Akaan auto-center(automyynti A.Nieminen)

Bongasin nettiautosta erään auton joka rupesi kiinnostamaan ja päätin Tampereelta lähteä ajeleen Toijalaan kyseiseen liikkeeseen.
Pääsin liikkeeseen jossa oli kaksi myyjää joista toisella oli ehkä asiakas tai joku tuttu jonka kanssa juoruili.
Olin liikkeessä n.20min ja odotin palvelua mutta tämä vapaa myyjä vain singahteli ohitseni paperinippujen kanssa eikä ollut näkevinään minua vaikka yritin luoda katsekontaktia.
Parin päivän päästä menin uudestaan ja odottelin jälleen myymälässa n.15min ja ei näkynyt tällä kertaa ristin sielua koko lafkassa.
Tuntu siltä että tähän firmaan täytyy varmaan varata aika myyjältä etukäteen jos haluaa kauppoja tehdä.
No menettivät lähes varman asiakkaan koska olin todella kiinnostunut kyseisestä menopelistä.

21

6446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokke

      Nii varmaan ja rahatkin oli mukana

    • Mykkäkö

      Et sitten yrittäny sanoo mitään?

    • CincinnatiJim

      Ei itselläsi mieleen tullut mennä myyjää kohti? Menitkö ostamaan autoa vai saamaan palvelua?

    • Autokauppias

      Kannattaa kyllä soittaa ja sopia mahdollisesta koajosta etukäteen varsinkin jos kauempaa tulee.

    • Jätä ostamatta

      "vapaa myyjä vain singahteli ohitseni paperinippujen kanssa eikä ollut näkevinään minua"

      Taisi myyjällä olla tekemistä, kerta paperinippujen kanssa singahteli. Luuletko, että huvikseen papereita kanteli?

    • jtr

      Siis ajelit vielä toisenkin kerrankin Tampereelta Toijalaan varmistamatta, että auto on vielä myymättä ja tietäen, että paperinippuja kantavalla myyjällä saattaa olla vaikka ostava asiakas edessään tai ovat koeajolla tms. Ja kuten sanoit, kannattaa soittaa etukäteen ja sopia aika. Tällä hetkellä halpoja autoja myyvissä liikkeissä on todellakin kiire ja henkilökuntaa rajoitetusti. Kalliimpia autoja myyvissä liikkeissä riittää henkilökuntaa palvelemaan kaikki höpöhöpö -äijätkin. Tosin olisi se myyjät voinut ottaa sen mainitsemasi katsekontaktin ja vaikka tervehtiä ja selittää tilanne. Jos tää sun juttus nyt edes on totta...

    • ...kin.

      Aloittaja on "hieman" sekaisin muuallakin, kuin vain autokaupassa. Hänhän on kirjautumistietojen mukaan "Mies 47-vuotta, Pirkanmaalta.

      Tässä muutamia "juusomustranta" -nimimerkin kommentoinneista:

      "Minulla on velkaa autosta 11600€ jonka arvo on yli 17 000€.Ulosotossa on 44 000€..."

      "Kyllä on työttömänä tosiaan ihanaa..."

      "Minäkin panin muijan tytärtä 21v.Lainasi rahaa ja ei ollutkaan maksaa takaisin niin ehdotti maksua luonnossa ja siitä asti on tullut silloin tällöin "lainailtua rahaa"."

      "Pane häntä,minä olen paneskellut kolmea exää vielä vuosia eron jälkeen sillä siitä ikävästä pikku hiljaa eroon pääsee."

      " Minä olen käynyt useiden thai naisten luona ja silti kotimaisetkin hupakot huolivat minut asiakkaakseen vaikka olen tavatessa asiasta maininnut."



      ...että simmottinen "tosiostaja" tällä kertaa liikkeellä ja palvelua kerjäämässä.

    • J-P Samonne

      Oli varmaan sinun onnesi kun et autoa kyseisestä liikkeestä ostanut.Minä ostin aikoinaan auton sieltä ja olivat jättäneet ajalta jonka auto heillä oli verot maksamatta.Summahan oli pieni mutta mielipaha sitä suurempi koska kilvet lähti tuon takia muutaman viikon päästä ostosta.

