Vaikka Jeesus sanookin, että "RAKASTAKAA TOISIANNE" !
niin ei Jeesus silti ketään muita ihmisryhmiä juuri enempää sättinyt
kuin näitä uskonnollisia fariseuksia ( = "perushim" ="eristyneet", "erottautuneet"), jotka omasta mielestään suorittaessaan lakia asettivat itsensä samalla toisten yläpuolelle...
Rakkautta ei siis ole puolustella vääriä asioita ja vääriä oppeja...Se ei ole rakkautta vaan rakkautta on se että ne väärät asiat tuodaan valoon ja sitä kautta hylätään !
Ps51:8 "Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden."
Ja siis kaikki se meilläkin mikä ei perustu Jumalan sanaan raamattuun tulee hylätä epäraamatullisena harhana ! :O
Adventistien kohdalla se on 3 enkelin sanoma eli ns. "tutkiva tuomio" joka alkoi vuonna 1844 ja siitä seuraava adventistien asema ns. "jäännös kansana"...
sitä kautta muiden kristittyjen tuomitseminen !
Ja toinen on opetus siitä, että ihmisellä ei olisi erillistä
sielua, joka erkanee ruumiista ihmisen kuollessa... Tätä asiaa myös adventistit opettaa virheellisesti...
Ja kolmanneksi myös Ellen G White ns. adventistien "profetian henkenä" tulee kyseenalaistaa, koska monetkaan Ellenin näyistä ei ole sopusoinnussa raamatun kanssa !
ja jos näyt ei ole sopusoinnussa raamatun kanssa niin ne tulee hylätä !
vrt: http://keskustelu.suomi24.fi/node/12033969
7 PÄIVÄN ADVENTISTEILLE !
81
396
Vastaukset
- ei kiitos!
Olet valehtelija. En ota vastaan mitään mitä höpötät.
- otakops
Perustele raamatullasi tämä väite jos kykenet... niin minä perustelen kyllä omani
raamatulla ja sen alkuteksteillä ! - ei kiitos!
otakops kirjoitti:
Perustele raamatullasi tämä väite jos kykenet... niin minä perustelen kyllä omani
raamatulla ja sen alkuteksteillä !Et pysty. Raamattu on meidän puolellamme.
Sinun oppisi sunnuntain pyhyydestä ja sielun kuolemattomuudesta on tasan isästä perkeleestä. - otakops
otakops kirjoitti:
raamatulla ja sen alkuteksteillä !Mutta näinhän se on...
Hes. 12:2 "Ihmislapsi, sinä asut uppiniskaisen suvun keskellä, niiden, joilla on silmät nähdä, mutta eivät näe, ja korvat kuulla, mutta eivät kuule; sillä he ovat uppiniskainen suku." - otakops
ei kiitos! kirjoitti:
Et pysty. Raamattu on meidän puolellamme.
Sinun oppisi sunnuntain pyhyydestä ja sielun kuolemattomuudesta on tasan isästä perkeleestä.Kyllä minä pystyn perustelemaan asiani raamatulla ja yksin raamatulla ilman mitään selitysteoksia mutta sinä et siihen kykene ja miksikö et pysty?
No siksi, että nämä edellä mainitsemani adventistien opettamat opit ei kykene loppupelistä seisomaan RAAMATUN rinnalla... :)
...arvostelemaan ja pilkkaamaan sinä "ei kiito" kyllä pystyt...et muuhun ! - otakops
otakops kirjoitti:
Kyllä minä pystyn perustelemaan asiani raamatulla ja yksin raamatulla ilman mitään selitysteoksia mutta sinä et siihen kykene ja miksikö et pysty?
No siksi, että nämä edellä mainitsemani adventistien opettamat opit ei kykene loppupelistä seisomaan RAAMATUN rinnalla... :)
...arvostelemaan ja pilkkaamaan sinä "ei kiito" kyllä pystyt...et muuhun !Ja ainoa mitä adventisti voi sanoa on todeta, että
" SINÄ OLET ISÄSTÄ PERKELEESTÄ " ja vain tämän
"ellenismi" on heille pystynyt opettamaan ja sisäistämään...
Ja tämä on aika surullinen asia... :( - otakops
otakops kirjoitti:
Mutta näinhän se on...
Hes. 12:2 "Ihmislapsi, sinä asut uppiniskaisen suvun keskellä, niiden, joilla on silmät nähdä, mutta eivät näe, ja korvat kuulla, mutta eivät kuule; sillä he ovat uppiniskainen suku."Jer 5:21-31
"Kuulkaa tämä, te tyhmä ja ymmärtämätön kansa, te, joilla on silmät, mutta ette näe, joilla on korvat, mutta ette kuule.
Ettekö pelkää minua, sanoo Herra, ettekö vapise minun edessäni, joka olen pannut hiekan meren rajaksi, ikuiseksi määräksi, jonka ylitse se ei pääse; ja vaikka se kuohuu, ei se mitään voi, ja vaikka sen aallot pauhaavat, eivät ne sen ylitse pääse?
Mutta tällä kansalla on uppiniskainen ja tottelematon sydän; he ovat poikenneet ja menneet pois.
Eivätkä he sano sydämessänsä: "Peljätkäämme Herraa, Jumalaamme, joka antaa sateen, syyssateen ja kevätsateen ajallansa, ja säilyttää meille elonkorjuun määräviikot".
Teidän pahat tekonne käänsivät nämä pois, ja teidän syntinne estivät teitä saamasta hyvää.
Sillä minun kansassani on jumalattomia; he väijyvät, niin kuin linnunpyytäjät kyykistyvät, he asettavat ansoja, pyydystävät ihmisiä.
Niin kuin häkki on täynnä lintuja, niin heidän huoneensa ovat petosta täynnä. Siitä he ovat tulleet suuriksi ja rikkaiksi,
ovat tulleet lihaviksi ja kiiltäviksi. Myös käyvät heidän häijyt puheensa yli kaiken määrän; he eivät aja orpojen asiaa, niin että ne voittaisivat, eivätkä hanki köyhille oikeutta.
Enkö minä näistä tällaisista rankaisisi, sanoo Herra, eikö minun sieluni kostaisi tämän kaltaiselle kansalle?
Kauheita ja pöyristyttäviä tapahtuu maassa:
profeetat ennustavat valhetta, ja papit hallitsevat yksissä neuvoin heidän kanssaan, ja sitä minun kansani rakastaa. Mutta mitä te teette, kun tästä tulee loppu?" - otakops
otakops kirjoitti:
Jer 5:21-31
"Kuulkaa tämä, te tyhmä ja ymmärtämätön kansa, te, joilla on silmät, mutta ette näe, joilla on korvat, mutta ette kuule.
Ettekö pelkää minua, sanoo Herra, ettekö vapise minun edessäni, joka olen pannut hiekan meren rajaksi, ikuiseksi määräksi, jonka ylitse se ei pääse; ja vaikka se kuohuu, ei se mitään voi, ja vaikka sen aallot pauhaavat, eivät ne sen ylitse pääse?
Mutta tällä kansalla on uppiniskainen ja tottelematon sydän; he ovat poikenneet ja menneet pois.
Eivätkä he sano sydämessänsä: "Peljätkäämme Herraa, Jumalaamme, joka antaa sateen, syyssateen ja kevätsateen ajallansa, ja säilyttää meille elonkorjuun määräviikot".
