Nyt kaikki aiheesta tietävät ja tietämättömät, kertokaa rehelliset mielipiteenne.
Minun ja avopuolisoni suhde on muuttunut liki seksittömäksi. Kaikki alkoi reilu vuosi sitten, jolloin puolisoni lähti lyhyelle vaihtarireissulle.
Ennen sitä puhuimme intiimienkin asioiden parissa aivan kaikesta: mitä haluaisimme toisen tekevän, mitä emme haluaisi toisen tekevän, mistä fantasioimme ja niin edelleen. Vaihtarireissun jälkeen tuntui että seksimme kuihtui kasaan. Puolisoni ei tahtonut enää rakastella, saati kosketella. Seksi muuttui vääjäämätöntä loppua kohti pikapanoiksi, vahvan liukkarin ja pimeyden turvin.
Puolisoni kyllä aika ajoin toivoo seksiä, mutta vain ja ainoastaan todella myöhään yöllä. Tämä ei oikein sovi koska "myöhäisinäkin" aamuina menen töihin seitsemältä. Viikonloppuisin ei puolisoa rakastelu kiinnosta.
Viime viikonloppuna olin laivalla ja olisin niin sanotusti saanut vierasta, vieläpä naiselta joka todella oli aivan toista luokkaa kuin itse olen. Se oli mieltä hivelevää, mutta sain sanotuksi ilman suurempia paineita "kiitos, mutta ei kiitos". Kotona kerroin tapahtuneesta puolisolleni, joka ei virkannut mitään. Ei kerta kaikkiaan mitään! Seuraavana päivänä hän toimi kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Nyt kysymys: olen 30-vuotias mies, joka haluaa terveen seksielämän. Kauanko katselen 25-vuotiasta naista, jolle tunnun olevan päivän selvä asia. Vai jäänkö katselemaan lainkaan?
Loppuko?
7
237
Vastaukset
- Rautalangasta?
Miksi jäisit katselemaan?? Olette nuoria ja periaatteessa vapaita molemmat, miksi ihmeessä kärvistelisitte suhteessa, joka ei ilmeisesti anna kummalekaan mitään vaan päinvastoin?
- Hermot menee
Olemme olleet useamman vuoden yhdessä ja rakastan häntä. Olen koettanut puhua mutta sillä ei oikein tunnu olevan vaikutusta, hän ei siis tahdo puhua. Jos jätän hänet seksin puutteen vuoksi, pelkään tekeväni itsestäni maailman suurimman urpon. Sillä haen niitä rautalankavastauksia, että näenkö vain itse elämän kieroutuneesti ja vai voiko se olla hyvä ja hyväksyttävä syy lähteä.
Siksi kyselen täällä mielipiteitä.- 20 + 14
Olet urpo, jos odotat ja vaadit häntä ihastumaan sinuun uudestaan. Et ole urpo, jos lopetat toimimattoman suhteen.
Rakkaus ei muuta asiaa.
- Hetmot menee
Kerta kaikkisen hyvin kiteytetty. Kiitos.
- miesvm_1967x
Tuo suhde tulee syömään sut sisältäpäin rikki joten suosittelen kyllä vakavasti harkittavaksi sitä lusikoiden jakoa. Itse vietin liian monta vuotta, en nyt ihan vastaavassa tilassa, mutta aika liki kuitenkin. Periaatteessa voisin harmitella etten osannut tehdä ratkaisuja aikaisemmin mutta turhapa sitä on enää tuskailla, siitä tulis vaan katkeraksi pieruksi. Asiat on nyt ihan mallillaan joten peruutuspeiliin on turha liikoja vilkuilla. Mutta sulla on vielä runsaasti aikaa ja mahdollisuuksia tehdä isoja ratkaisuja. Silti ne ratkaisut kannattaa tehdä nopeasti ettei homehdu omaan monttuunsa :D Tää on siis mun mielipiteeni..
- KaksiIhmistä
Vaikuttaisi siltä, että naisesi on vaihtarivuotensa aikana kokenut jonkinlaisen henkisen muutoksen, jonka vuoksi parisuhteenne ei hänen silmissään enää tunnu niin arvokkaalta. Ehkä hän ei koe olevansa enää se sama ihminen, joka sinuun aikanaan ihastui. Ehkä hänen maailmansa on ikään kuin kasvanut liian suureksi suhteessa parisuhteeseenne. Ehkä hän haluaisi kokea maailmaa enemmän. Ja ihme ettei tämä ole vielä tullut esille, ehkä hänellä on ollut vaihtovuotensa aikana rinnakkaissuhde.
