Mistä asioista tunnet alemmuutta

en kehtaa

eli missä asioissa sinulla on huono itsetunto? Uskallatko tunnustaa? Kaikilla on joitakin asioita, joissa eivät koe onnistuneensa, olevansa hyviä tms.

Eli liittyykö huonommuden tunteesi ulkonäköseikkoihin? Jos, mihin?
Koulutukseesi/kouluttamuuteesi?
Työasioihisi?
Ihmissuhdetaitoihisi?
Kokemattomuuteesi esim. seksin saralla?
Lapsuuteesi?

41

251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En koe mitään alemmuuta jos en ylemmyyttäkään ketään kohtaan.

      Tiedostan heikkouteni mutta en tunne niistä mitään alemmuutta.

      • mielenkiintoista:

        ainoa tervehenkinen vastaus ja miinusta pukkaa...


    • Juopporetkuilussa olen tavattoman surkea esitys.

    • Tekniset asiat tuntuu olevan aina monimutkaisia ja haastavia. Pelkkää kärsivällisyyden puutetta, ettei niihin viitsi paneutua kunnolla. Luonteen heikkoutta se on, niissä hommissa meinaa mennä hermot.

      • Mulla taas menee auton kanssa hermot, kun en autoista mitään ymmärrä enkä jaksa ottaa selvää. En esim tajua miksei öljyvalo sammu vaikka lisäsin öljyä? Miten vilkku voi yhtäkkiä vilkutella tuplanopeudella? Typerä kottero...


      • oasis79 kirjoitti:

        Mulla taas menee auton kanssa hermot, kun en autoista mitään ymmärrä enkä jaksa ottaa selvää. En esim tajua miksei öljyvalo sammu vaikka lisäsin öljyä? Miten vilkku voi yhtäkkiä vilkutella tuplanopeudella? Typerä kottero...

        Öljyä voi olla riittävästi mutta se ei takaa riittävää öljynpainetta. Vika voi olla vaikka pumpussa tai kuten toivoa saattaa niin öljynpaineen anturissa niin, että se lukee väärin vaikka paine olisikin riittävä.

        Älä aja autollasi, jos ei ole pakko ja anna jonkun tutkia tilanne. Isäni auto hajosi koska anturi luki väärin eikä ilmoittanut alentuneesta öljynpaineesta.


      • oasis79 kirjoitti:

        Mulla taas menee auton kanssa hermot, kun en autoista mitään ymmärrä enkä jaksa ottaa selvää. En esim tajua miksei öljyvalo sammu vaikka lisäsin öljyä? Miten vilkku voi yhtäkkiä vilkutella tuplanopeudella? Typerä kottero...

        Olen suosiolla antanut autoasioiden olla. Hyvillä mielin olen antanut itseäni viisaampien tietäjien keskittyä niihin ongemiin. En työnnä nenääni alueelle, josta en ymmärrä yhtään mitään. Tosin, jos minulta jotain kysytään (oli mikä tahansa asia), annan mielelläni neuvoja. Yllättävän harvoin tulee kysymyksiä, jotka liittyvät auton teknisiin ongelmiin.
        Olen sitä miltä, että kaikilla asioilla ja niiden osaamisella on reilu työnjako. Kaikista omituisista asioista ei voi tietää kaikkea, se ei olisi hyväksi omalle mielenrauhalle. Itse keskityn ainoastaan ajamiseen ja huolehdin riittävästä menoveden määrästä.

        Kotteroista sen verran.... Kaikki vilkkuvat valot ja omituiselta kuulostavat kolinat konepellin alla kannattaa antaa tutkittavaksi, muuten rakas romusi voi sanoa sopimukset irti ja tietysti täysin sopimattomaan aikaan... niin, typerä kottero...


      • hullu_ukko kirjoitti:

        Öljyä voi olla riittävästi mutta se ei takaa riittävää öljynpainetta. Vika voi olla vaikka pumpussa tai kuten toivoa saattaa niin öljynpaineen anturissa niin, että se lukee väärin vaikka paine olisikin riittävä.

        Älä aja autollasi, jos ei ole pakko ja anna jonkun tutkia tilanne. Isäni auto hajosi koska anturi luki väärin eikä ilmoittanut alentuneesta öljynpaineesta.

        Täytynee viedä rotisko johonkin huoltoon. Auto on mulle välttämättömyys, joten kannattanee viedä ensi tilassa ettei tule kallista remonttia.


      • Ikisinkku M
        oasis79 kirjoitti:

        Täytynee viedä rotisko johonkin huoltoon. Auto on mulle välttämättömyys, joten kannattanee viedä ensi tilassa ettei tule kallista remonttia.

        Paljon kilometrejä? Jos yli 200t niin voi olla kulahtanut pumppu. siihen taas ensiavuksi saattaisi kannattaa vaihtaa öljy joka pysyy mahdollisimman jäykkänä kuumassa päässä, mopbil 5w-50 on hyvä, voi päästä niillä vielä pitkäänkin. Vilkun nopeampi naksuttelu johtuu vilkkureleestä joka on menossa entiseksi, vaihda(ta) rele niin pelaa taas, ei ole kallis osa.


      • tosi..typy kirjoitti:

        Olen suosiolla antanut autoasioiden olla. Hyvillä mielin olen antanut itseäni viisaampien tietäjien keskittyä niihin ongemiin. En työnnä nenääni alueelle, josta en ymmärrä yhtään mitään. Tosin, jos minulta jotain kysytään (oli mikä tahansa asia), annan mielelläni neuvoja. Yllättävän harvoin tulee kysymyksiä, jotka liittyvät auton teknisiin ongelmiin.
        Olen sitä miltä, että kaikilla asioilla ja niiden osaamisella on reilu työnjako. Kaikista omituisista asioista ei voi tietää kaikkea, se ei olisi hyväksi omalle mielenrauhalle. Itse keskityn ainoastaan ajamiseen ja huolehdin riittävästä menoveden määrästä.

        Kotteroista sen verran.... Kaikki vilkkuvat valot ja omituiselta kuulostavat kolinat konepellin alla kannattaa antaa tutkittavaksi, muuten rakas romusi voi sanoa sopimukset irti ja tietysti täysin sopimattomaan aikaan... niin, typerä kottero...

        Autot kuuluu mun epämukavuusalueelle, mutta pakko ollut jotain pientä opetella. Sentään oikean öljyn löysin kysymättä.

        En ajatellut kuitenkaan opetella sen ihmeempiä, joten ammattilaiset saa huoltaa auton, mutta olisihan se hyvä tajuta autoista jotain. Edes sen verran, ettei tule huijatuksi autoa huoltoon viedessään.


      • Ikisinkku M kirjoitti:

        Paljon kilometrejä? Jos yli 200t niin voi olla kulahtanut pumppu. siihen taas ensiavuksi saattaisi kannattaa vaihtaa öljy joka pysyy mahdollisimman jäykkänä kuumassa päässä, mopbil 5w-50 on hyvä, voi päästä niillä vielä pitkäänkin. Vilkun nopeampi naksuttelu johtuu vilkkureleestä joka on menossa entiseksi, vaihda(ta) rele niin pelaa taas, ei ole kallis osa.

        135tkm eli aika paljon jo kun auto on vuosimallia 2008.

        Pystyykö tuollaisen vilkkujutun siis itse vaihtamaan...? Jos on vaarana tehdä tuhoja, en edes yritä itse mutta jos se on jokin simppeli juttu, niin voisi ehkä yrittää.


      • Ikisinkku M
        oasis79 kirjoitti:

        135tkm eli aika paljon jo kun auto on vuosimallia 2008.

        Pystyykö tuollaisen vilkkujutun siis itse vaihtamaan...? Jos on vaarana tehdä tuhoja, en edes yritä itse mutta jos se on jokin simppeli juttu, niin voisi ehkä yrittää.

        No noilla kilometreillä ei kyllä vielä pitäisi öljypumpun olla entinen, ehkä anturivika jos öljyä riittävästi mutta vaatinee korjaamokeikan.