Teidän pahat tekonne käänsivät nämä pois, ja teidän syntinne estivät teitä saamasta hyvää.
Sillä minun kansassani on jumalattomia; he väijyvät, niin kuin linnunpyytäjät kyykistyvät, he asettavat ansoja, pyydystävät ihmisiä.
Niin kuin häkki on täynnä lintuja, niin heidän huoneensa ovat petosta täynnä. Siitä he ovat tulleet suuriksi ja rikkaiksi,
ovat tulleet lihaviksi ja kiiltäviksi. Myös käyvät heidän häijyt puheensa yli kaiken määrän; he eivät aja orpojen asiaa, niin että ne voittaisivat, eivätkä hanki köyhille oikeutta.
Enkö minä näistä tällaisista rankaisisi, sanoo Herra, eikö minun sieluni kostaisi tämän kaltaiselle kansalle?
profeetat ennustavat valhetta, ja papit hallitsevat yksissä neuvoin heidän kanssaan, ja sitä minun kansani rakastaa. Mutta mitä te teette, kun tästä tulee loppu?"Jes 29:9-10 " Hämmästykää ja ihmetelkää, tuijottakaa sokeiksi itsenne ja sokeiksi jääkää! He ovat juovuksissa, vaikkeivät viinistä, hoipertelevat, vaikkeivät väkijuomasta.
Sillä Herra on vuodattanut teidän päällenne raskaan unen hengen ja sulkenut teidän silmänne-profeettanne, ja peittänyt teidän päänne-näkijänne." - Raamattuleiri
otakops kirjoitti:
Jes 29:9-10 " Hämmästykää ja ihmetelkää, tuijottakaa sokeiksi itsenne ja sokeiksi jääkää! He ovat juovuksissa, vaikkeivät viinistä, hoipertelevat, vaikkeivät väkijuomasta.
Sillä Herra on vuodattanut teidän päällenne raskaan unen hengen ja sulkenut teidän silmänne-profeettanne, ja peittänyt teidän päänne-näkijänne."otakopsin kannattaa mennä Raamattuleirille Laukaan Kallioniemeen keskustelemaan uskonasioista. Täällä on monenlaista kirjoittajaa, eikä heistä kaikista saa mitään selvää. Jotkut kirjoittajat ovat olleetkin mukana ja moni asia on selvennyt. Raamattuleirillähän on paljon kirkkoon kuulumattomia mukana.
- otakops
Raamattuleiri kirjoitti:
otakopsin kannattaa mennä Raamattuleirille Laukaan Kallioniemeen keskustelemaan uskonasioista. Täällä on monenlaista kirjoittajaa, eikä heistä kaikista saa mitään selvää. Jotkut kirjoittajat ovat olleetkin mukana ja moni asia on selvennyt. Raamattuleirillähän on paljon kirkkoon kuulumattomia mukana.
Sinulle sama vastaus:
Minä olen 90-luvun alusta lähtien käynyt adventistien kokouksissa ja seurustellut adventistinaisen kanssa ja sapattikoulussa käynyt sen sata kertaa ja tutkinut adventismin opin sekä eestä ja takaa ja väitän että tiedän mistä puhun !
Ja luulen että tunnen tämän opin paremmin kuin sinä !
Olen ollut kirjeenvaihdossa adventismin johtavan henkilön Olavi Rouheenkin kanssa
opinkysymyksistä ja hänen henkilökohtaisia kirjeitään on minulla tallessa vieläkin !
Että Sorry vaan ! - mees mökkiis
otakops kirjoitti:
Sinulle sama vastaus:
Minä olen 90-luvun alusta lähtien käynyt adventistien kokouksissa ja seurustellut adventistinaisen kanssa ja sapattikoulussa käynyt sen sata kertaa ja tutkinut adventismin opin sekä eestä ja takaa ja väitän että tiedän mistä puhun !
Olen ollut kirjeenvaihdossa adventismin johtavan henkilön Olavi Rouheenkin kanssa
opinkysymyksistä ja hänen henkilökohtaisia kirjeitään on minulla tallessa vieläkin !
Että Sorry vaan !Laukaan Kallioniemessä ei opeteta uskonasioita. Vain adventismia.
Ja sehän on ihan eri asiaa.
Ei Jeesus käskenyt sotamiestenkään pitää sapattia!
Luuk.3;14. Myös sotamiehet kysyivät häneltä sanoen: "Mitäs meidän pitää tekemän?" Ja hän sanoi heille: "Älkää kiskoko keneltäkään älkääkä kiristäkö, vaan tyytykää palkkaanne".
Adeventistien opetukset ovat adventismi-hapatusta. - ei kiitos!
otakops kirjoitti:
Ja ainoa mitä adventisti voi sanoa on todeta, että
Ja tämä on aika surullinen asia... :(Älä valehtele! En sanonut, että sinä olet isästä perkeleestä. Sanoin, että oppisi on.
- ei kiitos!
otakops kirjoitti:
Kyllä minä pystyn perustelemaan asiani raamatulla ja yksin raamatulla ilman mitään selitysteoksia mutta sinä et siihen kykene ja miksikö et pysty?
...arvostelemaan ja pilkkaamaan sinä "ei kiito" kyllä pystyt...et muuhun !Sinä et pysty muuhun kuin Raamatun vääristelyyn.
- ei kiitos!
otakops kirjoitti:
Sinulle sama vastaus:
Että Sorry vaan !Ihan yksi lysti. Et sinä silti mitään tiedä. Etkä usko.
- otakops
ei kiitos! kirjoitti:
Ihan yksi lysti. Et sinä silti mitään tiedä. Etkä usko.
Onneksi sinä "ei kiitos" tiedät kun osaat jopa kaksi sanaa kirjoittaa... :O
- otakops
ei kiitos! kirjoitti:
Älä valehtele! En sanonut, että sinä olet isästä perkeleestä. Sanoin, että oppisi on.
Noh eikös se ole sama asia ! :O
Muuten mikä minun opissani sinua mättää ?
Perustele raamatulla jos kykenet ! - kiitos, ei!
otakops kirjoitti:
Ja ainoa mitä adventisti voi sanoa on todeta, että
Ja tämä on aika surullinen asia... :(Ei kiitos, sanoi sinulle totuuden:
"Älä valehtele! En sanonut, että sinä olet isästä perkeleestä. Sanoin, että oppisi on"
On eriasia sanoa että oppisi on isästä perkeleestä, kun että sinä olet. Miksi vääristelet otakops? - niin kävi
otakops kirjoitti:
Jer 5:21-31
profeetat ennustavat valhetta, ja papit hallitsevat yksissä neuvoin heidän kanssaan, ja sitä minun kansani rakastaa. Mutta mitä te teette, kun tästä tulee loppu?"Otakops.. Jobin ystävät paasasivat tätä samaa kuin sinäkin... ja lopputulos oli että Job joutui rukoilemaan näitten otakoppi puolesta t.b
- otakops
niin kävi kirjoitti:
Otakops.. Jobin ystävät paasasivat tätä samaa kuin sinäkin... ja lopputulos oli että Job joutui rukoilemaan näitten otakoppi puolesta t.b
Joo... Job oli yksin ja muut syyttivät, mutta Job tiesi:
- Jobin viimeinen päivä: ( Job 19:25-27)
" Minä tiedän, että lunastajani elää. Hän sanoo viimeisen sanan maan päällä.
