Korvakorun lukko korvan sisällä!!!

auttakaaaa!!!

Mulla on mennyt korvakorun lukko korvalehden sisään viikko sitten, mitä ihmettä pitäisi oikein tehdä? Terveydenhoitajalta kysyin mutta sano vaan että tulee itsekseen ulos ja että korva alkaa mätimään, jolloin sen pitäis itekseen pulpsahtaa ulos. No eipä oo tullu ja ihan tulehtunu, turvonnut ja kipeä, eikä kyllä merkkiäkää mistään parantumisesta tai että lukko tulis ulos korvasta. Lukon päästä näkyy n. 1mm, mutta "tappi" eli siis se paksu osa on kokonaan tuolla korvalehdessä.

Onko kellään samanlaisia kokemuksia? Mitä pitäisi tehdä? Hätiköinkö vaan vai tuleeko se itekseen sieltä ulos? Apua kaivataan! Lääkäriin olisin lähdössä vaikka heti mutta kun terveydenhoitaja antoi tosiaan tämmöiset ohjeet, niin äitini ei sitten tahdo viedä mua lääkäriin...

19

11288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei vain

      Auts, itse lähtisin kyllä terveyskeskukseen. Minkä ikäinen olet, kai sitä yksinäänkin voi lähteä jos ei äitisi suostu viemään?

    • Mee lääkärii

      Kyllä olis pitäny terveyshoitajan ottaa pois.
      Yhellä tutulla oli menny tuolleen ja oli hoitaja ottanu.

    • Pomo mies

      Käy lääkärillä tai lävistäjällä.

    • terkkari itsekin

      Ihan väärin on terkkari sinua neuvonut. Ei todellakaan tule itsestään ulos. Ammatti-ihmisenä oikein suututtaa. Vierasesine kehon sisällä hyvin suurella todennäköisyydellä aiheuttaa tulehdusreaktion ja voi pahimmillaan johtaa jopa verenmyrkytykseen (tämä nyt äärimmäinen kauhuskenaario mutta silti...).

      Lukko täytyy ensitilassa saada sieltä korvanlehden sisältä pois. Suosittelen soittamaan omaan terveyskeskukseen - ellet ole sitä jo tehnyt. Tai hakeutumaan päivystykseen.

      Itsellä mennyt myös lukko joskus lapsena korvanlehden sisään ja äitini puristi sen pois sieltä. Ei ole vaarallista siis, mutta lukko täytyy ehdottomasti saada ulos sieltä.

    • idkmyname

      mu äiti o iha ite ottanut se väkisin pois kyl sielt tulee verta ja tällee ja jää semmone patti vähä aikaa ja sit se menee pois:D ja ei kantsis olla 3pv sitte korvakorui pitää

    • Sudetonparhaita

      Tänään kun olin vaihtamassa korviksia,ihmettelin kun itse koru olisi lähtenyt,mutta lukkoa ei näkynyt missään. Pyysin sitten äitiltä apua korvisten pois ottamisessa. No äiti sitte ihmetteli ääneen (mitä? Häh? Miten tää ny tälleen?) Ja sanoi,että lukko on mennyt korvan sisälle. Ensin äiti yritti puristaa pois,mutta sattui niin paljon,että oli pakko lopettaa. Hetki pidettiin kylmää,että puuttuisi ja sitten sama yritys pihdeillä. Kivuliaan hetken kuluttua äiti sai lukon pois. Otettiin molemmat korvikset pois ja annetaan tuon reijän nyt olla rauhassa pari päivää kun on niin kipeä.

    • Anonyymi

      Mulla ihan sama tilanne tällähetkellä. Ei edes näy tappia

    • Anonyymi

      Mulla on ollu se klipsi korvan sisässä jo yli 1kk varmaan?? Miten se otetaan lääkärissä pois? Sattuuko??

      • Anonyymi

        Mul on pienempänä mennyt pariin otteeseen ja kun lääkärissä otetaan, sattuu ihan hirveästi!!


    • Anonyymi

      Miten se lukko voi mennä korvan sisään? Millainen lukko? En osaa kuvitella.

      Itselläni on renkaiden lisäksi sellaisia koruja, joissa on tappi. Korun tappi menee reiän läpi ja taustakappale tulee tappiin korvalehden taakse. Mitään EI VOI mennä korvan sisään!

      On myös koukulla reiästä riippuvia koruja. Korvan sisään ei voi mennä mitään.

    • Anonyymi

      Mullakin Lukko jäi korvan sisään sain sen kyllä pois mutta en tiedä mitä nyt teen. tuli verta.

    • Anonyymi

      No olisko lääkärissä käynti mitään?

    • Anonyymi

      Jumalauta itelläki on nyt saatana

    • Anonyymi

      Ite sain lukon pois lämpimällä vedellä, vaseliinilla ja hammastikulla

    • Anonyymi

      No höh! Mitä ihmettä? Miten se lukko voi mennä korvan sisään?

    • Anonyymi

      APUA!!! minulla meni pariviikkoa sitten korvareiät umpeen ja olen ihmetellyt kun toisessa korvassa tuntuu korvalehti oudolle, noh sitten näytin sitä äitilleni ja hän sanoi että lukko on luultavasti mennyt kovalehden sisään niiden ettei se edes näy

    • Anonyymi

      Mulla oli just viime viikolla vielä korvikseni takaosa korvanlehden sisällä ja kyllä itse sain varovasti puristelin ja pyörittelin varovasti sen pois. Teki hetkellisesti kipeetä mutta nyt jo parempi. Pari kertaa aiemminkin käynyt näin ja aina oon ite ottanut sen pois. Mutta se ainoo jännä juttu tässä on se mulla on ollu reiät varmaan kohta 30 v ja vasta nyt kun mulla ensimmäiset ”rihkamahelyt” ollut viimeiset pari vuotta ollut korvissa. Niin käynyt näin mutta ei kertaakaan jos on ollut aitoa kultaa esim. Tsemppiä kaikille kohtalon tovereille kyllä ne saa pois tavalla tai toisella kun joo antaa muutaman päivän olla korvien olla ilman helyjä sen jälkeen 🙂

      • Anonyymi

        Miks kukaan ei mee lääkäriin? Mun vanhemmat varasi mulle ajan huomiselle että voidaan ottaa se pois ja mulle sanottiin että se korva puudutetan ettei satu? Miks ihmiset sanoo että se sattuu lääkärissä!? Ite meen ihan lääkärilääkärille että on ammattilainen ottamassa irti


    • Anonyymi

      Huomasin yhtäkkiä mädän hajua lapseni korvien läheltä. Hopeoiduista korviksista takatapit korvalehtien sisällä ja tulehdus korvalehtien takana alkanut.
      Itsekin ihmettelin asiaa, mutta saimme onneksi tapit pois pinseteillä ja korvalehdet puhdistettua.
      Nyt puhdistelemme korvia päivittäin ja annamme niiden parantua.
      Aikuisen näkökulmasta vistoa kaivaa tappeja pois, kunpa ei kävisi näin toisten!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      36
      3259
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1985
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      193
      1571
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      129
      1463
    5. 80
      1105
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1084
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      258
      949
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      879
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      105
      836
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      67
      778
    Aihe