        Joo pystyy, sulla pitäisi siellä auton käyttöhjekirjassa olla kerrottuna sulakkeet nuo tärkeimmät releet mistä löytyy vaikkakin näissä uudemmissa tuntuvat olevan niin salamyhkäisiä etteivät kerro mitään mutta kyllä tuo tieto pitäisi löytyä. Jos löytyy niin sikäli simppeli juttu että voi kokeilla näppäistä sen releen irti ja laittaa uudestaan paikalleen, saattaa ruveta pelaamaan jos oli vaan kosketushäikkä mutta jos ei niin pitänee sitten uusia, merkkiliikkeestä ainakin saa tai tarvikeliikkeistäkin voi löytyä uusi ja vaihto tosiaan helppo homma kun nostaa vaan vanhan pois ja uusi tilalle, ei pitäisi rikkoa mitään mutta vilkku vaan ei pelaa silloin kun ei ole paikallaan. Tosin jos tuon öljynpainehomman vuoksi pajalle menee niin ei tuosta vilkkureleen vaihtotyöstä asiallinen firma viitsi erikseen juuri veloittaa kun helppo & nopea homma vaihtaa.


      • aibatrossi
        oasis79 kirjoitti:

        135tkm eli aika paljon jo kun auto on vuosimallia 2008.

        Pystyykö tuollaisen vilkkujutun siis itse vaihtamaan...? Jos on vaarana tehdä tuhoja, en edes yritä itse mutta jos se on jokin simppeli juttu, niin voisi ehkä yrittää.

        Asuuko BrunoBrav tosiaan niin kaukana Turusta?

        Brunon täytyy olla shit äveriäs mies
        Onx Bruno voittanu Lotossa?


      • Ikisinkku M kirjoitti:

        No noilla kilometreillä ei kyllä vielä pitäisi öljypumpun olla entinen, ehkä anturivika jos öljyä riittävästi mutta vaatinee korjaamokeikan.

        Joo pystyy, sulla pitäisi siellä auton käyttöhjekirjassa olla kerrottuna sulakkeet nuo tärkeimmät releet mistä löytyy vaikkakin näissä uudemmissa tuntuvat olevan niin salamyhkäisiä etteivät kerro mitään mutta kyllä tuo tieto pitäisi löytyä. Jos löytyy niin sikäli simppeli juttu että voi kokeilla näppäistä sen releen irti ja laittaa uudestaan paikalleen, saattaa ruveta pelaamaan jos oli vaan kosketushäikkä mutta jos ei niin pitänee sitten uusia, merkkiliikkeestä ainakin saa tai tarvikeliikkeistäkin voi löytyä uusi ja vaihto tosiaan helppo homma kun nostaa vaan vanhan pois ja uusi tilalle, ei pitäisi rikkoa mitään mutta vilkku vaan ei pelaa silloin kun ei ole paikallaan. Tosin jos tuon öljynpainehomman vuoksi pajalle menee niin ei tuosta vilkkureleen vaihtotyöstä asiallinen firma viitsi erikseen juuri veloittaa kun helppo & nopea homma vaihtaa.

        OK, kiitos. Toistaiseksi olen todennut autoni käsikirjan olevan syvältä, mutta ehkä voisi mielenkiinnosta vilkaista mitä sieltä löytyy aiheesta. Todennäköisesti jätän kuitenkin ammattilaisille, jollei kerran ole kalliskaan.


      • Ikisinkku M
        oasis79 kirjoitti:

        OK, kiitos. Toistaiseksi olen todennut autoni käsikirjan olevan syvältä, mutta ehkä voisi mielenkiinnosta vilkaista mitä sieltä löytyy aiheesta. Todennäköisesti jätän kuitenkin ammattilaisille, jollei kerran ole kalliskaan.

        Tuli vielä semmoinen mieleen tästä että vaikka sulla ilmeisesti vilkkupolttimot kunnossa tuossa kun et maininnut niin silti jos joku vilkun polttimo ei saa kunnolla maita saattaisi se pistää releen naksumaan nopeasti, eli jos käyttäisi polttimoita irti ja suihkuttaisi jotain tuontyyppistä puhdistusainetta:

        http://tuotteet.etra.fi/fi/g15123338/crc-electronic-cleaner-elektroniikkaosien-puhdistaja

        niin voisi ihan silläkin korjaantua kun joskus ne liittimet saattaa hapettua niin ettei kontaktit ihan pelaa niin kuin pitäisi.


