Mitä lemmikkejä palstalaisilla on?

....................

Entä saako seurustelukumppanilla olla lemmikkejä? Jos, niin missä menee raja eli mitä eläimiä hyväksyisitte ja mitä ette?

21

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • !!!!!!

En hyväksy mitään eläimiä.

• Marianne89

Ei sitä aina etukäteen tiedä. Oli mullekin alkujaan ajatus kissan omistavasta miehestä outo, mutta niin sitä vaan nyt ollaan tilanteessa että ensimmäisellä miehellä johon rakastuin kunnolla pitkästä aikaa vuosiin oli kissa ja toisella eksällä oli niitä kaksikin kappaletta. Jos toinen muilta osin tuntuu siltä oikealta, niin sitä voi kummasti sopeutua, ellei ne lemmikit sitten ole täysin kurittomia ja kouluttamattomia.

• Marianne89 kirjoitti:

Ei sitä aina etukäteen tiedä. Oli mullekin alkujaan ajatus kissan omistavasta miehestä outo, mutta niin sitä vaan nyt ollaan tilanteessa että ensimmäisellä miehellä johon rakastuin kunnolla pitkästä aikaa vuosiin oli kissa ja toisella eksällä oli niitä kaksikin kappaletta. Jos toinen muilta osin tuntuu siltä oikealta, niin sitä voi kummasti sopeutua, ellei ne lemmikit sitten ole täysin kurittomia ja kouluttamattomia.

Se on vaikea sopeutua, jos hengitystiet turpoavat umpeen.

• Marianne89
        wlfwd kirjoitti:

Se on vaikea sopeutua, jos hengitystiet turpoavat umpeen.

Allergia onkin asia erikseen. Nimimerkin "!!!!" kommentti taas ei itsessään viitannut siihen että hänen mielipiteessään olisi kyse juuri allergiasta.

• Marianne89

Ennen oli koira. Muita lemmikkejä en voisi kuvitella itselleni hankkivani jatkossakaan, gekkolisko ja fretti ovat kyllä vekkulin näköisiä, mutta fretti vaatii sellaisia olosuhteita joita en sille todennäköisesti voisi tarjota ja gekonkin hankkiminen on aika epätodennäköistä. Eli vielä jossain vaiheessa hankin jonkun ison ja rauhallisen seurakoiran jälleen, kunhan elämäntilanne on siihen oikea. Tanskandoggi ainakin on mielenkiintoinen, taitaa vaan lyhyt elinikä ja ruokakulut estää sen haaveen. Pienet koirat taas menevät mulla samaan kategoriaan kuin muutkin lemmikit, eli en niistä mitään itselleni ottaisi.

• 1+7

kissa on

• Doggy style

En ainakaan halua että naisella on koiraa. Yleensä ne ovat opettaneet koiran nuolemaan pimppaa, hieraisevat mustin murkinaa haaroihin ja kutsuvat mustin murkinalle. Isompien uroskoirien annetaan myös panna kyrvällä, doggy style totta kai!

• Marianne89

No oma entinen iso koirani oli narttu, uroksen kyllä olisin halunnut (eri syistä kuin mitä esitit...) mutta kasvattaja suositteli ensimmäistä kertaa sen rotuisen ottavalle narttua. Eikä muutenkaan suurin osa isojen uroskoirien ottajista käytä niitä omasta pervosta mielikuvituksestasi kummunneisiin asioihin. Sairasta minun mielestäni koko eläimiin sekaantuminen.

• Isä Timppa

Rupsahtanut vaimoni.

• m30w

Villakoiria on tuolla sängyn takana ku sinne ei yllä imurin kanssa. Muita elukoita ei ole enkä ottaiskaan, vaikka useimmat eläimet ihan kivoja onkin. Mahtavatko muutenkaan oikein nauttia olostaan pienessä kerrostalokämpässä tai jossain häkissä/terraariossa.