    • autokauppias-xcx

      Aloittajan kaltaisia palvelunkerjääjiä en ole koskaan oikein ymmärtänyt.

      Jos auto on valmiiksi katsottuna, miksi ei marssi suoraan sinne myyjän puheille ja pyydä autoon avaimia ja mahdollista koeajoakin?
      Miksi jäädä autorivien väliin luimistelemaan 20minuutiksi, poistua ja vielä tulla uudemman kerran vartiksi luimistelemaan??
      En käsitä.

      Ohjeeksi aloittajalle, jatkoa ajatellen:
      1)
      Etsi myyjännäköinen henkilö. Sano "päivää".
      Myyjä todennäköisesti vastaa "päivää" ja jatkokysymyksenä "miten voin auttaa".
      2)
      Kerro mitä olet tullut katsomaan.
      Myyjä joko tulee esittelemään autoa sinulle tai ainakin antaa avaimet, jotta voit tutkia autoa tarkemmin.
      3)
      Jos auto näyttäisi olevan päällisin puolin kelvollinen, pyydä koeajomahdollisuutta.
      Myyjä täyttää koeajolapun tai vastaavan ja pääset ajelulle.
      4)
      Jos auto ajossakin oli ok, tee kaupat.

      Helppoa, eikö totta?
      Ja kaikki tämä puoleen tuntiin yhdellä käynnillä.

    • numlock

      Olisiko ollut mahdollista pyytää paikalle vaihtoauto ns selvittelijä?

    • automies1

      Ei sinne autoliikkeeseen suin päin rynnätä,autoliikeeseen varataan nykyään aika sähköpostilla tai soittamalla.

    • Koeajaja

      Jos ei liikkeessä ole myyjiä paikalla ollenkaan niin avaimethan on aina suulla joten ei kun koeajolle,ei siinä myyjiä tarvita.

    • Billton

      "No menettivät lähes varman asiakkaan koska olin todella kiinnostunut kyseisestä menopelistä."

      Hehhee... "lähes varmoja asiakkaita" kuule menetetään päivittäin, vuodessa pataljoonan verran "menopelistä todella kiinnostuneita" ei tule edes koeajolle avaimia kysymään vaan luimistelee autojen välissä ja kiertelee kuin minkki makupalan ympärillä... sillä aikaa tosiostajille myydään autoja.

    • Hyvä Juuso(Urpo)!
    • Uusi limon omistaja

      Itse kyseisessä liikkeessä asioin jokin aika sitten, ensin laitoin nettiautossa myynnissä olleesta autosta sähköpostia johon sain asiallisen vastauksen, sen jälkeen soitin ja varmistin että myyjä/auto on paikalla kun tampereen nurkista olen itsekin. Ajelin toijalaan, kävelin liikkeeseen sisään ja ilmotin että kyseisestä autosta soittelin x-nimisen henkilön kanssa, minua kehotettiin odottamaan hetki ja alle minuutin päästä toinen myyjä tuli avainten kanssa esittelemään autoa.

      Kaupatkin saatiin aikaiseksi eikä asiakaspalvelussa mielestäni moittimista ollut :)

      Sekin tietysti on mahdollista etten olisi palvelua saanut jos kaikessa hiljaisuudessa olisin mennyt takapihalle norkoilemaan autojen väliin...

    • Kekoko

      Nyt siellä myytävänä Kia, joka kiinnostaisi, mutta taidanpa jättää väliin, tämä ketju paljasti liikkeestä liikaa... kiitos.

      • Mistänäitäsikiää

        Haha, vitun urpo! Sun ei kannata mennä mihinkään, korkeintaan navettaan narun jatkoksi...


    • AncientChimera

      Mikähän hitto ihmisiä muuten täällä Suomi24 -palstalla riivaa.

      Joku kirjoittaa jotain, niin näköjään palstalla keskitytään vain haukkumaan ja rääpimään kaveria.
      Ainakin nämä haukkujat ja rääpijät tekevät ko. liikkeelle hallaa siinä mielessä, että käy mielessä
      - ovatko kaikki suomalaiset vain totaalisen sekaisin ja palsta on täynnä mulkkuja haukkujia
      - ovatko parhaimmat haukkuja jollain tavalla kytköksissä ko. liikkeeseen

      Kumpi vain, niin eivät ole asiat Suomessa hyvin.