      • Ikisinkku M kirjoitti:

        Tuli vielä semmoinen mieleen tästä että vaikka sulla ilmeisesti vilkkupolttimot kunnossa tuossa kun et maininnut niin silti jos joku vilkun polttimo ei saa kunnolla maita saattaisi se pistää releen naksumaan nopeasti, eli jos käyttäisi polttimoita irti ja suihkuttaisi jotain tuontyyppistä puhdistusainetta:

        http://tuotteet.etra.fi/fi/g15123338/crc-electronic-cleaner-elektroniikkaosien-puhdistaja

        niin voisi ihan silläkin korjaantua kun joskus ne liittimet saattaa hapettua niin ettei kontaktit ihan pelaa niin kuin pitäisi.

        Kiitos. Kurkkaan pellin alle kunhan reissusta kotiudun.

        Tuntuu siltä, että vähääkään uudemmissa autoissa pelkkä lampunvaihto on tehty niin hankalaksi, että jo ne tekee mieli viedä korjaamolle vaikka itse osaisikin (itse olen vienyt ihan suosiolla muiden laitettavaksi). Exä ainakin muinoin valitteli jotain aiheesta, ei kuulemma meinannut käsi mahtua laittamaan polttimoita paikoilleen tms.


      • aibatrossi kirjoitti:

        Asuuko BrunoBrav tosiaan niin kaukana Turusta?

        Brunon täytyy olla shit äveriäs mies
        Onx Bruno voittanu Lotossa?

        Eikös jonkun teorian mukaan ole lottovoitto syntyä Suomeen?

        Itse en lotossa ole koskaan voittanut kymppiä enempää. Turhauttava peli.


      • Ikisinkku M
        oasis79 kirjoitti:

        Kiitos. Kurkkaan pellin alle kunhan reissusta kotiudun.

        Tuntuu siltä, että vähääkään uudemmissa autoissa pelkkä lampunvaihto on tehty niin hankalaksi, että jo ne tekee mieli viedä korjaamolle vaikka itse osaisikin (itse olen vienyt ihan suosiolla muiden laitettavaksi). Exä ainakin muinoin valitteli jotain aiheesta, ei kuulemma meinannut käsi mahtua laittamaan polttimoita paikoilleen tms.

        Vilases, ei se haittaa tee naisenkaan vähän ymmärtää noista varsinkin kun iso osa miehistäkin tuntuu olevan semmoisia etteivät osaa öljyjä tarkistaa. Itseasiassa tuo polttimoiden vaihto onkin naiselle sopivampaa hommaa kuin miehelle kun ne autotehtaat tosiaan tekeet ihan tahallaan yliahtaiksi ne lamppujen taukset, nyt vissiin uusissa on taas vähän tilavampaa kun eu siitä vissiin on jotain määrännyt...jaa ei ehkä olekaan kun on määränneet vaan että pitää onnistua ilman erityistyökaluja niin siksi varmaan juuri se ahtaus ettei isommat näpit sovi vaihtamaan:

        http://yle.fi/uutiset/onko_250_euroa_lampunvaihdosta_jo_liikaa/6474214

        Ainakin xenon-polttimoiden nvaihdoissa ne tuntuu vedättävän merkkiliikkeissä, käytännössä viiden minuutin hommasta saattavat ottaa melko reilun työtuntiveloituksen ja jos itseltä onnistuu on se selvää säästöä.


      • Ikisinkku M kirjoitti:

        Vilases, ei se haittaa tee naisenkaan vähän ymmärtää noista varsinkin kun iso osa miehistäkin tuntuu olevan semmoisia etteivät osaa öljyjä tarkistaa. Itseasiassa tuo polttimoiden vaihto onkin naiselle sopivampaa hommaa kuin miehelle kun ne autotehtaat tosiaan tekeet ihan tahallaan yliahtaiksi ne lamppujen taukset, nyt vissiin uusissa on taas vähän tilavampaa kun eu siitä vissiin on jotain määrännyt...jaa ei ehkä olekaan kun on määränneet vaan että pitää onnistua ilman erityistyökaluja niin siksi varmaan juuri se ahtaus ettei isommat näpit sovi vaihtamaan:

        http://yle.fi/uutiset/onko_250_euroa_lampunvaihdosta_jo_liikaa/6474214

        Ainakin xenon-polttimoiden nvaihdoissa ne tuntuu vedättävän merkkiliikkeissä, käytännössä viiden minuutin hommasta saattavat ottaa melko reilun työtuntiveloituksen ja jos itseltä onnistuu on se selvää säästöä.

