Jälkiehkäisystä

paniikissa1

Hei vaan kaikki. Panikoin raskauden mahdollisuutta ja kaipaan neuvoja tai rauhoittelua... Harrastin seksiä heti menkkojen loputtua neljä viikkoa sitten ja kortsu hajosi. Katumuspillerin otin mahdollisimman pian, noin 12 tunnin kuluttua vahingosta. Viikon kuluttua pillerin otosta tuli kummallista niukkaa vuotoa parin päivän ajan (onko tämä jotain välivuotoa/tyhjennysvuotoa?), mutta nyt _normaalit_ kuukautiseni ovat viisi päivää myöhässä. Kiertoni on ollut tähän mennessä melko säännöllinen.

Tämä oli ensimmäinen kerta, kun jouduin turvautumaan jälkiehkäisypilleriin, siksi olen vähän hukassa. Onko syytä tehdä raskaustesti vai onko tuo parin päivän kumma vuoto normaalien menkkojen asemassa? Toivottavasti joku osaisi auttaa.

5

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 741

      Ehdottomasti se raskaustesti on tehtävä. Sitähän suositellaan tehtäväksi vaikka kuukautiset tulisivat ihan ajallaankin.

      Jälkiehkäisyn pakkausselosteesta on luettavissa sen mahdolliset haittavaikutukset. Siellä on kerrottu sekä ylimääräisistä vuodoista että kuukautisten myöhästymisestä. Myöhästyminen voi siis olla ihan vaan jälkiehkäisyn sivuvaikutus, samoin ylimääräinen vuoto väärässä kohtaa.

      Eli nyt käyt ostamassa sen raskaustestin ja teet sen.

      • paniikissa1

        Tein testin tänään ja tulos oli negatiivinen. Menkkoja ei kuitenkaan kuulu eikä näy missään. Pitäisikö tehdä uusi testi parin päivän päästä, vai voiko jälkiehkäisy sekoittaa kierron totaalisesti?


      • 741
        paniikissa1 kirjoitti:

        Tein testin tänään ja tulos oli negatiivinen. Menkkoja ei kuitenkaan kuulu eikä näy missään. Pitäisikö tehdä uusi testi parin päivän päästä, vai voiko jälkiehkäisy sekoittaa kierron totaalisesti?

        Voi sekoittaa kierron useiksi kuukausiksi. Tee uusi raskaustesti viikon päästä, jos menkat eivät ole alkaneet.


    • Erittäin pelokas

      Osaako kukaan auttaa?
      Kolme viikkoa sitten mulla ja mun poikaystävällä hajos kaks kortsua. Otin jälkiehkäisyn, kaksi kertaa ihan varalta. Tiedän että ei ollut mikään järkevin vaihtoehto, mutta ajattelin että niin pääsisin helpoiten. Oon kyllä aika varma että se paketti oli virheellinen, kolme kymmenestä meni rikki..
      Mutta siis pillerien oton jälkeen meni viis päivää ja alkoi oudot vuodot, normaalia tummemmat mutta muutten samat oireet kuin aina ennen menkkoja, pahoinvointia, mahakipua, makeanhimoa.. Nyt en sitten osaa sanoa oliko ne oikeat menkat vai ei.
      Mutta asiani on lähinnä se, että eilen meillä hajosi, jälleen, kortsu enkä uskalla ottaa pilleriä ja myös apteekissa sanottiin ettei mielellään myydä. Kysyin sitten että mitä teen ja siellä sanottiin että minun tulee hakeutua omalle terveysasemalla. Asia oli ookoo minulle, mutta kukaan ei kertonut, tai missään ei lue, mitä siellä terveysasemalla minulle tehdään. Huomenna minun täytyy sinne mennä, mutta on aika ahdistava olo kun en tiedä yhtään mitä tuleman pitää.
      Eli osaisiko joku kertoa miksi olen sinne menossa? Mitä siellä tapahtuu? Kellään kokemuksia? Auttakaa!!!

    • pilleri tai kierukka

      On hyvä, että lääkäri arvioi nyt tilanteen esimerkiksi sen jälkiehkäisyn suhteen.

      Lääkäri voi asentaa sinulle myös kierukan. Se toimii tehokkaasti myös jälkiehkäisynä ja ratkaisee ehkäisyongelmasi pitkäksi aikaa.

      Eli raskaus pystytään vielä estämään, kun toimit tänään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2793
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2370
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2150
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1934
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1786
    6. 141
      1762
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1501
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe