Olen pohtinut tätä omaa asiaani jo pitkän aikaa ja miettinyt kehtaako ihan julkista mielipidettä kysyä....Elän perheessä jossa asuu minun poikani edellisestä avioliitosta ja sitten nykyisen mieheni kanssa meillä on 4,5 kk tytär. Ensimmäisen lapsen synnytys oli todella rankka ja tämä toinen taas oli hieman helpompi ja minusta hyvä kokemus. Mutta se siitä. Käytännössä katsoen mieheni haukkuu minua jatkuvasti, olen ihan normaali nainen joka liikkuu paljon eläinten kanssa ja hommailen kodin ja tilan töitä. Painoni on normaalin ylärajoilla mutta tällainen olen aina ollutkin. Hoidan kodin, eläimet, lapset, vaihdan lamput, järjestän autoni korjauksen ym. aina itse. Siis nämä lamput nyt vaan esimerkkinä...Miestä ei kiinnosta pätkän vertaa minun asiani, esimerkiksi että onko minun autoni kunnossa, noh, kyllähän tietty jokainen ihminen osaa autonsa korjauttaa kun vie korjaamolle ja lyö rahaa tiskiin, mutta....Viime aikoina olen saanut myös kuulla olevani "paska läski lehmä". Näin kauniisti minua puhutellaan kun olen hoitanut lapset, eläimet, raahannut polttopuut, siivonnut tallit, laittanut ruokaa, pessyt pyykit, ym. Ja siis äitiysloman ulkopuolella työskentelen tietenkin päivätyössäni. Mies ei suostu keskustelemaan mistään parisuhteeseen liittyvästä. Minä omistan talon / tilan, ja mies on antanut ymmärtää että hän ei halua koskaan omistaa siitä mitään. Olen sanonut että on vapaa lähtemään mihin lystää mutta ei ole lähtenyt. Hermot ja jaksaminen on aivan loppu. Haluaisin kyllä olla miehen kanssa jos häntä kiinnostaisi minä edes jonkin vertaa, anteeksi olen antanut sanomisia ja tekoja jo uskomattomat määrät.
Tuntuu että mies vihaa minua joka tavalla...:(
14
2444
Vastaukset
- Joskus niinkin
Miten tuollaisen kanssa on edes voinut ajautua yhteen? Ihmeen lapsellisen ja epäkypsän ihmisen olet kyllä mennyt löytämään.
- kiltti mies.
Olet siis renki ja palvelija ja mies haukkuu eikä arvosta sua pätkääkään. Sinuna ottaisin eron heti.Mies eiole lähtenyt koska sa ilmaisen ylläpidon sun luota. Sinun kuuluu heittää se pihalle jos sinusta on sen verran naista ja jos vähääkään arvostat itseäsi naisena ja äitinä.
- kiltti mies.
Ja taas hyvä esimerkki siitä miten kunnollinen mies ei kelpaa vaan naiset on tuollaisten kanssa yhdessä.
- Kiskisu
kiltti mies. kirjoitti:
Ja taas hyvä esimerkki siitä miten kunnollinen mies ei kelpaa vaan naiset on tuollaisten kanssa yhdessä.
Sinähän tiukkana olet tänään, tässähän alkaa kuumottaa :)
Juu, aloittajan kannattaisi ystävällisesti ohjata mies ulos tiluksilta. Mitä päättäväisemmin, sitä ystävällisemmin. Tarvittaessa poliisi auttaa.
- jaksamista1
Eroa ihmeessä, olet väkivaltaisessa suhteessa. Mieti lähisuvun ja ystävien kanssa miten saatte miehelle viestin nätisti ja ulos talosta. Aikaraja että hän pakkaa tavaransa ja lähtee, lukkojen ym vaihto. Sillä aikaa olet muualla. Lasten kohdalla voitte tehdä huoltajuussopimuksen - kysele se pian, lakimies yms. Mies voi asua sellaisen matkan päässä, että saatte lapsen tapaamiset sujumaan. Mikäli hän on suht normaali, eikä käy siis päälle jo. Lapsille tai lasten aikana hän ei saa haukkua tai mollata, mieti minkä esimerkin hän on jo antanut lapsille ja ehkä pelkoa? Löydät paljon parempaa elämässä!
