*Erillistyy*
*Erakoituu*
(Olisiko edes jotakin riittävän vaativaa ongelmaa ratkaistavaksi?)
((tosin olisi oikeaakin tekemistä, mutta ei huvita: "Kun tuuli käy hänen ylitsensä, ei häntä enää ole, eikä hänen asuinsijansa häntä enää tunne." Kuka muistaisi tämänpäiväisiä tekemisiämme edes ensi vuonna.))
*Eristäytyy*
13
178
Vastaukset
voi buddy, miten on mahdollista erakoitua entisestään? :D
Esimerkiksi siten, että olen täällä yhä harvemmin ja myös vastaan viesteihin yhä satunnaisemmin, vaikka olisinkin paikalla.
- Ikiderkku M
buddy-love kirjoitti:
Esimerkiksi siten, että olen täällä yhä harvemmin ja myös vastaan viesteihin yhä satunnaisemmin, vaikka olisinkin paikalla.
Tuo kuulostaa kyllä huomion hakemiselta eikä välttelemiseltä.
- Eristyskapseli:.
buddy-love kirjoitti:
Esimerkiksi siten, että olen täällä yhä harvemmin ja myös vastaan viesteihin yhä satunnaisemmin, vaikka olisinkin paikalla.
.
"Postaa kuva tästä maailmasta eristetystä eristyskapselista"
har!!1
. Eristyskapseli:. kirjoitti:
.
"Postaa kuva tästä maailmasta eristetystä eristyskapselista"
har!!1
.Kuva saattaisi aiheuttaa pakokauhua ja paniikkia.
*levittää taikaviitan poteron ylle*
Miksi piiloudumme maailmalta? Sen pahuudenko takia, loputtomien vaatimusten välttämiseksi, itsemme suojelemiseksi, kuunnellaksemme hiljaisuutta ja sen äänessä tutustuaksemme itseemme vai piilottaaksemme minuutemme tarkkailijoilta?
Tai ehkä siksi, että olemme lopen uupuneita hyödynnettävien esineiden joukossa yksi lelu lisää, joka käy kädestä käteen muuttuen ominaisuuksiltaan joka käytön yhteydessä yhä kuluneemmaksi ja pinnaltaan ohentuneeksi?
Vaiko siksi, että suojelemme maailmaa itseltämme minimoiden potentiaalista tuhoa ja vahinkoa?
*kääriytyy peittoon*buddy-love kirjoitti:
Hyvin ajateltu.
Kiitos.Kiitos hienosta aloituksesta. Aihe on yksi mielenkiintoni kohteitani.
Kylmän ajan taittuessa lämmintä kohti on tuo erakoitumisen viehättävyys vaivannut mieltäni.
Miksi? Ei yksin sen läsnäolemattomuutta tai muilta tavoittamattomuutta. Ei sen negatiivisiksi luonnehdittavia ominaisuuksia syrjäytymisestä, itsekkyydestä tai velvollisuuksien laiminlyömistä. Myös sen tarpeellisuutta, välttämättömyyttä ja itsensä uudelleen muokkautuvuuden mahdollisuutta. Itsensä löytämistä.
Ihmissuhdetyön pahimpia puolia on ihmisyyden riittämättömyys. Se aiheuttaa tarpeen paeta ja piiloutua toisten ulottumattomiin. Syyllisyys riittämättömyyteen kääntää lopulta syytökset itseen ja minäkuva alkaa haalistua näyttäen valjulta ja nuhruiselta enää täyttääkseen kaikkien vaatimia tai pelkäämiään tarpeita. Se on ensimmäinen osa teoriaani ja siihen liittyvät eri elementit ylettyvät laajalle. Tässä yhteydessä ihmissuhdetyöllä tarkoitan kaikkia niitä tehtäviä, joissa on yhtenä jäsenenä mukana missä tahansa massassa.
Toisessa osa tuo valju ja nuhrautunut olemus jalostetaan uupuneeksi, joka oikeuttaa leponsa ja yksityisyytensä. Oikeutus ulottaa lonkeronsa vähitellen kaikkeen ympärillä oleviin kuluttaviin tekijöihin. Eihän minun tarvitse. Etsikööt jonkun muun nyt. Minä lepään. Jotkut saattaisivat kutsua sitä myös itsekkyydeksi.
Ensimmäisen ja toisen vaiheen jatkuessa pidempään kolmannessa vaiheessa herää pieni epäilyksen siemen. Entä jos olenkin masentunut? Asiaa tukevia tekijöitä voi nippuuntua muitakin kuin erillistyminen. Syyllistävät ja vaihtoehtoiset elementit riitelevät sijapaikoista.