Ja sitten, kun minun nahkani on riekaleina ja lihani on riistetty irti, minä saan nähdä Jumalan,
saan katsella häntä omin silmin, ja silmäni näkevät: hän ei ole minulle outo! Tätä minun sydämeni kaipaa."
- ylistys Herralle!
Ei kaikki näillä sivuilla käyvät ole advareita, myös provot ovat liikellä.
Itse en tiedä kuin Kai.A ja Timo.F näillä sivuilla muista ei tiedä . - Mietittäväksi
Mahtavaa logiikkaa. Veli Otakoppi toteaa, että normaalisti ihmisiä pitää rakastaa, mutta adventisteja ei tarvitse, koska he ovat asettuneet toisten yläpuolelle.
Väite voi olla totta, se voi olla valhe - tai, mikä todennäköisintä, se voi olla joltakin osalta totta. Oma tapani ei ole asettua toisten yläpuolelle, eikä moittia heidän käsitysiään, vaikka ne poikkaisivatkin omastani. Oma adventtiseurakuntani ei myöskään niin tee. Se on tehnyt yhteisiä projekteja pelastusarmeijan ja muidenkin kirkkojen kanssa, enkä tiedä koko kirkossa kuin yhden, jolta saattaisi joskus kuulla sen kaltaista, mitä odotat kaikilta adventisteila.
Mieleni tekisi kysyä, miksi tuomio mielestäsi kuuluu kaikille adventisteille - jos jotkut heistä joskus asettuvat toisten yläpuolelle, mutta ei kuulu sinulle, jos sinä asetut kaikkien adventistien yläpuolelle.
Seuraavaksi viittaat tutkivaa tuomioon. Entä sitten - kuka siitä adventtikirkossa puhuu? Paitsi max kerran vuodessa, kun se on kirkon raamatuntutkisteluoppaan aiheena. Sitäpaitsi tutkiva tuomio oppia ei voi käyttää toisten tuomitsemiseen vaan sen nimenomainen alkuperäinen ja todellinen adventistinen tarkoitus oli herättää adventistit ja miksei heidän muutkin kuulijansa siihen, että he tarvitsevat Jumalan armoa pelastuakseen. Mitä muuta tuomiosanoma voi tehdä? En pysty edes kuvittelemaan kuinka joku voisi käyttää tutkiva tuomio-oppia jonkun toisen tuomitsemiseen.
Pelkään, että tunnet adventtikirkon opetusta ja sen perusteita heikosti.
Ellen Whiten kohalla olet oikeassa. Häntä saa kyseenalaistaa niin kuin Paavali sanoo profeetoista: tutkikaa kaikki ja pitäkää se, mikä on hyvää. Ja niin useimmat adventistit tekevät.- otakops
" Pelkään, että tunnet adventtikirkon opetusta ja sen perusteita heikosti."
Että Sorry vaan ! - otakops
otakops kirjoitti:
" Pelkään, että tunnet adventtikirkon opetusta ja sen perusteita heikosti."
Että Sorry vaan !ps. Tämä yksi kirje Olavi Rouheelta Kirjatoimesta minkä kaivaessani löysin on päivätty 15.11.1993
ja näistä kopio on lähetetty myös Onni Rytköselle ja Väinö Jaakkolalle, joka myöhemmin adventtiseurakunnassa Lahdessa asetettiin puhekieltoon... :O
Hänhän oli vuosia seurakunnan vanhemmistoon kuuluva...
Onni Rytkönen taas antoi minulle hienotunteisen "porttikiellon" ilmestyskirjaseminaariin Nastolan koululle kun en kuulemma ollut tarpeeksi "valveutunut" ja kun ensin hänen vaimonsa Arja Rytkönen oli valehdellut minulle tilaisuuden alkamisajan väärin puhelimessa... että sellaista peliä Adventisteilla...
No nythän Onni Ja Arja kilvan näyttävät saarnaavan tätä harhaoppia Lahdessa ja Kouvolassa... :O - otakops
otakops kirjoitti:
ps. Tämä yksi kirje Olavi Rouheelta Kirjatoimesta minkä kaivaessani löysin on päivätty 15.11.1993
ja näistä kopio on lähetetty myös Onni Rytköselle ja Väinö Jaakkolalle, joka myöhemmin adventtiseurakunnassa Lahdessa asetettiin puhekieltoon... :O
Hänhän oli vuosia seurakunnan vanhemmistoon kuuluva...
Onni Rytkönen taas antoi minulle hienotunteisen "porttikiellon" ilmestyskirjaseminaariin Nastolan koululle kun en kuulemma ollut tarpeeksi "valveutunut" ja kun ensin hänen vaimonsa Arja Rytkönen oli valehdellut minulle tilaisuuden alkamisajan väärin puhelimessa... että sellaista peliä Adventisteilla...
No nythän Onni Ja Arja kilvan näyttävät saarnaavan tätä harhaoppia Lahdessa ja Kouvolassa... :OJa jos en väärin lehdestä lukenut niin tänään Lahdessa saarnasi Arja ! :O
Ja varmasti meni adventistien opin mukaisesti ! ;D - rukoilija.
otakops kirjoitti:
Ja jos en väärin lehdestä lukenut niin tänään Lahdessa saarnasi Arja ! :O
Ja varmasti meni adventistien opin mukaisesti ! ;DMiten sinä koet Kai. A oletko hänen kanssaan keskustellut?
- Luin palstaa
rukoilija. kirjoitti:
Miten sinä koet Kai. A oletko hänen kanssaan keskustellut?
Kai Arasola on kyllä nöyrin saarnamies koko Suomen Adventtikirkossa! Hänellä on perusprotestanttinen, luterilainen, jopa "körttiläinen" käsitys syntisestä ihmisestä "armon kerjäläisenä". Arasola on ihan omaa luokkaansa, osaa arvostaa toistenkin seurakuntien uskovia aitoina Jumalan lapsina eikä korota adventisteja yli muiden. Ja mikä ero saman kirkon pastori Timo Flinkiin! Nämä miehet ovat kyllä kaksi niin erilaista teologia Adventtikirkossa, että ihmetellä täytyy, miten he voivat olla saman kirkon teologeja. Melko uusi ketju tällä palstalla "Flink väärässä ja Arasola oikeassa..." kertoo tästä sangen selvästi.
- otakops
rukoilija. kirjoitti:
Miten sinä koet Kai. A oletko hänen kanssaan keskustellut?
En henkilökohtaisesti tunne häntä niin en osaa sanoa mitään... ja kun en tiedä
hänen opillisia periaatteitaan niin en voi kommentoida asiaa... - otakops
Lainaus:"Seuraavaksi viittaat tutkivaa tuomioon. Entä sitten - kuka siitä adventtikirkossa puhuu? Paitsi max kerran vuodessa, kun se on kirkon raamatuntutkisteluoppaan aiheena."
Onhan se totta että opillinen harha mihin ei edes kaikki adventistit usko pitää olla pikkuisen piilotettuna täällä suomessa mutta sitä oppiharhaa levitetään ylhäältäpäin Jenkeistä ympäri maailmaa ja se on eri juttu se... :O
Ei ole mitään järkeä kuljettaa opissaan tuollaista epäraamatullista harhaa...