        Olisihan se hyvä tietää enemmän ja opetella juurikin tuollaisia juttuja, mitkä olisi helppo tehdä itse niin säästäisi korjauskustannuksissa. Öljynvaihtoja tms en enää ala opettelemaan vaan vien suosiolla ammattilaisille. Mainitsinkin tuolla alempana myös siitä, että huijatuksi tulemisen riski pienenisi kun tietäisi edes jonkin verran aiheesta.

        Jonkun pitäisi järjestää autonpitokursseja aloittelijoille... Siihen vois liittää myös liukkaalla ajoa, radalla ajoa ynnä muuta hauskaa, ettei menisi liian totiseksi.


      • Ikisinkku M
        oasis79 kirjoitti:

        Olisihan se hyvä tietää enemmän ja opetella juurikin tuollaisia juttuja, mitkä olisi helppo tehdä itse niin säästäisi korjauskustannuksissa. Öljynvaihtoja tms en enää ala opettelemaan vaan vien suosiolla ammattilaisille. Mainitsinkin tuolla alempana myös siitä, että huijatuksi tulemisen riski pienenisi kun tietäisi edes jonkin verran aiheesta.

        Jonkun pitäisi järjestää autonpitokursseja aloittelijoille... Siihen vois liittää myös liukkaalla ajoa, radalla ajoa ynnä muuta hauskaa, ettei menisi liian totiseksi.

        Minustakin naisenkin on hyvä jotain pieniä nesteiden tarkastuksia, polttimoidenvaihtoja tms. hallita kun nykyveloituksilla ihan pikkuhommatkin maksaa maltaita. Yksi äxä opetteli avustuksellani polttimonvaihdot autoonsa ja kävi ihan näppärästi häneltä kun ei ole mitään voimaa vaativia hommia.

        Tuosta huijatuksi tulemisesta. Jos ei ole selkeä vika niin aika tyypillistä käsittääkseni pajatoiminnassa on se että ottavat tutkittavaksi, menee jokunen tunti, sitten ehkä arvaavat vian olevan jossain kalliissa sytytysyksikössä, soittavat asiakkaalle että pitäisi se vaihtaa, asiakas antaa luvan, vaihtavat, hups ei ollutkaan siinä, mietitään lisää ja keksitään uusi osa ja taas asiakkaalta lupa, viimein osuu oikeaan mutta asiakas joutuu maksamaan kaikki vaihdot kun hän "pyysi" vaihtamaan ne turhatkin osat. Minusta se asiakaskin ihan jo googlella ja merkkikerhojen sivustoilla pääsee pitkälle kun suurin osa vioista kun on kuitenkin tyyppivikoja niin monasti löytyy jollain muullakin ihan vastaavasta ongelmasta keskustelua ja sillä pääsee jo hajulle ja saa suuntaa kustannuksista mitä kenties tulee maksamaan, lisäksi voi pajalle viedessä vihjaista että voisi sieltä löytyä jos eksoottisempi vika niin ei heilläkään se ihmettely ja vian määrittäminen kestä niin kauaa.


      • aibatrossi kirjoitti:

        Asuuko BrunoBrav tosiaan niin kaukana Turusta?

        Brunon täytyy olla shit äveriäs mies
        Onx Bruno voittanu Lotossa?

        Sain ison troikan yksin kiinni raveissa 90-luvun lopulla, mutta ne rahat meni heti uuteen autoon. Lotossa on tullut vissiin satasen verran enimmillään. Äveriäisyys ei siis ole varsinaisesti mun riesa.


