Kuinka monella sinkulla älypuhelin ja siihen netti?

sinkkumies6

Kuinka monella on? itsellä älypuhelin, mutta ei nettiä. (tulee netti varmaan tässä tulevina viikkoina)

11

186

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ätmos

      Mulla alkaa tulla juuri kaksi vuotta umpeen ja lumia 800 osamaksettua. Ajattelin ostaa seuraavaksi iphonen. Osamaksulla taas, ettei tee mieli ostaa uutta jo puolen vuoden päästä.

    • .....

      Ensimmäisen tietoliikenteeseen pystyvän kännyn ostin joko 2000 tai -01. Silloin selattiin WAP:ia. Siitä saakka on tullut surfattua kännyllä eli reilusti yli 10 v. nyt. Hassua kuvitella, ettei kännyssä ois nettiä, kun jonkinlainen tietoverkko on siinä käytössä ollut suurimman osan kännyn käyttöhistoriani aikana.

      • Kiskisu

        Muista oravaniska!


    • Ite inhoan kosketusnäytöllisiä puhelimia, siks käytänki edelleen 6.5v vanhaa puhelinta. Jos joskus uuden puhelimen laitan niin siinä on oltava oikea näppis eikä kosketusnättöä :)

      • ei kirj. rek.

        Minullakin Nokian N900 jonka rinnalle nyt hankin Jollan... vaikka muuten onkin uusi rauta nopeampaa ja parempaa niin on se kirjoittaminen kivempaa kuitenkin näppäimistöllä, vtt prkl, kaipaa sellaista liukunäppistä joka päivä... ehkä jonain päivänä niitä malleja saa taas.


    • Älypuhelimilla on liian pieni näyttö että niitä viitsisi käyttää muuhun kuin soittamiseen. Niinpä en sellaisia omista, vanhempi malli riittää.

      Sen sijaan tuli hankittua tabletti (Galaxy Tab 2, Android 4.2.2), joka oikeasti toimii jotenkin kannettavana (paino jotakin 580 grammaa), ja näyttö on erittäin hyvä, eli 10,1 tuumaa, ja 1280x800 resoluutio. Tietty parempiakin löytyy, mutta tämä on tarpeeksi hyvä. Kosketusnäyttö toimii välttävästi, käyttökelvoton se on lähes älypuhelimissa kun näyttö on niin pieni. 480p videot vielä pikselöityvät tällä näytöllä, mutta HD-laadun videot, 1280x720, eli 720p ovat sitten erittäin hyvätasoisia. Akku kestää sen 10 tuntia jatkuvalla käytöllä.

      Pdfviewer ja flash toimii, samoin SSH-yhteydet. Ei voi kuitenkaan suositella vakavampaan käyttöön, jos pitää vaikka ohjelmoida, ellei hanki erillistä
      näppäimistöä. Lähinnä videoiden katseluun ja surffaamiseen hyvä laite, ja kyllähän niitä pdf-dokumentteja lukee myös hyvin tällä.

    • Marianne89

      On ja välillä kirjoittelen sitäkin kautta, mutta miinuspuoli on se että silloin tulee huomattavasti enemmän kirjoitusvirheitä. Siis vaikka olisin zoomannut sivun isoksi, sillä sormi osuu ainakin omassa mallissani aika herkästi viereisiin kirjaimiin.

      • Sama havainto.

        Itse kirjoittelen tälle palstalle enimmäkseen kännykän kautta. Typoja tulee kuitenkin ihan liikaa.


    • 18 + 15

      Omistan yhden uuden älypuhelimen, jota en käytä, ja neljä muutaman vuoden takaista näppäinpuhelinta, joissa kaikissa on netti. Kahdessa jopa 3g, joten en tunne tarvitsevani älypuhelinta mihinkään. Enkä muutenkaan tarvitse kännykän nettiä kuin satunnaisesti sähköpostin lukemiseen.

      Älypuhelimet ovat mielestäni liian suuria ja painavia, ja akunkesto on huono. Enkä tykkää siitäkään, kun puhuessa pitää varoa, ettei paina puhelinta vahingossa sormilla väärästä kohdasta alituisesta näytön naarmuuntumisen pelosta puhumattakaan.

    • Mulla oli Lumia 610 syyskuusta 2012 joulukuuhun 2013, jolloin pudotin sen vahingossa kiven päälle ja se hajosi täysin. En ole hankkinut uutta, vaan irtisanoin nettiliittymän puhelimesta ja käytän nykyisin vuoden 2005 Nokia 6101 mallia. Työkäytössä on Nokia 2330 joka sekään ei ole ihan uusi saati älypuhelin.

      Älypuhelin on varmasti kätevä suositulle ihmiselle, joka voi hyödyntää puhelimen kaikkia ominaisuuksia ja sovelluksia, esimerkiksi Kikkiä tai Instagramia. Sen sijaan minun kaltaisen yksinäisen miehen on turha maksaa kännykän netistä tai sovelluksista, kun niitä ei kuitenkaan tule käytettyä.

    • Älypuhelimet

      on homoille!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maanantai päivää

      On tää yhdenlainen paikka... No huomenta nyt kuitenkin. 🐺❤️🖤🫤☕
      Ikävä
      197
      3174
    2. Pelkään sua.

      Ja haluan ihan älyttömästi. Voiko näin kirjoittaa naiselle.
      Ikävä
      117
      1839
    3. Ollaan samanlaisia

      Samannäköisiäkin? Herkkiä, pohdiskelevia, syvästi tuntevia? Aistin kuvienkin perusteella paljon samankaltaisuutta. Siksi
      Ikävä
      91
      1396
    4. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      194
      1278
    5. En mä mies tiedä

      Missä mennään, mitä me toisillemme ollaan. Pyörit mielessä, mutta kuitenkin pelkään jotain. Pelkään myös sitä, että olin
      Ikävä
      28
      1040
    6. Huomenna taitaa

      Päästä selvittelee ja kyselee vähän asiota. Sun verisukulaisten kanssa🤣 naiselle
      Ikävä
      18
      1033
    7. Jokos olet nainen

      Päässyt sinuiksi tämän palstan kanssa ja huomannut miten turhaa tänne on mitään kirjoitella. Yhteys meillä kyllä löytyy
      Ikävä
      95
      995
    8. Menikö sulla

      Jutut liian pitkälle?
      Ikävä
      45
      975
    9. Rehellisesti vieläkö toivot

      Että löydämme yhteyden uudelleen välillemme vai onko nykyinen tilanne hyvä? Tietäisitpä kuinka paljon olen kaivannut sin
      Ikävä
      44
      970
    10. Okei, mä ymmärrän...

      Et halua mitään. Mutta mikä juttu tää oli? Sun taholta? 49 vuotiaalle.
      Ikävä
      11
      952
    Aihe