"Jos juuri ei ole oikea niin vaikea siitä on saada hyvää hedelmää." - Syksy 2013
otakops kirjoitti:
Lainaus:"Seuraavaksi viittaat tutkivaa tuomioon. Entä sitten - kuka siitä adventtikirkossa puhuu? Paitsi max kerran vuodessa, kun se on kirkon raamatuntutkisteluoppaan aiheena."
Onhan se totta että opillinen harha mihin ei edes kaikki adventistit usko pitää olla pikkuisen piilotettuna täällä suomessa mutta sitä oppiharhaa levitetään ylhäältäpäin Jenkeistä ympäri maailmaa ja se on eri juttu se... :O
Ei ole mitään järkeä kuljettaa opissaan tuollaista epäraamatullista harhaa...
"Jos juuri ei ole oikea niin vaikea siitä on saada hyvää hedelmää."Tuo oli pääkonferenssin määräämän raamatuntutkiskelutunnin aiheena kaikissa maailman adv.seurakunnissa viime syksynä 1/4-vuoden ajan! Ei sitä pakoon pääse, pyhäkköoppia on opetettava ja opiskeltava, vaikkei siihen uskoisikaan, PAKKO ON!
- åpoi
Onhan tämä somaa. Adventistinaisystävän kanssa meni sukset ristiin ja mikäs sen parempi paikka purkaa ongelmaa kuin keskustelupalsta.
Selvästi olet adventtikirkon opetukseen kohtuullisen hyvin tutustunut. Vaikea saada parempaa kuvausta adventtikirkon opista kuin se, minkä Olavi Rouhe on antanut. Hyvä niin. Kuitenkin porttikiellot ihan tervejärkisiltä pastoreilta tuntuvat oudolta.
Kommenteistasi tulee se vaikutelma, että adventikirkkoon liitetyt sellaiset monen adventistin mielestä pienet asiat, jotka heille eivät merkitse kocin paljon, ovat sinun mielestäsi adventismin ydin. Ehkä se oli ongelmana näissä puhekielloissakin.- otakops
". Adventistinaisystävän kanssa meni sukset ristiin ja mikäs sen parempi paikka purkaa ongelmaa kuin keskustelupalsta."
Mites ne nyt laulussa sanookaan: "naisiin ei voi pieni poikanen luottaa" ;D
Mutta yhden asian olen huomannut, että adventtikirkossa ollaan aika julmia niitä kohtaan jotka opettavat vähänkin perinteisten näkemysten vastaisesti ja ollaan panemassa heti syrjään... Vähän minun kävi sääli Väinöäkin kun kuulin asiasta, varsinaista syytä asiaan en tiedä kun en enää tällöin käynyt adventtiseurakunnassa tuolloin niin usein enää ! Mutta Väinö on nykyisin kuollut, että rauha hänen sielulleen... - Kuonolle koppa
Ei noista kommenteistasi saa kuin päänsärkyä, ovat niin sekavia että ei saa mitään otetta. Nyt "esität" tukuttain asioita ja perään sen sata kysymystä. On tarpeeksi monimutkaisia asioita Kirjojen Kirjassa, yksi kerrallaankin voi niitä pohtia, Jumalammehan on järjestyksen Jumala, ei epäjärjestyksen.
Keskity yhteen "ongelmaasi" kerrallansa, kiitos.
Mikäli "keskustelet" kuten tässäkin aiheessa niin en heti tuomitsisi adventtikirkon ko. pastoreitakaan ihan maan rakoon kun kuonokopat kopille antaneet. Luonnevikakaan ei ihan mahdoton ajatus ole?
Riitapukari tarvitsee riitoihin toisen pukarin, että voisikohan olla pientä rikkaa omassakin silmässä... :) - otakops
otakops kirjoitti:
". Adventistinaisystävän kanssa meni sukset ristiin ja mikäs sen parempi paikka purkaa ongelmaa kuin keskustelupalsta."
Mutta yhden asian olen huomannut, että adventtikirkossa ollaan aika julmia niitä kohtaan jotka opettavat vähänkin perinteisten näkemysten vastaisesti ja ollaan panemassa heti syrjään... Vähän minun kävi sääli Väinöäkin kun kuulin asiasta, varsinaista syytä asiaan en tiedä kun en enää tällöin käynyt adventtiseurakunnassa tuolloin niin usein enää ! Mutta Väinö on nykyisin kuollut, että rauha hänen sielulleen...Mutta se motivaatio mikä minua ajaa tässä adventismissa on juuri sen opin
epäraamatullisuus !
Koska tämä adventismi on monessa kohtaa niin epäraamatullista niin sitä varten olen joutunut monessa kohtaa etsimään vastauksia mikä on raamatun oikea kanta ja tässä asiassa tämä väärä oppi on palvellut minua etsimään raamatusta sitä mikä on oikein ja siinä mielessä adventismi on opettanut minua...
Ja mielestäni on ollut todella ihmeellistä huomata miten helposti ihmiset
on ollut aikoinaan huijattavissa tähän oppiin...
Mutta mitä tulee adventismiin suomessa tänä päivänä, niin pidän sitä suomessa
häviävänä kirkkona... Vanha kaarti perintöineen kun poistuu, niin uutta verta on vähän tulossa ja tämä internetti sukupolvi ei enää saman lailla ole seurakuntasitoutunutta ja näin ollen adventtikirkot alkavat kohta olla talousvaikeuksissa ja se näkyy jo niin, että kirkkoja vuokrataan muihin tarkoituksiin ja muille kristillisille järjestöille...
Mutta sehän on selvää, että ei adventismi sivistysvaltiossa voi mitenkään menestyä, sillä nykyajan nuoret osaa itsekin lukea raamattua ja netin kautta löytää vertailukohtia opetukseen... Epäraamatullista harhaa on vaikeampi pitää enää piilossa vakan alla ! - otakops
Kuonolle koppa kirjoitti:
Ei noista kommenteistasi saa kuin päänsärkyä, ovat niin sekavia että ei saa mitään otetta. Nyt "esität" tukuttain asioita ja perään sen sata kysymystä. On tarpeeksi monimutkaisia asioita Kirjojen Kirjassa, yksi kerrallaankin voi niitä pohtia, Jumalammehan on järjestyksen Jumala, ei epäjärjestyksen.
Keskity yhteen "ongelmaasi" kerrallansa, kiitos.
Mikäli "keskustelet" kuten tässäkin aiheessa niin en heti tuomitsisi adventtikirkon ko. pastoreitakaan ihan maan rakoon kun kuonokopat kopille antaneet. Luonnevikakaan ei ihan mahdoton ajatus ole?
Riitapukari tarvitsee riitoihin toisen pukarin, että voisikohan olla pientä rikkaa omassakin silmässä... :)Juttele sinä keskenäs... :D
- ei kiitos!
otakops kirjoitti:
Mutta se motivaatio mikä minua ajaa tässä adventismissa on juuri sen opin
epäraamatullisuus !
Koska tämä adventismi on monessa kohtaa niin epäraamatullista niin sitä varten olen joutunut monessa kohtaa etsimään vastauksia mikä on raamatun oikea kanta ja tässä asiassa tämä väärä oppi on palvellut minua etsimään raamatusta sitä mikä on oikein ja siinä mielessä adventismi on opettanut minua...
Ja mielestäni on ollut todella ihmeellistä huomata miten helposti ihmiset
on ollut aikoinaan huijattavissa tähän oppiin...
Mutta mitä tulee adventismiin suomessa tänä päivänä, niin pidän sitä suomessa
häviävänä kirkkona... Vanha kaarti perintöineen kun poistuu, niin uutta verta on vähän tulossa ja tämä internetti sukupolvi ei enää saman lailla ole seurakuntasitoutunutta ja näin ollen adventtikirkot alkavat kohta olla talousvaikeuksissa ja se näkyy jo niin, että kirkkoja vuokrataan muihin tarkoituksiin ja muille kristillisille järjestöille...
Mutta sehän on selvää, että ei adventismi sivistysvaltiossa voi mitenkään menestyä, sillä nykyajan nuoret osaa itsekin lukea raamattua ja netin kautta löytää vertailukohtia opetukseen... Epäraamatullista harhaa on vaikeampi pitää enää piilossa vakan alla !Niin, sinä tosiaan olet paljastunut harhaoppiseksi täällä netissä.
- otakops
ei kiitos! kirjoitti:
Niin, sinä tosiaan olet paljastunut harhaoppiseksi täällä netissä.
Kahdeksan sanaa...alat edistyä... :O
- tyhmyyttä on
otakops kirjoitti:
Mutta yhden asian olen huomannut, että adventtikirkossa ollaan aika julmia niitä kohtaan jotka opettavat vähänkin perinteisten näkemysten vastaisesti ja ollaan panemassa heti syrjään... Vähän minun kävi sääli Väinöäkin kun kuulin asiasta, varsinaista syytä asiaan en tiedä kun en enää tällöin käynyt adventtiseurakunnassa tuolloin niin usein enää ! Mutta Väinö on nykyisin kuollut, että rauha hänen sielulleen...Otakops, tietäköön.." Väärää ei voi suoristaa eikä vajaata täydeksi laskea" t. b
- otakops
tyhmyyttä on kirjoitti:
Otakops, tietäköön.." Väärää ei voi suoristaa eikä vajaata täydeksi laskea" t. b
No mä yritän kuitenkin... ;)
- pyh!
otakops kirjoitti:
No mä yritän kuitenkin... ;)
Et yritä. Sinä olet itse se väärä, jota ei voi suoristaa.
- viesti.
Mikä mies tämä Kyti, on?
- Tietämättömyyttä on
On suurenmoista että adventistien huolellinen Raamatun tutkimus pitää ja kestää.
otakops tänään elää, mutta , sielu kuolee hänessäkin kerran. Jos Herra sitten lunastaa hänen sielunsa tuonelasta, niin en riitele otakopsin Herran kanssa!
Lunastakoon!
Myös, Jeesuksen työ kaikkein Pyhimmässä on erittäin raamatullinen, sillä Jeesus pystyi antamaan armoa, maanpäällä ollessaan... mutta hän on nyt taivaassa, ja iankaikkisen armonantopaikka on Kaikkein Pyhin t. b- otakops
Hebr 10:19 "Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
10:20 jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,"
Tämä tapahtui kerta kaikkiaan Jeesuksen kuollessa kun...
Matt27:51 "Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat,"
SIIS JEESUKSEN KUOLLESSA "temppelin väliverho repesi keskeltä kahtia ylhäältä alas asti " EI SIIS VUONNA 1844 !
ELI " Jeesus ON VIHKINYT tämän meille uudeksi ja eläväksi tieksi "
On vihkinyt = Jo mennyt tapahtuma ! (ei siis vasta 1844)
Tämä oppi Tutkivasta tuomiosta on vain Ellenistien "meriselitys"
kun maailman loppu ei tullutkaan vuonna 1844 niin kuin piti ! :O
AVATKAA SILMÄNNE ! - otakops
" otakops tänään elää, mutta , sielu kuolee hänessäkin kerran. Jos Herra sitten lunastaa hänen sielunsa tuonelasta, niin en riitele otakopsin Herran kanssa!"
Hebr 10:19 "Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
10:20 jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,"
Matt27:51 "Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat,"
SIIS JEESUKSEN KUOLLESSA "temppelin väliverho repesi keskeltä kahtia ylhäältä alas asti " EI SIIS VUONNA 1844 !
AVATKAA SILMÄNNE !Ei sulla näytä olevan mitään käsitystä koko tutkivan tuomion käsitteestä kun noin huutelet mitään mistään ymmärtämättä.
Avaa itse omat silmäsi. - no huh huh
otakops kirjoitti:
AVATKAA SILMÄNNE !Eihän adventistit väitä, että temppelin esirippu olisi revennyt 1844. Puhut ihan pehmeitä koko ajan.
- pyh!
otakops kirjoitti:
" otakops tänään elää, mutta , sielu kuolee hänessäkin kerran. Jos Herra sitten lunastaa hänen sielunsa tuonelasta, niin en riitele otakopsin Herran kanssa!"
Älä tuomitse, ettei sinua tuomittaisi.
- otakops
Juuri näin, Adventistit tuomitsee minut "perkeleen palvelijaksi" mutta
minä en tuomitse ketään vaan osoitan vain että
adventistien oppi on harhaa monin osin ! - näinpäs
otakops kirjoitti:
Juuri näin, Adventistit tuomitsee minut "perkeleen palvelijaksi" mutta
minä en tuomitse ketään vaan osoitan vain että
adventistien oppi on harhaa monin osin !Sinä et ole osoittanut mitään muuta kuin sen, että olet pakana ja vihaat toisinajattelijoita.
- Mokko Oko Jontonen
Sinä otakopp asetat itsesi toisten opettajaksi, vaikkei sinusta siihen ole, koska suussai asuu valhe ja muuttelet asioita oman korvasyyhysi mukaan.
- otakops
Minussa ei ole valhetta vaan raamatullani osoitan adventistien monet
opin kappaleet epäraamatulliseksi harhaksi ! - kolmas enkeli
otakops kirjoitti:
opin kappaleet epäraamatulliseksi harhaksi !Tämä on totisinta totta: Sunnuntai on pedonmerkki. Kolmas enkeli varoittaa pedosta 666.
Sapatti on Jumalan merkki 2.Moos.31:13.
100% varmasti asiat ovat näin juuri. . . . Vaikkei löytyis kuin yksi Nooa perheineen, joka totuuteen uskoo niin he pelastuvat.
Kadotettuja tulee olemaan niin paljon kuin meressä on hiekkaa ! - otakops
kolmas enkeli kirjoitti:
Tämä on totisinta totta: Sunnuntai on pedonmerkki. Kolmas enkeli varoittaa pedosta 666.
100% varmasti asiat ovat näin juuri. . . . Vaikkei löytyis kuin yksi Nooa perheineen, joka totuuteen uskoo niin he pelastuvat.
Kadotettuja tulee olemaan niin paljon kuin meressä on hiekkaa !Olet harhauskoinen ja elät harhassa !
