Onko joku käynyt MPS:n soveltuvuushaastattelussa/testeissä? Saatan päätyä niihin, jos läpäisen ensimmäisen vaiheen ja olisi erinomaista, jos vähän ennakkoon tietäisin, millaisesta hässäkästä on kyse.
MPS:n soveltuvuustestit
12
9573
Vastaukset
- hellu
On oltu ja toivottavasti ei tarvitse vaivata samanlaisella hakuprosessilla itseäni enää koskaan tämän jälkeen. Ryhdyn valkkaamaan tulevat hakukohteeni sen mukaan, missä asiaan ei ole sotkettu konsultteja.
Hakuprosessi pitää sisällään monta vaihetta, monenlaista haastattelua ja psykologista testiä. Täytettäviä lappusia on vino pino, ja tämän testiosion tekemiseen menee yksi työpäivä´- siis olettaen että olet töissä jo jossain. Naurettavin tehtävä oli salakirjoituksen ratkaiseminen koodiavaimen avulla. No, saihin konsulttifirma tällä ainakin mukavasti työtunteja laskutettavaksi ja hakijat vaivanpalkaksi sämpylän.- jatkossakin
Ahaa, olet selvästikin vihkiytynyt soveltuvuusarvioinnin saloihin ja konsulttien palkkioihin. Salakirjoitustehtävä meni ilmeisesti penkin alle, eli ei ihan tuo logiikkapuoli näytä oikein pelaavan..
- Annemari
Tykkään testeistä, joten sinänsä menen MPS:n ruuvipenkkiin ihan innoissani (jos siis haastattelun läpäisen), mutta harmittaa vain ajatus yhden työpäivän tuhlaamisesta. Voi sitä paitsi olla työn ja tuskan takana, että saan nykyiseltä työnantajaltani ruinattua sen vapaapäivän, koska niitä ei ole yhtään jemmassa, kun se yksi ainut menee keskiviikkona työhaastattelussa...
Työhaastattelijani tosin lupaili, että kanssani voidaan tehdä erikoisjärjestelyjä tuon testaamisen kanssa, koska joudun käyttämään yhden päivän pelkästään haastattelumatkaan. Saas nähdä. - hellu
Annemari kirjoitti:
Tykkään testeistä, joten sinänsä menen MPS:n ruuvipenkkiin ihan innoissani (jos siis haastattelun läpäisen), mutta harmittaa vain ajatus yhden työpäivän tuhlaamisesta. Voi sitä paitsi olla työn ja tuskan takana, että saan nykyiseltä työnantajaltani ruinattua sen vapaapäivän, koska niitä ei ole yhtään jemmassa, kun se yksi ainut menee keskiviikkona työhaastattelussa...
Työhaastattelijani tosin lupaili, että kanssani voidaan tehdä erikoisjärjestelyjä tuon testaamisen kanssa, koska joudun käyttämään yhden päivän pelkästään haastattelumatkaan. Saas nähdä.Antaahan se testi tietysti jonkinlaista tietoa sinusta itsestäsi, sillä saat kuulla palautteen jälkeenpäin. MPS tuntuu testaavan samalla myös kaikkea turhaakin, sillä esim. minut laitettiin tekemään myös esimiestason testi, vaikken sellaiseen toimeen edes hakenut. Loogisen päättelykyvyn testeissä on aina samantyyppisiä tehtäviä, joten näin laaja testi kyllä jo hieman harjaannuttaa niihin vastaamiseen. Varmaan Mensan testissäkin irtoaisi entistä parempi tulos tällä treenaamisella ;)
Onnea työnhakuun!
- Jo vain
Koko päivä siihen menee. Saat ison nipun papereita, joihin vastaat mm. kirjallisesti. Jatkat lauseita, jotka kuvaavat sinua ja arvomaailmaasi. Sitten veikkauskupongin näköisen kaavion johon merkitset mitä mieltä ko. asiasta olet, jota kysytään. Aikatehtävissä on kaikenlaisia loogisuutta, verbaalisuutta jne. testaavia asioita. Minulla testit meni hyvin ja pääsin edelleen jatkoon, mutta jäin lopuksi hopea sijalle hakemassani tehtävässä. Ihan OK juttu, siis tämä testipäivä.
