Minua mietityttää mitä tarkoittaa kun ratsastaessa "ajaa eteen" ?
Ja mitä tarkoittaa "perään anto"??
eteen ajo ja perään anto???
5
211
Vastaukset
- Minna Oulusta
Äsh... Muistankohan oikein... Ajaa eteen on sitä että antaa voimakkaammin pohjetta jolloin hevonen kiristää vauhtia.
Peräänanto on sitä kun hevonen tukeutuu kuolaimeen mutta ei " roiku " siinä, kulkee siis kaula kaarella kevyellä kuolaintuella.
Hevosta voidaan siis ajaa eteen kuolainta vasten että se saadaan peräänantoon jolloin se ei nopeuta vauhtia.
Viisaammat kertokaa... Hevosta voi ajaa eteen myös istunnalla. Sitä siis "työnnetään" eteenpäin istunnan avulla niin että se liikkuu reippaamin eteenpäin, aivan kuten pohkeidenkin voimalla niin kuin Minna Oulusta sanoi. Toisaalta hevosta voidaan ajaa eteen myös vauhdin säilyttämiseksi, eli eteen ajaminen ei automaattisesti tarkoita sitä että vauhti kasvaisi.
Peräänannossa hevonen on rento, kuuliainen ja hyvin kevyt ratsastaa. Se käyttää selkäänsä ja takapäätään ja kantaa painonsa tasaisesti, mikä tavallisesti johtaa siihen, että hevosen kaula alkaa kaartua (ei välttämättä) ja sen otsalinja alkaa kääntyä pystysuoraksi. Yleensä hevosen askellus muuttuu pehmeäksi ja sen selässä on miellyttävää istua.
Miten hevosen saa peräänantoon, on mutkikkaampi juttu, mutta tässä nyt lyhyesti se mitä se tarkoittaa.- miettijä
Kiitti ;) kyllä tosta sai sen perusajatuksen!
- ööponijööjöö
Peräänanto on YHDYS SANA..! Mutta peräänannossa hevonen pyöristää selkäänsä mutta ei ole kuolaimen alla!
- voi pöljä
Myös yhdyssana on yhdyssana x)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823283
- 922955
- 532222
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201665- 191584
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..101528Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein221428Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131361Olisitpa rakkaimpani
Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras61348Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin351325