Sunnuntai ei ole mikään "Pedon merkki" ! :O
Se on vain Ellen G Whiten "pilakuva", jossa Ellen
seisoo moukari kädessä ja sillä hakkaa muiden
kirkkokuntien kattoja tuusan nuuskaksi...
vrt: http://keskustelu.suomi24.fi/node/12151326 - pthyi vaan
otakops kirjoitti:
Olet harhauskoinen ja elät harhassa !
vrt: http://keskustelu.suomi24.fi/node/12151326Kyllä se olet sinä, joka se harhaoppinen moukarin heiluttaja tällä palstalla olet.
- huh huh
otakops kirjoitti:
opin kappaleet epäraamatulliseksi harhaksi !No johan olet itsevanhurskas ja tekopyhä.
- Seminaarilainen
kolmas enkeli kirjoitti:
Tämä on totisinta totta: Sunnuntai on pedonmerkki. Kolmas enkeli varoittaa pedosta 666.
Kadotettuja tulee olemaan niin paljon kuin meressä on hiekkaa !Suomen Adventtikirkossa arvostettu teol.tri Kai Arasola opettaa aivan päinvastaista tuossa sunnuntai-pedonmerkkiasiassa!!! Ja huolimatta Kai Arasolasta: ei Jumala Poikansa Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuspäivää pedonmerkiksi nimeä!!! Eikä luku 666 liity sunnutaihin millään lailla, se on antikristuksen luku ja Raamatun sanojen mukaan "ihmisen luku".
- otakops
huh huh kirjoitti:
No johan olet itsevanhurskas ja tekopyhä.
Pääset joukkueeseen :D
Tuonne voit lisäillä lisää noita juttujasi sieltä löytyy kaikkea miksi minua on täällä sivuilla jo nimitelty: http://keskustelu.suomi24.fi/node/12113843
ja tässähän näitä
-"PAHOLAISEN KÄTYRI"
-"KOIRA"
- "HARHAOPPINEN NARSISTI"
- "KADOTETTU"
"VÄÄRISTELIJÄ"
"AASI"...
- "HÄPÄISIJÄ"
- "VAINOAJA"
- "EKSYNYT"
- "SÄÄLITTÄVÄ"
- "RAUKKA "
-"PAHOLAISEN KÄTYRI"
-"KIEROON VÄÄNTÄJÄ"
-"PAHOLAISEN KOHTALO"
- " Lusifeerin palvelija"
- höpöukkeli
-täysin aivopesty
- itseään toistava harhailija
- IHMISPARKA
- yksi pahimmista henkilökohtaisuuksiin menijöistä
- et tajua
- Kun poistat sen harhan uskostasi ei jää jäljelle mitään - vain tyhjää ..
- itsevanhurskas
- harhaoppinen moukarin heiluttaja
- tekopyhä.
-parjaava harhailija - otakops
otakops kirjoitti:
Olet harhauskoinen ja elät harhassa !
vrt: http://keskustelu.suomi24.fi/node/12151326Ja siinä Ellenin MOUKARISSA lukee suurin kirjaimin SAPATTI ! :O
- otakops
Seminaarilainen kirjoitti:
Suomen Adventtikirkossa arvostettu teol.tri Kai Arasola opettaa aivan päinvastaista tuossa sunnuntai-pedonmerkkiasiassa!!! Ja huolimatta Kai Arasolasta: ei Jumala Poikansa Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuspäivää pedonmerkiksi nimeä!!! Eikä luku 666 liity sunnutaihin millään lailla, se on antikristuksen luku ja Raamatun sanojen mukaan "ihmisen luku".
Aivan, mutta perinteisesti adventistit yhdistävät sen luvun 666 Paaviin eli ihmiseen ja sitä kautta sunnuntai säädöksiin ja aikaan jolloin sunnuntain vietto virallistettiin !
Eli tässä se "Ellenistien" yksi harhoista on !
Että "sapattimoukari" vaan heilumaan ! :O - otakops
otakops kirjoitti:
Aivan, mutta perinteisesti adventistit yhdistävät sen luvun 666 Paaviin eli ihmiseen ja sitä kautta sunnuntai säädöksiin ja aikaan jolloin sunnuntain vietto virallistettiin !
Eli tässä se "Ellenistien" yksi harhoista on !
Että "sapattimoukari" vaan heilumaan ! :OSanoin jo aiemmin ja sanon taas:
" Jos juuri on mätä, niin siitä ei saa hyvää hedelmää." !
Ei vaikka Arasalo yrittäisi kuinka "loivennella" asiaa...
VRT: Mark 2:21-22 "Ei kukaan ompele vanuttamattomasta kankaasta paikkaa vanhaan vaippaan; muutoin uusi täytetilkku repii palasen vanhasta vaipasta, ja reikä tulee pahemmaksi.
Eikä kukaan laske nuorta viiniä vanhoihin nahkaleileihin; muutoin viini pakahuttaa leilit, ja viini menee hukkaan, ja leilit turmeltuvat; vaan nuori viini on laskettava uusiin leileihin." - huh huh
otakops kirjoitti:
Tuonne voit lisäillä lisää noita juttujasi sieltä löytyy kaikkea miksi minua on täällä sivuilla jo nimitelty: http://keskustelu.suomi24.fi/node/12113843
ja tässähän näitä
-"PAHOLAISEN KÄTYRI"
-"KOIRA"
- "KADOTETTU"
"VÄÄRISTELIJÄ"
"AASI"...
- "HÄPÄISIJÄ"
- "VAINOAJA"
- "EKSYNYT"
- "SÄÄLITTÄVÄ"
- "RAUKKA "
-"PAHOLAISEN KÄTYRI"
-"KIEROON VÄÄNTÄJÄ"
-"PAHOLAISEN KOHTALO"
- höpöukkeli
-täysin aivopesty
- IHMISPARKA
- et tajua
- itsevanhurskas
- tekopyhä.
-parjaava harhailijaNoilla nimillähän sinä herjaat muita ... mitä uutta siis???
- pyh!
otakops kirjoitti:
Ja siinä Ellenin MOUKARISSA lukee suurin kirjaimin SAPATTI ! :O
Sapatti on Jumala asetus, sunnuntai ei ole.
- otakops
huh huh kirjoitti:
Noilla nimillähän sinä herjaat muita ... mitä uutta siis???
Osoita missä ????
Osoita missä keskustelussa olen pilkannut adventisteja ja miten ja millä sanoilla !
"ÄLÄ SANO VÄÄRÄÄ TODISTUSTA LÄHIMMÄISESTÄSI !"
LAITA MUSTAA VALKOISELLE JOS KYKENET ! - OTAKOPS
otakops kirjoitti:
Osoita missä ????
Osoita missä keskustelussa olen pilkannut adventisteja ja miten ja millä sanoilla !
"ÄLÄ SANO VÄÄRÄÄ TODISTUSTA LÄHIMMÄISESTÄSI !"
LAITA MUSTAA VALKOISELLE JOS KYKENET !MINÄ EN OLE TÄÄLLÄ ARVOSTELEMASSA EKSYNEITÄ IHMISIÄ VAAN
ELLEN G WHITEN HARHANÄKYJÄ JA SITÄ KAUTTA ADVENTISMIN EPÄRAAMATULLISTA OPPIA ! :O
https://www.youtube.com/watch?v=olzNf9S_FwI - kysympähän vain
otakops kirjoitti:
Sanoin jo aiemmin ja sanon taas:
" Jos juuri on mätä, niin siitä ei saa hyvää hedelmää." !