Kissoja on ollut usealla tytöllä, jonka kanssa hengaillut ja ne ovat olleet oikein mukavia. Jotkut kissat ovat aika leikkisiäkin ja siinä on joskus jopa omistaja unohtunut ku alkanut mirrin kanssa leikkimään.

• Mies1985 _

Hamsteri. On jo aika vanha.

Seuraavalle jyrsijälle voisin antaa nimeksi 'Blob' kunnianosoitukseksi Phantasmagoria 2-pelille.

• SukupuuttoHarrastus

Ei pienintäkään aikomusta hommata ikinä eläintä. Se on kuin viimeinen naula sinkkuarkkuun, kun vie kaiken vapaa-ajan (etenkin jos pitää ulkoiluttaa päivittäin) ja estää matkustelun (jos ei selviä viikonloppua-viikkoa yksin). En voi ymmärtää ihmisiä jotka minullekkin on joskus (vitsaillut) lemmikkiä. Ei minulla ole hoitajaa/hoitopaikkaakaan eläimille, toisin kuin joillakin.

Samoin itse jätän lemmikin omistavat naiset suosiolla väliin. En eläimiä inhoa itsessään, silitän ja leikin, mutta elämässä on muutakin tekemistä kuin käyttää se kissojen ja koirien lisäännyttämiseen. Yksikään muu eläinlaji ei uhraa omaa lisääntymistään toisen lajin säilymisen puolesta, paitsi nyky ikisinkkunaiset, ja sellaisiksi jäävätkin, sinkuiksi ja lapsettomiksi. Ihmislapset eivät ole lemmikkejä, niiden hoitamisessa on tarkoituksensa.

• Marianne89

Itsekin olen huomannut kieltämättä näin yhtä aikaa sekä koiraihmisenä että paljon matkailevana, että toki on helpompaa kun ei tarvitse koiralle hoitopaikkaa olla etsimässä. Mutta sitten usean vuoden päästä kun uuden hankin on (toivon mukasn) nähty maailmaa jo riittävästi.

• Ei ole lemmikkejä ja kaikki allergisoivat lemmikit ovat poissuljettuja.

• Jaska.

valkohäntäpeura, kaksi kukkoa ja yksi kissa.

• hhuu

Tusina lammasta ja puolikas koira

• Blondin valeasussa

Koira minullakin = )

• 14+10

Ei ole minun asiani "hyväksyä" toisen lemmikkiä tai lemmikittömyyttä.

• ...

Koira ja kissa. Minun on hyvin vaikea kuvitella, että voisin koskaan huolia miehen, joka ei pidä eläimistä, saisi sitten muuten olla todella täydellinen tapaus.

Toisaalta pelkään käärmeitä niin hirveästi, etten itse voisi seurustella käärmettä lemmikkinä pitävän kanssa.

• mies 86

Lapsena oli vesikilppari mutta se eli vain jonkun viikon. Nyt se lepäilee takapihallamme Espoossa.

• more the merrier

Itselläni on kaksi koiraa, huskymix uros ja narttu. Pidän kyllä kovin kaiken maailman eläimistä joten puolisoehdokkaalla saa puolestani olla mitä vain lehmistä hämähäkkeihin, sillä ehdolla että hänen lemmikkinsä eivät ole vaaraksi omilleni (esim. aggressiivinen koira) ja ne ovat rodulleen tyypillisesti vähintään peruskoulutettu (esim. kissan/koiran tulee olla sisäsiisti). Raja tulee siinä jos toisella on lemmikkejä yli omien resurssiensa eikä pysty kaikista pitämään asianmukaista huolta / aika ei riitä mihinkään muuhun.

Joka tapauksessa puolisoehdokkaan tulee vähintäänkin pitää koirista, plussaa vaan jos pitää muistakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3047
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      79
      2732
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      177
      2377
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2135
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      18
      1466
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1393
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1386
    8. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13
      1269
    9. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10