      • Ikisinkku M kirjoitti:

        Minustakin naisenkin on hyvä jotain pieniä nesteiden tarkastuksia, polttimoidenvaihtoja tms. hallita kun nykyveloituksilla ihan pikkuhommatkin maksaa maltaita. Yksi äxä opetteli avustuksellani polttimonvaihdot autoonsa ja kävi ihan näppärästi häneltä kun ei ole mitään voimaa vaativia hommia.

        Tuosta huijatuksi tulemisesta. Jos ei ole selkeä vika niin aika tyypillistä käsittääkseni pajatoiminnassa on se että ottavat tutkittavaksi, menee jokunen tunti, sitten ehkä arvaavat vian olevan jossain kalliissa sytytysyksikössä, soittavat asiakkaalle että pitäisi se vaihtaa, asiakas antaa luvan, vaihtavat, hups ei ollutkaan siinä, mietitään lisää ja keksitään uusi osa ja taas asiakkaalta lupa, viimein osuu oikeaan mutta asiakas joutuu maksamaan kaikki vaihdot kun hän "pyysi" vaihtamaan ne turhatkin osat. Minusta se asiakaskin ihan jo googlella ja merkkikerhojen sivustoilla pääsee pitkälle kun suurin osa vioista kun on kuitenkin tyyppivikoja niin monasti löytyy jollain muullakin ihan vastaavasta ongelmasta keskustelua ja sillä pääsee jo hajulle ja saa suuntaa kustannuksista mitä kenties tulee maksamaan, lisäksi voi pajalle viedessä vihjaista että voisi sieltä löytyä jos eksoottisempi vika niin ei heilläkään se ihmettely ja vian määrittäminen kestä niin kauaa.

        Enpä olisi itse osannut vilkkua laittaa, koko johtosarja meni uusiksi. Keveni kukkaro taas mukavasti...

        Tuo käyttämäni korjaamo on osoittautunut ainakin tähän asti suhteellisen luotettavaksi, en ainakaan ole huomannut, että olisivat tehneet mitään turhia vaihtoja tms. Vaikea tietty varmasti tietää, auttaisi kun jaksaisi etsiä aiheesta edes suuntaa-antavaa tietoa ennalta. Kukkaroani suojellakseni täytynee yrittää olla itse hieman valppaampi näissä.


      • Ikisinkku M
        oasis79 kirjoitti:

        Enpä olisi itse osannut vilkkua laittaa, koko johtosarja meni uusiksi. Keveni kukkaro taas mukavasti...

        Tuo käyttämäni korjaamo on osoittautunut ainakin tähän asti suhteellisen luotettavaksi, en ainakaan ole huomannut, että olisivat tehneet mitään turhia vaihtoja tms. Vaikea tietty varmasti tietää, auttaisi kun jaksaisi etsiä aiheesta edes suuntaa-antavaa tietoa ennalta. Kukkaroani suojellakseni täytynee yrittää olla itse hieman valppaampi näissä.

        Aika iso korjaus, ei kyllä noin uudessa autossa saisi tuommoisia olla oikeastaan, harkitse merkin vaihtoa. Siellä varmaan sitten johonkin pääsee kosteutta tai on alimitoittu niin että johdot kärtsää tms. Harminpaikka kun tuommoiset on semmoisia hommeleita että se johtosarja tosiaan varmaan maksaa mansikoita mutta niin myös korjaamojen tuntiveloitushinnat on semmoisia ettei kannata ruveta sitä vanhaa välttämättä entraamaan. Kotioloissa kun ajalla ei ole nii väliä ti-miehen kannattaa vielä tuommoisen tullen yleismittarilla selvitellä missä piuhassa/piuhoissa vikaa ja uusia tarvittavat mutta nuo korjaamot mielellään myy aina uuden osan kun siitäkin saavat hyvän katteen. Edelleenkin merkkikerhojen sivustot yms. on hyviä ja jos semmoiseen nainen vikakuvauksen laittaa niin varmasti tulee hepuilta tietoa missä voisi mättää ja mitä kustantaa.