Ei vaikka Arasalo yrittäisi kuinka "loivennella" asiaa...
VRT: Mark 2:21-22 "Ei kukaan ompele vanuttamattomasta kankaasta paikkaa vanhaan vaippaan; muutoin uusi täytetilkku repii palasen vanhasta vaipasta, ja reikä tulee pahemmaksi.
Eikä kukaan laske nuorta viiniä vanhoihin nahkaleileihin; muutoin viini pakahuttaa leilit, ja viini menee hukkaan, ja leilit turmeltuvat; vaan nuori viini on laskettava uusiin leileihin."Sinulla "ota kopp"on tosi mätä juuri ja se on levinnyt jo aivoihinkin. Olet itseäsi täynnä oleva omavanhurskas ja toisten tuomitsija. Sinä valehtelet jatkuvasti ja muuttelet raamattuakin oman mielesi mukaan.
Sanoppas minulle, jos pätkääkään ymmärrät raamattua, että minkä viikonpäivän Jumala itse pyhitti?
Siis mikä päivä on AINOA pyhäpäivä raamatun mukaan? Minkä päivän päällä lepää Jumalan itsensä pyhitys?
Vastaa minulle, että onko ihminen itsessään kuolematon?
Sanoppa vielä, että salliiko sinun jumalasi luotunsa kitua iankaikkisesta iankaikkiseen helvetin tulessa?
Ja mikä riittää motiiviksi noin järkyttävään hirmutyöhön?
Jos jumalasi kaikkivaltiaana sallii loputtoman kärsimyksen omille luoduilleen, emme enää puhu samasta jumalasta.
Minun JUMALANI ON OIKEUDENMUKAINEN JA RANKAISEE VAIN TEKOJENSA MUKAAN JA SITTEN TULEE LOPPU. KOSKA SYNNIN PALKKA ON KUOLEMA. - otakops
kysympähän vain kirjoitti:
Sinulla "ota kopp"on tosi mätä juuri ja se on levinnyt jo aivoihinkin. Olet itseäsi täynnä oleva omavanhurskas ja toisten tuomitsija. Sinä valehtelet jatkuvasti ja muuttelet raamattuakin oman mielesi mukaan.
Sanoppas minulle, jos pätkääkään ymmärrät raamattua, että minkä viikonpäivän Jumala itse pyhitti?
Siis mikä päivä on AINOA pyhäpäivä raamatun mukaan? Minkä päivän päällä lepää Jumalan itsensä pyhitys?
Vastaa minulle, että onko ihminen itsessään kuolematon?
Sanoppa vielä, että salliiko sinun jumalasi luotunsa kitua iankaikkisesta iankaikkiseen helvetin tulessa?
Ja mikä riittää motiiviksi noin järkyttävään hirmutyöhön?
Jos jumalasi kaikkivaltiaana sallii loputtoman kärsimyksen omille luoduilleen, emme enää puhu samasta jumalasta.
Minun JUMALANI ON OIKEUDENMUKAINEN JA RANKAISEE VAIN TEKOJENSA MUKAAN JA SITTEN TULEE LOPPU. KOSKA SYNNIN PALKKA ON KUOLEMA.Kiitos "asiallisesta palautteestasi"... :O
Sapatti on Lauantai ja Uuden Liiton Jeesuksen ylösnousemuspäivä eli "Herran päivä" on Sunnuntai !
Siinä minusta ei ole mitään riitelemistä mutta sunnuntai ei ole myöskään mikään
"pedon merkki" jolla voi tuomita muut kristityt !
Se on julkeaa harhaa !
Sitä mitä sinä vaahtoat "ikuisesta helvetin tulesta", niin en tiedä...
Minusta ns. "TOINEN KUOLEMA" tarkoittaa ikuista eroa
Jumalasta ja hänen rakkaudestaan ja pitkämielisyydestään...
Se miksi sinä sen näet, niin sitä minä en voi tietää... :O
ja mikä vielä, RAAMATTU selvästi ja perinteisesti opettaa, että ihmisen ruumiin "maallisen majan" sisällä asuu erillinen sielu, joka eroaa ruumiista ihmisen kuollessa !
vrt Artikkelini "Jo Tuonelassa olemme "Paratiisissa""
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12141369 - kolmas enkeli
otakops kirjoitti:
Kiitos "asiallisesta palautteestasi"... :O
Sapatti on Lauantai ja Uuden Liiton Jeesuksen ylösnousemuspäivä eli "Herran päivä" on Sunnuntai !
Siinä minusta ei ole mitään riitelemistä mutta sunnuntai ei ole myöskään mikään
"pedon merkki" jolla voi tuomita muut kristityt !
Se on julkeaa harhaa !
Sitä mitä sinä vaahtoat "ikuisesta helvetin tulesta", niin en tiedä...
Minusta ns. "TOINEN KUOLEMA" tarkoittaa ikuista eroa
Jumalasta ja hänen rakkaudestaan ja pitkämielisyydestään...
Se miksi sinä sen näet, niin sitä minä en voi tietää... :O
ja mikä vielä, RAAMATTU selvästi ja perinteisesti opettaa, että ihmisen ruumiin "maallisen majan" sisällä asuu erillinen sielu, joka eroaa ruumiista ihmisen kuollessa !
vrt Artikkelini "Jo Tuonelassa olemme "Paratiisissa""
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12141369otakops on 100% väärässä SUNNUNTAI ON PEDONMERKKI JA PYSYY PEDONMERKKINÄ AJAN LOPPUUN ASTI.
Minkä otakops on löytänyt padonmerkiksi. Raamatussahan sanotaan TÄSSÄ ON VIISAUS JOLLA YMMÄRRYS ON.
Kaikilta ei nimittäin tätä viisautta ja ymmärrystä löydy. Kannattaa uskoa viisaita löytäjiä ! - pedon saaliit !
OTAKOPS kirjoitti:
MINÄ EN OLE TÄÄLLÄ ARVOSTELEMASSA EKSYNEITÄ IHMISIÄ VAAN
ELLEN G WHITEN HARHANÄKYJÄ JA SITÄ KAUTTA ADVENTISMIN EPÄRAAMATULLISTA OPPIA ! :O
https://www.youtube.com/watch?v=olzNf9S_FwISenajan ihmiseksi Elleni oli yllättävän viisas. Ymmärsi naisena mikä on pedon merkki, jota ei läheskään kaikki miehetkään ymmärrä. Kaikille niille miehille hame päälle, jotka eivät tunnista petoa 666 ja pedonmerkkiä, joka on sunnuntai.
- huh huh
OTAKOPS kirjoitti:
MINÄ EN OLE TÄÄLLÄ ARVOSTELEMASSA EKSYNEITÄ IHMISIÄ VAAN
https://www.youtube.com/watch?v=olzNf9S_FwIÄlä viitsi valehdella. Olet solvannut monia ihmisiä täällä. Olet aika pahasti narsisti, jos et tätä edes tajua.
- otakops
otakops kirjoitti:
ja tässähän näitä
-"PAHOLAISEN KÄTYRI"
-"KOIRA"
- "KADOTETTU"
"VÄÄRISTELIJÄ"
"AASI"...