Oletko väkivaltaisessa suhteessa? 5 varoitusmerkkiä
http://www.iltalehti.fi/nainen/2013070517232082_na.shtml - 13+3
Miksi naiset jaksavat elää tuollaisen miehen kanssa. Aika rasittavaa kun koko ajan haukutaan ja arviostellaan, itse aen kattois tuollaista käytöstä päivääkään. Sen verran pitää olla munaa että ei siedä tuollaista käytöstä.
- irtokarkki
Sinun sijassasi sanoisin miehelle ystävällisesti, että koska hän on niin onneton parisuhteessa, niin hän voisi huhtikuun aikana hankkia itselleen uuden kodin, jotta elämä alkaisi hymyillä hänellekin.
Jos pelkäät väkivaltaa, pidä huoli, että joku ulkopuolinen on sinun kanssasi silloin, kun ilmoitat erosta.
Selvitä, että mitkä ovat oikeutesi (tapaamisoikeudet, elatusoikeus, kirjallinen sopimus lapsen tapaamisoikeudesta). Tarvittaessa vaihdata lukot äläkä pelkää soittaa poliiseja paikalle, jos mies heittäytyy hankalaksi.
Olen itse eronnut kahdesti ja tiedän sen hyvin, miten vaikeaa eroaminen on. Kuitenkin kummallakin kerralla olen ollut äärimmäisen helpottunut, kun mies vihdoin on lähtenyt. Itse en suhteelta paljon pyytänyt, mutta suhde on ohi siinä vaiheessa, kun mies halveksii eikä kunnioita enää yhtään. - Setä Toivo
Tulee mieleen että miehellä on todella huono itsetunto ja hän tuntee riittämättömyyden tunteita sinun kanssa ja siksi kohtelee sinua miten kohtelee. En sano, että asia on näin. Voihan tietysti ukkosi olla täys kusi-pääkin.
Jos mies pääsis vaan sinun "tasollesi" kyvykkyyden kanssa niin saattaa parisuhdekin tasapainottua ja miehesi kiukuttelukin loppua. - ulos ulos
Älä vaan jää odottamaan, että mies "pääsee sinun tasollesi" niin kuin edellinen tuossa tuntuu ehdottelevan! Ei mies tuosta ainakaan paremmaksi muutu, ikinä. Heitä se pihalle, ihmettelen, mikset ole jo heittänyt, kun kerran sinä omistat kaiken, eikä mies edes mitään halua. Kilometritehtaalle vaan!
- eräs vaan
Nainen sinä et arvosta itseäsi lainkaan, koska olet laittanut parisuhderimasi noin alas ja siedät tuollaista kohtelua mieheltä!! Pelkäätkö hylätyksi tulemista ja sen takia olet kelpuuttanut elämääsi tuollaisen miehen?
- kiltti mies.
Oletko jo eronnu siitä idiootista joka haukkuu sua vi-tun läskiksi ja lehmäksi?
- kusipää mikä kusipää
Sun pitää heittää se pihalle, ei se osaa itsenäisesti lähteä.
- sinkkumies.
Pitääks sun tuollaisen miehen kanssa olla oikeesti. Elämä on rasittavaa jos joutuu jatkuvasti kuuntelee toisen haukkumista.??
- näkökulma_
Ero on myös mahdollisuus miehelle kasvaa ja tajuta käytöksensä. Minä erosin henkisesti väkivaltaisesta suhteesta ja se oli miehelle niin kova paikka, että hän oikeasti muuttui. En olisi itsekään uskonut enkä ollut ajatellut palaavani, mutta saimme asiat puhuttua ja nyt olen ollut useamman vuoden onnellinen. Meillä oli tosin eri ongelmat: mies oli sairaalloisen mustasukkainen ja haukkui ja syytti minua sen taki, siis omien kuvitelmiensa. Mutta jos oikein hyvin käy, niin ihmien voi kyllä muuttuakin. Minä tosin asetin ehdoksi, että käy terapiassa. No kävikin sitten, mutta ei jatkanut sitä kovin kauan. Sisäisesti hänessä kuitenkin tapahtui paljon. Tiedän että oma tarinani on harvinainen, mutta ero on todellakin myös mahdollisuus. Tsemppiä. Mutta älä jää suhteeseen, jos se on henkisesti väkivaltainen eikä miestä kiinnosta sinun tiluksesi, ajatuksesi tai arkesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei823646Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071802- 1061102
- 991085
- 60933
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate165855- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28745