      • Ikisinkku M kirjoitti:

        Aika iso korjaus, ei kyllä noin uudessa autossa saisi tuommoisia olla oikeastaan, harkitse merkin vaihtoa. Siellä varmaan sitten johonkin pääsee kosteutta tai on alimitoittu niin että johdot kärtsää tms. Harminpaikka kun tuommoiset on semmoisia hommeleita että se johtosarja tosiaan varmaan maksaa mansikoita mutta niin myös korjaamojen tuntiveloitushinnat on semmoisia ettei kannata ruveta sitä vanhaa välttämättä entraamaan. Kotioloissa kun ajalla ei ole nii väliä ti-miehen kannattaa vielä tuommoisen tullen yleismittarilla selvitellä missä piuhassa/piuhoissa vikaa ja uusia tarvittavat mutta nuo korjaamot mielellään myy aina uuden osan kun siitäkin saavat hyvän katteen. Edelleenkin merkkikerhojen sivustot yms. on hyviä ja jos semmoiseen nainen vikakuvauksen laittaa niin varmasti tulee hepuilta tietoa missä voisi mättää ja mitä kustantaa.

        Merkki vaihtuu takuulla kun auton vaihto tulee ajankohtaiseksi. Tuossa on ollut muitakin ongelmia, joita ei vielä tuon ikäisessä autossa pitäisi olla. Tällä hetkellä ei kuitenkaan auta kuin kitkutella tuolla rotiskolla...

        Korjaamojen tuntiveloitukset ovat tosiaan huikeita. Toki korjaamokin tarvitsee katteensa, mutta joka kerta kirpaisee ojentaa korttinsa kun kuulee veloituksen määrän. Olisi siis varmaan ihan fiksua kuulostella hiukan ennen kuin vie korjautettavaksi, vähintäänkin tietäisi mitä on odotettavissa.

        Kiitos vinkeistä!


    • En voi sanoa tällä hetkellä tuntevani varsinaista alemmuutta mistään. Tiedostan, etten ole täydellinen, vikoja löytyy, opittavaa riittää jne mutta ei se mielestäni ole riittävä syy tuntea alemmuutta.

    • Tässä iässä en juuri mistään, ehkä hetkittäin tuntuu jostain työjutuista pieniä kateuden pistoksia. Mutta monesta asiasta olen jossain vaiheessa elämää tuntenut:

      Eli liittyykö huonommuden tunteesi ulkonäköseikkoihin? Jos, mihin?--Olen pitkästä suvusta ja esim. lapsuuden perheeni lyhin ja pienikokoisin. Tästä tunsin aikoinani alemmuutta, kun sukulaiset ihmettelivät, miten olen "jäänyt noin pieneksi". Suvun naiset olivat enimmäkseen pitkiä ja muutenkin muodokkaampia. Myöhemmin olen tajunnut että olen hyvinkin keskikokoinen, niin pituudelta kuin painoltanikin.

      Koulutukseesi/kouluttamuuteesi?--- Opiskelujeni jälkeen aioin työelämän kustannuksella hakea yliopistoon lukemaan jotain diipadaapa-täydentävää. Kun tajusin, että halusin vain muuttua ns. puoli-akateemisesta akateemiseksi, hylkäsin ajatuksen. En ole katunut. Kouluuni pyrki monta kertaa moni yliopisto-ihminen, eikä päässyt.
      Työasioihisi?--- tästä eniten . Joskus ajoittain melkein kadun sitä, että olin kuusi vuotta kotona lasten kanssa, työelämän kustannuksella. Sekä joskus harvoin sitä, etten tehnyt tiettyjä omasta mielestä epäeettisiä ratkaisuja, mutta aina se tunne menee onneksi nopeasti ohi.
      Ihmissuhdetaitoihisi?-- ei mulla tästä tule mitään mieleen..
      Kokemattomuuteesi esim. seksin saralla?--- jos on ollut parikyt vuotta kimpassa jonkun kanssa, ei yleensä ole täysin kokematon *vieno hymy*
      Lapsuuteesi?-- tähän ei liity mitään. Koulukiusaamisesta en tunne nykyään alemmuutta. Enkä oikeastaan silloinkaan. Koin olevani silloinkin arvokas, kiusaajani oli minusta looseri.

    • Tuntenut riittämättömyyttä varmaan joka mainitulla ja muullakin alalla.