Tämän jälkeen alkavat vasta kysymykset todenteolla. Ei ole mitään syytä huijata itseään vaan kysyä niitä kysymyksiään itseltään kuin yhteisökeskeisessä elämässä terapeutti asiakkaaltaan. Ja vastata itselleen suoraan, kiertelemättä, tunteilematta tai reagoimatta. Ei ole muita kuulijoita eikä tulkitsijoita. On vain minä itse. Ja oikeat vastaukset tulevat minuudesta.
Pahoittelen pitkää kommenttia. Yhteenvetona: jokaisen pitäisi kirjoittaa itselleen (vähintään) tarina " Minä erakkona". Haluaisin kuulla myös muita teorioita aiheesta.- It's Okay:!1#%?+
elisakettu kirjoitti:
Kiitos hienosta aloituksesta. Aihe on yksi mielenkiintoni kohteitani.
Kylmän ajan taittuessa lämmintä kohti on tuo erakoitumisen viehättävyys vaivannut mieltäni.
Miksi? Ei yksin sen läsnäolemattomuutta tai muilta tavoittamattomuutta. Ei sen negatiivisiksi luonnehdittavia ominaisuuksia syrjäytymisestä, itsekkyydestä tai velvollisuuksien laiminlyömistä. Myös sen tarpeellisuutta, välttämättömyyttä ja itsensä uudelleen muokkautuvuuden mahdollisuutta. Itsensä löytämistä.
Ihmissuhdetyön pahimpia puolia on ihmisyyden riittämättömyys. Se aiheuttaa tarpeen paeta ja piiloutua toisten ulottumattomiin. Syyllisyys riittämättömyyteen kääntää lopulta syytökset itseen ja minäkuva alkaa haalistua näyttäen valjulta ja nuhruiselta enää täyttääkseen kaikkien vaatimia tai pelkäämiään tarpeita. Se on ensimmäinen osa teoriaani ja siihen liittyvät eri elementit ylettyvät laajalle. Tässä yhteydessä ihmissuhdetyöllä tarkoitan kaikkia niitä tehtäviä, joissa on yhtenä jäsenenä mukana missä tahansa massassa.
Toisessa osa tuo valju ja nuhrautunut olemus jalostetaan uupuneeksi, joka oikeuttaa leponsa ja yksityisyytensä. Oikeutus ulottaa lonkeronsa vähitellen kaikkeen ympärillä oleviin kuluttaviin tekijöihin. Eihän minun tarvitse. Etsikööt jonkun muun nyt. Minä lepään. Jotkut saattaisivat kutsua sitä myös itsekkyydeksi.
Ensimmäisen ja toisen vaiheen jatkuessa pidempään kolmannessa vaiheessa herää pieni epäilyksen siemen. Entä jos olenkin masentunut? Asiaa tukevia tekijöitä voi nippuuntua muitakin kuin erillistyminen. Syyllistävät ja vaihtoehtoiset elementit riitelevät sijapaikoista.
Tämän jälkeen alkavat vasta kysymykset todenteolla. Ei ole mitään syytä huijata itseään vaan kysyä niitä kysymyksiään itseltään kuin yhteisökeskeisessä elämässä terapeutti asiakkaaltaan. Ja vastata itselleen suoraan, kiertelemättä, tunteilematta tai reagoimatta. Ei ole muita kuulijoita eikä tulkitsijoita. On vain minä itse. Ja oikeat vastaukset tulevat minuudesta.
Pahoittelen pitkää kommenttia. Yhteenvetona: jokaisen pitäisi kirjoittaa itselleen (vähintään) tarina " Minä erakkona". Haluaisin kuulla myös muita teorioita aiheesta..
"Kuka mölyapinoita jaksaisi kattellakaan??????"
har!1
.
- rosestar
Et kai ole tosissasi .
Huomasin yhden ihmisen erakoituneen. myi torissa vai kokeilaakseen meneekö?
ja kehtaa sanoa minulle kasvoja päin.
"ihan kuin oli kokeilaakseen onko ihmisiä oikeasti?"
Nuori äiti(kahden lapsen)
elä ainakaan vapaaehtoisesti myy sieluasi erakoille.- rosestar
siis tuo heittomerkkien sisällä on minun oma ajatukseni ja itseilmaisu on heikkoa.
se sano minulle -kokeilaakseen meneekö?
- Linkittäjä.
Säveltäjä, Kilpinen Yrjö
http://www.youtube.com/watch?v=6q1XsyzsnAA - tjoops
Sanat. Leimat. Määritelmät. Selitykset. Turhia ovat. Et ole erakko. Et eristyksissä. Olet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791756
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19693- 52664
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41567Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164523Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä24485Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466
