tai myöhemmin, kaikesta huolimatta. Ja tuo myöhemmin, on suurella todennäköisyydellä kaikkia osapuolia enemmän raastava vaihtoehto.
Miten olet esimeskiksi ajatellut lapselle vastata tulevaisuudessa, hänen tiedustellessaan isästään, valehtelemallako?
Neuvoni on: Yritä ajattella asiat myös tuon tulevan lapsesi näkökulmasta, mitkä ratkaisumallit tulevat olemaan hänen kannaltaan parhaimpia. Se ei suinkaan tarkoita, että sinun tulisi itsesi tai muut unohtaa, mutta tulevaisuudessa vastaat ainakin kolmesta ihmiskohtalosta nykyisen kahden sijaan.
Lauseesi: "Pystyn itse vastaamaan lapsestani niin henkisesti kuin taloudellisestikin." sulkee mielestäni abortin pois, vaihtoehtojen listalta - Normaalit neuvot
Ap, täydellisen lapsellista teiniaivoisen ajattelunhöpötystä. Aikuistut nyt, kun pakko on. Et ole ensimmäinen teinimäisesti kirjoittava raskaaksi tullut kakkonen palstalla, olet ihan tavallinen yksinkertaisen romanttisen tyttösen tarina. Teitä on ollut parin vuoden aikana, jona olen lueskellut palstaa monia.Etsi vanhoja "olen kakkosnainen tulin vahingossa raskaaksi" ketjuja ja lue ne, niissä on sinulle toivomiasi mielipiteitä. Löytyy Uskottomuuspalstan menneissä ketjuissa kymmeniä. Ja mene äitisi kanssa puhumaan, hän antaa sinulle normaalit neuvot.
- Kerro totuus...
Kannattaa kertoa miehelle! Itse olen vaimo ja äiti! Parempi aina lapselle tietää totuus..!!! Se on mielestäni lapsen oikeus! Älä syytä yksin itseäsi! Mies tapaili sinua,omasta vapaasta tahdostaan..! Älä laita lastasi kärsimään..! On sellaisiakin liittoja,että mies on läsnä,vaikka ei asukkaan yhdessä lapsen ja hänen äitinsä kanssa!!!
- Patricia...
Niin, minä haluan ehdottomasti olla lapselleni rehellinen. Olen miettinyt, että kerron tulevalle lapselleni sopivassa iässä, kuka on hänen isänsä, miksi en halunnut isää mukaan elämääni jne. Mutta haluaisin myös olla miehelle rehellinen, mutta koska en halua, että hän "sotkeutuu" meidän elämään, ja että hänen elämänsä ei menisi sekaisin, onhan hän avioliitossa. Olen puhunut myös äidin ja isän kanssa. He ovat aivan innoissaan tulevasta ensimmäisestä lapsen lapsestaan, mutta mutta.. Isä sanoo vaan, että hoidetaan paperit kuntoon, ja pyydät mieheltä allekirjoituksen, mutta eihän ihmissuhteissa se noin vain käy. En usko, että tulevan lapseni isä on myöskään niin "perässä vedettävä", että hän noin vain allekirjoittaisi mitään. Isä vain aina ajattelee niin suoraviivaisesti. Ja äiti sanoo vain, että kuuntele sydämesi ääntä, ei hän voi minun puolesta ratkoa asioita, jotka kuuluvat niin syvälle minuun. Ei voi muuta sanoa kuin, että elämä on. Ja kiitos teille hyvin asiallisista kommenteista. Ajattelin, että voisi ehkä tulla "syyte ryöppy", mutta hyvä kun ei tullut.