- Annemari
Olen joskus tehnyt yliopistolla puoli päivää kestäneen harjoitustestin. Kykytestit varmaan kertoivat jotakin, mutta luonnetestit menivät mielestäni lähinnä metsään. Kysymykset olivat muotoa "mitä arvostat" eikä "millainen olet" ja minähän tyypillisenä suomalaisena arvostan aivan erilaisia piirteitä, mitä itsestäni löydän.
Niinpä haastattelija tulkitsi mun olevan esimerkisi varsinainen energiapakkaus, vaikka mä vastasin kyselyssä vain arvostavani energisiä ihmisiä (en siis itse olevani sellainen).
Mahtaakohan nuo testit olla kovin luotettavia? Uskon, että psykologin haastattelu paljastaa enemmän. Mitäs muuten psykologi uteli? Kyselikö työstä ja työtavoista vai jutteliko ihan muita? - Jo vain
Annemari kirjoitti:
Olen joskus tehnyt yliopistolla puoli päivää kestäneen harjoitustestin. Kykytestit varmaan kertoivat jotakin, mutta luonnetestit menivät mielestäni lähinnä metsään. Kysymykset olivat muotoa "mitä arvostat" eikä "millainen olet" ja minähän tyypillisenä suomalaisena arvostan aivan erilaisia piirteitä, mitä itsestäni löydän.
Niinpä haastattelija tulkitsi mun olevan esimerkisi varsinainen energiapakkaus, vaikka mä vastasin kyselyssä vain arvostavani energisiä ihmisiä (en siis itse olevani sellainen).
Mahtaakohan nuo testit olla kovin luotettavia? Uskon, että psykologin haastattelu paljastaa enemmän. Mitäs muuten psykologi uteli? Kyselikö työstä ja työtavoista vai jutteliko ihan muita?Keskustelimme oikeastaan enimmäkseen työstä ja hän kysyi muutamia kysymyksiä kuten:
- mihin panostaisit tässä työssä
- mitkä mielestäsi tärkeimpiä asioita tässä työssä
- kuinka selvitä ongelmatilanteissa
- millaisia tavoitteita itsellä
- vahvuuksistani ja onko kehittämisalueista
- oma mielipide persoonastani
- millainen käsitys minulla on ko. työstä jne.
Kaikki keskustelu oli vain työstä ja siihen liittyvistä asioista. Emme keskustelleet oikeastaan ollenkaan "siviilielämästäni".
Minun kohdallani "luonnekartoitus" meni ainakin nappiin ja kykytestissä jopa yllätyin positiivisesti itsestäni joissakin osioissa.
- NäinOn_ja_siinä_pysytään
Jep, meikä kavi nyt alkuvuodesta 2017 MPS:n testissä ja täytyy sanoo, et tosi huono kuva jäi.
En enää mene MPS:lle testeihin, sillä jos mahdollinen työnantaja sitä edellyttää asiantuntija / keskijohtotason tehtäviin ei kyseinen työnantaja ole mieluisa ja en mene töihin kyseiseen organisaatioon. Ei siinä sen kummempaa.
Sama neuvo muille. Välttäkää MPS:n testejä:) - Anonyymi
Ajanhukkaa. Osaamatonta toimintaa ja viiden pennin psykologin tulkintoja.
- Anonyymi
Arviot vaikuttaa ihan hatustaheitetyiltä. Harmi jos joku valinnan niiden perusteella tekee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arviot vaikuttaa ihan hatustaheitetyiltä. Harmi jos joku valinnan niiden perusteella tekee.
Eihän näillä "konsulteilla" usein ole riittävää koulutusta henkilöarvioinnin tekemiseen. Psykologi on asia erikseen, mutta usein arvioija ei ole psykologi, joten henkilöarvioinnin luotettavuus on ihan nolla.
- Anonyymi
Verkkotestien toteutus on todella huono.
Kannattaa varata aikaa paljon, koska bugit ja kirjautumisongelmat ovat mahdollisia.
Itse ohitan hakemukset, joissa konsulttina on MPS.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .995305Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453573Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4432496Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2521537Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121291- 851289
- 771238
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1381139