Joka tapauksessa kuulostaa siltä, että suhteenne syystä tai toisesta vain ei toimi. Keskusteluyhteyden puute ja seksielämän kärsiminen ovat ilmiselviä merkkejä suhteen toimimattomuudesta. Omasta näkökulmastasi asia tietenkin vaikuuttaa siltä, että naisessasi on jotain vikaa. Todennäköisesti myös naisesi on pettynyt sinussa ja suhteessa joihinkin asioihin, eikä hän niistä saa sinulle puhuttua. Todennäköisesti myös naisesi ajattelee, että hän tuntuu olevan sinulle kuin itsestäänselvyyys. Lopputulos on molempien osapuolien vetäytyminen ja suhteen hidas näivettyminen.
Pohdi, mitä aidosti haluat parisuhteeltasi. Rakastatko todella naistasi, vai oletteko yhdessä vain tottumuksen vuoksi?
Kun olet vastannut itsellesi tähän kysymykseen, voit päättää, haluatko yrittää korjata parisuhteen vai lopettaa sen. Molemmissa tapauksissa asioista keskusteleminen suoraan ja rehellisesti kyllä kannattaisi, sillä parisuhteesi kohtalosta riippumatta puhumattomat asiat jäävät aina kalvamaan. - nainen suhteesta
Toisaalta jos naisella on tosiaan horisontit laajenneet, niin varmaan on sama että laitatko poikki tään naisen kanssa, ja aloitat tutustumaan uusiin,.
vai yritätkö lähteä puhtaalta pöydältä tutustumaan tähän naiseen.
Itsellä se tilanne että elämässä paljon meneillään, muutto uuteen kaupunkiin ja opiskelun aloitus. Ei tee mieli seksiä poikaystävän kanssa enää, kun näkee häntä eri kuvioissa.
Mitä toivoisin mieheltä tässä tilanteessa.
Hylätä ne entiset kuvitelmat mikä meidän suhde oli.
Sitä ajattelee että kun olet suhteessa jo toiseen tutustunut, seksiä on harrastettu, ja tiedetään jo millä tavallaki, niin se jatkuu siitä.
Mutta onko silti niin, että niistä vanhoista hyvistä ajoista joutuu luopumaan kuitenkin.
Eli jos eroat, joudut luopumaan koko ihmisestä niistä muistoista ja opituista tavoista yhdessä.
Mut entäpä jos nyt jo luopuisit vain niistä plusmerkin jälkeen tulevista, ja otat suhteen kuten se olisi uusi.
Jännität milloin eka kerta tapahtuu, vai tapahtuuko sitä,
olet rennosti yhdessä etkä välitä tuleeko seksiä.
Siis lakkaa ajattelemasta, että sulle "kuuluu" seksiä sentakia että olette sitä jo harrastaneet.
Koska uuden ihmisen kanssa joka tapauksessa joutuisit ajattelemaan niin ettei sulle kuulu tiedätkö ythään mitään itsestäänselvänä.
Sanot että naisesi pitää sua selvänä tapauksena, mut voihan ajatella niinkin että olet itse ottanut itsestään selvyytenä että sulle kuuluu tiettymäärä seksiä viikossa, ja naisesi siksi etääntyy kokoajan lisää koska ei pysty vastaamaan niitä samoja odotuksia joita yhteiselämänne standardit olivat hänen lähtiessä reissuun..
Nyt hän on muuttunut, eikä enää pysty samaan ainakaan heti.
Vaihda muijaa, mutta tee se saman parisuhteen sisällä eli tutustu uudelleen häneen ja anna hänen rauhassa alkaa kaivata sua, älä pidä itsestäänselvänä että sulle kuuluu mitään ns. saavutettuja etuja.
Tilanne on se kuitenkin, jos sinkkumarkkinoille lähtisit. Olkoonkin että sulle joku oli tyrkyllä, realismi on kuitenkin että harvoin niin käy, ja sullakin voi olla nyt jotain "varatun miehen charmia" mutta jos eroat niin turha kuvitella että itseäsi tasokkaammat naiset tulevat sulle persettä keikuttelemaan ihan niikuin enemmän sääntönä kuin poikkeuksena. Jäät nuolemaan näppejäsi, lisäksi että luovut naisesta jota kuitenkin rakastat.
Eli mieti kumpi tuossa nyt pitää toista itsestäänselvyytenä loppujenlopuksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403691Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333274- 692898
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912740- 351758
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811719- 241559
- 281517
- 291499
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231494