- No, , ,
Patricia... kirjoitti:
Niin, minä haluan ehdottomasti olla lapselleni rehellinen. Olen miettinyt, että kerron tulevalle lapselleni sopivassa iässä, kuka on hänen isänsä, miksi en halunnut isää mukaan elämääni jne. Mutta haluaisin myös olla miehelle rehellinen, mutta koska en halua, että hän "sotkeutuu" meidän elämään, ja että hänen elämänsä ei menisi sekaisin, onhan hän avioliitossa. Olen puhunut myös äidin ja isän kanssa. He ovat aivan innoissaan tulevasta ensimmäisestä lapsen lapsestaan, mutta mutta.. Isä sanoo vaan, että hoidetaan paperit kuntoon, ja pyydät mieheltä allekirjoituksen, mutta eihän ihmissuhteissa se noin vain käy. En usko, että tulevan lapseni isä on myöskään niin "perässä vedettävä", että hän noin vain allekirjoittaisi mitään. Isä vain aina ajattelee niin suoraviivaisesti. Ja äiti sanoo vain, että kuuntele sydämesi ääntä, ei hän voi minun puolesta ratkoa asioita, jotka kuuluvat niin syvälle minuun. Ei voi muuta sanoa kuin, että elämä on. Ja kiitos teille hyvin asiallisista kommenteista. Ajattelin, että voisi ehkä tulla "syyte ryöppy", mutta hyvä kun ei tullut.
, , miten olet ajatellut, mikä on tuo "sopiva" ikä? Ota huomioon, että melkoisella varmuudella tuon asian ilmitulon jälkeen se kantautuu myös tuon lapsen isän tiedoksi. Ja silloin, ehkä useidenkin vuosien jälkeen tuo totuuden ilmitulo "sekoittaa" hänen perhekuvionsa ehkäpä vielä dramaattisemmin, kuin jos se olisi tullut tietoon aiemmin. Myös tuon miehen perheen muut jäsenet saattavat kokea varsin merkittävästi suurempaa ahdistusta, pitkitetystä valheessa elämisestä.
- Isä oikeassa
Patricia... kirjoitti:
Patricia, usko isääsi. Hän on oikeassa. Jos mies ei allekirjoita, sitten tulee dna-testit aikanaan. Mies voi vaatia niitä muutenkin, älä välitä. Tukeudu isääsi nyt.
- .............
Patricia... kirjoitti:
Juu, ei isyyttä tunnusteta noin vain. Lapsi olisi avioliiton ulkopuolella syntynyt, ja tässä tapauksessa tehtäisiin varmasti dna-testi. Sen jälkeen voisi vasta allekirjoittaa paperit. Suomessa lapsen molemmat vanhemmat ovat aina huoltajia, yksinhuoltajuudesta päättää oikeus. Tunnustamalla isyyden, lapsesta tulisi myös isänsä perillinen. Jos sinulle tapahtuisi jotain, isästä tulisi lapsen lähihuoltaja, vaikka ei ikinä olisi edes nähnyt lasta. Vaikkei sinulle mitään ikävää tapahtuisikaan, niin mies voi niin halutessaan esittää vaikka millaisia vaateita sinua ja lasta kohtaan.
- ..........
Isä oikeassa kirjoitti:
Patricia, usko isääsi. Hän on oikeassa. Jos mies ei allekirjoita, sitten tulee dna-testit aikanaan. Mies voi vaatia niitä muutenkin, älä välitä. Tukeudu isääsi nyt.
Eikun äiti :)
EiAp:n isä ei ole ajatellut ihan loppuun asti. Mikäli lapsen isälle kerrotaan lapsesta, asianosaisille koituu mahdollisimman paljon mielipahaa ja sydämeen arpia. Eikä vain asianosaisille, vaan myös miehen vaimolle ja lapsille. - Loppuun asti?
.......... kirjoitti:
Eikun äiti :)
EiAp:n isä ei ole ajatellut ihan loppuun asti. Mikäli lapsen isälle kerrotaan lapsesta, asianosaisille koituu mahdollisimman paljon mielipahaa ja sydämeen arpia. Eikä vain asianosaisille, vaan myös miehen vaimolle ja lapsille.Koituuko siitä vähemmän mielipahaa, kun asia selviää heille myöhemmässä vaiheessa?
- taina'
Loppuun asti? kirjoitti:
Koituuko siitä vähemmän mielipahaa, kun asia selviää heille myöhemmässä vaiheessa?
Miten selviäisi, ellei kerro?
- Loppuun asti?
taina' kirjoitti:
Miten selviäisi, ellei kerro?
Miten selviäisi? , , voi, voi! Siihen on niin monta eri mahdollisuutta, kuten esim. se, että tuo lapsi haluaakin tavata oikean isänsä. Tai se että joku osaa laskea yhteen 1 1, ja laittaa juorun liikkeelle, joka niinkuin moni on huomannut, paljastaa totuuden, vaikka kuinka yrittäisi sen salata. Yksi mahdollisuus on myös se, että tuo äiti lipsauttaa asian todellisen laidan jollekin "luotettavalle" ystävälleen, joka sitten kertoo sen taas niille omille "luottoystävilleen", , , jne, jne!
- Kaikki ei uskottavaa
Aloittajalle!
Kysymättäkin on selvää, että tieto nyt tai myöhemmin rikkoo miehen perhe-elämän!
Se on vain minimaalisen pieni osa vaimoista, jotka tuollaisen uutisen hyväksyisivät ja haluaisivat jatkaa avioliittoaan sekä myös ottaisivat miehen lehtolapsen omaksi perheenjäsenekseen.
Mies on tyhmä, kun on lähtenyt pettämisen tielle, mutta uutisesi voi olla hänelle täysi shokki ja hän ei voi pitää sinua enää minkään arvoisena. Olet vapaaehtoisesti alkanut toiseksi naiseksi ja tuolla raskaudella pettänyt hänen luottamuksensa täydellisesti.
Myös sinä olet tyhmä vai pitääkö raskaus laskea nuoruuden ja kokemattomuuden piikkiin, mutta joka tapauksessa saat loppuelämäksi kannettavaksi syyllisyyden, että hajoitit miehen perheen ja aiheutit varsinkin hänen lapsilleen suunnattoman tuskan.
Onko se sinusta oikein? Sinä tyhmänä rikot ihmisiä vain omaa hyvääsi ajatellen...
Vanhempana en voi uskoa, että sinun vanhempasi voisivat olla noin iloisia asiasta!
Siksi myös aloitus täyttää provonkin oletuksen.
Kuka normaali ja terve vanhempi silittäisi tyttärensä päätä, joka on alkanut halveksittavaksi ukkomieheen heilaksi ja vielä hankkiutunut raskaaksi? Ei kukaan! Jokainen vastuunsa kantava ihminen laittaisi sinut hakemaan aborttia kiireen vilkkaan. Aborttia minäkin suosittelen sinulle ja pitkää matkaa sinne Etelä-Ranskaan nuolemaan haavojasi ja opettelemaan mikä tässä elämässä on oikein ja mikä väärin.
Anna miehen jatkaa elämäänsä, oli sitten pettäjä edelleenkin tai säikäyksen lälkeen sen lopettaen, kunhan abortin jälkeen kerrot hänelle tapahtuneen. HÄNEN perhe-elämänsä ei sinulle kuuluu!! - Jätä mies heti
Vähiten satuttaa kun on rehellinen ja koska sinulla on mahdollisuus mennä kauas pois, mene ja siellä varmasti valkenee, mitä jatko lapsen kanssa on, onko isä mukana vai ei.
Kun olet tarpeeksi kaukana, voi miehen perhekin pysyä koossa, mikä olisi suotavaa, joten kerro, mutta väisty niin kauas, jotta ette törmää ja katkaise kaikki yhteydet nyt aluksi , ei viestittelyä. Elä omaa elämääsi ilman tätä miestä, silloin satutat vähemmän, eikä rikkoonnu niin paljon.