- "HÄPÄISIJÄ"
- "VAINOAJA"
- "EKSYNYT"
- "SÄÄLITTÄVÄ"
- "RAUKKA "
-"PAHOLAISEN KÄTYRI"
-"KIEROON VÄÄNTÄJÄ"
-"PAHOLAISEN KOHTALO"
- höpöukkeli
-täysin aivopesty
- IHMISPARKA
- et tajua
- itsevanhurskas
- tekopyhä.
-parjaava harhailijaPikkulisäyksiä:
- Valehtelija
- pahasti narsisti
- itseäsi täynnä oleva omavanhurskas
- toisten tuomitsija
- mätä juuri - otakops
huh huh kirjoitti:
Älä viitsi valehdella. Olet solvannut monia ihmisiä täällä. Olet aika pahasti narsisti, jos et tätä edes tajua.
ONKO SITÄ MUSTAA VALKOISELLA VAI EI ????????????????????
HALUAN NÄHDÄ ! KAIVA ESIIN TODISTEET MITEN OLEN PILKANNUT JA KETÄ ADVENTISTIA ? - Seminaarilainen
kolmas enkeli kirjoitti:
otakops on 100% väärässä SUNNUNTAI ON PEDONMERKKI JA PYSYY PEDONMERKKINÄ AJAN LOPPUUN ASTI.
Minkä otakops on löytänyt padonmerkiksi. Raamatussahan sanotaan TÄSSÄ ON VIISAUS JOLLA YMMÄRRYS ON.
Kaikilta ei nimittäin tätä viisautta ja ymmärrystä löydy. Kannattaa uskoa viisaita löytäjiä !EI OLE, sanoo ja opettaa Adventtikirkon teol.tri Kai Arasola! Kysykää vaikka häneltä itseltään, näin se on!
- kolmas enkeli
Seminaarilainen kirjoitti:
EI OLE, sanoo ja opettaa Adventtikirkon teol.tri Kai Arasola! Kysykää vaikka häneltä itseltään, näin se on!
Kyllä kolmas enkeli tietää kuka on peto ja mikä on pedonmerkki. Kolmas enkeli lentääkin KORKEALLA KESKITAIVAALLA ja vie julistusta eteenpäin. Kaikki ei sitä vaan huomaa !
- Seminaarilainen
kolmas enkeli kirjoitti:
Kyllä kolmas enkeli tietää kuka on peto ja mikä on pedonmerkki. Kolmas enkeli lentääkin KORKEALLA KESKITAIVAALLA ja vie julistusta eteenpäin. Kaikki ei sitä vaan huomaa !
Siis Adventtikirkon teologian tohtori EI HUOMAA, häh?!
- huh huh
otakops kirjoitti:
ONKO SITÄ MUSTAA VALKOISELLA VAI EI ????????????????????
HALUAN NÄHDÄ ! KAIVA ESIIN TODISTEET MITEN OLEN PILKANNUT JA KETÄ ADVENTISTIA ?No lueppa viestisi viimeisen parin viikon ajalta uudestaan.
- näin se menee
otakops kirjoitti:
Pikkulisäyksiä:
- Valehtelija
- pahasti narsisti
- itseäsi täynnä oleva omavanhurskas
- toisten tuomitsija
- mätä juuriSitä saa mitä tilaa, otakops.
- otakops
näin se menee kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa, otakops.
Adventistit on olevinaan sivistyneitä "rakkauden ihmisiä" mutta silti vain haukkuvat...
Minä en syyllisty
tuollaiseen alhaiseen nimittelyyn...
Minä vain osoitan raamatullani, että adventistit opettaa epäraamatullisesti !
Ja nämä henkilökohtaisuuksiin menevät haukkumiset
juuri osoittaa sitä, että adventistit ei pysty raamatulla
puolustamaan itseään, vaan syyllistyvät vain alhaiseen tapaan haukkua .. :O - veli.
otakops kirjoitti:
Adventistit on olevinaan sivistyneitä "rakkauden ihmisiä" mutta silti vain haukkuvat...
Minä en syyllisty
puolustamaan itseään, vaan syyllistyvät vain alhaiseen tapaan haukkua .. :OValitettavasti monet meistä advareista syylistyy tuhon josta mainitsit ja pyydän sitä anteeksi kaikkien niiden puolesta jotka siihen ovat sylisiä.
Herra armahda meitä. - otakops
otakops kirjoitti:
Minä en syyllisty
puolustamaan itseään, vaan syyllistyvät vain alhaiseen tapaan haukkua .. :OJa minä olen jo aiemmin sanonutkin, että jos minä 90-luvulla kun paljon kävin Lahden Adventtiseurakunnassa. Ja jos silloin olisin sen adventistien opin mukaan täysin kulkenut ja käynyt kasteella, niin olisin varmasti siellä ollut suosittu puhuja kuin joku Orvo Miettinenkin, jonka kanssa olen istunut samassa sapattikoulussa, monta kertaa...
Mutta... mutta...
Ongelma vain on ollut se, että mitä enemmän aloin oppia adventistien oppia ja tätä Ellenin harhaa , niin sitä vakuuttuneemmaksi päivä päivältä tulin, että tämä adventistien opettama oppi on monelta osin täysin epäraamatullista ja siksi en ole voinut muuta kuin tuoda näitä vääriä tulkintoja päivän valoon ja varottaa ihmisiä uskomasta näihin eksytyksiin ja erityisoppeihin mitä adventismi pitää
sisällään ! - otakops
veli. kirjoitti:
Valitettavasti monet meistä advareista syylistyy tuhon josta mainitsit ja pyydän sitä anteeksi kaikkien niiden puolesta jotka siihen ovat sylisiä.
Herra armahda meitä.Kiitos vaan "veli" kauniista sanoistasi mutta ei kukaan voi pyytää anteeksi
toisten puolesta... Jokainen tekee tilin Luojalleen omista puheistaan ja teoistaan ! - otakops
otakops kirjoitti:
Ja minä olen jo aiemmin sanonutkin, että jos minä 90-luvulla kun paljon kävin Lahden Adventtiseurakunnassa. Ja jos silloin olisin sen adventistien opin mukaan täysin kulkenut ja käynyt kasteella, niin olisin varmasti siellä ollut suosittu puhuja kuin joku Orvo Miettinenkin, jonka kanssa olen istunut samassa sapattikoulussa, monta kertaa...
Mutta... mutta...
Ongelma vain on ollut se, että mitä enemmän aloin oppia adventistien oppia ja tätä Ellenin harhaa , niin sitä vakuuttuneemmaksi päivä päivältä tulin, että tämä adventistien opettama oppi on monelta osin täysin epäraamatullista ja siksi en ole voinut muuta kuin tuoda näitä vääriä tulkintoja päivän valoon ja varottaa ihmisiä uskomasta näihin eksytyksiin ja erityisoppeihin mitä adventismi pitää
sisällään !Ja se, että olen kyllä alusta asti ollut täysin tietoinen siitä,
että tulen haukutuksi adventistien taholta monella eri tapaa,
niin siltikin minun
henkeni ja omatuntoni sanoo, että
"enemmän on kuunneltava Jumalaa kuin ihmistä." !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .18010330Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523525Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja523268- 642865
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2052230- 1162203
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252023Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671638Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221446Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121386