      Itsensä hyväksyminen ja täydellisyyden harhasta poispyrkiminen voi olla elämän mittainen juttu. Sen seurauksena voi taas tulla äärimmäisen itseanalyyttiseksi, jolloin ihminen unohtaa elää ja nauttia saavuttamistaan asioista.

      Motto jota suosittelen kilteille ja vaativille persoonille: mä oon perkeleen hyvä just tälläisenä!

      • Musti--

        mää alan haukkumaan Ellua hau hau hau


      • Musti-- kirjoitti:

        mää alan haukkumaan Ellua hau hau hau

        No sehän se taisi olla tämän kommentin ja keskustelun tarkoituskin.


      • Musti--
        Musti-- kirjoitti:

        mää alan haukkumaan Ellua hau hau hau

        Tunnen alemmutta siitä, että ole maailmakuuluisa vaatittamattomuudestani


    • en osaa sanoa

      riippuu keheen vertaa, toisinaan täydellisiltä vaikuttavat ihmiset muuttuvat parin vuoden tarkastelun jälkeen tylsiksi taviksiksi, joten vertailu on vähän huono lähtökohta aina

    • :D..

      Seksiin ja alastomuuteen

    • eli missä asioissa sinulla on huono itsetunto? Uskallatko tunnustaa? Kaikilla on joitakin asioita, joissa eivät koe onnistuneensa, olevansa hyviä tms.

      Eli liittyykö huonommuden tunteesi ulkonäköseikkoihin? Ulkonäköni riittää minulle sellaisena kuin se on.
      Koulutukseesi/kouluttamuuteesi? Koulutustasoni riittää minulle. Muuten olisin kouluttautunut lisää.
      Työasioihisi? Työn laadussa olen perfektionisti ja siinä olen kokenut joskus riittämättömyyden tunteita.
      Ihmissuhdetaitoihisi? Ihmissuhdetaidot eivät ole täydelliset, mutta tarvitsen paljon omaa aikaa, joten en koe tarvetta yrittää parantaa taitojani.
      Kokemattomuuteesi esim. seksin saralla? Riittää minulle
      Lapsuuteesi? Riittää minulle. Lapsuuteni oli aika onnellista ja helppoa.

      Mukavaa viikonloppua!

      • Onko pyllyn

        nuolemisesta tarpeeksi kokemusta?


    • dvsdbsdb

      Ai missä asioissa, no varmaan kaikessa. Tuntuu jatkuvasti että mitään ei osaa ja aina pitäs pystyä parempaan. Ja vaikka kehutaan niin se kuulostaa vittuilulta. Ja naiset, auta armias. Olen lähes kaikkien naisten kanssa hiljaa paskat housussa oli sitten varattu tai sinkku.

    • määmy

      Tän hetkine olotila, ei sais duunaa mtn rasittavaa ja hirveest tekis mieli mennä duunaa puutarhaduunii. Lisäks frendit kävi haravoimas ja leikkaamas fiblupuut.
      Tietty, o ihq-u ku käyvät helppimäs. Ny ei vaa pääse helppii frendei puutarhaduuneis.

    • sxth

      Aika monesta, mutta parempaan päin ollaan menossa.

      - parisuhteessa
      -sosiaalisuudessa


      .. dramaattisuutta muilla osilla, mukava olisi rypeä itsesäälissä, mutta pärjään ihan ok muissa, ja samaa mieltä uskoakseni työkaveerit, kun minulta paljon odottavat.

    • Kun jo edesmenneet kaksi, muka aikuista päättivät tehdä kolmannen lapsen. Uin kyllä vastavirtaan, mutta muut siittiöt heittivät minut munasoluun. Hävettää vieläkin

      • Karmeaa:.!1#%+?!

        .

        "Oli pakko mennä yleisövyöryn mukana ajopuuna ajelehtimassa"

        har!111

        .


    • En hakkaa vaimoa, hommaa neljää susikoiraa tai vittuile naapureille olemattomista. Joten en koe omaavani Napoleon-kompleksia.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      391
      4886
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      285
      2711
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      155
      1955
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      104
      1648
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1503
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1357
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      61
      1351
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      50
      1337
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      64
      1304
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1111
    Aihe