Jätä mies niin, että hän ei yritä etsiä sinua enää, vaan antaa elää omaa elämää. - ............
"Patricia..."
Hyvin olet miettinyt, tee juuri noin. Älä kerro lapsen isälle, muuta vuodeksi Ranskaan. Äläkä pidä enää mieheen mitään yhteyttä. - Lapsen oikeus isään
Ilman kondomia =mies ottaa itse riskin, hän kantaa vastuun, 50% tapahtuneesta. Miksi hänet mielipahaansa pitäisi säästää isyyden vastuulta?
Syntymättömälläkin lapsella on oikeutensa, oikeus isään ja vähintäin oman isänsä elatukseen.
Lisäksi, misät te voitte tietää että isä olisi alkushokin jälkeen mielipahassa? Ikävästä yllätysalusta huolimatta, on heitä jotka haluavat aidosti olla omien lastensa isiä, näissäkin olosuhteissa, eivätkä halua jäädä tietämättömäksi tällaisesta itseä koskevasta elämän merkittävästä tapahtumasta. Jokaisella miehellä on oikeus tietää että hänelle on syntymässä lapsi.
Sen lisäksi lapsella on oikeudet, jotka tässä asiassa käyvät aikuisen, siis miehen vaimon, oikeuksein edellä. Lapsella on oikeus isäänsä, hänelle pitää se suoda, äiti joka kieltää omalta lapseltaan tiedon lapsen oikeasta isästä toimii väärin.
Mistä te "älä vaan kerro isällen" ihmiset tulette? Missä oikeustajunne on? - miettijä1
Pidä toki lapsi jos miehen tai sinun suvussa ei ole nuorena ilmeneviä alzheimeria tai mitään pahoja perinnöllisiä tauteja. Muuten ei ole esteitä. Vaikka tuskin kaikilla niitä on, mutta ettei tule yllätyksiä ja lapsi kärsi elämässään. Ehkä jos isän kanssa voit keskustella kuitenkin, vaikkei isäksi halua. Älä anna hänen kiristää millään. Uskon että voit pitää lapsen ja kaikki menee hyvin. Sinä päätät. Aborttiin tuskin kannattaa lähteä, miksi tappaa pientä alkua turhan takia. Rakastettu lapsi.
- Kämpa på
Hej Patricia!
Detta gäller väl främst om moraliskt rätt beslut. Lista upp för- och nackdelarna för att berätta åt fadern om barnet och för- och nackdelarna att inte berätta om barnet för fadern. Då du har listat upp dessa fyra alternaiv kommer du sannolikt att kunna ta rätt beslut. Spara också listan, så att du i efterhand och om du får skuldkänslor, kommer att kunna gå tillbaka till listan och inse att du gjorde rätt val. - lapset on ihania
Mulle tulee ensimmäisenä mieleen, että jos lapsi myöhemmin sairastuukin vakavasti. Sellaiseen sairauteen, johon voisi saada apua biologiselta isältään tai sisaruksiltaan. Mitenkäs sitten suu pannaan, jos lapsi menehtyykin kun ei esim. sopivaa munuaisen luovuttajaa löydykään lähipiiristä? Jos isä olisikin se sopivin luovuttaja tai ne sisarukset?
Myönnän ajatukseni pessimistiseksi, mutta mitä vaan voi elämän aikana tapahtua, myös sille lapselle. Hyvin itsekästä sinulta lasta kohtaan on olla kertomatta hänestä isälleen. Sulla kuitenkin on kutina, että mies ei pahastuisi uudesta lapsesta. Lapsella on oikeus isään ja isällä oikeus ja velvollisuus olla isänä. Mä kertoisin. Sopisitte sitten jatkosta ja miten käytännössä asiat hoidatte. Sillä näyttäisit, että olet aikuinen ja otat vastuun tekemisistäsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi423930Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal393536- 703138
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912990Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no861982- 351958
- 241809
- 301744
- 321743
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231704