      PS. Kun menen ostamaan liikkeestä uutta tai vaikkapa "vain" useiden tuhansien eurojen autoa, kyllä minä oletan ja odotan saavani myös kunnon palvelua. Henkilökunnalta riittää yksi lause paperinipun kanssa osoittamaan, että asiakas on rekisteröity ja liikkeellä on halua olla asiakkaan kanssa tekemisissä. Tänä päivänä koskaan ei vaatteista tai ulkoasusta voi päätellä, saako asiakkaan kanssa tehtyä kaupat vai ei.

    • Anonyymi

      Onkos tää pulju vielä olemassa?

    • Anonyymi

      Kävin katsomassa aurista tuossa kyseisessä liikkeessä. Mainittuna oli whatsupin kautta että tuulilasi halki alareunasta pienesti, ei vaikuta näkökenttään. Muuten pitäisi olla täysin kunnossa, mahdollisesti joutuu vaihtamaan oikean laakerin tulevaisuudessa ja katsastus toukokuussa.
      Loppujen lopuksi mentiin autoa katsomaan. Etu ja takapuskurit naarmuilla ja kolhuilla, näitä ei oltu mainittu eikä kuvattu. Etupuskurissa myös alalippa halki. Vasen raidetangonpää vaihtokunnossa kunnon kloppi rattia kääntäessä. Vararengas kotelo aivan täys vettä. Oikea turvavyö takana ei lukitu, turvallisuus riski, jos ei oisi älynnyt katsoa ja muksu kyydissä niin kolari kun sattuisi niin se ois pam ja mirri pois. Tuulilasi oli halki mutta se veti oikealla puolella näkökenttään(piti olla pieni halkeama ja oli laitettu kuva vain vasemmalta puolelta) . Vasen etupolttimo syttyi kun iski konepellin kiinni, varmaan vain kosketushäikkää. Käsijarru ei pitänyt, mahdollisesti suurempi remontti kun auriksissa on tapana että takajarrut ja käkkäri sanoo ittensä irti.
      Jos oisin ollut tietoinen näistä niin en olisi todellakaan mennyt katsomaan autoa vaikka myyjä suostui heti myymään 2500€ kun wapissa keskusteltiin(pyynti 2980€)
      Loppujen lopuksi kun nämä käytiin läpi niin totesin että 2000€ voin maksaa maksimissaan, suoraan korjaamolle tän kanssa joutuisi menemään. Jonkin aikaa kun oltiin siinä puhuttu niin myyjällä alkoi palaa hermot ja näytti siltä että savu nousee kohta korvista. Alkoi kyseenalaistamaan minun ammattiani että olenko minä ammatiltani katsuri tai korjaamolla töissä jne. Hyvin epäasiallista käytöstä kun normaalisti alkaa tinkimään(mikä on varsinkin silloin normaalia kun on ylihintainen vehje jossa paljon fiksattavaa ja ei mitään halpoja jos haluaa varmasti toimivat ja uudet osat)
      Auto on hengenvaarallinen turvavyön takia, jonka takia toivon että jos sen joku käy ostamassa niin on myös tietoinen näistä kaikista vioista. Auto ei ole edes 2500€ arvoinen jos sen joutuu korjaamolle viemään suoraan kaupan jälkeen. Pikkudiesel koneella kun on ajettu 320tkm niin se on jo aika paljon.

      Äärimmäisen huono kokemus omalla kohalla, toivottavasti muilla ei tule tämmöisiä.

    • Anonyymi

      Minä sain kylläkin palvelua heti, mutta pahus sentään heidän nettiautossa ollutta mersua ei sitten löytynytkään. No ei se mitään. Seuraavana päivänä soitti Samu Vaihtokaarasta ja suunta sinne, eli Vantaalle . Kuinka ollkkaan, mersu löytyi ja kauppa kiinni. Kiitos Samulle ammattitaidostasi, etkä kertaakaan hermostunut läpän heittooni. No ei hermostunut Akaan autocentterinkään myyjä, joten hyvää ksänodorusta heille molemmille. ¨terv Hege

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2833
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1193
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1191
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1031
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      973
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      970
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      926
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      43
      857
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      40
      848
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      42
      754
    Aihe